سئو چیست و چه تاثیری بر کسب و کارهای اینترنتی دارد؟ همیار آکادمی


پیج رنک گوگل سالهاست که بروزرسانی نشده و گوگل نیز برنامه ای برای بروزرسانی آن ندارد. طبق شنیده ها پیج رنک گوگل جزیی از الگوریتم پیچیده گوگل شده و قرار نیست که به عنوان پارامتری مجزا به آن نگاه شود. درصد بازدیدکنندگانی که بدون هیچ اقدامی صفحه را ترک کردند (مثلاً بدون بازدید از صفحه ای دیگر). گوگل به هیچ وجه اجازه خرید لینک را نمی دهد (مگر اینکه لینک nofollow باشد). بله، ممکن است لینک ها مفهوم متن اطراف خود را در خود جای دهند.

  • داشتن محتوای نامناسب و تکراری که به عنوان روش های سئو کلاه سیاه شناخته شده که پنالتی شدن در این حالت باعث حذف کامل سایت از لیست نتایج میگردد.
  • اول اینکه، گوگل واقعاً می‌داند که کاربران چه نوع محتوایی را می‌خواهند برای هر عبارت جستجو شده ببیند و اگر نتایج برتر را بررسی کنید، اغلب نتایج مشابهی خواهید دید.
  • Breadcrumb به لینک‌هایی در یک وبسایت گفته می‌شود که به کاربران این امکان را می‌دهند تا صفحه‌ای که در‌حال حاضر در آن هستند را، مسیر‌یابی کرده و بدانند چقدر از صفحه اصلی وبسایت فاصله دارند.
  • توجه داشته باشید که این تکنیک باید برای همیشه ادامه داشته باشد و اگر بک لینک های خود را شارژ نکنید احتمال سقوط سایت شما بسیار بالاست.
  • رپورتاژ آگهی؛ از دیگر روش های لینک سازی می باشد که شما می توانید با پرداخت هزینه ای به سایت های معتبر در صفحه ای از سایت آن ها مقاله قرار دهید و از آن لینک دریافت نمایید.
  • با توجه به اینکه پیشنهاد میکنیم محتوای صفحات شما ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ کلمه باشد احتمالا در هر صفحه شما ۴ تا ۵ تگ h2 خواهید داشت که هر یک از آنها پیرامون موضوع عنوان اصلی مقاله هستند.

اين جاي تعجب نيست که وب سايت‌ها با محصولات و خدماتي که بفروش مي‌رسانند بر سر رسيدن به رتبه يک نتايج جستجو رقابت کنند. اين مسئله براي خيلي از سايت‌ها سودمند است که در بالاي نتايج جستجو قرار گيرند به خصوص آنهايي که با افزايش ترافيک سايت به تعداد مشتريانشان اضافه مي‌شود. بعد از اينکه سئوبراي بهبود رتبه‌بندي سايت‌ها در نتايج جستجوي طبيعي کار خود را شروع کرد، اين فرآيند نيازمند دانش و زمان براي پياده‌سازي روش‌هاي خود شد. زمان، بزرگ‌ترين سرمايه‌گذاري اوليه براي بهينه شدن سايت و يا يک صفحه است. همان‌طور که می‌بینید موتورهای جستجوی Google و Yahoo و Bing برای کاربران بیشتر از سایر موتورهای جستجو شناخته شده هستند. همچنین اگر خوش شانس باشید، در صورتی که کاربران مطالب شما را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند موجب بازخورد بیشتر برای مطالب خواهد شد که تاثیر مثبت شبکه های اجتماعی بر روی سایت شما را چند برابر خواهد کرد.

که مرتب به روز رسانی شود و لینک های شکسته به دلیل عدم به روز رسانی سایت است. را تشخیص می دهد و دیر یا زود سایت شما را از نتایج خود پاک می کند. عوامل را از بین ببرید مثلا محتوای بی ارزش را حذف کنید و محتوای ارزشمند جایگزین آن کنید . سال های گذشته توجه گوگل بر این سه وضوع زیاد بود اما الان توجه خیلی بیشتری نشان می دهد.

چرا نباید به سئو به عنوان یک راه حل کوتاه مدت نگاه کنیم؟

دارای سئو تایتل و توضیحات سئو با کلمات کلیدی و مشتقات آن است. اگر صفحات سلسله مراتبی در وب سایت خود دارید مانند خدمات و زیر خدمات ، صفحات والدین را به صفحات فرزند آن پیوند دهید و بالعکس. یکی از راه ایی که میتوانید متوجه شوید ساختار ایده آی سایت تان را متوجه شدید یا نه این است که منوی وب سایت شما باید نشان دهنده این ساختار باشد. البته باید بدانید که چک لیست سئو داخلی برای سایت های مختلف میتواند متیر باشد اما مراحل آن به طور کلی برای تمام سایت ها یک قانون کلی است. در سپتامبر ۲۰۱۳، کمپانی گوگل از آپدیت الگوریتم مرغ مگس‌خوار رونمایی کرد؛ یک الگوریتم که جهت بهبود پردازش زبان طبیعی گوگل و درک معنایی صفحات وب طراحی شد. بسیاری از وب‌سایت‌ها روی تبادل، خریدوفروش لینک در حجم زیاد و وسیع متمرکز هستند.

استراتژی سئو، برنامه ریزی، برنامه ریزی و بازهم برنامه ریزی!

تگ H1 خود را بهینه کنید؛ تگ H1 همان چیزی است که به عنوان اولین و مهمترین تیتر در ابتدا و بالای صفحه نمایش داده می شود. یک صفحه بهینه سازی شده فقط دارای یک تگ H1 است و معمولاً تیتر اصلی صفحه یا مقاله می باشد. کاربران چطور شما را پیدا می‌کنند؟ هر کاربر با جستجوی کلمات و عباراتی که به دنبالش است، با شما آشنا می‌شود. در این جلسه با این عبارات مورد جستجوی کاربر که به آنها کلمه کلیدی گفته می‌شود، آشنا خواهید شد. انجام سئو کامل سایت باعث بهتر دیده شدن محتوای سایت و همینطوری بهتر دیده شدن سایت برای کاربران جستجو کننده خواهد شد.

ابتدا به کمک اصول تکنیکال صفحه را کشف و ایندکس می کند و بعد به کمک سئو داخلی و خارجی به گوگل کمک می فهمانیم محتوای صفحه بیشترین ارتباط را با کلمه سرج شده توسط کاربر را دارد. به عنوان یک تعریف ساده میتوان گفت، سئو یعنی موتورهای جستجو را قانع کنیم تا سایت ما را در صفحه اول نتایج جستجو به کاربران نمایش دهند. بزارید سختش نکنیم، اگه دنبال تعریف‌های کلاسیک و متداول می‌گردید کافیه یه سرچ ساده بزنید. اما ببینید، چند سال پیش یکی از گوگلی‌ها گفت ما برای رتبه بندی سایت‌ها، 200 عامل رو بررسی می‌کنیم.