سایت مپ یا نقشه سایت sitemap چیست؟ ثبت در سرچ کنسول گوگل-جان مولر


سلام استاد خیلی عالی سایت مپ رو توضیح دادین دستتون درد نکنه. برای داشتن سایت مپ داینامیک برای سایت های کدنویسی باید از دولوپر بخواهید این کارو انجام بده. سلام استاد میخواستم بپرسم آیا داشتن سایت مپ اجباریه؟ من از سمت تیم دولوپر مشکل دارم برای این موضوع. برای راه اندازی بخش بلاگ سایتمون، به ناچار بر روی ساب دامین مجبور شدیم سایت رو با cms وردپرس بالا بیاریم.

  • به‌عنوان‌مثال، گوگل به‌طور گسترده‌ای صفحات وب را از طریق لینک‌ها پیدا می‌کند.
  • از جمله این ابزارها می توان به نرم افزارهایی که نقشه سایت در آن ها ساخته شده و افزونه Google XML Sitemaps در سایت وردپرسی اشاره کرد.
  • در این فایل تمام صفحات و محتوای مهم موجود در وب سایت به طور کامل ذکر شدند و خزندگان گوگل از این طریق می‌توانند تشخیص دهند که اولویت‌های شما چیست بر اساس آن صفحات مختلف سایت را ایندکس می‌کنند.
  • همانطور که گفتیم برای نقشه‌های سایت با کمتر از 100 URL، ممکن است بتوانید به صورت دستی یک sitemap ایجاد کنید.

All in One SEO شما را قادر می‌سازد تا سایت مپ‌های دیگری به جز سایت مپ اصلی خودتان بسازید. اگر در پست‌های وبلاگ سایت‌تان بطور مستمر ویدئو آپلود می‌کنید، بهتر است سایت مپ مخصوص ویدئو ایجاد کنید. این سایت مپ به موتورهای جستجو اجازه می‌دهد تا پست‌های شما را همراه با کاور ویدئو در نتایج جستجوی ویدئویی خود نمایش دهد. همون طور که تو اموزش گفتید ادرس سایت مپ رو میزنم به جای این که نقشه سایت برام لیست بشه صفحه اصلی سایت لود میشه و از افزونه yoast seo استفاده میکنم.لطفا راهنمایی کنید چطور این مشکل را رفع کنم. برای انجام این کار وارد اکانت سرچ کنسول سایتتان شوید، از منوی سمت چپ گزینه سایت مپ را انتخاب کنید.

نقشه سایت یا سایت مپ چیست؟ اهمیت نقشه سایت و نحوه ساخت نقشه

وب برتر، آژانس دیجیتال مارکتینگ در تهران، ارائه خدمات طراحی سایت، سئو، پشتیبانی و ادمین سایت. نقشه سایت برای وب سایت شما عالی است، اما بدون محدودیت نیست. به زبان ساده، نقشه سایت دقیقاً همان … نقشه وب سایت شما است.

سایت مپ HTML

برای مشاهده و ویرایش فایل ربات به فایل منیجر در پنل هاست مراجعه کنید و درون فولدر public_html بدنبال فایل robots.txt بگردید. خوب است بدانید که بصورت پیش فرض این فایل وجود ندارد و برای ویرایش محتوای آن باید یک فایل متنی بصورت robots.txt ایجاد کنید و دستورات لازم را در آن قرار دهید. برای پویا کردن نقشه سایت استفاده از ابزار های ساخت نقشه داینامیک بهترین انتخاب شماست. اما دقت داشته باشید که قبل از اینکه شما از نقشه سایت برای بهبود روند فعالیت خود استفاده کنید، باید مرتفع کردن مشکلات سئو را در اولویت قرار دهید. به زبان ساده تر، بهتر است به جای ایجاد یک نقشه سایت، استراتژی لینک سازی داخلی خود را تغییر دهید. این ها رایج ترین مواردی هستند که در طراحی نقشه سایت به کار برده می شوند.

نکته مهم برای ایجاد سایت مپ، این است که دامنه به نام خود شما ثبت شده باشد، تا بتوانید گزارش نقشه سایت را دریافت کنید. اگر این امکان را ندارید بهتر است از فایل robots.txt سایتتان استفاده کنید. اگر از ابزارهای درست کردن فایل نقشه سایت استفاده کنید، یک گزینه یا تیکی برای ساخت نقشه سایت مخصوص موبایل داره که اون رو بزنی بقیه کارها خودکار انجام میشه. خب مقاله سایت مپ هم به پایان رسید و یاد گرفتیم که نقشه سایت را ایجاد و در گوگل ثبت کنیم. امیدواریم که این مطلب توانسته باشد به سوالات شما پاسخ دهد.

همانطور که گفته شد سایت مپ می‌تواند سرعت ایندکس گذاری صفحات سایت را بالا ببرد. همچنین موجب بهبود سئوی سایت می‌شود، خصوصا در سایت‌های بزرگ و با تعداد صفحات زیاد، نیازمند یک سایت مپ هستید. با استفاده از افزونه یوست سئو می‌توانید نقشه سایت را ایجاد کرده و صفحات سایت را مدیریت کنید. در این مطلب از بلاگ افضلی وردپرس این افزونه را به شما آموزش دادیم امیدواریم مورد رضایت شما واقع شده باشد. سوالات خود را در قسمت نظرات برای پاسخگویی توسط کارشناسان ما ثبت کنید. در وردپرس از نسخه 5.5 به بعد به صورت خودکار از همه صفحات سایت و همچنین پست‌های سایت، نقشه سایت ایجاد می‌شود.