سئو چیست ؟ چرا باید به سئو سایت اهمیت بدهم؟


پیوند خارجی یا لینک یا بک لینک باعث میشود وبسایت هایی که قبلا توسط موتورهای جستجو شناسایی شدن با استفاده از لینک های خروجی خود سایت ها و صفحات جدیدی را نیز به موتورهای جستجو معرفی کنند. بعد از مرحله سئو و بهینه سازی کلی سایت نوبت به سئو صفحات سایت میرسید. در هر سایتی یک سری صفحات هدف وجود دارد که به این صفحات لندینگ پیج میگویند. سئو و بهبود رتبه در این صفحات باعث افزایش شدید ورودی و بهبود رتبه در سایت میشود. این کار با معرفی سایت به موتورهای جستجو مثل گوگل ، و بینگ صورت میگیرد. برای معرفی کامل یک وب سایت به موتورهای جستجو باید نه تنها خوده سایت معرفی شده بلکه زیر صفحات و مطالب سایت نیز جدا جدا در فهرست نتایج قرار گیرند.

  • در‌مقابل، Unnatural Link یا لینک غیر‌طبیعی به لینک‌هایی گفته می‌شود که خریداری می‌شوند.
  • ایندکس‌ها شامل تمام اطلاعاتی هستند که موتور‌های جستجو قادر به جمع آوری آن‌ها از وب سایت‌ها بوده‌اند.
  • شما در مسیر بالا میتوانید لینک های شکسته سایت تان را تشخیص دهید و این گزارش تمام صفحات داخلی خراب در سایت شما را به شما نشان می دهد.
  • به همین علت در ابتدای همین مقاله ” سئو چیست ” Seo را کاری علمی و تجربی خوانده ایم.
  • گزارش Performance یک نمای کلی از عملکرد سایت شما در نتایج جستجو را به شما ارائه می دهد.
  • در چنین شرایطی بک لینک ها می توانند نقش پر رنگی بازی کرده و تفاوتی بین محتوای شما و سایر رقبا ایجاد کنند.

هیچ تفاوتی میان وردپرس، جوملا، پرستا شاپ از نظر سئو وجود ندارد. این اتفاق زمانی رخ میدهد که شما کلید واژه ای را جستجو میکنید و میبینید مواردی از قبیل قیمت، زمان ویدیو، و یا سوالات متداول نوشته نمایش داده میشود. مانند نمایش زمان ، سازنده و زمان تولید ویدیو، یا نمایش سوالات متداول در نوشته. پر کردن این بخش به افراد نابینا و کم بینا کمک میکند تا موضوع عکس را بهتر درک کنند. آمارهای مختلفی از رتبه ها، کیلیکها و غیره را در اختیار ما قرار می دهد. برای مثال وقتی شما در یک عبارت 100 بار نمایش گرفته اید و از این صد بار تنها 5 بار روی سایت شما کیلیک شده است، نرخ ctr شما 5 درصد است.

و در اصل کار موتور جستجو این است که این موارد را شناسایی کند. معمولاً با شنیدن اصطلاح موتور جستجو یا Search Engine به یاد گوگل و یاهو می‌افتیم. خوب مشخص است که همه افراد وقتی برای خرید یک خدمت یا کالای خاص دست به دامن گوگل میشوند، به یکی از سه نتایج اول در گوگل بیشتر توجه میکنند. هر کاربری که مطلبی را جستجو کند و شما را در نتایج اول ببینند، بدون شک یکی از انتخاب هایش خواهید بود. آنهایی که در صفحه اول گوگل هستند نیز، شامل ده نتیجه مختلف میشوند و افراد اغلب روی نتایج اول تا سوم از همان صفحه اول کیلیک میکنند. اینکه با یک سئوکار همکاری کنید یا با یک شرکت سئو، تصمیم شخصی خودتان است و خب هر کدام مزایا و معایب خودش را دارد.

آموزش سئوی کلمات کلیدی

پس با شناسایی مخاطبان بالقوه‌ی خود و کانال‌های محبوب آن‌ها کار را شروع کنید. توییتر,فیسبوک,اینستاگرام و یوتیوب چهار شبکه اجتماعی متداول و پرطرفدار این روزها در اینترنت هستند. اگر شما تاکنون از متن های 500 تا 700 کلمه ای استفاده می کنید ان را به 1000 و یا 2000 کلمه برسانید. امکان دارد زمانی برسد از طریق هر روشی نشود رقیب های ود را رنتیجه های جستو جو بگیرید . یعنی اگر در شبکه های اجتماعی به طور مستمر فعالیت کنید اثراتش را خواهید دید. همین الان میتوانید به مقالات قدیمی که نوشته اید سری بزنید و محتوای ان را بروز رسانی کنید.

مزایای سئو سایت چیست؟

در صورتی که پیوند خارجی برابر با کلمه کلیدی شما باشد باعث گیج شدن گوگل و موتورهای جستجوگر خواهد شد. یکی از مهمترین فاکتور ها آدرس صفحات است، توجه داشته باشید که گوگل و سایر موتورهای جستجوگر به پیوندها، آدرس تمامی صفحات سایت توجه ویژه ای می‌کنند. هر چه این آدرس‌ها کوتاه‌تر، خواناتر و البته مرتبط‌ با کلیدواژه یا کلمه کلیدی مطلب شما باشند، بهتر است.

افزایش نرخ تبدیل یا Conversion Rate به کمک ۷ گزارش مهم گوگل آنالیتیکس

پیشنهاد میکنم مقاله دیگر ما درباره SEM چیست و چه تفاوتی با سئو دارد را هم بخوانید. اینجاست که برای بررسی واقعی بودن یا نبودن اعتبار شما به سراغ سیگنال های شبکه های اجتماعی مثل لایک ها، کامنت ها، اشتراک گذاری ها و… میرود. در مورد این موضوع و تکنیک های اجرای آن در مقاله سوشیال سیگنال اطلاعات مهمی ارائه کردم. اما نترسید… قرار نیست از فردا یک برنامه روزانه برای اِعمال 200 فاکتور سئو روی وب سایت خود داشته باشید و کل زمانتان را صرف آن کنید. بیشتر این فاکتورها صرفا نیاز به یک بار پیاده سازی داشته و بعد از اینکه روی سایت شما اعمال شوند، نیاز به فعالیت دوباره در موردشان ندارید.

هفتاد تا هشتاد درصد جستجوگران، به لینک‌هایی که به صورت تبلیغ (با پرداخت پول) توسط موتورهای جستجو از جمله گوگل، نمایش داده می‌شوند، نگاه نمی‌کنند. منظور از سایت ریسپانسیو یا واکنش گرا، سایتی است که خود را با همه دستگاه‌ها از قبیل موبایل، تبلت، لپ تاپ و … سازگار است. در این حالت کاربران با هر دستگاهی که وارد سایت بشوند می‌توانند به خوبی تصاویر و نوشته‌ها را ببینند.