سایت مپ Sitemap چیست؟ نحوه ساخت نقشه سایت-جان مولر


اگر از Yoast استفاده نمی کنید، افزونه های دیگری در وردپرس برای این منظور وجود دارند. © ۱۴۰۱ تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گروه دیجیتال نردبانمی‌باشد و هر گونه کپی‌برداری پیگرد قانونی دارد. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم. فراموش نکنید که برای ذخیره تغییرات روی دکمه ذخیره کلیک کنید. در آخر، فراموش نکنید که روی دکمه “Update Options” کلیک کنید تا تغییرات خود را ذخیره کنید. سپس، روی دکمه ذخیره تغییرات کلیک کنید تا تغییرات شما ذخیره شود.

  • این افزونه برای اکثر وبلاگ ها و وب سایت های تجاری کار می کند.
  • پس از آن، بر روی پیوند “مشاهده نقشه سایت ” کلیک کنید تا نقشه سایت XML خود را که توسط Yoast SEO ایجاد شده است، مشاهده کنید.
  • البته شما برای پیکربندی هم می توانید از آدرس زیر اقدام کنید.
  • نقشه‌های سایت همچنین به موتورهای جستجو می‌گویند که کدام صفحات در سایت شما مهم هستند.

برخی از سایت های بزرگ مانند فروشگاه های اینترنتی، برای اینکه بتوانند قسمت های مختلف سایت خود را بهتر به مخاطبان معرفی کنند، از نقشه سایت با پسوند html استفاده میکنند. کاربران میتوانند در این فایل به دور از ظاهر گرافیکی و احتمالا گیج کننده سایت، به قسمت مورد نظر خود دست پیدا کنند. قسمت بعدی که برایتان باز می شود، شما را قادر می سازد تا محتوا را از نقشه سایت خودتان حذف کنید. شما می توانید گزینه include categories را فعال کنید و دسته بندی محصولات را هم به نقشه سایتتان اضافه کنید.

پس از آن شما باید آدرس سایت مپ خودتان را در کادری که مشخص کرده ایم، وارد کنید و گزینه SUBMIT را انتخاب کنید. توصیه ما این است که نقشه سایت را به صورت دستی وارد کنید تا مطمئن شوید که حتما موتورهای جستجو قادر به پیدا کردن آن هستند. پس از این شما قادر خواهید بود که فرکانس و اولویت مطلب نقشه سایت خودتان را تنظیم کنید. در صورتی که این مقادیر را تغییر دهید، موتورهای جستجو آن را به عنوان نکته ای در نظر می گیرند که بر اساس معیارهایشان می توانند آن ها را دنبال کنند و یا نادیده بگیرند.

روش ثبت نقشه سایت در گوگل سرچ کنسول

دامنه اصلی ssl داشت، اما برای فعال کردن ssl روی ساب دامین (بلاگ فعلی و تازه تاسیس) مشکلاتی داریم. اینطور که در بخش تنظیمات عمومی وردپرسی جایی که باید نشانی وردپرس و نشانی سایت رو وارد کنیم همچنان با http باقی مونده و نمی‌تونیم به https تغییرش بدیم. در حالی که ssl فعال هست و ادرس‌ها با پیشوند https لود میشن. خب، اجازه بدهید قبل از اینکه مقاله را تمام کنم، به چندتا از سوالات رایجی که ممکن است در مورد نقشه سایت برای شما پیش آمده باشد، جواب بدهم. نام، ایمیل و وب سایت من را برای ارسال نظر در آینده در این مرورگر ذخیره کن. برای سایت هایی که با زبان php یا asp.net نوشته شده اند، نیاز به برنامه نویسی است؛ اما برای سایت هایی که از سیستم های مدیریت محتوایی مانند وردپرس استفاده می کنند، نیاز به برنامه نویسی نیست.

فایل Robots.txt چیست؟ اهمیت و آموزش ساخت فایل ربات سایت

ساخت sitemap یا همان نقشه سایت، یکی از راهکارهای بسیار مهم و به نوعی پیش‌نیاز برای فعالیت‌های سئوی داخلی سایت است. اما پیش از هر چیز بهتر است با مفهوم سایت مپ آشنا شویم و پس از آن در مورد چرایی و چگونگی ساخت نقشه سایت صحبت کنیم. نقشه سایت یا سایت مپ گوگل فایلی شامل صفحات مهم وب سایت شما است.

ساخت نقشه سایت به کمک افزونه google xml sitemaps

همان‌طور که قبلاً اشاره کردیم، نقشه سایت را از لحاظ ساختاری می‌توان به چند دسته تقسیم‌بندی کرد. اما رایج‌ترین آن‌ها که مورد استفاده اکثر سایت‌ها می‌باشد دو نوع سایت مپ HTML و سایت مپ XML است. تمامی آدرس های موجود در سایت مپ باید با قوائد یکسان و واحدی باشند.

با استفاده از نقشه سایت گوگل می‌تواند صفحات سایت شما را به خوبی بررسی کند؛ بنابراین می‌تواند در سئوی سایت تأثیر گذار باشد، اما سئو فقط به این مورد مربوط نمی‌شود. تاریخ آخرین تغییرات در سایت و فاصله زمانی آن‌ها توسط موتورهای جستجوی گوگل بررسی و ثبت می‌شوند. اکنون گوگل آدرس نقشه سایت شما را به سرچ کنسول شما اضافه می کند. پس از آن، می توانید اولویت مطالب نقشه سایت خود را تنظیم کنید. تغییر این مقادیر توسط موتورهای جستجو به عنوان نکته در نظر گرفته می شود و آنها ممکن است بر اساس معیارهای خود این برچسب ها را دنبال کرده و یا نادیده بگیرند.

در سال 2017 گری ایلیس از گوگل توئیت کرد که ربات های گوگل به قسمت اولویت توجهی نمی کنند. قبل از هر نکته دیگری باید به خوبی متوجه شوید که نقشه سایت چیست و چه ماهیتی دارد. نقشه سایت به فایل هایی گفته می شود که به موتورهای جستجو درباره صفحاتی که قابلیت کراول شدن را دارند، اطلاعات می دهد. این فایل های یک لیست ساده از URL هایی است که شامل اطلاعات بیشتری در مورد صفحات مورد نظر می باشد؛ مثل آخرین زمان بروز رسانی آن ها. دقت داشته باشید که ساخت و ثبت نقشه سایت در کنسول موتورهای جستجو مزایای فراوانی به همراه دارد. اگر تاکنون اقدام به انجام این کار نکرده اید، ترسی به دل راه نداده و همین امروز اقدام به ساخت آن کنید.

موتور جستجوی بینگ از فرمت‌هایی که توسط گوگل پشتیبانی می شود حمایت نمی‌کند، اما یکی از مسئولان بینگ بیان کرده است هر چیزی که پشتیبانی نشود، نادیده گرفته خواهد شد. بنابراین وبمسترها می‌‌توانند از این موارد در سایت مپ خود به راحتی استفاده کنند. مطابق تصویر زیر مطئمن شوید گزینه “نقشه های XML سایت” در وضعیت روشن باشد، پس از ذخیره تغییرات سایت مپ وب سایت تان ایجاد و آماده استفاده است.