سئو چیست و چگونه کار می کند؟ اهمیت seo در سایت و بالا آمدن در گوگل-جان مولر


در نتیجه، به رعایت اصول و استراتژی هایی که ما را در دسته نتایج برتر در گوگل نشان میدهد، سئو یا به زبان انگلیسی seo میگوییم. بعد از مشاهده شما، ترافیک زیادی به وب سایت شما سرازیر میشود و میتوانید به راحتی محصولات و یا خدمات خود را معرفی نمایید. در واقع تفاوت دیده شدن در نتایج اولیه موتورهای جستجو، فرقش از زمین است تا آسمان. اگر کسب و کاری داشته باشیم، اگر تبلیغ گیرنده و یا تبلیغ دهنده باشیم، اگر آموزش اآشپزی یا پزشکی و یا روابط زناشویی را در دستور کار قرار داده ایم، و یا هر کاری که بخواهیم در فضای اینترنت انجام دهیم.

  • یک نمونه از این لینک‌ها، لینک سوالات متداول در پایین صفحات سایت است.
  • زیرا این روش در مقایسه با تبلیغات اینترنتی اعتماد بیشتری برای مخاطبان ایجاد می‌کند.
  • اگر میخواهید تکنیک های بیشتری از سئو کلاه سیاه از انواع سئو را آموزش ببینید میتوانید به صفحه سئو کلاه سفید سیاه مراجعه کنید و مقاله جامع ما را مطالعه کنید.
  • برای مثال ممکن است یک شخص واحد با دو وسیله الکترونیکی (مثل موبایل و کامپیوتر) از یک سایت بازدید کند، که در اینصورت دو بازدید کننده به حساب خواهد آمد.
  • چنانچه در هر یک از ۳ مرحله بالا؛ کار به بهترین شکل انجام نشود، مشکلاتی به وجود خواهد آمد که جبران آن‌ها بسیار زمان‌بر است و حتی ممکن است به جایی برسید که تصمیم بگیرید یک سایت جدید با یک دامنه جدید بسازید.
  • در اصطلاحات فني اين حوزه، سئو کلاه سفيد به مجموعه تکنيک‌ها، روش‌ها و استراتژي‌هاي که از قوانين و راهنمايي‌هاي موتورهاي جستجو تبعيت مي‌کنند، اشاره دارد.

همانطور که در ابتدای این مطلب عرض کردم؛ یک متخصص سئو ضرورتی ندارد به صورت کامل با تمام کدهای HTML آشنا باشد اما حتما باید با کدهای مهم HTML آشنا باشد. مثلا بعضی از سایت‌های استارتاپی، خدمات خاصی ارائه می‌دهند که کاملا جدید است و با وردپرس امکان پیاده‌سازی آن وجود ندارد. پیکربندی آدرس‌های سایت یعنی مشخص کنیم هر صفحه سایت تحت کدام آدرس باید در دسترس باشد. مثلا در تصویر زیر می‌بینید که دو نتیجه اول در این جستجو اتوریتی ۵۵ و ۳۳ دارند. استراتژی یعنی مشخص کردن هدف و طراحی پلن‌های دقیق و توام با جزئیات برای رسیدن به آن هدف.

اکنون باید تصمیم بگیرید که چگونه می‌خواهید از سئو سایت در راستای اهداف تجاری خود استفاده کنید. همانطور که دیدید علم سئو؛ گستردگی زیادی دارد و نقش بسیار مهمی در موفقیت سایت دارد. بهترین راه این است که در یک دوره سئو شرکت کنید و برنامه‌ای که استاد دوره به شما می‌دهد را انجام دهید. یکی از سخت‌ترین کارها در بازاریابی، ساختن فرآیندهای اتوماتیک برای جذب ترافیک و فروش است. پاسخ‌هایی که جان مولر به سوالات می‌دهد را می‌توان موضع رسمی شرکت گوگل و نحوه کار گوگل دانست.

سئو دارید و در انتخاب شرکت مد نظر خود تردید دارید، تا انتهای مطلب با ما همراه باشید. این روزها دیگر همه وقت زیادی را در اینترنت و فضاهای مجازی سپری میکنند و خیلی چیزها هر روز دست به دست بینمان رد و بدل میشود. یا دیگر برای پیدا کردن هر خدماتی اولین کاری که به نظرمان میرسد، سرچ کردن در گوگل هست. سئو داخلی یا آن پیج سئو ، فعالیت‌هایی که درون سایت صورت می‌گیرد.

Visitor چیست؟

تکنیک‌های سئو باعث می شود به افرادی که به دنبال محصول یا خدمات شما از طریق موتورهای جستجو مانند بینگ و یاهو و گوگل هستند معرفی شوید. قرار گرفتن نام سایت شما در رتبه‌های بالا در صفحات نتایج موتور‌های جستجو بسیار ارزشمند است، در واقع این یک تبلیغ رایگان در بهترین فضای تبلیغاتی جهان است. این فرآیند باعث می شود ترافیک رایگان و طبیعی از سمت موتورهای جستجو مانند گوگل به سمت سایت شما هدایت شود. در گذشته که تعداد سایت‌ها کمتر بود، موتورهای جستجو با معیارهایی مانند سرعت بارگذاری، عنوان‌های مناسب و محتوای استاندارد و… آن‌ها را از نظر سئو رتبه بندی می‌کردند.

HTTP Status Codes یا کد‌های وضعیت HTTP چیست و مهم‌ترین آن‌ها کدام است؟

یک نمونه از این لینک‌ها، لینک سوالات متداول در پایین صفحات سایت است. مثلا لینکی با عنوان “استراتژی‌های سئو” به صفحه‌ای با موضوع سئو داده شود. میزان دیده شدن و جستجو در دنیای اینترنت می‌باشد که می‌‌توانید آمار دقیقی در وب مستر تولز از آن مشاهده کنید. به عنوان مثال زمانی که می‌خواهید بدانید یک کلمه کلیدی چقدر بازدید و جستجوی ماهیانه دارد باید Impressin آن کلمه کلیدی را بررسی کنید.

این آرا به آن ها کمک می کند تا تشخیص دهند که کدام صفحه در یک موضوع معین (از میان هزاران مورد مشابه) شایسته رتبه بندی در بالای نتایج جستجو است. به طور خلاصه، SEO منفی به هر فعالیت مخربی گفته می شود که به منظور پایین آوردن رتبه سایت شما در نتایج سرچ گوگل انجام می شود. سئوی منفی در اغلب موارد توسط رقبا و برای تخریب جایگاه سایت شما در موتورهای جستجو به کار می رود تا اقدامات مثبت شما را بی اثر کند و میزان بازدید سایت شما را کم کند. رایج ترین نوع سئوی منفی، مبتنی بر لینک است، ولی تکنیک های دیگری نیز وجود دارد که برخی از رقبا می توانند از آن ها برای کاهش رتبه سایت شما استفاده کنند.

از کلمات کلیدی خود در تایتل، زیرعنوان و شروع محتوای خود استفاده نمایید. بین 2 تا 3 درصد از محتوای خود را به کلمات کلیدی اختصاص دهید. نامک های طولانی هم ممکن است به درستی نمایش داده نشوند و هم برای سئوی سایت شما خوب نیستند. برای مثال اگر من کلمه کلیدی ام را سئو چیست انتخاب کرده ام، باید نامک من بشود، نام دامنه + سئو-چیست.

در این منو، گزینه‌های زیادی وجود داشت ولی الان به یک زیر منو کاهش یافته است که آن هم کارآیی چندانی ندارد. در بخش enhancements می‌توانید وضعیت سایتتان را در مورد schema markup مشاهده کنید. پنل دانش گوگل شامل آدرس، تلفن و نام مجموعه شما است که در پایین نقشه به نمایش در می‌آید. رنک‌مث یک کپی از یواست است و البته با اضافه کردن چندین امکان اضافی،‌ طراحی ظاهری شیک و البته هزینه تبلیغاتی زیاد توانست خود را به یواست نزدیک کند. البته بازگشت سرمایه عالی مستلزم این است که نرخ تبدیل محتواهای سایتمان نیز بالا باشد. سپس تصمیم گرفتم محتوانویسی را استخدام کنم که حرفه‌ای نباشد و خودم به او آموزش دهم.