توجه کنید که کلمات کلیدی از لحاظ میزان رقبا با یکدیگر متفاوت هستند و شما باید بر اساس شرایط سایت خود و رقبای فعال، پله پله کلمات مناسبی را انتخاب و برای آنها تولید محتوا کنید. ممکن است گاهی اوقات یک کلمه کلیدی برای نتیجه گیری بسیار سخت باشد و در نتیجه نتوانید بین وبسایتها رتبه خوبی را کسب کنید؛ پس هوشمندانه کلمه کلیدی انتخاب کنید. اگر بعد از باز کردن یک سایت، با متنی بلند و یکپارچه روبرو شوید، چکار میکنید؟ به احتمال بسیار زیاد آن را نمیخوانید و خارج میشوید. پس خیلی مهم است که محتوای خودمان را برای کاربران هم بهینه سازی کنیم. گوگل معیارهای بسیار زیادی را در نظر میگیرد تا به این نتیجه برسد کدام سایت را در رتبه اول نمایش دهد و رفتار کاربران، یکی از معیارهای بسیار تاثیرگذار است. اگر سند استراتژی تولید محتوا بر اساس سئو را از قبل تدوین کرده باشیم، انتخاب موضوع به کار سادهای تبدیل میشود.
- محتوا یکی از مهمترین بخش ها در موفقیت سئو سایت می باشد به طوری که گوگل اعلام کرد محتوا یکی از 3 فاکتور برتر گوگل برای رتبه بندی سایت ها میباشد.
- توضیحات متا فقط برای بیان خلاصهای از محتوا نیست و مثلاً برای صفحه محصولات، میتوانیم قیمت یا ویژگی و جزئیات محصول را هم درج کنیم.
- در عین حال می خواهید محتوای سئوی خود را برای گوگل جذاب کنید.
- پس بدانید که گوگل نیز تمام تعاملات با سایت شما را زیر نظر می گیرد.
- مطلب خیلی خوب و آموزنده ای بود مثل مابقی مطالب سایت خوبتون.
- سالهاست از خواندن و نوشتن لذت میبرم و عاشق یاد گرفتنم، مخصوصا یادگیری سئو.
زمانی که شروع به نوشتن محتوای سئو محور می کنید دقت کنید که کلمات کلیدی به طور منظم در همه جای پست قرار بگیرد. موتورهای جستجو با کمک لینکهای داخلی، محتواهای مرتبط سایت ما را پیدا میکنند. لینکهای داخلی همچنین باعث میشوند که اعتبار صفحات بالاتر برود و در نتیجه صفحات ما رتبه بالاتری در گوگل کسب کنند.
استفاده از داستان در متن (داستان سرایی)
ما باید چه کارهایی را انجام دهیم تا بهینه سازی محتوا بهدرستی انجام شود؟ در این بخش میخواهیم به بیان نکات سئو محتوای متنی و اصول تولید محتوای سئو شده بپردازیم. یک محتوای سئو شده ویژگیهایی دارد که در زیر آنها را ذکر کردهایم. برای مشاهده نقش راه یادگیری سئو پیشنهاد می کنیم صفحه آموزش نوشتن محتوای سئو شده را مطالعه کنید. جایگاه و ارزش محتوا بر روی سئو سایت غیر قابل انکار است تا آنجا که یکی از مهم ترین عناصر رتبه بندی سایت توسط گوگل، تولید محتوای با کیفیت است. سئو محتوا یا SEO Content اصطلاحی است که برای محتوای سئو شده به کار میرود.
اما همیشه به هنگام نگارش محتوای سئو شده این نکته اساسی و ضروری را در ذهن خود داشته باشید که کاربران در سایتها به دنبال مطالبی ساده، خوانا و قابل فهم هستند. داده های ساختار یافته به کدهایی گفته می شود که دارای فرمت مشخصی هستند و به گونه ای نوشته می شوند که قابل درک برای موتورهای جستجو باشند. موتورهای جستجو این داده ها را خوانده و از آنها در نمایش نتایج جستجو بهره می برند. داده ساختار یافته موتور های جستجو را قادر می سازد علاوه بر اینکه بتوانند در میان سایت شما بخزند بتوانند محتوای آن را نیز درک کنند. حتی موتور های جستجو هم به سختی میتوانند محتوای سایت را رمز گشایی کنند زیرا برخی از المان هایی که به نظر ما انسان ها خیلی واضح میآیند، برای ربات های جستجوگر بی معنی هستند. این همان نقطه ای است که داده ساختار یافته اهمیت پیدا می کند.
سئو و بهینه سازی محتوا را با تحقیق کلمات کلیدی شروع می کنیم
وقتی محتوایی کاربر پسند را با جانمایی طبیعی کلیدواژهها ایجاد کنید، کار را برای گوگل در اثبات ارتباط مطلب خود برای صفحه نتایج موتور جستجو آسان کردهاید. وب سایت های شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک، توییتر و لینکدین نیز این توضیحات را هنگامی که محتوا و مقالات شما در آن سیستم عامل ها به اشتراک گذاشته می شود نمایش می دهد. همچنین باید حداقل یک کلمه کلیدی اصلی خود را در توضیحات متا برای سئو بهتر استفاده کنید و سعی کنید توضیحات متای شما بیشتر از 155 الی 160 کاراکتر نباشد. الگوریتمهای گوگل هم که روز به روز هوشمندتر میشن و میشه گفت تجربه کاربری که مخاطب بعد از وارد شدن به سایت ما پیدا میکنه، نقش مهمی برای تعیین جایگاه ما توی صفحه نتایج گوگل داره.
۳. بهینهسازی برچسب عنوان (Title Tag)
جاب تیم یک پلتفرم خلاقانه جهت برند سازی شخصی و کسب درآمد از طریق تولید محتوای تخصصی و با کیفیت است. در جاب تیم شما میتوانید یک رزومه قوی از خودتون در صفحه اول گوگل ایجاد کنید با افراد متخصص حوزه خود آشنا شوید و پیشنهادهای کاری جذابی از طریق کارفرماها دریافت کنید. جاب تیم در زمینه های برنامه نویسی ، دیجیتال مارکتینگ و سئو فعالیت می کند. با استفاده از لینک دهی درون متنی کلمات کلیدی تان را به سایر مقالات سایت خود لینک دهید ولی حواستان باشد که در این کار افراط نکنید. زیاده روی در این کار مخاطب را عصبی می کند که برای فهم درست مقاله شما باید پیش نیازهای زیادی را کسب کند. همین کار را برای لینک دادن به سایت های خارجی هم می توانید به کار ببرید تا محتوای خود را پربارتر و مستندتر کنید.