فایل Robots txt چیست به همراه تگ ربات های جدید گوگل 2022-جان مولر


در نهایت، ما با بررسی Crawl Rate و Crawl Demand، مقدار Crawl Budget یک وب‌سایت را تعریف می‌کنیم. در واقع Crawl Budget، تعداد URLهایی است که ربات گوگل می‌خواهد و می‌تواند ایندکس کند. اما باید حواستان باشد که این ربات‌ها زبان آدمیزاد سرشان نمی‌شود!

هدف این ربات‌های مخرب پیدا کردن ایمیل‌های شرکتی است تا هرزنامه و اسپم‌ها را به صورت انبوه برای این ایمیل‌ها ارسال کنند. گوگل به صورت رسمی اعلام کرده است که برخی از دستورات قرار داده شده در Robots.txt از تاریخ 1 سپتامبر 2019 به بعد کارایی ندارند و باید از دستورات جایگزین برای آن‌ها استفاده کرد. گوگل به صورت رسمی همچنان فایل Robots.txt مورد پشتیبانی قرار می‌دهد، اما برخی از دستورات این فایل را دیگر پشتیبانی نکرده و آن‌ها را نادیده می‌گیرد.

  • پشتیبانی خیلی خوبی داریدو100% ازتون راضیم،هم بسته تلگراموخریدم هم اینستاگرام وانشالله هر روزامکانات جدیدی بهش اضافه بشه.
  • فایل Robots.txt فایلی برای گزارش ساختار صفحات وب به ربات‌های کراولر است تا بدانند کدام صفحات باید در موتورهای جستجو نمایش داده شوند و کدام صفحات نمایش داده نشوند.
  • یعنی همینطور مثل چی سرشان را می‌ندازند پایین و سر تا پای سایت را بررسی می‌کنند.
  • با مشخص کردن یک یا چند فیلتر مختلف، مقاله‌های جذاب و مناسب خودتان را پیدا کنید.

درنهایت امیدوارم که با واژه Robots.txt ، نحوه عملکرد و چگونگی نوشتن آن به خوبی آشنا شده باشید.اگر مطالعه این مقاله برایتان مفید واقع شد آنرا با دوستانتان به اشتراک بگذارید. طبق این تصویر، گوگل هیچ اخطار و اروری برای این فایل ثبت نکرده. این به معنای پنهان کردن صفحه farin.academy/seo از دید ربات هاست. معرفی 6 روش فروش محصول در اینترنت+مزایا و معایب تا همین چند سال پیش فروش محصول در جایی غیر از یک مغازه یا مکان فیزیکی خنده‌دار به نظر می‌رسید؛ اما حالا به لطف اینترنت رویای فروش نامحدود… سپس ، می توانید از ابزار Google Search Console Robots Testing Tool استفاده کنید. در صفحه موجود می توانید سایت خود را از منوی کشویی انتخاب کنید.

در این مقاله به این موضوع خواهیم پرداخت که فایل Robots.txt چیست؟ همچنین نحوه بهینه سازی فایل robots.txt برای موتورهای جستجو را به شما آموزش خواهیم داد. فایل Robots.txt فایلی برای گزارش ساختار صفحات وب به ربات‌های کراولر است تا بدانند کدام صفحات باید در موتورهای جستجو نمایش داده شوند و کدام صفحات نمایش داده نشوند. این فایل کاملا قایل دسترسی است و می‌توانید اطلاعات داخل آن را بخوانید و یا ویرایش کنید و افراد مختلف نیز صرفا با اضافه کردن این پسوند به لینک وبسایت شما می‌توانند آن را ببینند. دستور سایت مپ(نقشه سایت) برای معرفی کردن نقشه سایت (سایت مپ) به کراولر ها کاربرد دارد. نقشه سایت یک فایل XML است که شامل لیستی از تمام صفحات وب سایت شما و همچنین متادیتاها می باشد (متادیتا شامل اطلاعاتی است که به هر URL منسوب می شود).

ربات ارتقاء سئو و افزایش ورودی گوگل

Txt بیشتر برای مدیریت فعالیت‌های ربات‌های خوب مانند خزنده‌های وب در نظر گرفته شده‌اند، زیرا ربات‌های بد احتمالاً دستورالعمل‌ها را دنبال نمی‌کنند. Robot.txt یک فایل متنی است که برای سئو استفاده می‌شود و حاوی دستوراتی برای روبات‌های فهرست‌کننده موتورهای جستجو است که صفحاتی را مشخص می‌کند که می‌توانند یا نمی‌توانند ایندکس شوند. هدف این دستور تعیین محدودیت در میزان مصرف منابع سرور با تنظیم میزان تاخیر بین بازدیدهای مختلف ربات‌های خزنده است. در مثال زیر ربات خزنده موظف است بین هر درخواست ۸ میلی ثانیه توقف کند. گوگل از این دستور پشتیبانی نمی‌کند و شما می‌توانید فرکانس خزش را در گوگل سرچ کنسول تنظیم کنید.

از Disallow برای مسیرها استفاده کنید نه صفحات خاص

دسترسی ربات‌های موتورهای جستجو را به بخش‌های مختلف و مشخص شده‌ای که اهمیت چندانی برای سئو و کسب رتبه در موتورهای جستجو ندارند را محدود می‌کنند. در این حالت نه تنها سرور سایت با ترافیک سبک‌تری فعالیت خواهد کرد، بلکه مراحل بررسی و جمع‌آوری اطلاعات و سپس ایندکس کردن آن‌ها توسط ربات‌ها نیز به مقدار بسیار زیادی سریع‌تر خواهد شد. من یک وبسایت با ورد پرس ساختم و بعد از قرار دادن تعدادی مطلب تیک اجازه بررسی محتوا توسط موتور های جستجو را برداشتم. هفته اول تعداد بازدید سایت عالی بود ولی بصورت ناگهانی افت کرد و الان به صفر رسیده.

به تصویر فوق دقت کنید، واقعاً حتی برای خود بنده هم جالب است. در این فایل طبق گفته خودشان هیچ چیز را بلاک نکرده اند و به جستجوگرها این اجازه را داده اند تا به همه چیز دسترسی داشته باشند. کارشاس یوآست می گوید، ما حتی دایرکتوری wp-admin را هم بلاک نمی کنیم.

آموزش گوگل ترندز؛ چطور از این ابزار برای رشد کسب‌وکارمان استفاده کنیم؟

بهترین برنامه بجای اینستاگرام کدام است؟ از مدت‌ها پیش شایعه فیلترینگ اینستاگرام به گوش می‌رسید، با این وجود باز هم فیلتر شدن این شبکه اجتماعی همه را شوکه کرد و متاسفانه ضربه… «اگر به فروش نمی‌رود، به‌اندازه کافی خلاق نیست»؛ این جمله طلایی را دیوید آگیلوی، پدر علم تبلیغات دنیا بیان کرده است. تمامی حقوق مادی و معنوی ویدئوهای آموزشی و محصولات متعلق به مدیر وب می باشد ، جهت حمایت از صاحب اثر هزینه ی محصولات را پرداخت نمایید …

چگونگی تاثیر سرعت سایت بر سئو و رتبه بندی گوگل (راهنمای 2021 در خصوص سرعت… افزونه رنک مث هم که به تازگی به یکی از رقبای جدی پلاگین یواست تبدیل شده، برای ویرایش مستقیم فایل robots.txt بخشی را در نظر گرفته است. در این قسمت شما می‌توانید دو فایل اصلی و مهم robots.txt و htaccess. در ادامه نحوه بروزرسانی و انجام تغییرات در داخل فایل robots.txt را در دو پلاگین یواست و رنک مت ، بررسی خواهیم کرد. گاهی اوقات با بزرگ شدن فایل ربات لازم می‌شود که یادداشت‌هایی برای خودمان بگذاریم تا بعدا خیلی سریع‌تر متوجه کارهایی که قبلا انجام داده‌ایم شویم و ضریب خطا هم کاهش پیدا کند. ربات Googlebot-Image وقتی به این دستور می‌رسد متوجه می‌شود که علارقم اینکه نباید محتوای فولدر mypic را بررسی کند اما استثنا یک فولدر به نام logo.png در آن وجود دارد که باید آن را بررسی کند.

با مطالعه این مقاله شما می‌توانید فایل robots.txt سایت خود را ایجاد و بررسی کنید و مطابق با ساختار سایتتان اصلاح کنید. این بدان معنی است که آنها تعداد مشخص و محدودی از صفحات را در یک جلسه، خزش و ایندکس می کنند. اگر آنها در آن جلسه خزیدن در تمام صفحات سایت شما را به پایان نرسانند، دوباره برمی گردند و در جلسه بعدی خزیدن را از سر می گیرند. پس مدیریت و بهینه سازی فایل robots.txt می تواند سرعت خزش و ایندکس صفحات سایت شما را افزایش دهد. با مسدود کردن خزش ربات های گوگل در صفحات و مسیرهای غیر ضروری مانند پلاگین ها ، تم ها ، مدیریت وردپرس می توانید این مشکل را برطرف کنید. اینکار به موتورهای جستجو کمک می کند تا در هر جلسه صفحات بیشتری از سایت شما را جستجو و خزش کنند و با سرعت بیشتر بتوانند صفحات ضروری را ایندکس کنند.