صفحه ستون چیست؟ (چگونه می توانند به سئوی شما کمک کنند)



صفحات پیلار مدتی است که روشی موثر برای گروه بندی و ارائه محتوای وب سایت به کاربران و موتورهای جستجو بوده است.

در این پست، من تعریف می‌کنم که صفحه ستون چیست، چگونه می‌تواند به تلاش‌های سئوی شما کمک کند و چند نمونه از صفحات ستون در عمل را به اشتراک می‌گذارم.

پس بیایید با تعریف صفحات ستون شروع کنیم.

صفحه ستون چیست؟

صفحه ستونی یک مقصد در وب سایت شما است که بر یک موضوع کلیدی، منبع، محصول یا منطقه خدمات تمرکز دارد.

این به کاربران و موتورهای جستجو امکان می دهد تا به سرعت به بسیاری از محتوای مرتبط با موضوع دسترسی پیدا کنند.

عمق صفحات ستون بر اساس هدف آنها متفاوت است.

برخی ممکن است بیشتر مقدمه‌ای کم‌عمق برای دسترسی سریع به محتوای دیگر باشند (کمی شبیه نقش یک صفحه محتوا)، در حالی که برخی دیگر جامع‌تر هستند و ارزش مستقل عمیق‌تری می‌دهند و توسط موارد محتوای مرتبط پشتیب، می‌شوند.

اگر همه موضوعات اصلی مرتبط با ،ب و کار خود را فهرست کرده باشید، هر یک از این موضوعات منطقی می تواند تبدیل شدن به یک صفحه ستونی را تضمین کند.

صفحات ستون به افراد امکان دسترسی تک مرحله ای به مجموعه ای از محتوای مرتبط را به روشی کاربرپسند می دهد.

آنها همچنین محتوای سازمان یافته منطقی را به موتورهای جستجو ارائه می دهند که می تواند به سرعت ،یده شود، درک شود و بنابراین به طور موثر در جستجو رتبه بندی شود.

ممکن است در مورد محتوای سنگ بنا، هاب محتوا، خوشه های محتوا یا صفحات ستون در انجمن های مختلف شنیده باشید، و به طور موثر، همه آنها تفاوت های ظریف یک رویکرد را نشان می دهند.

اگر چرخ دوچرخه را در مرکز تجسم کنید، هاب را دارید.

از هاب، پره های زیادی دارید.

در مورد محتوای ستون، هاب صفحه ستون (موضوع یا موضوع مرکزی) است و پره ها ،مت های محتوای مرتبط هستند که به صفحه ستون و از آن اشاره می کنند.

یک صفحه تک ستونی ممکن است دارای صفحات زیادی و انواع محتوای دیگر باشد که همگی به صفحه ستون پیوند دارند، یا مستقیماً یا از طریق موضوعات فرعی دیگر که سپس به صفحه اصلی/ستون پیوند داده می شوند.

تعامل اساسی ی،ان باقی می ماند – متمرکز ، تمام محتوای موضوعی مرتبط از یک مقصد اصلی (صفحه ستون).

من به زودی چند مثال برای کمک به تقویت این اصل ارائه خواهم کرد تا بتو،د صفحات ستون را در عمل تجسم کنید.

چگونه صفحات ستون می توانند به سئو شما کمک کنند؟

قبل از رفتن به چند نمونه از صفحات ستون، مفید است که کمی بیشتر در مورد اینکه چگونه می توانند به عملکرد سئوی شما کمک کنند، بد،د.

ایجاد صفحات ستونی در وب سایت شما مزایای زیادی دارد و در ادامه به تعدادی از آنها می پردازم.

تقویت سیگنال های مرجع موضعی

تخصص، اقتدار و اعتماد (EAT) زیربنای دستورالعمل‌های Google است و یک عامل کلیدی برای تخصیص امتیازات کیفیت کلی به هر وب‌سایتی ارائه می‌کند.

به زبان ساده، گوگل از EAT به ،وان معیاری برای تصمیم گیری در مورد کیفیت بالای محتوا استفاده می کند – و اگر اینطور باشد، احتمالا به طور مداوم رتبه بالاتری خواهد داشت.

این به این دلیل است که در نظر گرفته خواهد شد:

  • مفید و مفید برای مردم.
  • ایجاد شده توسط کارشناسان قابل اثبات در زمینه موضوع.
  • در سایت مربوطه قرار می گیرد که سیگنال های اقتدار لازم را دارد.
  • تجربیات مثبت کاربر و سیگنال های اعتماد مورد انتظار را به نمایش بگذارید.
  • پوشش موضعی جامعی را ارائه می دهد که انتظار می رود به طور کامل نیاز جستجوی کاربر را برآورده کند.

با گروه بندی محتوا در یک سلسله مراتب ساده، شناسایی، درک و رتبه بندی محتوای شما را برای موتورهای جستجو آسان می کنید.

سیگنال‌های موضعی شما به وضوح برای کمک به دستورالعمل‌های گسترده‌تر Google مانند EAT ارائه می‌شوند.

این به این م،ی است که می‌تو،د به حوزه‌هایی که می‌خواهید ،ب‌وکارتان ارتباط نزدیکی با آن‌ها داشته باشد، روشن کنید و رتبه‌بندی آن موضوعات را منسجم‌تر و بهینه‌تر کنید.

در مقابل، وب سایتی را در نظر بگیرید که در آن بخش عمده ای از محتوا با خودش رقابت می کند.

جایی که ت،یم بندی یا سلسله مراتب واضحی از موضوعات (یا ستون ها) وجود ندارد و هر بار که یک پست وبلاگ یا مقاله جدیدی به وب سایت خود اضافه می کنید، میزان نویز برای موتورهای جستجو و کاربران افزایش می یابد.

شما می تو،د به سرعت متوجه شوید که چرا صفحات ستون ارزش اضافه می کنند.

در اینجا، می‌تو،د درباره EAT و چرایی اهمیت آن اطلاعات بیشتری ،ب کنید.

تجربه کاربری سریع تر، ساده تر، کامل تر

برای سال‌های متمادی، گوگل تأثیر یک تجربه مثبت کاربر را برای دستاوردهای سئو افزایش داده است.

Core Web Vitals (CWVs) تجلی جدیدتر این امر است.

نمونه دیگری از این عمل، بی ارزش ، وب سایت ها و محتوا است که موانعی را بین کاربر و مقصد مورد نظر آنها مانند مطالب بینابینی یا سایت هایی با محتوای کم ارزش ایجاد می کند.

سرعت سایت و موبایل دوستی به ،وان فاکتورهای رتبه بندی نمونه های دیگری هستند.

از طریق استفاده از صفحات ستون، می تو،د افراد را در قلب موضوع مورد علاقه خود قرار دهید.

شما می تو،د سیگنال های اعتماد واضحی را از طریق ارائه محتوای جامع و م،ادارتر ارائه دهید.

شما می تو،د کارشناسان خود را از طریق محتوایی که با آن مرتبط هستند به نمایش بگذارید و آن را در یک منبع مرکزی قرار دهید.

می‌تو،د سیگنال‌های تعامل کاربر را با ساده‌سازی دسترسی به محتوای مرتبط، و تشویق آن‌ها به حرکت زودتر در چرخه جستجوی اطلاعات و ،ید افزایش دهید.

علاوه بر این، از آنجایی که منابع خود را بر روی صفحات مقصد اصلی خاص متمرکز می‌کنید، می‌تو،د اطمینان حاصل کنید که سریع بارگیری می‌شوند، تعامل با آنها بصری است و برای پیمایش ساده هستند.

همچنین تغییرات مداوم و تکراری را که ایجاد می‌کنید ساده می‌کنید تا از طریق مجموعه داده‌های جدید به بهبود آنها ادامه دهید.

در اینجا، می تو،د جزئیات بیشتری در مورد بهبود سئو با تجربه کاربری پیدا کنید.

طبیعی، مبتنی بر ارزش، پیوند بیلدینگ

هنگام ارائه یک فروشگاه یک مرحله ای برای مردم برای حل بی شماری از سؤالات، خواسته ها، نیازها و نکات دردناک مرتبط، به روشی ساده، به طور طبیعی می تو،د سیگنال های اعتماد خارجی از جمله پیوندها را جمع آوری کنید.

به همه فرصت‌های مکرر گوش دادن اجتماعی فکر کنید تا صفحات ستون جامع خود را با مخاطبان به اشتراک بگذارید.

با صفحات ستونی خود، منابع محتوایی را به صورت رایگان، دسترسی آسان، به اشتراک گذاری و تبلیغ می کنید، که برای ،ب لینک، ساخت برند و روابط عمومی عالی است.

اضافه شدن مزایای سئو صفحات ستون

استفاده از صفحات ستونی مزایای بیشتری برای سئو دارد، اما معمولاً شامل موارد زیر است:

  • شناسایی شکاف های محتوا (و پر ، آنها) به طور مداوم برای نمایش حجم وسیع تری از عبارات جستجو.
  • بهبود ساختار داخلی سایت شما و سیگنال‌های پیوند مرتبط (و ارزش) که به ستون‌های محتوای کلیدی اشاره می‌کنند.
  • ارتباط نام تجاری و کارشناسان خود با موضوعات تجاری غالب که احتمالاً از تبدیل و ترافیک ناشی از SEO پشتیب، می کنند.
  • کاهش نرخ پرش و بهبود سایر معیارها مانند زمان در صفحه/سایت و سایر سیگنال های کیفیت محتوا.

نمونه هایی از صفحات ستونی مختلف

صفحات Pillar کاربردهای بسیار متفاوتی دارند و برای اتمام این مقاله، فکر کردم مفید باشد که برخی از آنها را در اینجا به اشتراک بگذارم.

صفحه ستون محصول

این بخش نمونه از انجمن دوست جنگلبانان نشان می دهد که چگونه یک صفحه تک ستونی می تواند ارائه دهد:

  • سیگنال های اعتماد از طریق بررسی های شخص ثالث.
  • صفحه محتوای تک موضوعی و دسترسی به مضامین غالب کاربر.
  • محتوای تعاملی برای پشتیب، از سیگنال های اعتماد و ارزش.
  • سیگنال های برند گسترده تر
Foresters Friendly Society - Product Pillar Pageتصویر از انجمن دوستان جنگلی، دسامبر 2022

صفحه ستون موضوع

در این مثال بریده هایی از دانشگاه آنگلیای شرقی (UEA) زندگی در مقصد فرود دانشگاه، می تو،د ببینید که چگونه یک صفحه تک ستونی به کاربر و موتورهای جستجو می دهد:

  • دسترسی سریع به محتوای اصلی برای سفر کاربر ساده تر.
  • نکات برجسته محتوای مقطر و بصری برای هضم سریع محتوا.
  • بخش‌های محتوای سازگار با موبایل برای حقیقت‌یابی در حال حرکت.
  • ارسال نشانه محتوای موضوعی برای حفظ یادگیری کاربر بدون نیاز به جستجوی اطلاعات.
  • ذخیره سازی برای کمک به ارتباط بین کاربر و برند.
UEA - ستون محتوای اطلاعاتی - P1تصویر از دانشگاه آنگلیا شرقی، دسامبر 2022
UEA - ستون محتوای اطلاعاتی - P2تصویر از دانشگاه آنگلیا شرقی، دسامبر 2022
UEA - ستون محتوای اطلاعاتی - P3تصویر از دانشگاه آنگلیا شرقی، دسامبر 2022

نتیجه

صفحات ستونی فقط یک روش موثر برای سازماندهی محتوای وب سایت شما نیستند، بلکه می توانند مزایای قابل توجهی برای سئوی شما داشته باشند.

با استفاده از صفحات ستون، می تو،د تجربه ای سریع تر، ساده تر و به طور کلی کاربر پسندتر در وب سایت خود ایجاد کنید – تعامل کاربران و موتورهای جستجو با آن را آسان تر می کند.

اگر می‌خواهید تلاش‌های سئوی خود را امروز افزایش دهید، از صفحات ستونی استفاده کنید!

منابع بیشتر:


تصویر ویژه: oatawa/Shutterstock




منبع: https://www.searchenginejournal.com/what-is-a-pillar-page-،w-they-can-help-your-seo/473843/