سئو چیست سئو سایت و بهینه سازی وب سایت برای گوگل


در واقع سئو عملیاتی است که ما روی یک صفحه از سایتمان انجام میدهیم تا در موتورهای جستجو در دسته نتایج برتر قرار بگیریم. خوب با یسری از بهترین تکنیک های سئو داخلی آشنا شدید، حالا بریم سراغ تکنیک های سئو خارجی. چک لیست سئوی داخلی نمیتواند بدون بهینه سازی تصاویر تکمیل شود. نه تنها از نظر حجمی باید عکس ها را بهینه سازی کنید بلکه از نظر متا دیتا نیز باید بهینه شوند. مطمئن شوید نام عکس و تگ alt و title و کپشن بخوبی برای بهبود سئو بهینه شده اند.

  • پس با توجه این مورد در صورتی که تغییر در لینک ها بوجود نیاد خطری ندارد.
  • سئو مناسب برگ برنده شما در دریافت بیشترین بازدید واقعی و مرتبط با محتوای سایت شما در موتورهای جستجو به ویژه گوگل است.
  • در مسابقه فوتبال شما باید در ابتدا تیم مقابل رو بررسی و تحلیل کنید و برای موفقیت استراتژی دقیقی بچینید.
  • و چون فیل از آتش می ترسید، قرار شد تعدادی، در تاریکی بروند و بعد بیایند و به بقیه هم بگویند که فیل چیست و چون است.
  • سند‌باکس گوگل استعاره از جعبه شنی دارد که کودکان در آن مشغول به بازی می‌شوند تا به چیزی آسیب نزنند.

مثلا لینکی با عنوان “استراتژی‌های سئو” به صفحه‌ای با موضوع سئو داده شود. این فعالیت سئوی خارجی حساب شده و به بهبود رتبه سایتمان کمک میکند. مانند افزایش سرعت سایت، بهینه سازی کدهای سایت و لینکهای داخلی. ایجاد صفحات کاربری در شبکه های اجتماعی همچون LinkedIn، Facebook، Instagram، Tweeter و… به بالاترین آمار بازدید سایت می‌انجامد. رباتهای گوگل، با توجه به لینک های داخلی در وبسایت شما، ارتباط صفحات سایت شما را با هم دیگر درک میکنند.

علت حذف ناگهانی صفحه ای از گوگل چیست؟

اما بعد از چند ماه همه چیز عوض شد و این سیل ترافیک بود که به سایت ما سرازیر میشد. لینک ها تنها بخشی از سئو محسوب می شوند و سئو در حالت کلی مجموعه بسیار زیادی از مهارت هاست که یادگیری و کسب تجربه در آنها، نیاز به صرف زمان زیادی دارد. فعالیت بر روی سئو خارجی نیاز به استراتژی خوب و صبر و حوصله زیادی دارد. اگر هم زمان زیادی صبر کرده و چنین نتیجه ای را مشاهده کرده اید، احتمال جریمه شدن توسط گوگل نیز وجود دارد.

Search Engine یا موتور جستجو چیست و چه کاربردی دارد؟

هرچند صفحات سایت شما در نتایج جستجو بیشتر دیده شود احتمال جذب مشتری و در معرض دید بودن افزایش پیدا میکند. این برنامه، ساده طراحی شده است ولی دارای رابط کاربری قدرتمندی است که به برجسته سازی اطلاعات ضروری کمک می کند. Rank Math تنوع زیادی از قابلیت ها را ارائه می دهد که می توانید از آن ها استفاده کنید، مانند نظارت بر خطای 404، تجزیه و تحلیل حداکثر پنج کلمه کلیدی برای محتوای سایت و…

اما صفحات دینامیک، صفحاتی هستند که با زبان برنامه نویسی سمت سرور مثل PHP، Java، ASP و JSP نوشته می‌شوند. از آنجاییکه این کد‌ها مستقیما روی سرور اجرا می‌شوند، هر بار که صفحات دینامیک بارگذاری شوند، سرور امکان تولید محتوایی جدید را خواهد داشت. در‌نتیجه، محتوای این صفحات برای افراد مختلف، متفاوت نمایش داده خواهد شد. از صفحات دینامیک برای سایت‌های هواشناسی یا سایت‌های ارائه دهنده قیمت ارز و سهام که باید اطلاعات متفاوتی را در زمان‌های مختلف ارائه دهند، استفاده می‌شود. لازم به ذکر است که زمان بیشتری طول می‌کشد تا صفحات دینامیک در مقایسه با صفحات استاتیک بارگذاری شوند.

بررسی و آنالیز داده‌های وبسایت بصورت دوره‌ای

هدف سئو بین المللی ایجاد یک تجربه آنلاین خوب بصورت جهانی برای مخاطبان هدف شما است. از آنجایی که جستجو برای افراد به اشکال مختلف، اعم از صوتی، وب یا حتی یوتیوب ضروری است، سئو نیز یک وب سایت جهت افزایش بازدید آن در نتایج جستجوی الزامی می باشد. باعث شده وب سایت در صفحه نتایج موتور جستجو از رتبه بهتری برخوردار شد. سئو (بهينه‌سازي موتور جستجو) به معناي فريب و يا دستکاري موتور‌هاي جستجو با روش‌هاي غير اخلاقي نيست. آن‌ها براي کمک کردن به بهبود رويت و ارتباط وب سايت‌ها در نتايج جستجوي طبيعي با هدف رسيدن به رتبه‌بندي بالا، ايجاد شده‌اند.

با توجه به اینکه این ترافیک از طریق جستجوی کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار شما بدست آمده است، امکان جذب و تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری بسیار بالا است. شاید نزدیک ترین جمله برای سئو مدرن این جمله باشد؛ مجموعه راهکارهای بهبود کارایی سایت و تولید محتوای با کیفیت که در راستای تجربه کاربری و بازخورد مثبت کاربران هدف گذاری می شوند. پس از آنکه صفحات شما در دسترس گوگل قرار گرفت، محتوای آن بررسی شده و موضوع صفحه تعیین میگردد. نگارش محتوا علاوه بر توجه به مخاطب نیازمند شناخت دقیق از الگوریتم های گوگل برای بررسی و درک آن است. سایت های بسیاری وجود دارند که صفحات آنها مملو از محتوای غنی و ارزشمند است ولی به دلیل عدم شناخت از این الگوریتم ها موفقیتی در سئو کسب نمیکنند. مطالعه نقطه نظرات متخصصین در پاسخ به سوال سئو چیست مجموعه ای از اطلاعات و داده های تخصصی را در اختیار ما قرار میدهد ولی نتیجه گیری از آن و دستیابی به یک استراتژی کاربردی کمی پیچیده بنظر میرسد.