سئو چیست ؟ چرا باید به سئو سایت اهمیت بدهم؟-جان مولر


Server-Side Rendering یا تفسیر سمت سرور، به تبدیل فایل‌های HTML به اطلاعات قابل استفاده در مرورگرها، در سرور اطلاق می‌شود. هر زمان شما از وب سایتی بازدید می‌کنید، مرورگر شما در‌خواستی را که شامل محتوا‌ی آن وبسایت است، به سرور ارسال می‌کند. وقتی درخواست در عرض چند هزارم ثانیه مورد پردازش قرار گرفت، مرورگر شما کد‌های HTML تفسیر شده را از سرور دریافت کرده و محتویات وب‌سایت را بصورت مطالب قابل مشاهده برای شما (و نه کد) روی صفحه نمایش می‌دهد. اگر بخواهید صفحه دیگری را باز کنید، این عملیات مجددا صورت می‌گیرد و صفحه برایتان بارگذاری می‌شود. همانطور که قبلا گفته شد، موتور‌های جستجو هرگز به دنبال فهرست کردن لیستی از سایت‌های پر شده با محتوا‌های بی‌کیفیت و بی‌استفاده، در صفحات نتایج جستجو‌ی خود نیستند.

  • قبل از اینکه شروع به حرکت کنیم باید نقشه راه رو داشته باشیم ( طراحی استراتژی) باید با خودمون یک سری تجهیزات مثل کیسه خواب، کاپشن، کفش کوهنوردی و غذای سبک رو به همراه ببریم ( سئو تکنیکال).
  • رتبه صفحه، میزان یک صفحه معین را که توسط یک کاربر، که به‌صورت تصادفی شبکه را جستجو می‌کند، مورد دسترسی قرارگرفته، تخمین می‌زند و لینک‌های یک صفحه به صفحه دیگر را دنبال می‌کند.
  • همچنین میزان دانش و تجربه متخصص یا کارشناس سئو و همچنین سوابق کاری مرتبط او نیز می تواند در قیمت خدمات سئو تأثیرگذار باشد.
  • به بیان بهتر، هر اقدامی که در خارج سایت ما انجام شود و رتبه ما را افزایش بدهد، off page به حساب میآید.
  • با بهینه کردن حجم عکس‌ها می‌توانیم به بهبود سرعت بارگذاری صفحات سایت کمک می‌کنیم.

بنابراین هر چقدر از پلاگین‌های کمتری استفاده شود سرعت صفحه بالاتر می‌رود. طبق قوانین گوگل LCP زمان خوب، متوسط و ضعیف دارد که جزئیات آن در تصویر زیر مشخص است. مثلا برای یک صفحه محصول می‌توان با استفاده از کدهای اسکیما مارک‌آپ اجزایی مانند، نام محصول، قیمت محصول، توضیحات محصول، تعداد آرای مشتریان به محصول، تعداد در انبار و… را مشخص کرد. علاوه بر این باعث می‌شود ترافیک بیشتری نسبت به رقبایتان جذب کنید. در ادامه به ۶ متا تگ مهم در سئو و اندکی توضیحات در مورد هر کدام می‌پردازم. در تصویر زیر، متا تگ کرکترست را ملاحضه می‌فرمایید که یک متا تگ مهم در سئو است.

ابزارهای آنالیز تحقیق کلمات کلیدی (معرفی 12 ابزار کاربردی)

شاید در اوایل کار که پروژه‌های چندانی دریافت نمی‌کنید قیمتی که به کارفرما ارائه می‌کنید فقط مبتنی بر ساعات کار باشد اما وقتی پروژه های بیشتر می‌شود؛ شرایط قیمت‌گذاری متفاوت می‌شود. در ادامه می‌خواهم ۷ نکته را بررسی کنم که باعث می‌شود عملکرد بهتری به عنوان یک فریلنسر سئو داشته باشید. وقتی مستقیما با مشتری در ارتباط هستید علاوه بر اینکه نیازهای او را دقیقا متوجه می‌شوید، تمام مبلغ را نیز مستقیما خودتان دریافت می‌کنید. علاوه بر این، به معنای واقعی کلمه هیچ محدودیتی برای میزان درآمد شما وجود ندارد زیرا می‌توانید چندین نفر را نیز استخدام کنید و پروژه‌های بیشتری دریافت کنید. مثلا اگر در طول روز، کار اداری دارید نیازی به درخواست اجازه ندارید و اگر پروژه‌هایتان اجازه می‌دهند، حتی می‌توانید یک روز کامل در هفته را تعطیل کنید. با تمام این خصوصیاتی که برای یک محتوا نویس خوب تعریف کردم؛ لازم است بدانید پیدا کردن یک محتوانویس خوب کار آسانی نیست.

عناصر اصلی سئو: سئو داخلی و سئو خارجی

از بعدی دیگر، بهینه‌سازی عملکرد و تجربه کاربر است و در نهایت مهمترین بعد آن این است که بهترین پاسخ را برای سوال و در خواست کاربر ایجاد کنیم. در گذشته یک کارشناس سئو با چند تکنیک به موفقیت می‌رسید اما امروزه رمز موفقیت در موتورهای جستجو براساس ارتباط و تعامل کاربر با سایت سنجیده می‌شود. در ابتدا از افرادی که در حوزه سئو و بهینه سازی سایت موفق و تاثیرگذار هستند تقاضا کردیم تا تعریف خود از این واژه را به صورت مختصر برای ما ارسال کنند. در آخرین قدم تلاش میکنیم تا نتایج بدست آمده از 4 مرحله قبلی را تحلیل کرده و با استفاده از اطلاعات آماری که از گوگل سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس جمع آوری میکنیم استراتژی های خود را بهینه کنیم.

سئو(SEO) چیست و چه کاربردی دارد؟

سرعت بالای وب‌سایت نیز یکی دیگر از سیگنال‌های رسمی رتبه‌بندی گوگل است. سازگار بودن وب‌سایت با نمایشگرهای موبایل، یکی از سیگنال‌های رسمی رتبه‌بندی گوگل است. حالا بیایید ببینیم برای طراحی یک وب‌سایت مبتنی بر اصول سئو چه مواردی رعایت می‌شود. مواردی مانند کاهش اشکالات فنی، افزایش نرخ کلیک، افزایش رتبه، افزایش ترافیک و سایر KPIهای سئو.

موتورهای جستجو به شدت روی سرعت وب سایت شما حساس هستند و در صورتی که استاندارد آن را پایین تشخیص دهند، سعی میکنند وب سایت های معتبرتری را در نتایج جایگزین شما کنند. آژانس فرین با داشتن تجربه طولانی در زمینه سئو سایت های فارسی و انگلیسی به کمک تیم خبره خود بهترین استراتژی را برای ارتقا کسب و کار شما ارائه می دهد. متنی که حاوی لینک است و کاربر را از صفحه ای به صفحه دیگر منتقل می کند، انکر تکست گویند. انکرتکست ها انواع مختلفی دارند و هر کدام بسته به شرایطی، مورد استفاده قرار می گیرد.

زیرا رقابت روی این کلمات معمولا کمتر است و براحتی می توانید در موتورهای جستجو جایگاه کسب نمایید. به طور کلی پیشنهاد می شود برای وب سایت خود ترکیبی از کلمات کلیدی Seed و طولانی انتخاب نمایید. ابزارهای متنوعی نیز وجود دارد که می تواند به شما کمک زیادی نماید. SEO یا بهینه سازی وب سایت عملی است که طبق خواسته های موتورهای جستجو مانند گوگل بروی سایت رفتار میشود تا سایت رتبه و اعتبار بالایی به دست آورد و همین بالا رفتن اعتبار سایت باعث آمدن صفحات سایت به صفحه اول گوگل میشود. با توجه به اینکه تبلیغات سایت در صفحاتی که رتبه بالا تری را در گوگل دارا هستند، نیز نقش قابل توجهی در افزایش بازدید یک سایت دارد. اهمیت سئو را هنگامی میتوان فهمید که کاربران، صفحه ای را در گوگل، یاهو و… سرچ می کنند و موتور های جستجو صفحه ی مورد نظر کاربران را به آنان نشان می دهند.