متا ترجیح می دهد اخبار را حذف کند تا ناشران



متا می گوید در صورتی که ،ت ایالات متحده این شرکت را مجبور به پرداخت غرامت به ناشران کند، حذف مقالات خبری را از پلتفرم خود در نظر خواهد گرفت.

این قانون رقابت و حفظ رو،مه نگاری (JCPA) رسانه‌های خبری را قادر می‌سازد تا به طور جمعی در مورد معاملات ت،یم درآمد با پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی و موتورهای جستجو مذاکره کنند.

برجام برای منفعت رساندن به رسانه‌های خبری ایالات متحده طراحی شده است، زیرا معاملات سراسری برای همه ناشران محلی و ملی اعمال می‌شود.

خبرگزاری ها می توانند تحت سیستم فعلی به صورت جداگانه با شرکت ها مذاکره کنند. با این حال، مذاکرات یک به یک تنها به ناشران اهرم زیادی می دهد.

اگر JCPA تصویب شود، به کل صنعت اجازه می‌دهد که مذاکره کند و به ناشران اهرم بیشتری بر شرکت‌هایی مانند متا و گوگل می‌دهد.

متا علاقه ای به مذاکره با ناشران ندارد زیرا این شرکت معتقد است ترافیک و قرار گرفتن در معرض هزینه کافی است.

اندی استون، مدیر ارتباطات سیاست متا، یک مطلب را منتشر کرد بی،ه در توییتر تهدید به حذف محتوای خبری در ایالات متحده در صورت تصویب برجام:

اگر کنگره یک لایحه رو،مه نگاری نسنجیده را به ،وان بخشی از قانون امنیت ملی تصویب کند، ما مجبور خواهیم شد به جای ارائه به مذاکرات دستوری ،ت که به طور غیرمنصفانه ارزشی را که از طریق افزایش ترافیک به رسانه های خبری ارائه می دهیم، اخبار را از پلت فرم خود حذف کنیم. و اشتراک ها.»

استدلال متا با بی،ه ای ادامه می یابد که تقریباً به این صورت ترجمه می شود: «آنها بیشتر از ما به ما نیاز دارند:

«قانون رقابت و حفاظت از رو،مه‌نگاری نمی‌تواند این واقعیت کلیدی را تشخیص دهد: ناشران و پخش‌کننده‌ها محتوای خود را خودشان روی پلتفرم ما قرار می‌دهند زیرا به نفع آنهاست – نه برع،».

متا بی،ه خود را با مساوی دانستن طرح ،ت با ایجاد یک “موجود کارتل مانند” به پایان می رساند:

هیچ شرکتی نباید مجبور شود برای محتوایی که کاربران نمی‌خواهند ببینند و این منبع درآمد م،ی‌داری نیست، هزینه بپردازد. به زبان ساده: ایجاد یک نهاد کارتل مانند که یک شرکت خصوصی را م،م می کند به سایر نهادهای خصوصی یارانه بدهد، یک سابقه وحشتناک برای همه مشاغل آمریکایی است.

برجام دوحزبی هنوز از مجلس سنا عبور نکرده است، اگرچه از طریق آن پیش رفت کمیته قضایی در سپتامبر.

کارشناسان ضد انحصار معتقدند متا به تهدیدات خود مبنی بر پنهان نگه داشتن اخبار ایالات متحده از پلتفرم های خود عمل نخواهد کرد و دلیل آن عدم انجام این کار در استرالیا و کانادا است:

بلوف زدن اینجاست که به همه یادآوری می‌کنم که فیس‌بوک قبل از عقب‌نشینی، ۹ ماه برای ایجاد هرج‌ومرج در استرالیا نقشه کشید و سپس کانادا را نیز تهدید کرد. و آنها این کار را تحت یک روایت گمراه کننده برای محافظت از سود و نادیده گرفتن مردم انجام داده اند. گوگل رویکرد مخالف را در پیش گرفت. 1/3

– جیسون کینت (@jason_kint) 5 دسامبر 2022

اگر برجام تصویب شود و متا به قول خود عمل کند، می تواند ضربه ای به ناشران اخبار ایالات متحده باشد.

از طرفی سال هاست که محتوای خبری در اولویت متا نبوده است. از سال 2016 که فیس بوک شروع به اولویت بندی پست های دوستان و خانواده بر صفحات کرد، ناشران ترافیک ارجاع را از دست دادند.

متا با معرفی تب اخبار فیس بوک، که در اوایل سال جاری بر روی صفحه اصلی قرار گرفت، دوباره به اخبار علاقه نشان داد.

همانطور که متا قصد دارد به یک پلتفرم ویدیو اول انتقال یابد، چه ،ی می‌داند که ناشران اخبار در آینده چقدر دیده می‌شوند.

با توجه به الف تحقیقات پیو مطالعه، فیس بوک در حال حاضر رهبر در سیستم عامل های رسانه های اجتماعی است که آمریکایی ها به طور مرتب اخبار دریافت می کنند. با این حال، همین تحقیقات نشان می دهد که مصرف اخبار به تدریج به سمت یوتیوب و توییتر تغییر می کند.

اگر موضوع به این نتیجه برسد، آیا ناشران اخبار ایالات متحده بدون متا می توانند زنده بمانند؟ با توجه به رکود اخیر شرکت، منصفانه است که بگوییم متا همان قدرتی را که قبلاً بر ناشران داشت، ندارد.


تصویر ویژه: pnm-stock/Shutterstock




منبع: https://www.searchenginejournal.com/meta-us-news-jcpa/473266/