سئو چیست و چه تاثیری بر کسب و کارهای اینترنتی دارد؟ همیار آکادمی


از نظر فنی و تکنیکی تعداد زیادی لینک همیشه برای تجربه کاربر خوب نیستندو محدود کردن تعداد لینک‌ها در هر صفحه به تعداد معقول (معمولاً حدود ۱۰ یا کمتر) می‌تواند مزایای SEO را به همراه داشته باشد. شما باید لینکی را در صفحه تان قرار دهید که احتمال کلیک کردن کاربران روی آن بیشتر باشد و آن ها را به صفحات دیگر هدایت کند در این صورت لینک دهی داخلی شما مفید خواهد بود. با بررسی های متعدد مشاهده شده اغلب سایت های بزرگ دارای ایراداتی در سئو داخلی خود هستند و به دلیل وسعت کار فرصت برای رفع ایرادات سئو داخلی فراهم نمیشود. به همین دلیل برای آن که بتوان سایت را بهینه سازی نمود ابتدا باید نکات سئو داخلی را در سایت پیاده سازی نمود و سپس اقدام به اجرای تکنیک های سئو خارجی کرد. با گسترش عمومیت وب‌سایت‌ها و وبلاگ‌های رسانه‌های اجتماعی، موتورهای جستجوی پیشرفته در الگوریتم‌های خود تغییراتی ایجاد کردند تا مطالب تازه به سرعت در میان نتایج جستجو رتبه‌بندی شوند.

  • بک لینک ها می توانند توسط افراد دیگر ایجاد شوند و یا یک متخصص سئو از طریق ربات ها و یا به صورت دستی اقدام به تولید backlink کند.
  • مهمترین مسائلی که در سئو بایستی از طریف کارفرما و صاحبین کسب و کارها درک بشه اینه که اولا به سئو ایمان داشته و ثانیا برای مشاهده نتایج آن صبر و حوصله داشته باشند.
  • با استفاده از این ابزار سئو داخلی میتوانید متوجه شوید که چه تعداد لینک خراب در سایت شما وجود دارد، سایت مپ سایت را بررسی میکند و در صورتی که محتوا تکراری در سایت وجود داشته باشد آن را تشخیص میدهد.
  • سئو به معنای بهینه سازی برای موتورهای جستجوست و شامل اقداماتیست که موجی افزایش رتبه سایت در نتیایج جستجو می شود.

هنگامی که کاربر یک کلمه کلیدی را جستجو می‌کند، به این معنی است که به آن حوزه نیاز دارد یا حداقل علاقه‌مند است. بنابراین اگر سایت شما در آن حوزه فعالیت کند، کاربری که وارد سایت شما می‌شود مخاطب هدف است. شما با جذب مخاطبان هدف می‌توانید تعامل و نرخ تبدیل سایت خود را افزایش دهید که این مورد به رشد فروش شما کمک زیادی می‌کند.

چک لیست سئوی فنی یا تکنیکال:

یعنی شما باید انواع تکنیک ها رو در یک رالی سرعت که خط پایان هم نداره به کار ببندی تا بتونی حداقل جزو ده تای اول باشی. تکنیک هایی مثل تولید محتوای کاربردی، لینک بیلدینگ (چه داخلی، چه خارجی) و استاندارد سازی کد. برای شروع کار خود نیازمند یک استراتژی مشخص و دقیق خواهیم بود. استراتژی ما در سئو براساس شناخت ما از مخاطب و تحلیل رقبا شکل میگیرد.

دسترسی سریع

به عنوان مثال در صورت هدف گیری صد کلمه کلیدی رقابتی برای سایت، در بهترین و ایده آل ترین شرایط شصت درصد آنها به صفحه اول گوگل خواهند رسید. در چنین شرایطی نمی توان حتی با تلاش فراوان، رتبه یک کلمه کلیدی را از قبل پیش بینی کرد. مهمتر از همه سئو به منزله رقابتیست که رقبای آن بیکار ننشسته و مطمئنا همزمان با شما در حال فعالیت هستند و کنترل میزان فعالیت آنها در اختیار شما نیست. افرادی که در این حوزه به گارانتی صد در صد کلمات کلیدی رقابتی می پردازند، مطمئنا از دانش بسیار کمی نسبت به سئو برخوردار بوده و صرفا برای گرفتن پروژه از شما اقدام به چنین ضمانت هایی می کنند. مهمترین مسائلی که در سئو بایستی از طریف کارفرما و صاحبین کسب و کارها درک بشه اینه که اولا به سئو ایمان داشته و ثانیا برای مشاهده نتایج آن صبر و حوصله داشته باشند.

بنابراین فهمیدیم که مهم ترین بخش در سئو داخلی این است که اطمینان حاصل کنید محتوای شما باکیفیت و فوق العاده است. اما این به تنهایی کافی نیست و یکسری فاکتور مهم دیگر وجود دارند که باید رعایت شوند. اگر علاقه مند هستید بیشتر در این زمینه اطلاعات به دست بیاورید، مقاله سئو داخلی ما می تواند گزینه خوبی برای شما باشد.