سایت مپ چیست؟نقشه سایت sitemap xml سئو سئو سایت سئو ایران


راهکار این مشکل، استفاده از فایل ایندکس نقشه سایت است. با استفاده از این فایل میتوانید سایت مپ های دیگری را ساخته و همگی را در کنار هم قرار دهید تا گوگل آدرس های موجود در آنها را ایندکس کند. فکر میکنم 50 هزارتا URL مختلف، مشکلی در ثبت سایت مپ ایجاد نمیکنه تا جایی که خاطر دارم امکان ثبت بیش از 50 هزار آدرس تو سایت مپ هم وجود نداره.

ابزاری در اینترنت نیست که این کار را خارج از سایت برای شما انجام دهد. پیشنهاد میکنیم نقشه Yoast را غیرفعال کرده و از افزونه Google XML Sitemaps برای تولید نقشه استفاده نمایید. این مساله موجب از دست رفتن جایگاه شما نمیشود ولی باعث میشود تا سایت شما در بخش news در صفحه جستجو نمایش داده نشود. تشکر از سایت عالیتون من تقریبا با سئو توسط شما اشنا شدم و اطلاعات خیلی خوبی کسب کردم. اطلاعات مربوط به آخرین تغییرات صفحه در این برچسب قرار میگیرد که به فرمت YYYY-MM-DD تاریخ دهی میشود.

  • برای اینکه بتونین هر زمان که لازم شد به نقشه سایت خود دسترسی داشته باشین و یا میشه گفت راحت اون پیدا کنین، می تونین یکی از سه روش زیر رو انتخاب کنین.
  • نقشه سایت خود را در گوگل سرچ کنسول و بینگ وبمستر تولز ثبت نمایید.
  • راه حل چهارم یا ریسک نهایی، ما این راه را به شما پیشنهاد نمی دهیم چرا که تغییراتی که باید در این روش اعمال کنید هسته افزونه را درگیر می کند و ممکن است باعث آسیب پذیری پلاگین بشود.
  • مسیر نقشه سایت را در فایل robots.txt قرار دهید، با اینکار موتور جستجو سریعتر آنرا پیدا می کند.
  • همچنین این کار موجب استفاده بهینه تر از Crawl Budget می شود.

این نوع، بطور خاص در رابطه با فهمیدن محتواهای ویدئویی سایتتان به گوگل کمک می‌کند. سلام استاد خیلی عالی سایت مپ رو توضیح دادین دستتون درد نکنه. برای داشتن سایت مپ داینامیک برای سایت های کدنویسی باید از دولوپر بخواهید این کارو انجام بده. برای سایت های جوملایی از افزونه jsitemap استفاده کنید.

ثبت نقشه سایت در گوگل سرچ کنسول

اما اگر از آن دسته افرادی هستید که برای بهبود سئو سایت خود هر اقدامی را انجام می دهید، بشدت ساخت و معرفی نقشه سایت را پیشنهاد می کنیم. نقشه سایت یا سایت مپ گوگل فایلی شامل صفحات مهم وب سایت شما است. با ثبت نقشه سایت، در واقع به گوگل اطلاع می دهید که چه صفحاتی برای شما اهمیت بیشتری دارد و به این ترتیب گوگل راحت تر و سریعتر آن صفحات را در اینترنت پیدا می کند.

نمونه کارها

اگر صفحه‌ای وجود داشته باشد که از صفحات شناخته شده به آن لینک داخلی داده نشده باشد، گوگل قادر به پیدا کردنش نخواهد بود. نکته مهمی که باید بدانید این است که لزوما برای کراول شدن صفحات سایت خود، نیازی به sitemap ندارید. هرچند اگر شما به طور مداوم محتوا سایت خود را بروز رسانی می کنید و می خواهید این تغییرات در اسرع وقت ایندکس شوند، استفاده از سایت مپ بهترین انتخاب برایتان است. آقای جان مولر در توییتر خود اعلام نموده که گوگل از از تگ lastmod در فهم زمان تغییر محتوا استفاده می کند و از این طریق پایش صفحات را اولویت بندی می کند. البته این بیانیه در تضاد با گفته آقای Illyes در سال 2015 است.

استفاده از نقشه سایت تاثیر مستقیم بر رتبه‌بندی صفحات وب ندارد. به عبارت دیگر حتی اگر سایت شما فاقد نقشه باشد امکان ایندکس توسط گوگل و نمایش در بالاترین جایگاه نتایج جستجو را دارد. این فایل بر مدیریت بودجه خزش و سرعت ایندکس یا به‌روزرسانی صفحات تاثیرگذار است و البته تا زمانی که صفحات ما ایندکس نشوند هیچ شانسی برای حضور در نتایج جستجو ندارند. در یک فروشگاه کالاهای تندمصرف مثل سوپرمارکت‌، کاربران به دنبال صفحاتی هستند که تعدادی زیادی از یک محصول را نشان دهد. برای مثال در جستجوی کالایی مثل «ماست» برای کاربران تنوع، مقایسه قیمت و طعم اهمیت دارد.

سئو محتوا چیست؟ 0 تا 100 بهینه سازی و سئو محتوای متنی سایت

زمانی که از صفحات زیاد صحبت می کنیم، منظورمان سایتی با 5000 صفحه و با سایز نقشه بالای 100 مپ است. در این صورت شما به فایل ایندکس سایت مپ خودتان نیاز خواهید داشت. به صورت خلاصه تر یعنی فایل مرتبط به هر سایت مپ، باید در فایل ایندکس لیست شود و پس از آن مورد استفاده قرار گیرد. مزیتی که افزونه yoast دارد، این است که به صورت پیش فرض نقشه های مختلفی را برای انواع محتواها ایجاد می کند. برای مثال بلاگ ها، صفحات نویسنده ها و دسته ها جزو مواردی هستند که یوست در زمان ایجاد نقشه سایت، آن ها را ایجاد می کند. در صورتی که سایت فروشگاهی داشته باشید و آن را به کمک ووکامرس ایجاد کرده باشید، نقشه ای هم محصولات فروشگاهتان ایجاد خواهد شد.