سئو چیست ؟ Seo چیست-جان مولر


زمانیکه یک صفحه از سایت شما در منوی اصلی سایت قرار میگیرد به واسطه لینک سازی خوبی که برایش انجام میشود جایگاه بهتری در نتایج جستجو کسب می‌کند. اگر این صفحه از نظر سئو ارزش و اهمیت زیادی ندارد حذف آن از منوی اصلی تصمیم خوبی است ولی اگر صفحه مهمی در سایت شماست این کار را نکنید. برای اطلاعات بیشتر پیشنهاد می‌کنم مقاله لینک سازی داخلی را مطالعه کنید. از طرف دیگر، در سال 2013 الگوریتم دیگری با نام مرغ مگس‌خوار به موتور جستجوی گوگل اضافه شد که وظیفۀ آن نشان دادن بهترین نتیجه به کاربران بود. همانطور که در مقالۀ الگوریتم مرغ مگس خوار مفصلاً توضیح دادم، این الگوریتم در عین حال که محتوای سایت شما به صورت دقیق آنالیز می‌کند، رفتار کاربران را نیز زیر نظر دارد.

مثلا اگر شما از سایتتان برای فروش محصولات استفاده می‌کنید، عمل مورد نظر شما خرید کردن خواهد بود. البته این هدف اصلی شماست و ممکن است در مسیر رسیدن به این هدف، اهداف کوچکتری تحقق یابند؛ مثل وارد شدن به یک صفحه خاص، پر کردن یک فرم به خصوص و یا ثبت نام در سایت و ایجاد یک حساب کاربری. Spam Score یا امتیاز هرزنامه نشان‌دهنده درصد سایت‌هایی با ویژگی‌های مشابه است که به جریمه و پنالتی شدن توسط گوگل منجر خواهد شد. اسپم اسکور یا امتیاز هرزنامه بر پایه 27 ویژگی مشترک بین میلیون‌ها سایت جریمه شده توسط موتور‌های جستجو، محاسبه می‌شود. هر‌چه سایت شما امتیاز بالا‌تری کسب کند، احتمال اسپم بودن و در‌نهایت پنالتی شدن آن بیشتر است.

  • به عبارت دیگر، شما می‌توانید از صفحه والد برای پرداختن به یک مبحث گسترده و کلی (مثل همین صفحه) استفاده کنید و هر بخش آن را تک به تک با جزئیات بیشتری در قالب صفحات فرزند شرح دهید.
  • چون اکثر تغییرات برای مقابله با دور زدن‌ها و دستکاری‌ها ایجاد می‌شوند یا راهکاری هستند برای دستیابی به اهداف گوگل.
  • سئو چیست؟ امروزه همان سوالی است که در تمامی زیرشاخه های کسب و کارهای اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ، مطرح می شود.
  • در متادیسکریپشن ها از کلماتی همچون تخفیف ویژه، ارسال سریع و رایگان به کل ایران، اموجی و…
  • بیشتر این فاکتورها صرفا نیاز به یک بار پیاده سازی داشته و بعد از اینکه روی سایت شما اعمال شوند، نیاز به فعالیت دوباره در موردشان ندارید.

سایت شما هر چه که باشد در اولین قدم باید آن را تجزیه و تحلیل کنید و نقاط ضعف آن را بیابید و سعی در اصلاح آن ها داشته باشید. همچنین انجام کارهای تکنیکی مانند استفاده از لینک ها و بک لینک ها، استفاده از ابزارهای موجود در کنسول گوگل، بهینه سازی سایت برای موبایل و … می تواند رتبه سایت شما را، صرف نظر از اینکه چه کسب و کاری دارید، در فهرست سرچ موتورهای جستجوی اصلی بالا ببرد. در ادامه به سئوی چند نوع سایت متفاوت نگاهی اجمالی می اندازیم و نکات مهم درباره هر یک را مطرح می کنیم. یک شرکت سئو خدمات بهینه سازی موتورهای جستجو یا همان سئو را به کسب و کارها ارائه می دهد تا به آنها کمک کند در فضای وب بیشتر دیده شوند.

Keyword Density یا چگالی کلمه کلیدی چیست؟

در این مقاله 4 روش رایج برای تعیین هزینه انجام پروژه سئو را معرفی و مزایا و معایب هرکدام را بررسی میکنیم. معمولا زمانی‌که به دنبال یادگیری نکته یا موضوع خاصی هستید با یک مقاله آموزشی در حوزه سئو مواجه می‌شوید که اطلاعات دقیق ولی محدودی را در همان زمینه به شما عرضه می‌کند. با مطالعه این مقاله ممکن است به مبحث سئو علاقه مند شده و به دنبال مقالات و آموزش‌های بیشتری بروید. یک فروشگاه لباس را تصور کنید که بهترین برندهای دنیا را با پایین‌ترین قیمت عرضه می‌کند ولی در شهری کم جمعیت، طبقه زیرهمکف پاساژی متروک یا یک کوچه فرعی در محله‌ای مسکونی قرار گرفته است. میزان فروش این فروشگاه چقدر با کیفیت محصولاتی که ارائه می‌کند همخوانی دارد؟ قطعا نمی‌تواند از تمام پتانسیل‌های خود بهره بگیرد.

پیج اتوریتی چیست؟

اما در یک وب‌سایت باید برای تمام این ایستگاه‌ها به تعداد کافی محتوای با کیفت تولید شده باشد. البته توجه داشته باشید که ممکن است در بعضی از موضوعات کاربر از ایستگاه‌های اول و دوم صرفنظر کند و مستقیما وارد ایستگاه بررسی شود. بنابراین یک متخصص سئو ابتدا باید مسیر جستجو را بشناسد و محتوای سایت را بر اساس مسیر جستجو طراحی کند.

مزایا و معایب تبلیغات در شبکه های اجتماعی

و در مقابل سئوی خارجی قرار دارد که تمامیه موارد آن در اختیار ما نیست اما میتوانیم با تکنیک هایی بر آنها اثر خاصی بگذاریم تا به نتایج اول بیاییم. سئوی داخلی یا un page seo به مواردی گفته میشود که کاملاً در داخل سایت انجام میشود و دقیقاً به خود شما بستگی دارد. در مقابل سئوی کلاه سفید، یک راه پایدار برای تجارت و به دست آوردن ترافیک طبیعی است. اما جواب من به آنها یک چیز است، من سئوی کلاه سیاه کار نمیکنم.

رقابت تنگاتنگ میان وب سایت ها، برای بیشتر دیده شدن و در نتیجه در لینک اول نتایج سرچ موتورهای جستجو قرار گرفتن است یکی از مهم ترین مواردی است که باعث اهمیت سئو می شود. علاوه بر کمک به رتبه بالاتر در موتورهای جستجو، شرکت های سئو می توانند به شما کمک کنند تا کیفیت ترافیک ورودی به سایت خود را افزایش دهید. سایت شما باید روی کلمات و عباراتی رتبه داشته باشد که بیشترین انطباق را با کسب و کار شما داشته باشد. همانطور که ترافیک مرتبط بیشتری را به سایت خود وارد می کنید، نرخ تبدیل بالاتری خواهید داشت. این به این دلیل است که افرادی که به سایت شما می آیند بیشتر به محصولات یا خدمات شما علاقه مند هستند. انتخاب درست کلمات کلیدی باعث افزایش رتبه سایت و قرار گیری سایت در صفحه اول گوگل می شود.