سئو چیست سئو سایت و بهینه سازی وب سایت برای گوگل


رتبه بندی سایت در گوگل شرکت شما یعنی جایگاه سایت شما در SERP گوگل. بهبود بهینه سازی سایت برای موتور جستجو به شما کمک می کند که رتبه بندی خودتان را تقویت کرده و میزان نمایش سایت خودتان به کاربران موتورهای جستجو افزایش دهید. هر چه رتبه بندی شما در SERP برای کلمات و عبارات کلیدی مربوطه بالاتر باشد، احتمالا مشتریان بیشتری سایت و خدمات و محصولات شما و یا موضوعات مربوطه در موتور جستجو را پیدا می کنند. اگر سایت شرکت شما در نتایج جستجو صفحه اول گوگل ظاهر نمی شود ، شما وجود ندارید. حتی اگر کسب و کار شما در نتایج جستجو صفحه دو ، سه یا چهار ظاهر شود سایت شرکت شما برای اکثر کاربران نامرئی می باشد. سئو با افزایش بازدید ارگانیک آگاهی از برند شما را افزایش و باعث رشد واقعی شرکت شما در محیط وب می شود.

  • از آنجایی که سئو در بازار پررونق دیجیتال مارکتینگ به یک رکن اساسی تبدیل شده است، انتظار می رود که فرصت های شغلی بسیاری برای کارشناسان سئو به وجود بیاید.
  • سایت هایی را که در زمینه فعالیت شما هستند در اولویت قرار دهید.
  • برخی از معروف ترین این اصطلاحات، سئوی کلاه سفید، سئوی کلاه سیاه و سئوی کلاه خاکستری است.
  • هیچ تضمینی برای تعیین دقیق رتبه شما در بازه زمانی مشخص وجود ندارد چرا که اطلاعاتی از آپدیت های بعدی گوگل و میزان فعالیت رقبا در دست نیست.

به هر یک از بخش های معرفی شده مرتبط هستند را بررسی خواهیم کرد. بازاریابی سئو چیست و چه مراحل و استراتژی هایی را شامل می شود. که در موضوع مورد نظر شما پر جستجو بوده و مردم آنها را بیشتر سرچ کردند.

موقعیت سایت شما در صفحه نتایج گوگل تناسب مستقیم با کمیت و کیفیت لینک‌های ورودی به سایت شما دارد. بک لینک‌ از ابتدای پیدایش موتورهای جستجو به عنوان یک فاکتور مهم در رنکینگ سایت در نظر گرفته می‌شد و هنوز هم یکی از فاکتورهای مهم در سئو سایت است. این روش سئو مابین سئو کلاه سفید و کلاه سیاه بوده و در کل با توجه به ریسک آن پیشنهاد نمی شود. به این دلیل که روش های سئو کلاه خاکستری نه به دسته کلاه سفید و نه به دسته کلاه سیاه تعلق دارند زیرا شرایط و ضوابط مربوط به این سئو نامشخص است.

چک لیست لینک سازی خارجی:

الگوریتم PageRank را با معیار قدیمی به همین نام که توسط گوگل برای نمایش رتبه صفحات (از 0 تا 10) استفاده می شد، اشتباه نگیرید. به طور دقیق نمی توان مشخص کرد که چه متنی باید در یک Featured snippet ظاهر شود. کلید ظاهر شدن در Featured snippet این است که در ابتدا به سوال مورد نظر در سایتتان پاسخ دهید. به سبک نوشتاری برای دیده شدن در Featured snippet «سبک نوشتاری هرمی معکوس» می گویند. بزرگترین مزیت داشتن یک Featured snippet این است که می توانید نسبت به رقبای خود برتری کسب کنید، حتی اگر صفحه شما رتبه پایین تری داشته باشد. از طرف دیگر، داشتن سایت مپ هرگز نمی تواند به شما آسیبی برساند.

چک لیست تولید محتوا:

تولید محتوای با کیفیت؛ یکی از بهترین روش ها برای بهبود رتبه بندی سئو، تولید کردن محتوای با کیفیت منحصر به فرد و مهم می باشد. هر چه محتوای با کیفیت تری تولید کنید، موتور های جستجو اهمیت بیشتری به سایت شما میدهند و متوجه می شوند که سایت شما مفید می باشد. Dwell Time یا Time on Page مدت زمانی است که یک بازدید کننده در یک صفحه وب می‌گذراند. این مدت زمان، از وقتی شخص روی یک لینک در صفحات نتایج موتور‌های جستجو کلیک می‌کند شروع شده، و وقتی که مجددا به صفحه نتایج جستجو باز‌گردد یا صفحه را ببندد، پایان می‌یابد. بیایید فرض کنیم شما اولین نتیجه (رتبه 1) صفحه نتایج جستجو را در جستجو‌ی عبارتی خاص باز کردید، اما آن را ارزشمند نیافتید.

Conversion Rate یا نرخ تبدیل چیست و چطور آن را بهبود بخشیم؟

لری پیج و سرگئی برین، دو دانشجوی فارغ‌التحصیل دانشگاه استنفورد، یک موتور جستجو موسوم به بک‌روب را توسعه دادند که جهت ارزیابی برجستگی صفحات وب، به یک الگوریتم ریاضیاتی تکیه داشت. عددی که توسط الگوریتم محاسبه می‌شد، یعنی «رتبه صفحه»، تابعی است از مقدار و قدرت لینک‌های ورودی. رتبه صفحه، میزان یک صفحه معین را که توسط یک کاربر، که به‌صورت تصادفی شبکه را جستجو می‌کند، مورد دسترسی قرارگرفته، تخمین می‌زند و لینک‌های یک صفحه به صفحه دیگر را دنبال می‌کند. سئو یک روش بازاریابی عالی برای کسب‌وکارها محسوب می‌شود اما یک عیب بزرگ دارد! سئو دیربازده است و بستگی به سختی کلمات کلیدی، ممکن است بین یک تا چند ماه زمان نیاز داشته باشد.