سئو چیست seo چیست معنای بهینه سازی سایت چیست؟-جان مولر


مثلا اکثر مبل فروشان به مبل های راحتی که در آنها کمی چوب به کار رفته است نیمه کلاسیک می گویند. حال کاربران این مبلها را با اسم هایی مانند کلاسیک ارزان، کلاسیک کم کار، کلاسیک کم منبت، مدرن کلاسیک و یا حتی مبل راحتی با دسته چوبی جستجو می کنند. مقصود از این مثال این است که گاهی ما کالای مورد نظر مخاطب را داریم.

  • در این ویکی‌پدیا پیوندهای زبانی در بالای صفحه و هم‌تراز با عنوان مقاله قرار دارند.
  • قراردادن پست‌هایی شامل معرفی خدمات، تخفیفات دوره ای، برگزاری جشنواره، قرعه کشی و… بازدید موثری را به‌سمت وب­سایت، روانه خواهد کرد.
  • سئوی کلاه سفید به مجموعه تاکتیک های بهینه سازی سایت گفته می شود که با قوانین و دستورالعمل های موتورهای جستجو، بخصوص گوگل، سازگار هستند.
  • محتوا سایت خود را مرتباً به روز رسانی کنید تا این پیغام به گوگل برسد که شما به سایت خود اهمیت می دهید.
  • این برنامه، ساده طراحی شده است ولی دارای رابط کاربری قدرتمندی است که به برجسته سازی اطلاعات ضروری کمک می کند.
  • موتور های جستجو، این رفتار را جریمه می کنند زیرا واقعا ارزشی برای بازدید کنندگان ندارد.

وجود چنین ویژگی در یک بک لینک علاوه بر افزایش احتمال کسب ترافیک بیشتر، از نظر سئو نیز مهم است. همانطور که در فصل قبل ذکر کردیم، تگ عنوان و متا دیسکریپشن یک صفحه، مکان خوبی برای استفاده از کلمه کلیدی هدف است. اگر مطمئن نیستید که وب سایت شما برای استفاده در موبایل مناسب است یا نه، می توانید آن را با این ابزار گوگل تست کنید یا به گوگل سرچ کنسول بروید و ببینید آیا در بخش Mobile Usability مشکلی وجود دارد یا خیر.

یک مثال واقعی از ثروتمندشدن سایت‌ها در نتایج اول گوگل

چرا سایت خود را سئو کنیم؟ شما اگر در کار خود بهترین باشید اما دیده نشوید، کسی از خدمات و حرفه شما استفاده نخواهد کرد. یکی از بهترین تریبون ها برای دیده شدن اینترنت است که در صدر آنها گوگل قرار دارد. اگر قصد دارید توسط گوگل به جستجوکننده ها معرفی شوید باید به سراغ بهینه سازی سایت بروید.

چرا گوگل برای ما در سئو اهمیت دارد

با استفاده درست و مناسب از کلمات کلیدی، گوگل به ‌راحتی می ‌تواند متوجه موضوع اصلی سایت شود و آن را در نتایج جستجو نشان دهد. در هنگام طراحی URL خود، همیشه در مورد آنچه که برای موتور جستجو و همچنین کاربر بهترین است، فکر کنید. اگر URLهای شما مبهم و شامل کلمات نامناسب باشند، افراد و نیز موتورهای جستجو آن را درک نمی ‌کنند. برای ایجاد URL مناسب، خلاصه مقاله خود را در قالب چند کلمه در حد امکان بگذارید. این امر باعث می ‌شود صفحه شما برای کاربر جذاب تر و برای گوگل قابل درک شود. قرار دادن واژگان جستجوی مرتبط در URL خوب است، اما از استفاده بیش از حد کلمات کلیدی دوری کنید.

تحقیقات کلمات کلیدی خود را گسترش دهید و بر روی مفاهیم پشت کلمات کلیدی تمرکز کنید. جستجوهای مرتبط، مترادف ها و اصطلاحات همزمان را به دقت تجزیه و تحلیل کنید. از این بینش ها برای درک بهتر زبان مخاطبان خود و تنوع بخشیدن به محتوای خود استفاده کنید. با ایجاد محتوای جامع که هدف جستجوگر را برآورده می کند، هم از نظر تعامل و هم از نظر سئو برنده خواهید شد. هدف گوگل پنگوئن پایین آوردن رتبه سایت هایی است که بک لینک آنها غیر طبیعی به نظر می رسد. برای در امان ماندن از اثرات به‌روزرسانی گوگل پنگوئن، رشد پروفایل پیوند خود را زیر نظر داشته باشید و با یک جستجوگر بک لینک مانند SEO SpyGlass بازرسی‌های منظم را انجام دهید.

در هنگام اضافه کردن تصاویر مطمئن باشید که تگ alt مرتبطی نوشته باشید. لطفا توجه داشته باشید نوع آدرس‌دهی بالا یک حالت عمومی بهینه است اما پیکربندی آدرس‌های وب‌سایت خیلی حرفه‌ای تر از این می‌توانند پیکربندی شوند. برای ساختارسازی حرفه ای سایت از نظر سئو؛ مراحل زیر را انجام دهید. پس با توجه به نتایج؛ هدف جستجو را تشخیص داده و به لندینگ‌پیج مناسب اختصاص دهید. برای خوشه‌سازی کلمات کلیدی با استفاده از کبوتر، کافی است مراحل زیر را انجام دهید. در ادامه به تعدادی از مشخصات کلمات کلیدی بذر پرداخته‌ایم.

اگر تا الان روی سئوی سایتت کاری نکردی، بهتره که از همین امروز شروع کنی. این مقاله را در مرورگر خود بوکمارک کنید و هر چند وقت یکبار از این صفحه بازدید کنید. ما در نردبان بطور مستمر محتوای این مقاله را ویرایش و بروزرسانی خواهیم کرد. سئوکار ها با یادگیری نحوه استفاده از Schema سعی می کنند، آمار ورودی از گوگل و بازدید از سایت را افزایش دهند.

در نتیجه، آن وبسایت دیگر در هیچ یک از صفحات نتایج جستجو آورده نخواهد شد. بمنظور انجام این کار، موتورهای جستجو وب سایت‌های مختلف را کاوش و بررسی کرده تا بهتر متوجه موضوع و کم و کیف محتوای آنها شوند. بطور کلی، عملیات سئو فرآیند بهینه سازی محتوای آنلاین شماست به طوری که موتور جستجو مایل به نمایش آن محتوا بعنوان بهترین نتیجه برای جستجوی کلمات کلیدی هدف شما باشد. الگوریتم‌های موتورهای جستجو برای نمایش صفحات معتبر و مرتبط در هنگام جستجوی یک کلیدواژه طراحی شده‌اند تا تجربه‌ی گشت و گذاری کارآمد و دلچسب در فضای وب را در اختیار کاربرانشان قرار ‌دهند.