سئو SEO آموزش سئو سایت مطابق الگوریتم های گوگل همگام وب


در حالت کلی با روند رو به رشد استفاده از دستگاه های موبایل، بهینه سازی وب سایت برای آنها امری ضروریست. روش های سئو کلاه سیاه در سال های دورتر مورد توجه بودند، اما گوگل با شناسایی آنها و خلق الگوریتم هایی توانسته نتایج حاصل از این گونه روش ها را از نتایج جستجو دور کند. بنابراین حتی اگر شما تکنیک کلاه سیاهی را پیدا کردید که در حال حاضر نتیجه می دهد، مطمنن باشید که در آینده بسیار نزدیک گوگل متوجه آن خواهد شد. سئو به هیچ وجه غیر قانونی نیست، اما اقداماتی که در جهت سئو کلاه سیاه هستند موجب جریمه شدن وب سایت از طرف موتورهای جستجو می گردد.

  • اساسا، به شما می‌گوید که چند درصد از کل صفحه را متن تشکیل داده است.
  • محتوای یکسان در همان سایت می‌تواند روی دید موتورهای جستجو نسبت به آن سایت تأثیر منفی داشته باشد.
  • اما واقعیت این است که اطلاعاتی که گوگل به ما میدهد در بیشتر موارد، مانند مواد خامی هستند که برای پختن غذا به آن ها نیاز دارید؛ در اینجا به یک آشپز ماهر نیاز دارید تا از این مواد اولیه یک غذای خوشمزه درست کند.
  • پر کردن این بخش به افراد نابینا و کم بینا کمک میکند تا موضوع عکس را بهتر درک کنند.
  • یک فروشگاه لباس را تصور کنید که بهترین برندهای دنیا را با پایین‌ترین قیمت عرضه می‌کند ولی در شهری کم جمعیت، طبقه زیرهمکف پاساژی متروک یا یک کوچه فرعی در محله‌ای مسکونی قرار گرفته است.

گوگل فقط در صورتی اجازه خرید لینک را می دهد که لینک از یک وب سایت مرتبط باشد و ارزش بیشتری برای خواننده فراهم کند. روند بهبود نتایج ارگانیک و استفاده از تبلیغات پولی برای بهبود دیده شدن وب سایت شما. برحی از امکانات گوگل مانند featured snippets یا related questions تحت تاثیر سئو می توانند باشند. به عنوان مثال داده های گرفته شده از وب سایت هایی مانند Wikipedia، WebMD و IMDB به خاطر اعتبار بالای این منابع است. لینک های خارجی موجب انتقال کاربران از یک صفحه از دامین شما به صفحه دیگری از دامینی دیگر می شوند.

Google Webmaster Tools (GWT) یا Google Search Console چیست؟

با افزایش ارزش پیوند به این محبوب ترین/جدیدترین پست ها از صفحات و پست های مختلف ، آنها واقعاً تقویت می شوند. علاوه بر این ، دسترسی به پست ها برای بازدیدکنندگان راحت تر است ، که باعث افزایش ترافیک داخلی سایت می شود. به این ترتیب زمان حضور کاربر در سایت شما بیشتر میشود و بانس ریت سایت تان کاهش میباشد. همین موارد میتوان تاثیر شگفت انگیزی در سئو on page سایت بگذارد و بهترین رتبه ها را بعه صفحات سایت شما اختصاص دهد.

Internal Link یا لینک داخلی چیست و چه اهمیتی در سئو دارد؟

اغلب زمانی اتفاق می‌افتد که صاحب سایت، صفحه‌ای را حذف کرده و با استفاده از Redirect قصد دارد تا بازدید کنندگان و کرالر‌ها موتور‌های جستجو را به صفحه مرتبط دیگری راهنمایی کند. وب سایت‌ها ساختار عوض می‌کنند، صفحاتی را حذف می‌کنند و یا از دامنه‌ای به دامنه دیگری منتقل می‌شوند. در این مواقع، بکار بردن درست و به جا‌ی Redirect ها برای جلوگیری از افت رتبه و نیز کمک به موتور‌های جستجو برای درک بهتر این تغییرات، امری حیاتی به شمار می‌رود. برای مثال عبارت “تکنیک‌های بهینه سازی 2020” در سال 2021 دیگر جستجویی نخواهد داشت و کارایی خودش را از دست خواهد داد. اما در‌مقابل، عبارت “اهمیت بهینه سازی موتور‌های جستجو” نمونه مطلوبی از یک محتوای همیشه سبز است و هرگز کارایی خودش را از دست نخواهد داد. از استفاده بیش از حد و غیر ضروری و نا مفهوم کلمه کلیدی در جای جای متن خودداری کنید.

اهمیت و مزایای سرمایه گذاری روی سئوی سایت

گاهی اوقات RankBrain به یک صفحه جایگاهی بیشتر از لیاقتش می‌دهد و اگر نرخ تبدیل آن بالاتر از میانگین نرخ تبدیل باشد، گوگل متوجه می‌شود که جایگاه این صفحه در نتایج باید تثبیت شود. رنک و یا امتیازی که گوگل در سال گذشته به سایت‌ها و صفحات سایت‌ها نسبت می‌داد،‌ که در حال حاضر یک سال است که متوقف شده است. Java یکی دیگر از زبان‌های برنامه نویسی است که در ساخت نرم افزار‌ها، بازی‌های ویدئویی، اپلیکیشن‌های موبایل‌های هوشمند و پلاگین‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. HTML یک زبان نشانه گذاری و مخفف عبارت است که برای ساخت صفحات وب مورد استفاده قرار می‌گیرد. HTML باعث می‌شود تا شما متون و عکس‌ها در فضای اینترنت را به شکل‌های مختلف، در مرورگرتان رویت کنید. نوعی ریدایرکت است که به جای سطح سرور، در سطح صفحه اجرا می‌شود.