سئو چیست ؟ چرا باید به سئو سایت اهمیت بدهم؟-جان مولر


این مهم ترین اقدامی است که برای جلوگیری از موفقیت اسپمرها انجام می شود. بیشتر اوقات رقبا با هدف سئو منفی با ایجاد پیوندهای بی کیفیتو با تعداد زیاد سعی در تخریب سئو سایت شما را دارند. بسیار مهم است که بدانید چه کسی در حال ایجاد پیوند یا تغییر مسیر به وب سایت شما است. به بهینه سازی تمامی صفحات وب سایت خود اهمیت دهید و تنها به سئو دسته بندی ها نپردازید.

سئو سایت آیا می خواهید همه چیز را در مورد سئو یاد بگیرید؟ قبل از اینکه نحوه کار و نحوه انجام سئو را به شما آموزش دهیم، ابتدا به تعریف سئو می پردازیم و سپس به نحوه عملکرد سئو خواهیم پرداخت. برای بدست آوردن کلمات کلیدی ابزارهایی وجود دارد که می توانید در مورد آنها در مقاله ابزارهای کیورد ریسرچ بیشتر بخوانید. در سپتامبر ۲۰۱۳، کمپانی گوگل از آپدیت الگوریتم مرغ مگس‌خوار رونمایی کرد؛ یک الگوریتم که جهت بهبود پردازش زبان طبیعی گوگل و درک معنایی صفحات وب طراحی شد.

  • در حالت کلی سئو در فروشگاه های اینترنتی نیاز به یک استراتژی صحیح داشته و بهتر است که از همان ابتدا و به صورت مستمر با یک مشاور سئو در تماس باشید.
  • به وسیله این شاخص؛ گوگل، تخصص و اعتبار شما را در حوزه کاریتان می سنجد.
  • استفاده از عنوان های جالب و جدید، کاربران بیشتری را به صفحه شما هدایت می کند.
  • قبل از اینکه وارد فاز اجرایی شویم بیایید ببینیم کل عملیات سئو به چه بخش‌هایی تقسیم می‌شود؟ در هر کتاب سئو که مطالعه کنید می‌بینید کل سئو سایت به ۲ بخش سئو داخل سایت و سئو خارج سایت تقسیم می‌شود.
  • این کاملاً به شما بستگی دارد که کدام روش را انتخاب کنید، من نکاتی را که لازم بود برای مواجه شدن با شناخت مدلهای مختلف سئو بدانید را خدمتتان بیان کردم.

با قرار دادن مقالاتی در مورد مزایای استفاده از عسل در پیشگیری و درمان بیماری ها می تواند اطلاعات کاربران را افزایش دهد و باعث افزایش فروش محصول خود شود. حالا اگر این تولید کننده علاوه بر عسل، در زمینه فروش سایر محصولات زنبور عسل یا وسایل زنبورداری هم فعالیت کند، با جذب مشتریان بیشتر و فروش این محصولات هم به سود بیشتری می رسد. برای وضوح این مسئله یک جستجوی گوگل انجام دهید، در صورتی که لینک سایت شما در صفحه اول گوگل نباشد، به این معنا است که میزان بازدید‌کننده و ترافیک سایت شما پایین است. در حالی که بسیاری از سایت‌ها در تلاش هستند تا از هر شگردی برای سئو و نزدیک شدن به صفحه اول جستجو گوگل، استفاده کنند.

خلاصه فصل ۱: آشنایی با اصول اولیه سئو

با اینکه تبلیغات، شبکه های اجتماعی و دیگر پلتفرم ها می توانند در ایجاد ترافیک برای وب سایت موثر باشند، اما منبع اصلی ترافیک سایت ها موتورهای جستجو هستند. این که موتورهای جستجو برای درامدزایی از تبلیغات استفاده می کنند چیز طبیعیست. هدف آنها ارائه پاسخ های بهتر به کاربران، بازگشت آنها به موتورهای جستجو در آینده و صرف زمان بیشتر کاربران در نتایج جستجو است. یکی دیگر از ابزارهای مهم برای وبمسترها، ابزارهای کنترل رتبه سایت در نتایج جستجوست. این گونه ابزارها به شما کمک می کنند تا نموداری از تغییرات رتبه یک وب سایت را مشاهده و نتایج حاصل از تلاش های سئو بر روی سایت خود را مشاهده کنید.

در این نوع از محتواها؛ یک صفحه درست می‌کنیم و آمارهایی که در هیچ جای دیگری وجود نداشته باشد؛ کاملا واضح باشد و توسط خودمان جمع‌آوری شده باشد ارائه می‌کنیم. اکثر افراد و شاید شما ممکن است با ظاهر این مسئله مشکل داشته باشید و بگویید در ایران؛ کسی بک‌لینک رایگان فالوو نمی‌دهد. لینک‌های فالو تمام ارزش ممکن را به صفحه تزریق می‌کنند اما لینک‌های نوفالو ارزش بسیار ناچیزی به صفحه مقصد تزریق می‌کنند. البته در لینک‌بیلدینگ برای طبیعی بودن پروفایل لینکمان؛ هم به بک‌لینک‌های فالو احتیاج داریم و هم به بک‌لینک‌های نوفالو. از نظر فنی سئو؛ لینک‌ها به ۲ بخش فالو و نوفالو تقسیم می‌شوند.

چرا که به جنبه‌های دیگر سئو توجه نکرده و زحمات خود را هدر داده‌اند، در نتیجه رقبا با محتوایی ضعیف‌تر، بازدید و فروش بیشتری کسب می‌کنند. منظور از سئو خارجی فعالیت‌هایی است که خارج از سایت خودمان انجام می‌دهیم تا بهینه‌سازی بهتری برای موتورهای جستجو داشته باشیم. این فعالیت‌ها مواردی مانند رپورتاژ آگهی، تبلیغات دیجیتال و لینک‌سازی مناسب خارجی است. اکنون که با اهمیت سئو آشنا شدید، حتماً می‌خواهید از آن استفاده کنید! برای استفاده از استراتژی سئو، اول باید ببینید که سئو چگونه کار می‌کند؟ در واقع باید عملکرد سئو را بشناسید و سپس برای آن اقدام کنید. سئوی سایت به این معنی است که رتبه صفحات سایت خود را بر اساس کلمات کلیدی هر صفحه به رتبه‌های اول برسانید.

Google Penalty یا همان پنالتی گوگل مجازاتی برای وب سایت‌هایی است که محتوا‌ی آن‌ها با شرایط استفاده از خدمات، شیوه نامه و روش‌های مارکتینگ گوگل در تضاد باشد. پنالتی گوگل می‌تواند در اثر بروز رسانی الگوریتم‌های گوگل و یا استفاده از تکنیک‌های سئو‌ی کلاه سیاه باشد. از آنجاییکه همه ما برای دریافت ترافیک متکی به موتور‌های جستجو هستیم، با‌خبر بودن از آخرین بروز رسانی‌های الگوریتم‌های موتور‌های جستجو، برایمان یک الزام است. بک لینک‌های سایت شما مانند رای اعتماد سایر سایت‌ها به سایت شما هستند و برای گوگل اهمیت دارند.عموما سایت‌های با تعداد بک لینک بیشتر رتبه بیشتری در نتایج گوگل خواهند داشت. موقعیت سایت شما در صفحه نتایج گوگل تناسب مستقیم با کمیت و کیفیت لینک‌های ورودی به سایت شما دارد.

سئو کلاه سیاه:

اولین جایی که برای پیدا کردن آن سر می زنید اینترنت و موتور جستجوی گوگل است. حتی خیلی از کاربران برای یافتن خدمات دهندگان از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند. با این تفاصیر حضور فعال در شبکه های اجتماعی و داشتن یک سایت قدرتمند که در صدر نتایج باشد می تواند شما را به مشتریان زیادی برساند. توجه به این نکته که بازدیدکنندگان برای جستجوی خدمات و محصولات از موتورهای جستجو همانند گوگل استفاده می کنند، این امر را مهمتر می کند که سایت شما از نظر موتورهای جستجو باید بهینه و عالی باشد. هر چه سایت از نظر امتیاز سئو بالاتر باشد، در صفحات اول نمایش داده می شود. چون موتورهای جستجو همیشه سعی دارند بهترین نتایج را به مخاطبین خود نشان دهند.

منظور از انکرتکست لینک‌هایی است که داخل متن قرار می‌دهید. این لینک‌ها باید مرتبط به موضوع باشند و البته نباید برابر با کلمه کلیدی شما باشد اما می توان از کلمه کلیدی در این لینک ها استفاده کرد. در صورتی که پیوند خارجی برابر با کلمه کلیدی شما باشد باعث گیج شدن گوگل و موتورهای جستجوگر خواهد شد. این به این معنی است که کلیک‌های کاربران بسیار ارزشمند است و اگر بتوانید سایت خود را در رتبه‌های بالاتر نگه دارید باعث افزایش نرخ کلیک و بهبود رتبه سئو سایت شما خواهد شد.