سئو چیست؟ مفهوم سئو از نظر متخصصین ایرانی و بین المللی آکادمی وبسیما-جان مولر


بطور کلی، SMO به بهینه سازی یک وبسایت از‌طریق ترغیب کاربران به استفاده و به اشتراک گذاری لینک‌های آن وبسایت در شبکه‌های اجتماعی اشاره دارد. SMO در‌حقیقت حضور آنلاین شما در مکان‌هایی که مشتریانتان حضور دارند را پر رنگ کرده و باعث ایجاد و گسترش روابط شما با مخاطبانتان می‌شود. دلیل این موفقیت و محبوبیت گسترده گوگل در‌میان کاربران، تمرکز و تلاش برای فراهم آوردن بهترین تجربه کاربری ممکن برای استفاده کنندگان از خدماتش است. اگر شما گوگل بودید، مطمئنا همین شیوه و ساز و کار را در‌پیش می‌گرفتید؛ چراکه آنچه موجب موفقیت و شهرت شما می‌شود، مردم و کاربران هستند.

  • باید از ابزارهایی استفاده کنید و واقعاً ساعتها فکر کنید و بررسی کنید که مخاطبین شما دقیقاً چه عباراتی را جستجو می کنند.
  • در بخش ساختارسازی توضیح دادم که طراحی صفحات آرشیو و اصلی کاملا بر مبنای لینک‌سازی داخلی است و قرار نیست متن زیادی بنویسید.
  • تجربه کاربری؛ کلیدواژه‌ای است که گوگل تاکید زیادی بر آن دارد و این تجربه تنها به کیفیت محتوا وابسته نیست.
  • از مهم‌ترین مواردی که در مبحث سئوی آن پیج قرار می‌گیرد، می‌توان به مباحث فنی، تولید محتوا و البته رابط کاربری و ظاهر سایت اشاره کرد.
  • همین موارد میتوان تاثیر شگفت انگیزی در سئو on page سایت بگذارد و بهترین رتبه ها را بعه صفحات سایت شما اختصاص دهد.

هر یک از این ها دارای ویژگی های مشترک زیادی هستند و بسته به نیاز و بودجه خود میتوانید اقدام به تهیه اکانت یکی از این ابزارها کنید. برخی از رقبای شما ممکن است که از روش های غیر اخلاقی استفاده کرده و سعی در کاهش رتبه وب سایت شما کنند. برای محافظت وب سایت از سئو منفی بایستی همواره به بک لینک های وب سایت توجه کرده و آنها را چک کنید. در صورت مشاهده حجم وسیعی از بک لینک ضعیف برای وب سایت خود بهتر است که لیستی از آنها را تهیه کرده و آن را از طریق ابزار Disavow در گوگل سرچ کنسول ثبت نمایید.

با استفاده از تعداد معینی از کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار خود، به جذب مخاطب و خوانندگان بیشتری دسترسی پیدا خواهید کرد که می توانند در آینده به عنوان مشتریان احتمالی شما محسوب شوند. هر بار که از کلمات کلیدی خاصی برای موضوعات مرتبط استفاده می کنید، صفحه وب شما در SERP نشان داده می شود و کاربرانی که به دنبال عبارات و اصطلاحات مشابه هستند، آن را می بینند. ابتدا به کمک اصول تکنیکال صفحه را کشف و ایندکس می کند و بعد به کمک سئو داخلی و خارجی به گوگل کمک می فهمانیم محتوای صفحه بیشترین ارتباط را با کلمه سرج شده توسط کاربر را دارد. اگر از انتقال صحیح فرآیند مطمئن هستید و همه چیز به درستی انجام شده، بایستی صبر کنید.

سئو در بازاریابی چه تاثیری دارد؟

عنوان یک مطلب را tittle می‌گویند که مهمترین بخش در سئوی آن مطلب به حساب می‌‌‌‌آید. در عنوان یک مطلب حتما باید کلمه‌ی کلیدی اصلی که می‌خواهیم روی آن سئو شویم را استفاده کنیم ،قطعا وجود کلمه کلیدی ما در عنوان مطلب تاثیر بسیار بالایی در سئوی سایت خواهد داشت. ترافیک به بازدید کاربران از وب سایت شما گفته می‌شود و راه معمول ارزیابی میزان موثر بودن یک کسب و کار دیجیتال در جذب مخاطب است. بطور کلی به وضعیت لینک‌های ورودی به یک سایت «لینک پروفایل» آن سایت می‌گویند. داشتن یک لینک پروفایل طبیعی و کسب لینک‌های ارزشمند از سایت‌های معتبر و مرتبط تاثیر بسزایی در سئوی سایت شما خواهد داشت.

در سئو، ساختار بهینه‌ شده صفحات از اهمیت زیادی برخوردار است. نتایج تحقیقات نشان می دهند که مردم در کشورهای مختلف دنیا 7-6 میلیارد بار از موتورهای جستجو استفاده می کنند. افراد زمانی که بتوانند در یک سایت به پاسخ سوالات و نیازهای خود برسند، به سایت های دیگر رجوع نمی کنند و در همان سایت اولیه باقی می مانند. وقتی متوجه شدید که کاربران وب‌سایت شما چه می‌خواهند، می‌توانید آن دانش را در سراسر وب‌سایت، ویژگی‌های رسانه‌های اجتماعی و موارد دیگر پیاده‌سازی کنید. ورود کاربران به سایت می تواند تعداد مشتریان عسل طبیعی این تولید کننده را افزایش دهد.

مراحل گام به گام سئو فروشگاه اینترنتی

به کمک سایت های وردپرسی و افزونه های همه کاره می توان قسمت زیادی از سئو تکنیکال را با چند افزونه و بدون نیاز به کوچک ترین دانش تخصصی انجام داد. با این کار تعداد بیشتری از مخاطبان را جذب کرده که می تواند منجر به فروش بیشتر شود. در عین حال، بهینه‌سازی موتورهای جستجو می‌تواند به بازاریابی و کسب و کار شما کمک کند. با این حال، استفاده از داده‌های متا در صفحات ایندکس، کمتر قابل اطمینان بود؛ زیرا انتخاب واژگان در یک متاتگ توسط وب‌سایت‌ها، بالقوه می‌تواند یک نمایش غیردقیق از محتوای واقعی وب‌سایت باشد. داده‌های نادرست، ناقص و ناسازگار در متا تگ‌ها می‌تواند موجب رتبه‌بندی‌شدن صفحه برای جستجوهای غیرمرتبط گردد.

برای این منظور کارشناسان سئو همیشه به دنبال راهکارهایی برای افزایش تعامل کاربران در سایت هستند، چون این مسئله در حال حاضر یکی از مهمترین فاکتورهای بهینه سازی سایت محسوب می شود. سئو مناسب نه تنها باعث بهبود رتبه سایت در نتایج جستجو بلکه باعث میشود که کاربران از بین ده ها سایت در نتایج جستجو از وب سایت شما به عنوان سایت انتخابی خود دیدن کنند. سئو کلی سایت شامل مواردی خواهد شد که باعث قرار گرفتن سایت در لیست نتایج جستجو یا به اصطلاح ایندکس شدن سایت خواهد شد.