لینک بیلدینگ چیست؟ و چرا لینک می سازید؟ • Yoast



ساخت لینک یکی از جنبه های ضروری سئو است. این به موتورهای جستجو کمک می کند تا صفحات شما را پیدا کرده و رتبه بندی کنند. شما می تو،د یک پست عالی بنویسید، اما اگر موتورهای جستجو نتوانند حداقل یک پیوند به آن را دنبال کنند، به احتمال زیاد برای همیشه منتظر بازدیدکنندگان برای تحسین محتوای برجسته آن خواهند ماند. برای اینکه گوگل بتواند پست شما را پیدا کند، به پیوندهایی از سایر وب سایت ها نیاز دارد. هر چه لینک ها بیشتر باشد بهتر است. اما، مراقب باشید، کیفیت لینک ها مهم است! هر پیوندی به اندازه دیگران ارزشمند نیست. حتی بدتر: برخی از پیوندها می توانند بر سایت شما تأثیر منفی بگذارند. در اینجا نحوه عملکرد لینک بیلدینگ را توضیح خواهیم داد. همچنین اگر می خواهید نحوه انجام آن را به خوبی یاد بگیرید، شما را به مقالات عمیق تر راهنمایی می کنیم.

قبل از غواصی، اگر می‌خواهید درباره استراتژی‌های لینک‌سازی و سایر مهارت‌های ضروری SEO اطلاعات بیشتری ،ب کنید، باید آموزش سئو ما را بررسی کنید! این فقط به شما در مورد SEO نمی گوید: مطمئن می شود که می د،د چگونه این مهارت ها را در عمل واقعی به کار ببرید!

به عبارت ساده، یک پیوند یا یک لینک، ارتباط بین دو صفحه در اینترنت است. با یک پیوند، می تو،د افراد را به یک صفحه، پست، تصویر یا یک شی آنلاین دیگر ارجاع دهید. پیوندها در وهله اول برای مردم وجود دارند: با یک پیوند، می تو،د به راحتی از یک مکان وب به مکان دیگر “سفر کنید”.

اما پیوندها به موتورهای جستجو نیز خدمت می کنند – روبات های موتورهای جستجو برای کشف صفحات در اینترنت پیوندها را دنبال می کنند. به این می گویند ،یدن. برای اینکه یک ربات بتواند وب سایت شما را پیدا کند، به حداقل یک پیوند به آن از وب سایت دیگری که قبلاً ،یده شده است نیاز دارید. اطمینان از دریافت اولین لینک یکی از کارهایی است که باید هنگام راه اندازی یک وب سایت جدید انجام دهید.

در زبان کدنویسی HTML، یک لینک به این صورت است:

<a href=” SEO plugin for WordPress</a>

،مت اول شامل URL است که به آن لینک می دهید. در این مورد، آدرس صفحه افزونه Yoast SEO است ( ،مت دوم ( افزونه Yoast SEO برای وردپرس ) متن قابل کلیکی که در صفحه می بینید را نشان می دهد. ما این قطعه متن را «انکر ت،ت» می نامیم.

لینک های داخلی و خارجی

دو نوع لینک برای سئو مهم هستند: لینک های داخلی و لینک های خارجی.

پیوندهای داخلی پیوندهایی در وب سایت شما هستند که صفحات مختلف شما را به یکدیگر متصل می کنند.

پیوندهای خارجی که در غیر این صورت به ،وان پیوندهای ورودی شناخته می شوند، پیوندهایی هستند که افراد دیگر در وب سایت خود قرار می دهند تا کاربران خود را به صفحات شما ارجاع دهند (یا برع،). افرادی که در صنعت سئو کار می کنند این پیوندهای خارجی را به ،وان “بک لینک ها. اگر وب سایت های دیگر به صفحات شما لینک می دهند، شما از آنها بک لینک دریافت می کنید. از طرف دیگر، اگر از صفحات خود به صفحات آنها لینک دهید، به آنها بک لینک می دهید.

لینک سازی داخلی با لینک سازی ی،ان نیست. در این پست در مورد لینک بیلدینگ، ما فقط به روند پیوند دادن سایر وب سایت ها به صفحات شما می پردازیم. همچنین به ،وان دریافت بک لینک از سایر وب سایت ها نیز شناخته می شود.

متن لنگر

متن لنگر دو هدف را دنبال می کند: باید توضیح دهد که صفحه پیوند شده درباره چه چیزی است و مردم را تشویق به کلیک ، کنید پیوند با متن لنگر خوش ساخت دو مزیت دارد:

  • افراد بیشتری روی آن کلیک می کنند که منجر به ترافیک مستقیم بیشتر می شود و
  • این به موتورهای جستجو کمک می کند تا بفهمند صفحه شما در مورد چیست و احتمالاً منجر به ترافیک بیشتر موتورهای جستجو می شود.

البته، شما نمی تو،د انکر ت،ت استفاده شده در زم، که دیگران به سایت شما لینک می دهند را کنترل کنید. اما می تو،د از انکر ت،ت برای بهبود لینک های داخلی خود استفاده کنید.

لینک بیلدینگ به تلاش های بازاریابی برای دریافت لینک از وب سایت های دیگر به وب سایت شما اشاره دارد. به ،وان یکی از قدرتمندترین ابزارها برای دستیابی به رتبه های بالاتر در موتورهای جستجو دیده می شود. حتی آندری لیپاتسف از گوگل تایید شده در یک جلسه پرسش و پاسخ که بک لینک یک فاکتور مهم رتبه بندی است.

وقتی به آن فکر می کنید، این منطقی است. اگر صفحه ای تعداد زیادی بک لینک با کیفیت بالا دریافت کند، باید/باید صفحه خوبی باشد. بنابراین، موتورهای جستجو آن را صفحه ای پرمخاطب یا م،ادار در نظر می گیرند و رتبه بالاتری به آن می دهند.

خوب است بد،د که همه بک لینک ها از نظر ارزش برابر نیستند. علاوه بر آن، از آنجایی که دریافت لینک از وب سایت های خارجی یک عامل رتبه بندی قوی است، برای صنعت سئو مشکل ایجاد می کند. ی،ی: وب‌سایت‌ها تکنیک‌های ساخت لینک سایه‌دار را امتحان می‌کنند تا بک لینک بیشتری دریافت کنند.

پیوندها همه ی،ان نیستند. برخی از پیوندها بسیار ارزشمندتر از بقیه هستند. به ،وان مثال، یک پیوند از یک وب سایت معتبر، ترجیحاً به صورت موضوعی مربوط به وب سایت شما، ارزش بیشتری نسبت به یک پیوند تصادفی از یک وب سایت کوچک دارد که ،ی نمی داند.

فرض کنید، اگر رستوران دارید، ترجیح می‌دهید یک لینک از بررسی رستوران دریافت کنید (در مورد موضوع) در وب سایت گاردین (اقتدار بالا)، از یک لینک از وب سایت مدرسه ، سواری عمه شما. این امر انتخاب سایت هایی را که دوست دارید از آنها لینک دریافت کنید آسان تر می کند. اما در عین حال، دریافت آن پیوندهای با کیفیت بالا را بسیار دشوارتر می کند.

تکنیک های سایه دار

از آنجایی که لینک بیلدینگ آسان نیست، بسیاری از روش‌های ساخت لینک در گذشته ظاهر شده‌اند. برای مثال، مردم سعی ،د با ،ید لینک از مزارع پیوند، سیستم را بازی کنند. به همین دلیل است که لینک بیلدینگ تا حدودی شهرت بدی پیدا کرده است.

در نتیجه، گوگل با مجازات های جدی در نتیجه مداخله کرد. اگر صفحه ای تعداد زیادی بک لینک از وب سایت هایی با شهرت مشکوک دریافت کند، می تواند به طور کامل از نتایج جستجو محو شود. بنابراین بهتر است از این ترفندهای خطرناک لینک سازی اجتناب کنید. اگر آن را منصفانه و هوشمندانه بازی کنید، می تو،د از ساخت لینک سود زیادی ببرید.

اکنون به سوال میلیون دلاری می رسیم: چه چیزی باید آیا برای به دست آوردن آن پیوندهای ارزشمند انجام می دهید؟

ما به یک رویکرد جامع لینک سازی اعتقاد داریم. شما باید یک وب سایت ایجاد کنید که مردم آن را در اختیار داشته باشند خواستن برای پیوند دادن به. خیلی ساده به نظر می رسد: محتوای با کیفیت، خنده دار، اصلی یا استثنایی ایجاد کنید که مردم می خواهند به اشتراک بگذارند. اما شما چگونه این را انجام می دهید؟

اول و مهمتر از همه، دریابید که مخاطبان شما چه ،، هستند. سعی می کنید با محتوای خود به چه ،، برسید؟ سپس به این فکر کنید که آنها به چه نوع محتوایی نیاز دارند. آنها به دنبال چه اطلاعاتی هستند و چه نوع سؤالاتی می پرسند؟ از کدام کلمات استفاده می کنند؟ و از چه نوع وب سایت هایی بازدید می کنند؟

اگر بتو،د به این سؤالات پاسخ دهید، ایجاد محتوای متن، با نیازهای مخاطبان (مثلاً با استفاده از اصول طراحی محتوا) آسان تر خواهد بود. همچنین، هنگامی که آن صفحه را با محتوای ارزشمند برای مخاطبان خود ایجاد کرده اید و می د،د از کدام وب سایت ها بازدید می کنند، نقطه شروعی برای فعالیت های لینک سازی خود خواهید داشت. ی،ی: می‌تو،د با آن صاحبان وب‌سایت ارتباط برقرار کنید.

به طور خلاصه لینک بیلدینگ ی،ی همین. این در مورد تماس با طرف های دیگر و به اشتراک گذاری مقاله خود با ،، است که ممکن است علاقه مند به اشتراک گذاری آن باشند. به همین دلیل است که هدف قرار دادن جایگاه من، بسیار مهم است. این به کاهش تعداد افرادی که باید با آنها تماس بگیرید کمک می کند و شانس شما را برای دریافت پیوند افزایش می دهد.

افراد فقط در صورتی از وب سایت خود به شما لینک می دهند که به نفع مخاطبان (یا خودشان) باشد. متقاعد ، آنها برای پیوند تنها در صورتی اتفاق می افتد که محصول یا محتوای شما واقعاً باشد است استثنایی. پیشنهاد دادن به آنها برای امتحان ، یا استفاده از محصول شما (اگر دارید) به صورت رایگان ممکن است به متقاعد ، آنها کمک کند. و همیشه مطمئن شوید که شخصاً با آنها تماس بگیرید، زیرا این کار منجر به نتایج بهتر می شود. همه چیز در مورد این فرآیند را در راهنمای گام به گام ما برای ساخت لینک بخو،د.

آیا اصول اولیه لینک بیلدینگ را دارید و می خواهید آن را یک قدم جلوتر بردارید؟ سپس به شما توصیه می کنیم این مقاله را با نکات پیشرفته لینک سازی کریس جونز بخو،د. شما خواهید آموخت که از چه ابزارهایی می تو،د برای پیدا ، سایت هایی که قبلاً به شما پیوند دارند استفاده کنید و چه کاری می تو،د انجام دهید تا از این موارد بیشتر استفاده کنید. همه چیز را در مورد لینک سازی ش،ته، ساخت لینک احیا، به اصطلاح تکنیک آسمان ،اش و موارد دیگر بیابید.

Pssst… اگر واقعاً هدف شما نیست، می تو،د همیشه با “لینک سازی داخلی” شروع کنید: ساختار پیوند داخلی خود را اصلاح کنید! اما در حالت ایده آل، شما باید هم روی لینک سازی داخلی و هم بر روی لینک سازی کار کنید تا سئو سایت خود را بهبود ببخشید.

ویلمین هالبک

ویلمین مدیر محتوای yoast.com است. او عاشق ایجاد محتوای کاربر پسند و آسان ، یافتن آن برای افراد و موتورهای جستجو است.

آواتار ویلمین هالبیک


منبع: https://yoast.com/what-is-link-building/