محتوای سئو شده چیست و چگونه باید باشد؟ بازاریابی محتوا-جان مولر


این مورد شاید در نگاه اول ساده باشد، اما تاثیر شگفت انگیزی روی رشد محتوا در موتورهای جستجو علی الخصوص گوگل دارد. هر چه محتوای شما تمیز و مرتب باشد، در درجه اول مورد رضایت کاربر و بازدیدکننده قرار می گیرد؛ پیشتر گفتیم گوگل به سایت و صفحه ای اهمیت می دهد که کاربر از آن رضایت داشته باشد ولاغیر. یک راه کاربردی این است که به پست‌های قبلی خود بروید و آن‌ها را به مطالب جدید خود لینک بدهید. همچنین می‌توانید لینک‌ها را به صفحات داخلی مشخصی در وبلاگ خود مرتبط کنید. لینک دهی داخلی باعث بهبود ساختار محتوای شما شده و اعتبار صفحات شما از نظر گوگل را افزایش می دهد.

  • قبل از تولید یک محتوای سئو شده، فهميدن اينكه يك كليد واژه مفيد است یا نه، بسیار حیاتی است.
  • جذب مخاطب از طریق بازاریابی محتوا یکی از مهم‌ ترین راه ‌هایی ست که می ‌تواند سبب رشد کسب و کار شما شود.
  • کپی رایتینگ سئو را می‌توان نام دیگر بهینه سازی محتوا دانست.
  • بلکه شما باید هدف کاربر از جستجویی که انجام داده را درک کنید و سعی کنید مطابق با آن، نیاز او را برآورده کنید.

پیشنهاد من این است که اول سایت هایی که مقاله مورد نظر شما را گذاشته اند را مورد تحلیل و بررسی قرار دهید و هر کدام را حداکثر دو بار بخوانید. طبیعتا بعد از خواندن اطلاعات و جزئیات گوناگون، چم و خم آن موضوع دستتان می آید. افزایش ترافیک ارگانیک در محتوای سئو شده باعث می‌شود تا افراد بیشتری از طریق موتورهای جستجوگر از صفحه شما بازدید کنند. که می توانید با استفاده از آنها رضایت کاربران و موتورهای جستجو را جلب کنید. می بینید که چندین مرتبه از لیست های عددی یا نقطه گذاری شده برای فرمت بندی متن استفاده کرده ایم. این لیست‌ها کمک زیادی به بالا رفتن میزان خوانایی متن می‌کنند.

۹. استفاده از تصاویر و ویدئو

و سعی کنید محتوایی که برای آن قرار می دهید جذاب باشد و کاربر را جذب برای کلیک آن کند. بعد از اینکه کلمات کلیدی یا صفحات اصلی خودتان را مشخص کردید مطمئن شوید که از صفحات فرعی و بلاگ پست ها به این صفخات مهم لینک داده باشید. به همین دلیل که اکنون گوگل از “سیگنالهای تجربه کاربر” (علاوه بر سیگنالهای رتبه بندی سنتی، مانند بک لینک) استفاده می کند تا بفهمد کدام نتایج سزاوار رتبه #1 در SERP هستند.

اگر پاسخ سوال شما در این قسمت نیست، سوال خود را قسمت نظرات برای ما بنویسید. به این ترتیب متوجه خواهید شد که در چه موضوعاتی می‌توانید محتوای موجود را به‌روز رسانی کرده و مجددا منتشر کنید و در چه موضوعی نیاز دارید که محتوایی را از صفر تولید کنید. به همین خاطر است که محتوا همیشه باید برای کاربران خواندنی باشد و نیازهای آن‌ها را پاسخ دهد. رتبه محتوای شما در موتورهای جستجو با گذشت زمان به دست خواهد آمد.

به دنبال محتوای یونیک باشید و از مطالب تکراری دوری کنید

در هردو بروزرسانی گوگل با استفاده تکنیک‌های پردازش زبان طبیعی و هوش مصنوعی سعی در تشخیص بهتر نیت کاربر از جستجو دارد. علاوه بر این، توضیحات متا نیز باید جالب و مفصل در مورد موضوع محتوا باشد. همان طور که شروع شما با دقت بالایی مورد توجه است باید سعی کنید همین جذابیت را در انتهای محتوای خود نیز ایجاد کنید.

هنگامی که چرخ ها و موتور با هم کار می‌کنند، سواری بسیار نرم‌تری خواهید داشت. شما در مورد سئو محتوا چه نظری دارید؟ برای سئو وبلاگ سایت خود چه اقداماتی انجام داده‌اید؟ چالش‌های تولید محتوای با کیفیت چیست؟ نظرات و سوالات خود را با ما در میان بگذارید. میزان ارتباط یک صفحه عموما با توجه به محتوای متنی موجود در آن صفحه سنجیده می‌شود.

برای صرفه جویی در هزینه های آف پیج سئو حتما باید روی سئوی محتوا سرمایه گذاری کرد. علاقه زیادم به دیجیتال مارکتینگ باعث شد تا همیار وب را راه اندازی کنم. به نوشتن هم علاقه زیادی دارم و سعی می کنم با مقالاتی که منتشر می کنم نیازتون رو برطرف کنم.

تردیدی نیست که اگر محتوایی با تصاویر همراه باشد، ما را بیشتر جذب می‌کند تا زمانی‌که محتوا چیزی جز متن ندارد. در این صفحه ابتدا ۳ ویدیو آموزش سئو محتوا را مشاهده می‌فرمایید و سپس به معرفی اجزای مختلف این مبحث پرداخته‌ایم. اگه هم صاحب کسب‌وکار باشی، می‌تونی خودت مو رو از ماست بیرون بکشی و کارشناس تولید محتوا رو بگیری تو مشتت که یه وقت راه رو اشتباه نره! دیگه سر درمیاری رقیبت داره چیکار می‌کنه، چه محتوایی به دردت می‌خوره و فروشت رو بیشتر می‌کنه… خلاصه بگم؛ دیگه پولت رو برای تولید محتوا دور نمی‌ریزی و درست و به جا هزینه می‌کنی. تقریبا برای اکثر افرادی که در حیطه وبسایت و تولید محتوا فعالیت می کنند، این سوال به وجود آمده که طول محتوای ایده آل برای سئو بهتر صفحه،… یکی دیگر از راه های پیدا کردن کلمات کلیدی توجه به سوالاتیست که کاربران در گوگل پرسش کرده و گوگل آنها را در کادر People Also Ask نمایش می دهد.

اگر مقاله خود را نوشته اید، بر روی ایده اصلی تمرکز کرده اید و خوانایی پست خود را بهینه کرده اید، باید نگاهی به تجزیه و تحلیل SEO در Yoast SEO بیندازید. چراغ های قرمز و نارنجی نشان می دهد که کدام جنبه از سئو محتوا شما به کمی توجه بیشتر نیاز دارد. با این حال، تا زمانی که نمره کلی شما خوب باشد، برای همه جنبه ها نیازی به چراغ سبز ندارید. اینطور فکر کنید که وقتی شما برچسب موضوعی جدیدی ایجاد می‌کنید.