سئو چیست؟ راهنمای گام به گام سئو سایت در 2022 نردبان-جان مولر


اساسا، به شما می‌گوید که چند درصد از کل صفحه را متن تشکیل داده است. بطور فنی، وجود متن کم در مقایسه با کد‌های یک صفحه، باعث می‌شود که کرالرهای موتور‌های جستجو ، در ارزیابی ماهیت و محتوای وبسایت شما اطلاعات کافی دریاف نکنند. همچنین، وجود کد‌های بیشتر به معنی سرعت کمتر در بارگذاری صفحه است؛ و سرعت بارگذاری صفحات نیز یک فاکتور اساسی در سئو‌ی سایت از نظر موتور‌های جستجو است. پس هرچه این درصد (نسبت متن به کد) بیشتر باشد، برای سئوی آن بهتر خواهد بود.

  • در هر حرفه‌ای تعدادی از افراد تبدیل به سردمدار بازار می‌شوند.
  • لازمه درک موضوعی به گستردگی On Page Seo دانستن مفاهیم و اصطلاحات رایج در آن است.
  • پاسخ‌هایی که جان مولر به سوالات می‌دهد را می‌توان موضع رسمی شرکت گوگل و نحوه کار گوگل دانست.

موفقیت‌ها و پیشرفت‌های گوگل در این زمینه باعث شد تا موتور جستجوی یاهو در سال 2000 از الگوریتم گوگل تبعیت کند. فرض کنید من یک سایت دارم و میام به خاطر اینکه آمار بازدید سایت بالا بره داخل تلگرام یه کانال میزنم و توش اخبار سایت و نظرسنجی برای بهبودسازی سایت میذارم تا سایت پیشرفت کنه و آمار بازدیدش بالا بره !! الان سوال من اینه که این کاری که من میکنم ، بخشی از سئوی کلاه مشکی است یا سئوی کلاه سفید. کار الگوریتم Paraphrasing این است که محتوای سایت را خلاصه می‌کند و برای کاربرانی که از گوگل سوال پرسیده‌اند نمایش می‌دهد.

موتور جستجو چیست؟

Redirect راهی است برای فرستادن هم کاربران و هم موتور‌های جستجو به یک URL متفاوت از چیزی که برایش درخواست کرده بودند. به عبارت دیگر، Redirect زمانی اتفاق می‌افتد که شخصی قصد باز‌کردن صفحه‌ای خاص را دارد اما به صفحه دیگری فرستاده می‌شود. اغلب زمانی اتفاق می‌افتد که صاحب سایت، صفحه‌ای را حذف کرده و با استفاده از Redirect قصد دارد تا بازدید کنندگان و کرالر‌ها موتور‌های جستجو را به صفحه مرتبط دیگری راهنمایی کند. وب سایت‌ها ساختار عوض می‌کنند، صفحاتی را حذف می‌کنند و یا از دامنه‌ای به دامنه دیگری منتقل می‌شوند. در این مواقع، بکار بردن درست و به جا‌ی Redirect ها برای جلوگیری از افت رتبه و نیز کمک به موتور‌های جستجو برای درک بهتر این تغییرات، امری حیاتی به شمار می‌رود.

نظر شما کاملا صحیح است ولی درک درست از مفهوم سئو برای افرادی که به تازگی به این فضا ورود میکنند بسیار ارزشمند خواهد بود. ولی به قول معروف، همه چیز را همگان دانند، دوباره اومدم اطلاعات خودم رو بروز کنم و چیزهای بیشتری یاد بگیرم. در نهایت اگر این ارتباط صمیمانه ادامه پیدا کند، اعتبار سایت شما نزد گوگل بیشتر و بیشتر و آشنایی سایت شما با گوگل به رفاقتی پایدار تبدیل خواهد شد.

پس از دریافت این اطالعات و بررسی سایت شما در مرحله بعد، الگوریتم هایی از پیش تعیین شده،صفحات خزش شده را بررسی میکنند. طبیعی به آن معناست که سئو به روش کلاه سفید و بازدید به صورت ارگانیک باشد. موتور‌هاي جستجو با تغيير مداوم الگوريتم‌هاي رتبه‌بندي خود غير قابل پيش‌بيني هستند؛ بنابراين وظيفه مهندسين سئو بروز نگه داشتن اطلاعات خود در اين زمينه است. ما مطالب سئو چیست، چرا سئو اهمیت دارد، اهداف سئو چیست، چگونگی آمدن سئو در ایران، چگونگی یادگیری سئو و زمان استفاده از سئو را آموختیم و بیان کردیم. امیدواریم مطالب کاربردی را در اختیار شما عزیزان گذاشته باشیم. پس از گذشت چند سال و با پیشرفت تکنولوژی و هوشمند سازی گوشی های همراه به مرور زمان، اکثریت افراد جامعه توانستند به اینترنت وصل شوند.

اگر می‌خواهید فروش خوبی داشته باشید باید سایت خود را سئو کنید:

متن را برای ربات گوگل بهینه سازی نکنید و همواره کاربران خود را در نظر داشته باشید. هیچکس متن‌ نامفهومی که توسط گوگل ترنسلیت ترجمه شده‌ و قابل خواندن نیست را دوست ندارد. نگارش متون بی‌کیفیت تاثیر منفی بر دیدگاه کاربر درباره اعتبار سایت شما می‌گذارد. در سئو یک سایت فروشگاهی شما می بایست ابتدا از دسته بندی های اصلی سایت خودمی بایست سئو را شروع نمایید سپس به سراغ محصولات سایت خود بروید. در کل اصول برای همه سایت ها یکسان می باشد ولی در یک سایت فروشگاهی به علت تعداد صفحات زیاد در دسته بندی ها و محصولات می بایست می بایست یک برنامه ریزی دقیق نمایید.

سئوی داخلی سایت (On Page Seo) چیست و موارد مهم در پیاده سازی آن کدام است؟

مهم‌ترین هدف گوگل، پیدا کردن نتایج مورد نظر کاربران در میان صفحات وب است. بنابراین گوگل برای حفظ محبوبیت خود و بهبود تجربه کاربری همیشه در تلاش بوده است که بهترین نتایج را در اختیار کاربران قرار دهد. همیشه سعی کنید در حالی که بهترین کارتان را انجام می‌دهید حواستان به رقبا هم باشد و آن‌ها را هم رصد کنید.

این شرکت همچنین از هر زاویه ای به سایت شما نگاه می کند تا مطمئن شود که از خدمات سئوی خود بیشترین بهره را می برید. مشاوره سئو و توسعه یک استراتژی سئوی مناسب و اجرای تاکتیک هایی که به کسب و کار شما کمک می کند تا به اهداف خود برسد، ارائه می دهند. در نتایج موتور جستجو آن صفحه را مفید و شایسته رتبه بندی مناسب بدانید. و سئوی کلاه خاکستری مطرح می‌شود تا با دانستن آن‌ها بتوانید روش‌های بهتری را برای پیاده‌سازی سئوی سایتتان انتخاب کنید.