سئو چیست؟ راهنمای گام به گام سئو سایت در 2022 نردبان-جان مولر


سلام وقت بخیر، من یک سایت دارم با نزدیک به 100 مطلب که توسط خودمون به صورت اختصاصی تولید شده. در ادامه به بررسی موردی اساسی‌ترین نیازمندی‌های سئو خواهیم پرداخت و به تفصیل در مورد هریک از آن‌ها توضیح خواهیم داد. شاید بهترین تعریف برای نرخ بازگشت سرمایه، نسبت سود حاصله به میزان هزینه و سرمایه پرداخت شده باشد.

سئو در برنامه نویسی به این معنی است که شما باید اصول سئو سایت را از ابتدای طراحی سایت، برنامه نویسی سایت، بهینه سازی سرعت سایت، طراحی سایت ریسپانسیو و لینک گذاری های داخلی و تبلیغات در ساید بار ها رعایت کنید. آکادمی وبسیما با هدف آموزش تخصصی سئو و بهینه سازی سایت در کنار به روز ترین متدهای طراحی رابط کاربری و تجربه کاربری راه اندازی شده است. وردپرس به صورت اتوماتیک برای هر صفحه یک نسخه RSS تهیه می‌کند که با آدرس feed ساخته می‌شود.

  • برای کسب رتبه در اینگونه کلمات باید صفحات دسته‌بندی هدف‌گذاری شود.
  • و از آنجا که چشم انداز جستجو دائما در‌حال تغییر است، مهم است تا از به روز بودن دانش سئو‌ی داخلی خود اطمینان حاصل کنید.
  • در حقیقت شما ۸ هزار مشتری بالقوه که مستقیما به دنبال شما بوده‌اند را از دست داده‌اید.
  • برای لینک سازی خارجی به دسته بندی ها لینک دهید و یا از قابلیت منشن بدون لینک استفاده نمایید.

رتبه الکسا به شما امکان می دهد عملکرد سایت خود را نسبت به سایت های دیگر ارزیابی کنید. همچنین با استفاده از ابزار الکسا می توانید میزان ترافیک سایت خود را بسنجید، کلمات کلیدی مورد استفاده رقبا را بشناسید و رفتار کاربران، نوع فعالیت آن ها و عملکرد رقبا را زیر نظر بگیرید. رتبه بندی صفحه وب به مجموعه ای کامل از الگوریتم ها بستگی دارد. الگوریتم های جستجوی گوگل قبل از ارائه نتیجه به کاربر عوامل زیادی را در نظر می گیرند.

بعضی از متا تگ‌ها در سئو بسیار مهم هستند، تعدادی، اهمیت اندکی دارند و بعضی هیچ اهمیتی ندارند. مثلا من وقتی سئو را شروع کردم؛ به زبان‌های بک‌اند، فرانت‌اند و مدیریت سرور تا حدی مسلط بودم و این مسئله باعث شد مباحث مربوط به تکنیکال سئو را بهتر درک کنم. در واقع شما باید متنی بنویسید که علاوه بر اینکه رتبه مناسب در گوگل می‌گیرد برای شما فروش نیز به همراه داشته باشد.

Link Building چیست و چرا اهمیت زیادی در سئو دارد؟

Domain Authority یا اعتبار دامنه یک امتیاز رتبه بندی موتور جستجو است که توسط شرکت نرم افزاری سئو‌ی ماز ایجاد شده است. Domain Authority پیش بینی می‌کند که یک وب سایت، چه رتبه‌ای در صفحات نتایج موتور‌های جستجو کسب می‌کند. امتیاز Domain Authority بین محدوده 1 تا 100 است و هر‌چه امتیاز یک دامنه بیشتر باشد، نشانه توانایی بیشتر آن دامنه در گرفتن رتبه خواهد بود.

این سئو یعنی چی آخرش؟

انتشار یک محتوای بدون نقص که کاربران آن را دوست داشته باشند و موتورهای جستجو بتوانند آن را بیابند، ضامن موفقیت هر سایتی می باشد. یک نقشه سایت XML ایجاد کنید و به همه موتورهای جستجوی اصلی ارسال کنید. سئو به شما کمک می‌کند همیشه و به صورت منظم از موتورهای جستجو ترافیک دریافت کنید و فروش داشته باشید. الان گوگل سعی می‌کند با استفاده از سیستم معناگرایی خود کلمات مرتبط به جستجوی کاربر را نیز درک کند و سپس از این درک برای رتبه‌بندی صفحات استفاده کند. الگوریتم‌های گوگل برنامه‌های پیچیده نرم‌افزاری هستند که به گوگل کمک می‌کنند مرتبط‌ترین صفحات را برای یک جستجوی خاص پیدا کند، رتبه‌بندی کند و نمایش دهند. موتورهای جستجو و کاربران برای محتوای باکیفیت ارزش قائل هستند، اما ممکن است به هر دلیلی نتوانید محتوای در سطح بالا تولید کنید.

اکثر افرادی که در زمینه سئو فعالیت می کنند یا پیش زمینه ای از سئو در ذهن خود دارند، فکر می کنند همه چیز را در مورد آن می دانند. اما این افراد در اشتباه هستند، زیرا سئو مانند یک بازی هیجان انگیزی است، که هرچه به مراحل بالاتر آن می رسیم، باز هم با چیزهای جدیدی رو به رو می شویم. درسئو چیستمی خواهیم در مورد مطالب اولیه و پیدایش سئو صحبت کنیم.

برای مثال، وقتی محتوا‌ی متنی را صرفا با هدف کسب رتبه بنویسیم بطوریکه فقط به حد کافی کلمات کلیدی داشته باشد که بتواند ترافیک بگیرد اما ارزش چندانی نداشته باشد و زیاد به کار بازدید کننده نیاید. در واقع، وب سایت تازه بوجود آمده حکم نوزادی را دارد که لازم است از سلامتش اطمینان حاصل شود و قطعا مدت زمانی طول می‌کشد تا چنین اطمینانی حاصل شود. دلیل بوجود آمدن این فیلتر از سوی گوگل، این است که وبسایت‌های جدید ممکن است به اندازه قدیمی‌ها مرتبط و مفید نبوده یا حتی اسپم باشند. این جلوگیری از به نمایش در‌آمدن وبسایت‌های تازه تاسیس در صفحات نتایج جستجو، به گوگل زمان می‌دهد تا کیفیت آن وبسایت‌ها را ارزیابی کرده و با اسپم مبارزه کند. Sandbox اصطلاحی استعاره‌ای است برای توضیح اینکه چرا اکثر وب سایت‌های تازه بوجود آمده، رتبه‌های پایینی در صفحات نتایج موتور‌های جستجو دارند. سند‌باکس گوگل استعاره از جعبه شنی دارد که کودکان در آن مشغول به بازی می‌شوند تا به چیزی آسیب نزنند.