سایت مپ یا نقشه سایت sitemap چیست؟ ثبت در سرچ کنسول گوگل-جان مولر


استفاده از این تگ اختیاریست، اما پیشنهاد می شود که حتما آن را به کار ببرید. با استفاده از این تگ می توان زمان آخرین ویرایش محتوای صفحه را به موتورهای جستجو اعلام نمود. نقشه سایت برای کاربران شناخته شده نیست؛ چون برای آن‌ها ایجاد نشده است.

  • بخشی به نام basic options وجود دارد که شما می توانید تیک موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ را فعال کنید و به این روش بروز رسانی سایت خودتان را اطلاع دهید.
  • اگر خوش شانس باشید، تعداد بازدید از آن بسیار پایین خواهد بود.
  • بیشتر سایت‌های بزرگ بیش از آدرس URL دارند که ایندکس شدنشان در موتورهای جستجو خیلی برایشان اهیمت دارد.
  • بنابریان اگر می خواهید همزمان با هر تغییر در وب سایت نقشه سایت را بروزرسانی کنید، دیگر نقشه سایت استاتیک به کار شما نخواهد آمد.
  • این سایت ها با استفاده از این نوع نقشه، سرعت ایندکس سایت خود را تا حد قابل ملاحظه ای افزایش میدهند.

شما می توانید از یک CDN استفاده کنید، به شرطی که آن را در گوگل سرچ کنسول تایید کرده باشید. اگر حجم نقشه سایت XML شما به بیش از ماکسیمم مقدار برسد، بایستی آن را به چند قسمت تقسیم نمایید. این نقشه های سایت می توانند با یکدیگر ترکیب شده و در یک فایل XML دیگر (مثلا با نام sitemap-index.xml) قرار گیرند.

اهمیت سایت مپ در سئو

اگر وب سایتتان را به تازگی طراحی کرده اید ، می توانید آدرس نقشه ی خود را در ابزار سرچ کنسول یا همان گوگل وب مستر تولز قرار دهید تا خزنده های گوگل نقشه ی سایت شما را سریع تر شناسایی کنند. به‌عنوان‌مثال، نقشه سایت شما به 5000 صفحه لینک دارد.اما هنگامی‌که سرچ کنسول گوگل را مشاهده می‌کنید، سایت شما فقط 2،000 صفحه ایندکس شده دارد. به‌عنوان‌مثال، گوگل به‌طور گسترده‌ای صفحات وب را از طریق لینک‌ها پیدا می‌کند. و اگر سایت شما بانام تجاری جدیدی است که هنوز به‌خوبی به آن‌ها لینک داده نشده و دارای تعداد انگشت‌شماری لینک خارجی است، سایت مپ کمک زیادی در پیدا کردن صفحات سایت شما توسط گوگل ایفا خواهد کرد.

چه صفحاتی را باید در سایت مپ قرار داد؟

پس از آن شما قادر خواهید بود نحوه اولویت افزونه نسبت به پست ها را تعیین کنید. البته این افزونه به صورت پیش فرض از تعداد نظرات برای اولویت پست ها استفاده می کند. هر گونه بهره‌گیری از مطالب مجله کاپریلا به معنی پذیرش شرایط استفاده از آن بوده و کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب، تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است. 3- بر روی «Sitemaps» در قسمت «Index» نوار ابزار سمت چپ کلیک کنید. برای موفقیت ، هرکس از جایی شروع به کار می‌کند و گاهی از نقطه صفر شروع می‌کند.

این فایل متنی برگه ای از سایت است که به روند بازدید سایت از طرف موتور های جستجو کمک میکند. هدف اصلی از ساخت سایت مپ، بهبود بازدید و ایندکس صفحات سایت توسط ربات های موتور جستجو است. در این مقاله به صورت جامع در مورد ماهیت سایت مپ یا نقشه سایت، اطلاعاتی را دریافت میکنید.