سئو چیست؟ مفهوم سئو از نظر متخصصین ایرانی و بین المللی آکادمی وبسیما


اونجا یک علامت یا پرچم رو بذاریم برای همیشه ( کسب جایگاه و تثبیت اون ) ممکنه وقتی برگشتیم پایین برای همیشه به خودمون قول بدیم که دیگه کوه نریم چون سخته و همین یک دفعه بسه. در ضمن بعضی از تگها نوایندکسن ، تو صفحه تگ ها رفتم و با یوست چک شون کردم ، برای ثبت تو گوگل مشکلی نداشتن. فقط من بخوام تمام این دوره های پیشنهای شمارو اموزش ببینم و همزمان بخوام روی پیج خودم هم کار کنم .البته پیج گل و گیاه هست.

  • یعنی ظاهر سایت شما برای کاربر مناسب باشد و دچار سردرگمی نشود.
  • بک لینک با انکر تکست مرتبط با صفحه لینک شده از لینکی که دارای انکر تکست نامربوط یا عمومی است، ارزشمندتر است.
  • ما یک سری مقالات داریم با عنوا ۲۰ نکته کلیدی در سئو سایت که فکر میکنم اونها خیلی به خواسته شما نزدیک باشند.
  • Above the Fold اهمیت خاصی دارد؛ چرا‌که اولین نمایی است که یک کاربر جدید از وبسایت شما می‌بیند.
  • زمان زیادی باید صرف کنید تا بتوانید سایت مورد نظر و رقبا را بررسی کنید و از بهترین و اصولی ترین تکنیک ها برای سئو این سایت استفاده کنید.
  • یک محتوای عمیق، محتوایی است که به کاربر هر چه احتیاج دارد را می‌دهد.

در ضمن حتی پیشنهاد میکنم اگر فرد یا شرکت، سایتی را به عنوان نمونه کارش به شما معرفی کرد، با صاحب سایت مورد نظر تماس گرفته و علاوه بر مطمئن شدن از صحت این ادعا، تجربه اش در همکاری با این شرکت یا فرد سئوکار را بپرسید. این یعنی اگر دیجی کالا یک سایت معتبر است، باید سایت های دیگری که در سطح وب فعالیت میکنند، گهگاه از صفحات خود به آن لینک داده و در موردش صحبت کنند. به عنوان مثال سایت backlinko یکی از سایت های خارجی معتبر در زمینه آموزش سئو است، اینکه الان من در این مقاله به این سایت یک لینک دادم، اعتبار آن را تایید کرده و گوگل هم برای دادن نتایج مناسب به آن اقدام میکند. نقشه سایت یا sitemap یک فایل MXL تشکیل شده از یک سری کدهای برنامه نویسی است.

پس از اینکه وب سایتی پایش شد، اطلاعات آن ایندکس (ذخیره) می گردد. موتورهای جستجو محتوای صفحات را آنالیز و درک کرده، آنها را طبقه بندی کرده و سپس آنها را در ایندکس خود ذخیره می کنند. هدف از این اقدامات فراهم نمودن بهترین محتوا در کنار بهترین تجربه کاربری برای نمایش موضوع صفحه به موتورهای جستجو است. تا اینجای کار به خوبی متوجه شدید که سئو چیست و باید درباره نحوه درآمدزایی و قیمت هایی که برای پروژه های سئو در نظر می گیرند نیز اطلاعاتی داشته باشید. ما در محتوای محاسبه قیمت سئو سایت به طور کامل به این موضوع پرداخته ایم اما در ادامه نکاتی را بررسی می کنیم که به طور خلاصه اطلاعاتی در این زمینه دریافت کنید. اما امروزه دیگر چنین اقداماتی از سوی وبمسترها امکان پذیر نیست؛ زیرا گوگل بروز رسانی های زیادی در الگوریتم رتبه بندی خود ایجاد کرده است تا از بروز و به ثمر رسیدن تکنیک های کلاه سیاه، جلوگیری کند.

ارتقا سئو و بالا رفتن رتبه سایت در گوگل:

زمانیکه یک صفحه از سایت شما در منوی اصلی سایت قرار میگیرد به واسطه لینک سازی خوبی که برایش انجام میشود جایگاه بهتری در نتایج جستجو کسب می‌کند. اگر این صفحه از نظر سئو ارزش و اهمیت زیادی ندارد حذف آن از منوی اصلی تصمیم خوبی است ولی اگر صفحه مهمی در سایت شماست این کار را نکنید. برای اطلاعات بیشتر پیشنهاد می‌کنم مقاله لینک سازی داخلی را مطالعه کنید.

استخدام در شرکت سئوکار

لینک سازی داخلی یکی از تکنیک های On Page SEO است که به بهینه سازی موتورهای جستجو seo کمک زیادی میکند. سئوی کلاه سیاه تکنیکی است که در مقابل سئو کلاه سفید قرار دارد. در این مدل، به قوانین وضع شده توسط موتورهای جستجو هیچ توجهی نمی‌شود و سئوکار یا وبمستر سعی می‌کند با فریب موتورهای جستجو و دور زدن قواعد تعیین شده در سریع‌ترین زمان ممکن به نتیجه‌ی دلخواه برسد. استفاده‌ی بیش از حد از کلمه‌ی کلیدی در متن (تراکم بیش از حد بالا)، بهره بردن از تگ‌های غیرمرتبط با محتوا، استفاده از مطالب کپی و امثال آن از جمله تکنیک‌های رایج در سئوی کلاه سیاه محسوب می‌شود. Ahrefs یکی از مهمترین ابزارهای سئوی آنلاین است و وقتی نوبت به بزرگ ترین خزنده یا کرولر وب سایت می رسد، بعد از گوگل رتبه دوم را به دست می آورد.

چند روش وجود دارد که فعالیت در رسانه های اجتماعی بر اساس آن ها می توانند بر روی سئو و رتبه بندی سایت تاثیر داشته باشند. به صورت کلی، محتوای رسانه های اجتماعی شما باعث می شود که ترافیک بیشتری به وبسایت شما جذب شود. هر چه سایت های با کیفیت بیشتری از لینک شما استفاده کرده باشند، یعنی لینک صفحات وب سایت شما را برای مشاهده کاربران خود، در صفحات وب سایتشان قرار داده باشند، اعتبار شما نیز بیشتر خواهد بود.

Link equity (همچنین به آن “link juice” نیز گفته می شود) اصطلاحی است برای توصیف قدرتی که از طریق یک لینک، از یک صفحه به صفحه دیگری منتقل می شود. با این حال، باید طول متن Featured snippet فرضی را طوری بهینه کنید که با طول یک Featured snippet معمولی مطابقت داشته باشد. برای اطمینان از اینکه عنوان و توضیحات شما دارای طول مناسبی هستند، می توانید از ابزار رایگان SERP Simulator استفاده کنید. فشرده سازی تصویر فرآیندی است که برخی از داده های غیر ضروری تصویر را حذف کرده و در عین حال کیفیت تصویر را نیز حفظ می کند. ایده آل ترین راه حل قطعا استفاده از فرمت های به اصطلاح نسل بعدی (شامل WebP، JPEG 2000 و JPEG XR) است، زیرا آنها به طور خاص برای صرفه جویی در منابع طراحی شده اند. کشینگ فرآیندی است که در آن بخش هایی از صفحه شما (چه توسط سرور یا مرورگر بازدیدکننده) به خاطر سپرده می شود تا بارگذاری بعدی آن صفحه بسیار سریعتر شود.