سئو چیست ؟ چرا باید به سئو سایت اهمیت بدهم؟-جان مولر


در سایت‌مپ لینک همه صفحات و‌‌ب‌سایتتان قرار داده می‌شود؛ از صفحات مقالات گرفته تا برگه‌ها و… وبسایتی که در نتایج نخست یا حداقل صفحه اول نتایح جستجو دیده نمی‌شود دقیقاً وضعیت مشابهی با انسان گیر افتاده ته چاه دارد. حتی توصیه‌هایی برای بهبود سایت شما در نسخه موبایل در این‌جا ارائه می‌شود. در بخش mobile usability وبمستر تولز هم می‌توانید این مورد را بررسی کنید.

  • معمولا این شرکت‌ها از مشاوران حرفه‌ای و نظارت متنوع برای تقویت تیم و تصمیم‌گیری بهتر بره می‌برند.
  • ما در سئو اصطلاحی به عنوان ایندکس کردن داریم که دقیقاً به همین معنی است.
  • امروزه گوگل تمامی وب سایت ها را بر اساس سرعت و کاربرپسند بودن نسخه های موبایلی آنها رتبه بندی می کند.
  • رتبه گوگل بر اساس جستجو کلمات کلیدی مختلف و رتبه ای که موتورهای جستجو به سایت و صفحات سایت شما میدهند است .
  • الگوریتم‌ ضد اسپم گوگل نقش مهمی‌ در تشخیص کمیت و کیفیت صفحه دارد و به جستجو کمک می‌کند.

لینک سازی یا Link Building به معنی ایجاد بک لینک از سایر وب سایت ها به صفحات سایت شما است. هدف از ایجاد بک لینک این است که «اعتبار» صفحات خود را در نظر گوگل افزایش دهید، به طوری که این صفحات رتبه بالاتری داشته باشند و در نتیجه ترافیک سایت شما افزایش یابد. بک لینک ها به عنوان «پیوندهای درونی»، «پیوندهای ورودی» یا «پیوندهای یک طرفه» معروف هستند. بک لینک ها پیوندهایی هستند که از یک وب سایت به صفحه ای در وب سایت دیگر زده می شوند. گوگل و دیگر موتورهای جستجوی به بک لینک ها به عنوان یک اعتبار نگاه می کنند و صفحاتی که دارای تعداد زیادی بک لینک هستند، رتبه بالایی در موتورهای جستجو خواهند داشت.

آیا نمایش صحیح سایت در موبایل موجب ارتقا سئو می گردد؟

همانطور که می توانید تصور کنید، عبارت “بیشتر بخوانید” تنها لینکی است که آنها در این محل قرار میدهند. هاب محتوا مجموعه ای از صفحات است که همگی به موضوع خاصی مرتبط هستند. بنابراین فقط روی حجم جستجو تمرکز نکنید، هدف از جستجو مهم ترین معیار است.

سئو در رابطه با استانداردها سخن می‌گوید

موتورهای جستجو هوشمند هستند اما با وجود پیشرفت فراوان هنوز به توسعه احتیاج دارند. موتورهای جستجو همواره در حال فعالیت در جهت بهبود بخشیدن به تکنولوژی به منظور بررسی عمیق‌‌تر در وب و بازخورد بهتر نتایج از کاربران هستند. پروفایل های شرکت شما در رسانه های اجتماعی نیز می توانند در موتورهای جستجو رتبه بندی شود.

اما برندسازی چگونه به سئو مرتبط می‌شود؟ سئو و برندسازی عمدتا با یکدیگر همراه هستند. بهبود سئو‌ی سایت شما به بهبود برندتان منجر شده و در‌مقابل، برندسازی، فرصت‌های جدیدی را برای سئو و بهینه سازی سایت در اختیارتان قرار می‌دهد. شما می‌توانید از سئو برای جذب کاربران و افزایش بازدید از سایتتان استفاده کرده و از این طریق آن‌ها را با برندتان آشنا کنید. به این معنی که گوگل هرگز جایگاهی را در صفحه نتایج جستجو به کسی نمی‌فروشد. گوگل سایتی را برای حضور در بالا‌ترین جایگاه‌ها (صفحه اول) لایق می‌داند که از دید کاربران بهترین کارآیی را داشته باشد و بتواند احتیاجات کاربران را رفع کند.

تمام این منابع دارای مقالات راهنما، تحلیل و مطالب کوتاه درباره اتفاقات جدید در دنیای سئو هستند.

با توجه به توضیحات داده شده در میابید که سئو یکی از مهمترین ابزارهای بازاریابی برای جذب مشتری بیشتر است. دقت کنید که راه اندازی تبلیغات گوگل نیاز به داشتن دانش تخصصی دارد و نمیتوان بدون دانش قبلی برای آن اقدام کرد. به عنوان مثال از جمله مشکلاتی که ممکن است در این مسیر برای یک فرد بدون دانش ایجاد شود، مسدود شدن کل اکانت به دلیل تحریم های علیه سایت های ایرانی و مسدود شدن بودجه تبلیغاتی وی به دست گوگل است. اگر اهل مشاهده فیلم های وسترن غربی باشید، احتمالا میدانید که همیشه کلاه مشکی رنگ روی سر نقش منفی داستان و کلاه سفید، روی سر نقش مثبت قرار دارد.

از طرف دیگر، داشتن سایت مپ هرگز نمی تواند به شما آسیبی برساند. علاوه بر این، حاوی اطلاعات اضافی مفیدی مانند ویژگی lastmod است، منظور تاریخی است که آخرین به‌روزرسانی بر روی صفحه انجام شده تا پایشگر‌ها بدانند که آیا صفحه نیاز به پایش مجدد دارد یا خیر. بنابراین آنها یک عنوان، یک تکه متن و یک دکمه “اینجا کلیک کنید” یا “ادامه مطلب” را در ادامه خواهند داشت.

اين فرآيند به بيان مهمترين عوامل مرتبط صفحه و افزايش اهميت آن در صفحه نتايج جستجو، مي‌پردازد. تعداد افرادی که وب‌سایت شما را با جستجو در گوگل یا یاهو پیدا می‌کنند خیلی بیشتر از شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، تلگرام، توییتر و دیگر کانال‌های رسانه‌های اجتماعی است. سئوی سایت ارزان است؛ درواقع اگر شما خودتان سئو سایتتان را به عهده داشته باشید هزینه‌ی چندانی برای شما نخواهد داشت. اما بک لینک، لینکی است که یک سایتی غیر از سایت خودمان، به یک صفحه از سایت ما میدهد. موتور جستجو، ابزاریست که میتواند آنلاین یا آفلاین باشد و به ما کمک میکند تا در یک پایگاه داده، با توجه به معیارهای مختلف مثل عبارات خاص، جستجو کنیم. پس شبکه های اجتماعی و اثر گذار بودن آنها را در سئوی خارجی دست کم نگیرید و در آنها فعالیت مناسبی را داشته باشید.

ابتدا باید یک فروم یا تالار گفتگوی تخصصی در حوزه خود یا نزدیک به حوزه‌تان را پیدا کنید سپس مقاله خود را در آن‌جا معرفی کنید. افرادی مانند وبلاگ‌نویسان، روزنامه‌نگاران و البته سایر علاقه‌مندان که منبعی برای لینک دادن به شما دارند. استفاده از نرم‌افزار ویراستیار که روی نرم‌افزار Word کار می‌کند. اما در این مرحله می‌خواهیم مطمئن شویم هیچ غلط املایی و نگارشی در صفحه وجود ندارد. ساختار بردکرامب به گونه‌ای است که از هر صفحه؛ به صفحه بالادستی آن لینک داده می‌شود.