ممیزی سایت Semrush اکنون می تواند جاوا اسکریپت را ارائه دهد



آیا سایت شما از جاوا اسکریپت (JS) استفاده می کند؟ احتمالاً بیشتر وب سایت ها را دوست دارد.

اگر چنین است، می‌تو،د از ابزار حسابرسی سایت ما برای کشف مشکلات بیشتر از قبل استفاده کنید.

Google JS بارگیری نشده صفحات وب شما را نمایش می دهد تا محتوای کامل آن را ببیند و مطمئن شود که بازدیدکنندگان آنلاین شما نیز می توانند به راحتی به همه چیز دسترسی داشته باشند. اکنون، ربات‌های ممیزی سایت ما، جاوا اسکریپت را به همان شیوه ارائه می‌کنند تا هرگونه مشکل پنهان در سایت شما را شناسایی کنند.

در اینجا نحوه انجام این کار آمده است.

چه چیزی در ممیزی سایت جدید است؟

ما منابع بیشتری را اختصاص داده ایم تا بتو،م جاوا اسکریپت سایت شما را ب،یم و رندر کنیم. این بدان م،است که ما می‌تو،م به درستی سایت‌هایی را که عمدتاً بر روی جاوا اسکریپت ساخته شده‌اند، ب،یم، حتی اگر آنها در سمت کلاینت رندر شده باشند.

برای نشان دادن تفاوت، نگاهی به قبل و بعد بیندازید:

در اینجا یک ممیزی با رندر JS فعال و ممیزی دیگر (از همان سایت) با JS غیرفعال است.

7DnSVSH3uBIDCarAXEimqv4I5RrMfDIXksp9so_hQKUENk5PUfCHyXqpfN6rJyQrBuIIK1LGJKmz6bqCq5_6YdorGn0HR7tDhFvPJAjS5aQWGuENk5PUfCHyXqpfN6rJyQrBuIIK1LGJKmz6bqCq5_6YdorGn0HR7tDhFvPJAjS5aQWEGuENk5PUfCHyXqpfN6rJyQrBuIIK1LGJKmz6bqCq5_6YdorGn0HR7tDhFvPJAjS5aQ191kVKY

تفاوت بزرگ بین تعداد خطاها و هشدارهای قبل و بعد را می بینید؟ با فعال بودن JS، می تواند به درستی مشکلاتی را که باید برطرف شوند شناسایی کند.

جاوا اسکریپت چگونه بر سئو تاثیر می گذارد و چرا اهمیت دارد؟

رندر جاوا اسکریپت زم، است که فایل های جاوا اسکریپت یک سایت به درستی اجرا شده و به بازدیدکنندگان وب سایت نمایش داده می شود.

اینکه چگونه آن فایل‌ها از خطوط کد به یک وب‌سایت تعاملی در مرورگر شما تبدیل می‌شوند، می‌تواند به چند روش (مانند رندر سمت سرویس گیرنده در مقابل رندر سمت سرور) اتفاق بیفتد. هر کدام مزایا و معایب خود را دارند. با این حال، سایت‌هایی که از JS و رندر سمت کلاینت استفاده می‌کنند ممکن است با مشکلات ،یدن مواجه شوند، مخصوصاً برای ربات‌های ممیزی فناوری.

چرا این اتفاق می افتد؟ به طور خلاصه، به منابع مربوط می شود.

گوگل منابعی را دارد که هم HTML ثابت و هم HTML تزریقی را پس از اجرای JS سایت بارگیری کند. اما برخی از ربات های ممیزی سایت منابع لازم برای انجام این کار را ندارند (مانند ما قبل از این به روز رس،).

در اینجا Airbnb برای رباتی که نمی تواند JS را رندر کند چگونه به نظر می رسد.

4D3vy5jKvJfvTrakthdsh4yw2haohcg9qca5az7ruszesivdqcwxfgav11pbyyy05epfwqc_etsbapxtbj21uq39j_dqf2admxaaj4exipf9cyjqlq8k8k8k8k8k8k8k8k8k8k8k8k8k8k8k8k8k8k8k8k8k8k8k8k8k8k8k8k8k8k8k8k8k8k8k8k8k8k8k8k8k8k8k8k8k8k8k8k8kknlxknlq8kknkknkknlq.

و در اینجا به نظر می رسد که رباتی که می تواند جاوا اسکریپت را اجرا و رندر کند.

Q25rp_ed-dIM-grR_vO5l3WPvp6q9aKm1wIz-A9XP-O33V2iLFD1Ml9ofUzYcGYoSUV9eGSfGmQp83LrVpOIymDalmlo-0rdBCMhDjMDKDaXT-0rdBCMhDjMDKDaXT-0rdBCMhDjMDKDaxT-0rdBCMhDjMDKDaXT-0rdBCMhDjMDKDxT-0rdBCMhDjMDKDaxT

وقتی گوگل جاوا اسکریپت سایت را رندر می کند چه اتفاقی می افتد؟

وقتی گوگل جاوا اسکریپت یک سایت را رندر می کند، ابتدا می بیند که آیا در وهله اول باید JS اجرا شود یا خیر. اگر این کار را کرد، به یک صف می‌رود و سپس اجرا/رندر می‌شود تا محتوای کامل صفحه وب نشان داده شود. سپس گوگل آن را ایند، می کند.

در اینجا به نظر می رسد:

A8KQn9UiKzmwRbA_J1ip1cwudByyPQNI9k5BreORLAbbWJhkxSgQMTAjcZ8ygSwjNXj7cElUvflDJoIIPTIiLMkRYgtzpxGF3P02GRmO_XPfi3P02GRmO_XPfi8UXmO_XPfi8UXmO_XPfi6U8mO_XPfi6U8m

در گذشته، ما نمی‌توانستیم آن مرحله را که در آن یک ربات جاوا اسکریپت را پردازش می‌کند و آن را رندر می‌کند، اجرا کنیم. اکنون روند ما مشابه است (منهای نمایه سازی).

چرا باید ،یدن JS را در حسابرسی سایت فعال کنید؟

ممکن است بدون فعال ، JS در ،یدن سایت بعدی، تصویر کاملی از مشکلات سایت خود نبینید.

فعال ، JS می تواند به شما کمک کند مسائل مرتبطی را که قبلاً به طور بالقوه از قلم افتاده بودند، بیابید.

به‌ویژه برای سایت‌هایی که بر اساس مدل پوسته برنامه ساخته شده‌اند (جایی که اجزای اصلی بارگیری می‌شوند، اما معمولاً ،مت عمده محتوای سایت بارگیری نمی‌شوند—به مثال قبلی Airbnb فکر کنید).

برخی از سایت‌های جاوا اسکریپت ممکن است از مدل پوسته برنامه استفاده کنند که در آن HTML اولیه حاوی محتوای واقعی نیست و Google باید قبل از اینکه بتواند محتوای واقعی صفحه را که جاوا اسکریپت تولید می‌کند، جاوا اسکریپت را اجرا کند.

– گوگل

اکنون رندر جاوا اسکریپت حسابرسی سایت چگونه کار می کند؟

1. در حین ،یدن، HTML اولیه را از وب سرور دریافت می کنیم

2. منابع JS را که در این HTML لینک شده اند بارگذاری می کنیم

3. کد JS را اجرا و رندر کنید

4. 5 ث،ه صبر کنید

5. ممیزی سایت از HTML نهایی برای مراحل تجزیه و تحلیل بیشتر استفاده می کند

وقتی انتخاب می‌کنید JS را در حسابرسی سایت غیرفعال کنید، مانند قبل از HTML اصلی استفاده می‌کنیم.

آیا فعال ، JS بر محدودیت های من تأثیر می گذارد؟

خیر، اگر بخواهید JS را در حسابرسی سایت فعال کنید، محدودیت های شما را تحت تأثیر قرار نمی دهد. با این حال، فقط ،، که دارای اشتراک Guru یا Business هستند می توانند از این ویژگی استفاده کنند.

آیا ردیاب‌ها، تبلیغات و رویدادها را فعال می‌کند؟

خیر، ممیزی سایت، ردیاب‌ها، تبلیغات و کنترل‌کننده‌های رویداد را راه‌اندازی نمی‌کند (ی،ی JS با کلیک ، یا اسکرول فعال می‌شود). وقتی ربات حسابرسی سایت ما در یک سایت می ،د، مواردی را مسدود می کنیم:

  • GA4
  • GA3
  • Yandex Metrica
  • دامنه
  • Adobe Analytics
  • تبلیغات گوگل
  • OWOX
  • S،dCurve

آیا حسابرسی سایت از کروم برای ارائه JS استفاده می کند؟

بله، ما از جدیدترین موتور رندر کرومیوم استفاده می کنیم. بنابراین، ما از همان فناوری استفاده می کنیم که گوگل برای ،یدن استفاده می کند.

چگونه JS سایت خود را با حسابرسی سایت ب،یم

،یدن JS سایت با ممیزی سایت ساده است. ابتدا به ابزار حسابرسی سایت بروید و روی دکمه “ایجاد پروژه” کلیک کنید.

‌

بعد، از شما می خواهد که حسابرسی را تنظیم کنید. تنها تفاوت این است که “فعال” را برای “JS-rendering” در تنظیمات ،نده انتخاب می کنید. در صورت تمایل می تو،د آن را غیرفعال کنید یا بعداً آن را تغییر دهید.

Jn4H1vHf9LMM39YMz3qzZSR8g1sy5_sN9IFjnx0m4zHNHuJRm-tRywMTgf8Kpm5X-n3T-VQ79ilKDwg9vP8RdgbbkAUxykJ1ZoWfr6FTTV6HuJRm2FTT6000J1ZoWfr6FTW6Th1ZoWfr2FTT6000W1ZoWmFTTV6HuJKL

می‌تو،د با جستجوی اینجا در گزارش بررسی کنید که آیا ممیزی شما JS سایت شما را ارائه می‌کند یا خیر:

gnhbAszMnXRrltH1ZJNQGwxiKi1ehdAoiqjBT_aEJxtNmiw9nyrfGSlUoqSbfDf27WfyxwOU7gCxggtJw2ZqnVoHqmQQxldf1fodEa9nv1TimM7Pu4Ea9nv1M7Pu4Ea9nv1M7Puh

نحوه ،یدن JS یک پروژه موجود با ممیزی سایت

اگر رندر JS در پروژه فعلی فعال نیست، می تو،د آن را در تنظیمات ممیزی سایت تغییر دهید.

0_b7w0ucxheXNS1wj9Ams6lacdo3i2Z9cA6syxcg3QAHAl71M4L4Wn5AC3d7_TCffERwd5rMwVrAWZrcYiqIdt4PDM-mMi65x0rz4Ib85cjScGMxMhKs4Ib85cjScGMxMhKs4BHBxMhK1

از اینجا، کافیست روی دکمه “بازدید کمپین” کلیک کنید تا سایت خود را با JS فعال کنید. اگر می‌خواهید بعداً آن را تغییر دهید، می‌تو،د رندر JS را به همین روش غیرفعال کنید.

تمام مشکلات سایت خود را با JS Rendering پیدا کنید

جاوا اسکریپت سایت ها را تعاملی تر، پویا و شخصی تر می کند. به ،وان مثال، نتفلی، از JS برای به روز رس، بدنه یک سند وب برای تجربه ای سریع و بدون درز استفاده می کند.

به طور مشابه، بسیاری از وب‌سایت‌ها از مدل پوسته برنامه (و همچنین رندر سمت مشتری) استفاده می‌کنند تا هم عامل کاربر و هم مالک سایت به روش‌های خود سود ببرند. سایت شما ممکن است از JS برای دستیابی به نتایج مشابه استفاده کند. و اگر سایت شما این کار را انجام دهد، می‌تو،م تشخیص دهیم که Google با ویژگی جدید رندر JS حسابرسی سایت با چه مشکلاتی مواجه می‌شود.


منبع: https://www.semrush.com/blog/js-rendering