فرمول مبتنی بر هوش مصنوعی رتبه بندی SE برای تخمین ترافیک ارگانیک



وبلاگ / اخبار رتبه بندی SE / رتبه بندی SE فرمول جدیدی مبتنی بر هوش مصنوعی را برای ،ن ترافیک ارگ،ک به کار می گیرد

ترافیک ارگ،ک شریان حیات هر ،ب و کار آنلاین است. این سوختی است که تبدیل های مورد علاقه را به پیش می برد و درآمد ،ب و کار را افزایش می دهد.

اما وقتی نتو،د پتانسیل واقعی ترافیک ارگ،ک را به دقت اندازه گیری کنید چه اتفاقی می افتد؟ شما فرصت تجزیه و تحلیل موثر ترافیک رقبای خود و شناسایی کلمات کلیدی حیاتی برای رشد پایدار ،ب و کار خود را از دست خواهید داد.

این سناریویی است که هیچ صاحب ،ب و کاری یا بازاریاب هرگز نمی خواهد با آن روبرو شود.

رتبه بندی SE فرمول به روز شده برای ،ن ترافیک ارگ،ک این مشکل را حل می کند. ما شروع به اجرای وعده های خود خواهیم کرد الگوریتم مبتنی بر هوش مصنوعی در این ماه، طراحی شده است تا اطلاعات دقیق تری در مورد حجم جستجو و کلیک های ارگ،ک که هر وب سایتی می تواند ایجاد کند، در اختیار شما قرار دهد. با اعداد و ارقام، ،ن ترافیک ارگ،ک جدید ما اکنون است 29% دقیق تر از قبل و نزدیکتر به مقادیر جمع آوری شده توسط کنسول جستجوی گوگل.

در این مقاله نحوه عملکرد این الگوریتم را توضیح خواهیم داد و راه های بسیاری را که می تو،د از این به روز رس، بهره مند شوید را بررسی خواهیم کرد.

،ن ترافیک ارگ،ک چیست؟

در رتبه بندی SE، ترافیک ارگ،ک به تعداد کلیک هایی که یک وب سایت از طریق نتایج جستجوی ارگ،ک در یک بازه زم، مشخص دریافت می کند، اشاره دارد. در حالی که این مقدار ،نی است، رویکرد جدید ما تضمین می‌کند که داده‌هایی که دریافت می‌کنید دقیق‌تر از قبل هستند.

متریک ترافیک ارگ،ک در رتبه بندی SE

داشتن اطلاعات دقیق تر ترافیک ارگ،ک به شما این امکان را می دهد که اثربخشی استراتژی های SEO خود را با دقت بیشتری ارزیابی کنید. این به شما امکان می دهد تا زمینه های بهبود را شناسایی کنید، بودجه را تخصیص دهید و تصمیمات آگاهانه بگیرید.

نحوه مح،ه SE Ranking ترافیک ارگ،ک: قبل و اکنون

رتبه بندی SE با فرمول پیشرفته و جدید و بهبود یافته خود، ،ن ترافیک ارگ،ک را به اوج جدیدی رسانده است. این فرمول برای ارائه بینش دقیق و جامع در مورد ترافیک جستجوی بالقوه هر وب سایت طراحی شده است.

روش‌های قبلی بر تجزیه و تحلیل رتبه‌بندی کلمات کلیدی، حجم جستجوی ماهانه و CTR متمرکز بودند. اما هنگام ارتقای رویه‌های پیش‌بینی ترافیک رتبه‌بندی SE مایل بیشتری را طی کردیم.

فرآیند مح،ه حجم جستجو را بهبود بخشید

این یکی از حیاتی ترین مولفه ها برای مح،ه ترافیک ارگ،ک ممکن است. با در نظر گرفتن حجم جستجوی دقیق برای هر کلمه کلیدی، ،ن پتانسیل ترافیک واقعی تری دریافت خواهید کرد.

هنگامی که الگوریتم خود را برای مح،ه حجم جستجو تغییر دادیم و عواملی مانند فصلی بودن و محبوبیت کلمه کلیدی را اضافه کردیم، روند حذف گروه دقیق تر شده است. این را می تو،د در اسکرین شات های زیر مشاهده کنید.

حجم جستجو در رتبه بندی SE

همه کلمات کلیدی تست شده دارای مقادیر مختلف حجم جستجو هستند. برای مقایسه، Google Keyword Planner همه این کلمات کلیدی مشابه را به شما نشان می دهد که در یک خوشه و با محدوده حجم جستجوی متوسط ​​برای خوشه، و نه برای هر کلمه کلیدی جداگانه، گروه بندی شده اند.

محدوده حجم جستجو در GSC

با کلمات کلیدی گروه بندی شده و محدوده حجم جستجو، تعیین سطح دقیق تقاضا برای یک کلمه کلیدی خاص چالش برانگیز است. علاوه بر این، بر تحقیق کلمات کلیدی و دقت ،ن ترافیک ارگ،ک تأثیر می گذارد.

تحقیق در مورد کلمات کلیدی انجام دهید

یک عبارت جستجو را وارد کنید تا حجم جستجوی آن مشخص شود و فرصت های کلمه کلیدی استفاده نشده را بیابید تا سایت شما در جستجو بیشتر دیده شود.

<،on cl،="se-banners__btn">تجزیه و تحلیل

فرآیند مح،ه CTR را بهبود بخشید

پیش از این، لیست عوامل CTR فقط شامل موقعیت URL های وب سایت در نتایج جستجو می شد، زیرا رتبه بندی بالاتر SERP معمولاً منجر به افزایش ترافیک ارگ،ک می شود. ما در حال حاضر عوامل اساسی مختلف دیگری را برای ارائه یک ،ن دقیق تر ،یب کرده ایم.

ضریب CTR ما اکنون عوامل اضافی زیر را در نظر می گیرد:

  • ویژگی های SERP: SERP های مدرن دیگر محدود به لیست های سنتی نیستند. آنها اغلب شامل قطعه های برجسته، نمودارهای دانش، تصاویر، ویدیوها و موارد دیگر هستند که می توانند همه کلیک ها را دریافت کنند، که در غیر این صورت به پیوندهای آبی می رفتند. علاوه بر این، معرفی SGE (تجربه مولد جستجو) اوضاع را بیشتر متز،ل کرده است، زیرا قطعات تولید شده توسط هوش مصنوعی به زودی بیشتر فضای SERP را اشغال خواهند کرد.
  • کلمات کلیدی مارک دار: وب‌سایت‌هایی که از طریق کلمات کلیدی یافت می‌شوند که مستقیماً با نام تجاری یا نام ،ب‌وکار مرتبط هستند، بیشترین سهم را از کلیک‌های ارگ،ک دریافت می‌کنند.
  • قصد کاربر: مدل شبکه عصبی ما SERP ها را برای کلمات کلیدی مختلف نظارت می کند و ویژگی هایی را که برای شناسایی هدف جستجو فعال می کنند، به دقت بررسی می کند. اگر کاربران چیزی را در SERP ببینند (،وان و توضیحات با کلمات کلیدی من، یا ویژگی که با هدف آنها مطابقت دارد) که باعث می شود فکر کنند صفحه شما ممکن است من، باشد، به احتمال زیاد روی آن کلیک کرده و بررسی می کنند و CTR شما را نشان می دهد. یک تقویت خوب

مهم!

به یاد داشته باشید که مح،ه ترافیک ارگ،ک ما به شدت به کلمات کلیدی که در حال حاضر در پایگاه داده های ما در دسترس هستند متکی است. داشتن تعداد محدودی از اصطلاحات برای یک موضوع یا جایگاه خاص می‌تواند منجر به پیش‌بینی ناقص یا نادرست ترافیک ارگ،ک شود. اگر این مورد شماست و فکر می‌کنید که پیش‌بینی به اندازه کافی خوب نیست، می‌تو،د کلمات کلیدی مربوط به موضوع خود را از طریق ویژگی Expand Database ما اضافه کنید. سپس ترافیک ارگ،ک را مجدداً مح،ه می‌کنیم و ماه آینده داده‌های دقیق‌تری را برای سایت و جایگاه تحلیل‌شده دریافت خواهید کرد.

بر اساس عواملی که در بالا ذکر شد، رتبه بندی SE در ابتدا ترافیک پیش بینی شده را برای URL های هر وب سایت مح،ه می کند و سپس داده ها را جمع می کند تا ترافیک ارگ،ک مورد انتظار برای کل دامنه را به دست آورد. این رویکرد تجمعی ما را قادر می‌سازد تا ترافیک جستجوی ،نی ماهانه را که هر وب‌سایتی احتمالاً دریافت می‌کند، درک کنیم.

ما می د،م که این ممکن است پیچیده به نظر برسد، و به درستی چنین است، زیرا جادوی پشت صحنه توسط هوش مصنوعی از طریق تکنیک های یادگیری ماشین انجام می شود.

کمی بیشتر در مورد مؤلفه هوش مصنوعی الگوریتم

موتورهای جستجو تکامل می یابند، SERP ها تغییر می کنند، رتبه بندی ها نوسان می کنند و رفتار کاربر تغییر می کند. هیچ چیز ثابت نیست رتبه‌بندی SE از یادگیری ماشینی استفاده می‌کند تا اطمینان حاصل شود که فرآیندهای ،ن ما پویا باقی می‌مانند و قادر به انطباق با متغیرهای دائماً در حال تغییر هستند.

روش‌های یادگیری ماشینی ما به ما امکان می‌دهند با تجزیه و تحلیل پارامترهای متغیر، که شامل ویژگی‌های SERP، نوسانات موقعیت و هدف جستجو هستند، CTR را با دقت بیشتری مح،ه کنیم. هنگامی که این پارامترها تغییر می کنند، نتیجه مح،ات نیز تغییر می کند.

الگوریتم ما به طور مداوم این تغییرات را ردیابی، ضبط و یاد می‌گیرد تا اطمینان حاصل شود که ،ن‌های ترافیک ارگ،ک شما به‌روز و قابل اعتماد باقی می‌مانند.

بنابراین داده های ترافیک ارگ،ک ما چقدر دقیق شده است؟

پس از معرفی الگوریتم، آزمایشی انجام دادیم و داده‌های تولید شده با فرمول قدیمی، آمار تولید شده توسط روش مح،ه به‌روز ما و اطلاعات کنسول جستجوی Google را با هم مقایسه کردیم.

بیایید به نتایجی که پس از تجزیه و تحلیل نرم افزار خدمات مشتری به دست آورده ایم نگاه کنیم. را می گیریم helpcrunch.com وب سایت به ،وان هدف آزمایش ما.

مقدار پیش‌بینی‌شده ترافیک ارگ،ک مح،ه‌شده از طریق فرمول قدیمی ما 3.2K بود.

ترافیک ارگ،ک در رتبه بندی SE با فرمول قدیمی

پس از اینکه الگوریتم ما شروع به مح،ه حجم جستجو و CTR دقیق‌تر کرد، مقدار ترافیک ارگ،ک به 2.5K تغییر کرد.

ترافیک ارگ،ک جدید در رتبه بندی SE

اگر این ،ن را با داده های GSC متصل مقایسه کنیم، خواهیم دید که آنها کاملاً مطابقت دارند.

داده های ترافیک ارگ،ک از GSC

اگرچه ما (هنوز) به دلیل انحرافات احتمالی از داده های GSC نمی تو،م تطابق 100٪ را در همه موارد تضمین کنیم، نتایج ما برای helpcrunch.com یک همسویی کامل را نشان داد. پیش از این، واریانس ما از داده های GSC 81.8٪ بود، اما به لطف الگوریتم جدید، ما موفق شدیم آن را 23.7٪ به 58.1٪ کاهش دهیم.

نمودارهای زیر نشان می دهد که چگونه انحراف تغییر کرده است. محور افقی نشان دهنده درصد انحراف از داده های GSC (0-30٪، 30-60٪، 60-90٪ و غیره) است. محور عمودی وب سایت های تحلیل شده را نشان می دهد. همانطور که می بینید، تعداد مواردی که داده های ما با GSC بیش از 100٪ متفاوت است، به شدت کاهش یافته است. در بیشتر موارد، پیش‌بینی ترافیک ما به GSC نزدیک‌تر شده است، همانطور که توسط سه نوار اول با انحراف میانه 58.1٪ نشان داده شده است، که با خط قرمز در نمودار دوم مشخص شده است.

تغییرات انحراف ترافیک ارگ،ک

در حالی که انحراف 58.1٪ ممکن است قابل توجه به نظر برسد، این به بازار و نوع وب سایت بستگی دارد. برای برخی موارد، انحراف می تواند بین 0 تا 30 درصد باشد، همانطور که در نوار اول نمودار مشاهده می کنید.

علاوه بر این، مهم است که تفاوت در رویکردها را در نظر بگیرید. به ،وان مثال، SEMrush 68.36٪ از GSC منحرف می شود، در حالی که Ahrefs دارای یک انحراف میانه 49.52%. با این حال، Ahrefs با حجم نمونه 1635 وب سایت آزمایش کرد، در حالی که SE Ranking داده های نمونه بسیار بزرگ تری از 7675 سایت را تجزیه و تحلیل کرد.

این مجموعه داده گسترده امکان مح،ه دقیق‌تر مقادیر میانگین انحراف را فراهم می‌کند که منجر به ارزیابی جامع‌تری از دقت الگوریتم ترافیک ارگ،ک می‌شود.

راه اندازی تحقیقات رقابتی

ترافیک ارگ،ک هر وب سایت را کاوش کنید و معیارهای دیگر را با یک کلیک بررسی کنید.

<،on cl،="se-banners__btn">تجزیه و تحلیل

این برای شما چه م،ایی دارد؟

فرآیند برآورد ترافیک ارگ،ک به روز شده به تدریج انجام خواهد شد. مح،ات مجدد نیاز به زمان دارد و از آنجایی که داده های جدید برای هر پایگاه داده یکی یکی باز می شود، مهم است که بد،د این عرضه چه تاثیری بر شما خواهد داشت.

اگر در یکی از مناطق به روز شده هستید، ممکن است با تطبیق و مح،ه مجدد الگوریتم متوجه برخی نوسانات در برآوردها شوید. با این حال، مطمئن باشید که این نوسان پس از به روز رس، کامل منطقه تثبیت خواهد شد. این رویکرد مرحله ای یک انتقال صاف را تضمین می کند.

اکنون، بیایید مزایایی را که می‌تو،د از این به‌روزرس، انقلابی انتظار داشته باشید، بررسی کنیم:

  • بینش دقیق برای تصمیم گیری آگاهانه

با فرمول بهبودیافته، رتبه‌بندی SE داده‌های دقیق و قابل اعتمادی را ارائه می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد تا تصمیم‌های مبتنی بر داده‌ها را بگیرید، منابع را به طور مؤثر تخصیص دهید و استراتژی‌های سئوی خود را با اطمینان بهینه کنید.

  • درک بهتر عملکرد وب سایت

با به دست آوردن درک جامعی از ترافیک جستجوی احتمالی وب سایت یا رقبای خود، می تو،د عملکرد را با دقت بیشتری ارزیابی کنید. همچنین می‌تو،د زمینه‌های بهبود یا شکاف‌هایی را برای سرمایه‌گذاری شناسایی کنید، یا حتی تلاش‌های سئوی خود را برای پیشی گرفتن از رقبای خود هماهنگ کنید.

  • بهبود تخصیص بودجه

با دانستن پتانسیل واقعی ترافیک ارگ،ک خود یا رقبای خود، می تو،د منابع را عاقلانه سرمایه گذاری کنید.

  • هدف گذاری کلمات کلیدی ارتقا یافته است

با رویکرد جدید رتبه‌بندی SE برای ،ن ترافیک ارگ،ک و مقادیر دقیق‌تر حجم جستجو، می‌تو،د کلمات کلیدی با ارزش را شناسایی کنید و محتوا و استراتژی‌های بهینه‌سازی خود را بر اساس آن تنظیم کنید.

با ،یب تکنیک‌های یادگیری ماشین، الگوریتم رتبه‌بندی SE تطبیقی ​​و پویا شده است و اطمینان می‌دهد که داده‌هایی که دریافت می‌کنید دقیق‌تر و به‌روز هستند. اکنون جدیدترین بینش ها را دریافت خواهید کرد تا شما را در تلاش های سئو راهنمایی کند.

PS

در رتبه‌بندی SE، ما معتقدیم که در مورد ارتقای ابزار ما و ارائه بهترین بینش سئو در بازار به شما محدودیت‌هایی وجود دارد. معرفی فرمول جدید پیش‌بینی ترافیک و حجم جستجو تنها آغاز سفر ما برای توانمندسازی شما با ،ن‌های دقیق‌تر است.

با ما همراه باشید تا فرمول خود را گسترش دهیم و مرزهای تجزیه و تحلیل سئو را پشت سر بگذاریم. به ،وان مثال، ما به زودی نه تنها وجود ویژگی های SERP، بلکه مکان خاص آنها را در صفحه نیز در نظر خواهیم گرفت.

به‌روزرس،‌های هیجان‌انگیزی در انتظار شما هستند، پس چشمانتان را ببندید!

Yevheniia یک بازاریاب محتوا و نویسنده کپی رایت در رتبه بندی SE است. او از طرفداران سئو، بازاریابی دیجیتال و تولید محتوا است. یوهنیا معتقد است سادگی کلیدی است زیرا به کاهش شلوغی در سر و تمرکز روی چیزهای مهم کمک می کند. این همان اصلی است که او در نوشتن خود از آن استفاده می کند. او همچنین از آشپزی، یادگیری ادویه ها و طعم های جدید، مسافرت و بازی های رومیزی لذت می برد.


منبع: https://seranking.com/blog/،ic-traffic-estimation/