سئو چیست؟ SEO یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو


هر زمان که میخواهید خریدی را انجام دهید و به اطلاعاتی نیاز دارید. این که تعریف سئو رو از دیدگاه متخصصین این حوزه می بینیم خیلی جذابیت داره. مخصوصا قسمت متخصصین ایرانی واقعا جالب و خاص بود به نظرم از متخصصین خبره ای هم استفاده کردید. نظر شما کاملا صحیح است ولی درک درست از مفهوم سئو برای افرادی که به تازگی به این فضا ورود میکنند بسیار ارزشمند خواهد بود. پیشنهاد میکنم در دورهمی سئو که با نام کندو و به صورت ماهانه برگزار میشود شرکت کنید تا از نزدیک با متخصصین این حوزه آشنا شوید.

موتورهای جستجوی زیادی وجود دارند، اما این گوگل است که بیشترین پیشرفت را در کسب اطلاعات، درک زبان و پردازش زبان طبیعی داشته است. البته که موتورهای جستجو جزییات دقیق الگوریتم های خود را مخفی نگه می دارند. اما با این وجود، بسیاری از عوامل رتبه بندی تاکنون به خوبی شناخته شده اند. یک موتور جستجو ابزار آنلاینیست که به شما کمک میکند تا اطلاعات مورد نظر خود را در اینترنت پیدا کنید. در حالی که متخصصین سئو بر روی سئو کلاه سفید اتفاق نظر دارند، در طرف مقابل افرادی هم هستند با هر تکنیک های کلاه سیاه قصد دارند که گوگل را به نحوی دور بزنند. سئو خارجی با دیگر بخش های بازاریابی آنلاین مانند بازاریابی شبکه های اجتماعی و برندینگ هم در ارتباط است.

  • لینک ها تنها بخشی از سئو محسوب می شوند و سئو در حالت کلی مجموعه بسیار زیادی از مهارت هاست که یادگیری و کسب تجربه در آنها، نیاز به صرف زمان زیادی دارد.
  • به بیان دیگر، رتبه بندی ترتیب نمایش محتویات ایندکس شده در صفحات نتایج جستجو است و لیست از مرتبط‌ترین نتایج شروع و به نامرتبط‌ترین نتایج ختم می‌شود.
  • فروش بیشتر مهم‌ترین مسئله برای هر کسب و کاری اعم از سنتی و دیجیتالی است.

سایت های معتبری که لینک کمتری به سایت ها می دهند معمولاً تأثیر بیشتری دارند، پس در انتخاب سایت برای دریافت backlink حساسیت داشته باشید. © کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب وب نسیم، تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است. به مجموعه فعالیت های اصولی سئو که منطبق با استاندارد های گوگل است و ریسکی در آن وجود ندارد. محتوا را طوری طراحی کنید که افراد آن را با دیگران به اشتراک گذاشته و لینک بدهند.

وبینار رایگان کسب درآمد با دیجیتال مارکتینگ!

سایت شما هر چه که باشد در اولین قدم باید آن را تجزیه و تحلیل کنید و نقاط ضعف آن را بیابید و سعی در اصلاح آن ها داشته باشید. همچنین انجام کارهای تکنیکی مانند استفاده از لینک ها و بک لینک ها، استفاده از ابزارهای موجود در کنسول گوگل، بهینه سازی سایت برای موبایل و … می تواند رتبه سایت شما را، صرف نظر از اینکه چه کسب و کاری دارید، در فهرست سرچ موتورهای جستجوی اصلی بالا ببرد. در ادامه به سئوی چند نوع سایت متفاوت نگاهی اجمالی می اندازیم و نکات مهم درباره هر یک را مطرح می کنیم. یک شرکت سئو خدمات بهینه سازی موتورهای جستجو یا همان سئو را به کسب و کارها ارائه می دهد تا به آنها کمک کند در فضای وب بیشتر دیده شوند.

نکات مهم سئو برای استفاده از https در سایت

خوشبختانه، اکثر توسعه دهندگان این روزها به موضوع سازگاری وب سایت با موبایل توجه می کنند، بنابراین اگر یک تم وردپرسی با کیفیت را انتخاب کنید، نباید مشکلی وجود داشته باشد. کلید داشتن یک وب سایت با لینک های داخلی خوب، داشتن عناصر با ساختار مناسب برای جا به جایی بین صفحات است. لینک سازی داخلی تکنیک سئویی است که در اغلب مواقع نادیده گرفته می شود. یکی از دلایلی که به‌روزرسانی محتوا ممکن است تأثیر مثبتی بر رتبه شما داشته باشد این است که گوگل به تعداد دفعات به‌روزرسانی صفحات توجه می‌کند و تمایل به نمایش صفحاتی دارد که اغلب به‌روزرسانی می‌شوند. منظور آنها این است که شما باید مترادف ها و کلمات کلیدی مرتبط را پیدا کنید و آنها را در سراسر صفحه پخش کنید تا مطمئن شوید که گوگل از موضوع صفحه آگاهی یابد. اگر کلمه کلیدی هدف شما «ورزش در فضای باز» است و تصویر مردی را در حال بالا رفتن از کوه نشان می‌دهید، لازم نیست از متن جایگزین «مردی در حال انجام ورزش در فضای باز» استفاده کنید.

آیا دوره بروز شده است؟ سئو پیوسته تغییر می‌کند و مهم است دوره‌ای که در آن شرکت می‌کنید حتما بروز شده باشد. از طریق سئو به راحتی برند سازی می‌‌کنید و از نظر شهرت پیشرفت خواهید داشت اما در تبلیغات اینترنتی این گونه نیست. در این حالت نیاز است خودتان یا یک نفر در تیم‌تان سئو را یاد بگیرید و برای این موضوع نیاز است در یک دوره سئو شرکت کنید. نکته بسیار مهمی که باید بدانید این است که تعداد جستجوها معمولا بیش از تعداد گفته شده در مثال است و همچنین خیلی بعید است که از 500 نفر فقط 100 نفر سفارش ثبت کنند و در نهایت سود حساب شده نیز حداقل درنظر گرفته شده است. یک قالیشویی با رسیدن به رتبه اول گوگل در این مثال 600 میلیون تومان سود می‌کند و اینگونه سئو می‌تواند یک مجموعه یا فرد را ثروتمند کند.

۳- سرعت سایت

بخشی از حیاتی‌ترین اقداماتی که باید در سایت خود پیاده کنید شامل طراحی بهینه سایت، استراتژی صحیح محتوا و تولید محتوا ارزشمند می‌باشد که جز اساسی‌ترین موارد در بهینه‌سازی یک سایت می‌باشند. Google Analytics یک ابزار تجزیه و تحلیل است که توسط گوگل ارائه داده می‌شود. این ابزار اطلاعات مفیدی در‌خصوص ترافیک وبسایت شما در اختیارتان قرار می‌دهد. Google Analytics و Google Search Console ممکن است بنظر اطلاعات یکسان و مشابهی را در اختیار کاربران قرار دهند، اما بین این دو محصول گوگل تفاوت‌های کلیدی وجود دارد. اطلاعات گوگل آنالیتیکس بیشتر درباره این است که چه کسی از وبسایت شما بازدید می‌کند.