شیر اطمینان سیفتی ولو صنعتی قیمت فروش شیر ایمنی | kasrasaran


شیر اطمینان سیفتی ولو صنعتی قیمت فروش شیر ایمنی | kasrasaran

مشخص است که این حد تعیین شده باید بالاتر از فشار عملکرد (Set Pressure) باشد. این حد تعیین شده با توجه به شرایط فرایند، نوع سیال و استانداردهای مختلف مشخص می شود. طبق استاندارد BS 5500 بالاترین فشار سیفتی ولو باید 10 درصد از میزان فشار عملکرد بیشتر باشد. ریلیف ولو (RV) در سیستم های اتوماتیک توسط فشار استاتیک در مخزن پر از مایع به کار گرفته می شود و با افزایش فشار وارد عمل شده و عملکرد فنری دارد.

  • این شیر می‌تواند فشارهای داخلی شدید را تحمل کرده و در محیط‌‌های هوای آزاد، بخار و مایع کار کند.
  • دستگاهی که در صنعت برای ایمنی در برابر فشار بالا استفاده می شود، تحت عنوان شیرهای اطمینان (Safety Valves) و یا ریلیف ولو (Safety Relief Valves) شناخته می شود.
  • معمولا عملکرد این شیرها به این شکل است که در نقطه تنظیم شروع به باز شدن می کنند و در 10% آن کاملا باز می شود (Overpressure area).
  • در هر سیستم دارای فشار یک دستگاه ایمنی احتیاج است که از تجهیزات و افراد در برابر اضافه فشار محافظت نماید.
  • شیر اطمینان جهت محافظت سیستم از فشار ناخواسته و شیر ایمنی جهت تنظیم فشار عملیاتی سیستم کاربرد دارد.

جهت تسهیل در تعمیر و نگهداری، دو عدد شیر قطع و وصلی در دو طرف شیر فشارشکن نصب نمایید. حداکثر فشار عملکرد (Maximum Operating)، ماکزیمم فشار که در حین عملکرد سیستم اتفاق می افتد. مقادیر Over Pressure و Blow Down بسته به نوع سیستم انتخابی طراح متغیر بوده و به طور مثال می توانند به ترتیب 3 و 4 درصد انتخاب شوند. در بازار به اشتباه به این شیر، سفتی ولو گفته می شود اما نام درست این محصول سیفتی ولو (Safety Valve) است.

قیمت شیر اطمینان صنعتی

این افزایش نرخ باعث کاهش قیمت مسکن در بریتانیا شده و بعضی فروشندگان به دلیل پائین آمدن قیمت ترجیح داده‌اند، فروش ملک خود را به زمان دیگری موکول کنند. این کاهش به امیدواری درباره افت قیمت‌ها در بریتانیا دامن زده اما قیمت اقلام به نسبت گذشته کماکان بالاست که فشار فزاینده‌ای را متوجه کسب‌وکارها و همچنین هزینه خانوارها کرده است. به حداکثر فشاری که یک تجهیز تحت فشار ممکن است با آن مواجه شود، فشار طراحی (Design Pressure) گفته می‌شود. همانطور که میدانید، زودپزها نوعی از قابلمه های آشپزی هستند که در زمان پخت غذا یک درصد فشار بر روی آن ها قرار می گیرد. سیستم آشپزی تحت فشار در این نوع قابلمه این اجازه را می دهد با بالا رفتن دما بیش از 100 درجه سانتیگراد روند پخت غذا سریعتر صورت بگیرد.

LOW-LIFT Safety Valve

این شیر ها از نظر ساختار، شامل شیر با فنر، شیر وزنه ای و شیر با فنر و دیافراگم هستند. شیر اطمینان بنابر عملکرد، نوع سیالی که از شیر عبور می کند، ساختار و نحوه اتصال، انواع مختلفی دارند. از نظر عملکرد می توان شیرهای تخلیه فشار، شیر های یکطرفه، شیر های کنترل دما، شیر های کنترل کننده جریان، شیرهای خلا شکن و شیر اطمینان درون چاهی را نام برد. شیر های تخلیه فشار مجهز به فنر هستند که با زیاد شدن فشار، فشرده می شود و باعث باز شدن ناگهانی شیر می شود. پس از کم شدن فشار و برگشتن به وضعیت نرمال، دریچه توسط فنر بسته می شود. در شیر های یکطرفه، سیال می تواند فقط در یک جهت حرکت کند و امکان برگشت ندارد.

معایب شیر های فشار شکن:

بنا به اعلام مرکز ملی آمار بریتانیا، نرخ تورم در دوازه ماه منتهی به ماه ژوئیه به ۶/۸ درصد رسیده است در حالیکه یک ماه پیش از آن (ژوئن) این رقم ۷/۹ درصد بود. از مبدل حرارتی (heat exchanger) برای خنک‌سازی و کاهش دمای نفت خام در طول فرآیند پالایش استفاده می‌شود. این نوع  دارای عملکرد پایلوتی می باشند و فرمان را از طریق پایلوت دریافت می شرکت من نماید . فهرستی از استانداردهای ملی مربوطه را می توان در انتهای این ماژول یافت.