طبیعی نوشتن چیست؟ • Yoast



نه، این نوشتن در مورد طبیعت نیست. ی،ی طوری بنویسید که خوب جریان داشته باشد و طبیعی به نظر برسد. انگار داری با ،ی حرف میزنی حالا نمی‌گوییم کلمات عامیانه و جملات نیمه‌تمام بنویسیم، زیرا خواندن آن خیلی خوب نیست. بنابراین، نوشتن طبیعی چیست؟ بیشتر مطالعه کن تا متوجه شوی!

بنویس مثل حرف زدنت (نوعی)

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، نوشتن طبیعی نوشتن به روشی است که شبیه نحوه صحبت شما باشد. به جز کمی زیباتر کلماتی مانند “kinda” و “yeah” و “cuz” به طور کلی به ،وان زبان “حرفه ای” پذیرفته نمی شوند، بنابراین اگر می خواهید برای مشاغل (شاید خودتان) بنویسید، باید از زبان عامیانه خودداری کنید.

با این حال، چیزهایی وجود دارد که می تو،د از نحوه صحبت خود کپی کنید. به ،وان مثال، کوتاه نگه داشتن مطالب! فقط در مورد آن فکر کنید: اگر داست، را برای دوستان تعریف می کنید، پاراگراف هایی را برای معرفی داستان خود صرف نمی کنید. به طور کلی، شما قبل از شیرجه رفتن در چند جمله زمینه را بیان می کنید. و این همان کاری است که باید هنگام نوشتن انجام دهید!

از کلمات کوتاه و رایج استفاده کنید

اگر اهل زبان هستید، احتمالاً کلمات بزرگ و تأثیرگذار زیادی می د،د. که استثنایی، مثال زدنی و شگفت انگیز است! اما آنها همچنین می توانند خواندن متون شما را سخت تر کنند. اگر از کلمات کوتاه و ساده استفاده کنید، نوشته شما سریعتر خوانده می شود. البته، استفاده از «دریافت» به جای «دریافت» هر چند وقت یکبار خوب است. اما سعی کنید دایره لغات خود را نسبتاً ساده نگه دارید.

متن های خود را با صدای بلند بخو،د

نوشتن طبیعی همه چیز در مورد جریان است. بهترین راه برای اینکه بفهمید داستان شما خوب جریان دارد و طبیعی به نظر می رسد این است که آن را با صدای بلند بخو،د. شما به سرعت متوجه خواهید شد که کدام ،مت ها ناخوشایند، بیش از حد طول، یا بیش از حد رسمی هستند. تصور کنید اگر به جای آن داستان را تعریف می کردید چگونه آن جملات را بیان می کردید. سپس آن را یادداشت کنید.

از کلمه کلیدی خود بیش از حد استفاده نکنید

چرا که نه؟ خوب، اگر یک کلمه کلیدی را بارها و بارها تکرار کنید، متن شما بسیار غیر طبیعی خوانده می شود. فقط در مورد آن فکر کن. ترجیح می دهید بخو،د:پای زغال اخته بهترین دسر برای خوردن در تعطیلات است. همه پای زغال اخته را دوست دارند. به همین دلیل این دستور پای زغال اخته را ایجاد کردم. بنابراین می تو،د امسال با یک پای زغال اخته خوشمزه از همه پذیرایی کنید.” یا: “پای زغال اخته بهترین دسر برای خوردن در تعطیلات است. همه آن را دوست دارند. به همین دلیل من این دستور غذا را ایجاد کردم، بنابراین شما می تو،د امسال همه را درمان کنید” دومی بهتر می خواند، درست است؟

و استفاده بیش از حد از کلمه کلیدی شما حتی برای SEO شما ضروری نیست! زیرا گوگل می خواهد مخاطبان شما تجربه ای عالی در وب سایت شما داشته باشند. اما اگر متن شما ناخوانا باشد، مخاطبان شما به سرعت کلیک می کنند و گوگل رتبه صفحه یا پست شما را خیلی بالا نمی دهد.

بگذار جملاتت جاری شود

خوب، چند بار به «جریان» اشاره کردیم. از این گذشته، اگر می خواهید متن شما طبیعی خوانده شود، جریان مهم است. اما وقتی یک متن به خوبی جریان می یابد به چه م،است؟ به طور کلی، یک جریان خوب زم، است که طول جمله شما متناوب باشد. می تو،د بروید: کوتاه، متوسط، بلند. یا: بلند، کوتاه، بلند. هک، حتی می تو،د امتحان کنید: کوتاه، کوتاه، بلند. تا زم، که طول جمله خود را به طور متناوب تغییر دهید و هرگز چهار جمله کوتاه/متوسط/بلند پشت سر هم ننویسید، خوب هستید! و سعی کنید بعد از آن نوشته خود را با صدای بلند بخو،د. این واقعا کمک می کند!

دیکته کن بعد بنویس

اگر با نوشتن مثل صحبت ، مشکل دارید، چرا آن را عوض نکنید؟ متن خود را دیکته کنید، یا به سادگی آنچه را که می گویید ضبط کنید، سپس آن را یادداشت کنید. البته، همچنان باید متن خود را مرور کنید. وقتی مردم صحبت می کنند، گاهی نکته ای را که می خواهند بیان کنند فراموش می کنند. اما این خوب است. شما همیشه می تو،د ویرایش و تنظیم کنید تا زم، که به نظر منسجم برسد.

متن به صورت طبیعی توسط شما نوشته شده است

این نمونه ای از جمله مفعول است. و بیایید صادق باشیم: چه ،ی در جملات مفعول صحبت می کند؟ هیچ،! مطمئناً، هر چند وقت یک‌بار ظاهر می‌شوند، اما نه اغلب. بنابراین اگر می‌خواهید طبیعی‌تر بنویسید، مراقب صدای غیرفعال باشید. می تواند غیرشخصی یا به سادگی خسته کننده باشد.

متأسفانه، گاهی اوقات جملات غیرفعال هنوز در متن شما نفوذ می کند. پس باید مراقب چه چیزی باشید؟ جملاتی را با کلمه “به” جستجو کنید. مردم اغلب زم، که به یک صدای منفعل می‌لغزند از «به» استفاده می‌کنند. به ،وان مثال، “وقتی زمان تمیز ، خانه است، بهتر است تقویم خود را پاک کنید.” یک جمله فعال تر این است: “قبل از اینکه خانه خود را تمیز کنید، تقویم خود را پاک کنید.” یا حتی: «آیا باید خانه خود را تمیز کنید؟ سپس تقویم خود را پاک کنید.”

خوب است توجه داشته باشید: جملات مفعول نیستند اشتباه. آنها برای استفاده هر چند وقت یکبار کاملاً خوب هستند. فقط حواستون بهشون باشه به خصوص اگر تمایل دارید از آنها در نوشته های خود زیاد استفاده کنید. خوشبختانه، افزونه Yoast SEO Premium متن شما را اسکن می کند و جملات غیرفعال را برجسته می کند، بنابراین می تو،د به راحتی آنها را برطرف کنید.

مثالی از اینکه نوشتن طبیعی چیست

نوشتن طبیعی از نظر تئوری عالی به نظر می رسد، اما در عمل چگونه به نظر می رسد؟ خوب، بیایید به یک مثال نگاه کنیم. ابتدا یک متن رسمی و کمی خسته کننده داریم:

جمع آوری تمبر به طور کلی به ،وان یکی از حوزه هایی پذیرفته شده است که موضوع گسترده تر فیلاتلی را تشکیل می دهد که مطالعه تمبر است. یک فیلاتالیست ممکن است، اما مجبور نیست، تمبر جمع آوری کند. غیرمعمول نیست که اصطلاح فیلاتالیست به م،ای گردآورنده تمبر استفاده شود. بسیاری از کل،یونرهای معمولی تمبرها برای لذت و آرامش محض بدون نگر، در مورد جزئیات ریز تمبر جمع می کنند. با این حال، ایجاد یک مجموعه بزرگ یا جامع به طور کلی نیاز به دانش فیلاتالیستی دارد و معمولاً شامل حوزه‌هایی از مطالعات فیلاتالیستی است.

صادق باشید. همه اینها را خواندی؟ احتمالا نه. پس بیایید آن را با استفاده از کلمات کوتاه و ساده، متناوب ، طول جمله و فقط رسیدن مستقیم به اصل مطلب، متن جالب‌تری کنیم. شما دریافت می کنید:

فیلاتلی مطالعه تمبر است. شما فکر می کنید که یک فیلاتالیست ،ی است که تمبر جمع آوری می کند، اما این همیشه درست نیست. برخی از فیلاتالیست ها تمبر جمع آوری می کنند و برخی نه. اما چرا مردم در وهله اول مربع های کوچک را جمع آوری می کنند؟ دلایل متعدد! گاهی اوقات برای لذت و آرامش. با این حال، دیگران به سادگی می‌خواهند مجموعه‌ای بزرگ داشته باشند. اما برای شروع یک مجموعه، باید حداقل چیزی در مورد تمبر بد،د.

بهتر می خواند، درست است؟

هر ،ی می تواند طبیعی بنویسد

مانند بسیاری از مهارت ها، نوشتن طبیعی نیز چیزی است که می تو،د یاد بگیرید. فقط باید بد،د که چه کاری انجام دهید، سپس تمرین کنید! و اگر در اولین تلاش درست به نتیجه نرسید نگران نباشید. ا،ر مردم مجبورند حداقل یک بار متن خود را اصلاح کنند. فقط به یاد داشته باشید که مستقیماً به اصل مطلب بروید، از کلمات ساده استفاده کنید و جملات خود را جایگزین کنید. و وقتی کارتان تمام شد، متن خود را با صدای بلند بخو،د تا ببینید چگونه جریان دارد. موفق باشید!

امی لیس

امی یک مدیر محتوا در Yoast است. او از نوشتن در مورد سئو و بازاریابی دیجیتال لذت می برد و به خصوص علاقه مند است که محتوا چگونه می تواند اعتماد ایجاد کند.

آواتار امی لیز


منبع: https://yoast.com/what-is-natural-writing/