مهاجرت GA4 شما: 10 چیزی که نمی خواهید از دست بدهید



Universal Analytics به طور رسمی جمع آوری داده ها انجام می شود. یک قطره اشک روی گونه هر بازاریاب جاری شود.

اکنون تمام داده های سایت شما صرفاً از طریق Google Analytics 4 جریان می یابد.

آیا مطمئن هستید که برای آن آماده هستید؟ تنها دلیلی که می‌پرسم این است که، خوب، GA4 کمی جانوری با تن‌ها تنظیمات پنهان است که برای جمع‌آوری بهینه داده‌ها باید مورد توجه قرار گیرند.

در بخش مدیریت GA4 دو ستون را مشاهده خواهید کرد: حساب و دارایی. ستون Property جایی است که ا،ر گزینه های مهم تنظیمات در آن پنهان شده اند.

اسکرین شات بخش مدیریت در GA4، ستون حساب و ستون Property را نشان می دهد

1. منطقه زم،

منطقه زم، ملک شما را می توان در ،مت تنظیمات ویژگی ستون Property تنظیم کرد. (بله، این بسیار متا است.)

این یکی ممکن است بی‌م،ا به نظر برسد، اما نادیده گرفتن آن آسان است.

وقتی ویژگی GA4 خود را ایجاد کردید، این گزینه را داشتید که منطقه زم، خود را تنظیم کنید. اگر شما هم مثل من هستید، احتمالا فقط دکمه “بعدی” را فشار دهید.

اما نه به این سرعت! باید این تنظیم را دوبار بررسی کنید.

ما قبلاً می‌د،م که پلتفرم‌های مختلف به‌طور متفاوتی ردیابی می‌کنند، بنابراین سیب‌ها را تا پرتقال‌ها ردیابی نمی‌کنیم، اما اگر حتی از مناطق زم، ی،ان برای گزارش‌دهی استفاده نکنیم، ممکن است سیب‌ها را تا خیار ردیابی کنیم.

TL;DR: استفاده از منطقه زم، ی،ان در همه جا به شما امکان می دهد داده ها را کمی راحت تر مقایسه کنید.

2. ارز

به نظر می رسد، بیش از یک چیز برای لمس در آن بخش تنظیمات ویژگی در ستون دو وجود دارد.

در همان مک، که منطقه زم، خود را تنظیم کردید، می تو،د واحد پول خود را تغییر دهید.

به‌طور پیش‌فرض، Google ارز را برای همه گزارش‌ها روی USD تنظیم می‌کند.

توجه: اگر با چند ارز تجارت می‌کنید، Google تبدیل‌ها را در باطن انجام می‌دهد تا به USD گزارش دهد.

تصویری از تنظیمات ویژگی GA4، که نشان می دهد کجا می توان تنظیمات منطقه زم، و ارز را پیدا کرد

3. اندازه گیری پیشرفته

اندازه گیری پیشرفته شاید یکی از بزرگترین تغییرات Google Analytics 4 باشد.

اگر مطمئن نیستید اندازه گیری پیشرفته چیست، اساساً ردیابی رویداد از پیش ساخته شده است. که در واقع عالی است، به جز زم، که چیزها را به اشتباه ردیابی می کند.

پس از کلیک بر روی جریان داده مورد نظر خود، می تو،د تمام رویدادهای جمع آوری شده به صورت خودکار را در بخش جریان های داده مشاهده کنید.

اکنون نگران نباشید، بیشتر این رویدادها و پارامترها به خوبی ردیابی می شوند، اما چند نمونه وجود دارد که ممکن است به اشکال زدایی اضافی نیاز داشته باشد.

این مهم ترین مسئله برای کاربران حول تعاملات شکل می چرخد، به خصوص برای ،، که پی،ل متا را در سایت خود دارند. تعاملات فرم نادرست معمولاً توسط پی،ل های فیس بوک ایجاد می شود زیرا فیس بوک از “ارسال فرم” برای ارسال داده ها از سایت شما به سایت آنها استفاده می کند.

من به شدت پیشنهاد می‌کنم از ابزار اشکال‌زدایی GA4 یا با نگاه ، به تجزیه و تحلیل‌های زمان واقعی خود استفاده کنید تا صحت «form_destination» را دوباره بررسی کنید.

اسکرین شات نشان می دهد که کجا می توان تنظیمات تعامل فرم را در GA4 پیدا کرد

نکته مهم دیگر در اندازه گیری پیشرفته این است که به جستجوهای سایت متکی است که یکی از پارامترهای زیر را به آدرس اینترنتی ارسال می کند: q، s، جستجو، پرس و جو، کلمه کلیدی. اگر از پارامتر دیگری استفاده کنید، می توان آن را در این بخش اندازه گیری پیشرفته با کلیک ، روی نماد چرخ دنده در کنار رویدادها تعریف کرد.

4. رویدادها

بخش رویدادها مک، عالی برای ردیابی بررسی روده است.

این اساساً فقط یک لیست عظیم از همه رویدادهایی است که ردیابی می شوند و تعداد دفعات ا،اج آنها. اگر رویدادهای خود را در اینجا نمی‌بینید یا اعداد کم به نظر می‌رسند، ممکن است لازم باشد تنظیمات خود را بررسی کنید.

همچنین، جدید در GA4، می تو،د رویدادهای خود را مستقیماً در پلتفرم ایجاد و تغییر دهید.

اگر در یونیورسال آنالیتی، یک فرد از نوع هدف مقصد بودید، این ،متی است که به شما امکان می دهد رویدادها را بر اساس مکان صفحه ایجاد کنید.

هزاران تغییر دیگر را می توان با استفاده از ابزار تغییر رویداد مانند تطبیق نام رویدادها، ایجاد رویدادهای فرعی از رویدادهای جمع آوری شده و غیره ایجاد کرد.

اسکرین شات تنظیمات رویدادها در GA4

5. تبدیل

مانند بخش رویدادها، این بخش تبدیل بهترین مکان برای بررسی سریع روده و اطمینان از ردیابی مهم ترین چیزها در سایت شما است.

اگر یکی از تبدیل‌های خود را در این صفحه نمی‌بینید، باید به بخش رویدادها برگردید و روی دکمه سمت راست نام رویداد کلیک کنید.

اسکرین شات تنظیمات تبدیل در GA4 را نشان می دهد

(آره، واقعاً ایجاد تبدیل در GA4 به همین راحتی است. خدا را شکر.)

اگر تبدیل‌های خود را می‌بینید، اما اعداد عجیب به نظر می‌رسند، ممکن است بخواهید روی سه نقطه سمت راست تبدیل کلیک کنید تا روش شمارش را ببینید.

به‌طور پیش‌فرض، Google تبدیل‌ها را برای تکمیل هر رویداد شمارش می‌کند. با این حال، ممکن است بخواهید فقط یک بار در هر جلسه تبدیل ها را بشمارید. اگر اینطور است، روی آن سه نقطه کلیک کنید و روش شمارش را به «یک بار در جلسه» تغییر دهید.

تصویری از تنظیمات روش شمارش برای تبدیل در GA4

6. دامنه ها را تعریف کنید

برای همه دوستان من که از دامنه های مختلف برای فروشگاه هایشان، دوره های آموزشی، سایت اصلی و/یا وبلاگشان استفاده می کنند – زمان شما فرا رسیده است.

خبر خوب این است که ردیابی متقابل دامنه در GA4 بسیار ساده تر از UA است. خبر بد این است که این تنها در صورتی صادق است که بد،د ویجت راه اندازی را کجا پیدا کنید.

برای تعریف همه دامنه‌های خود، به «جریان‌های داده» بروید > جریان داده را انتخاب کنید > تنظیمات بر،ب را پیکربندی کنید > دامنه‌های خود را پیکربندی کنید.

نماگرفتی که نشان می‌دهد «پیکربندی تنظیمات بر،ب» را می‌توان در GA4 یافت

انجام این مرحله به ویژه در GA4 مهم است زیرا کلیک های ،وجی با استفاده از اندازه گیری پیشرفته ردیابی می شوند. بنابراین، تعریف ن، همه دامنه‌های شما می‌تواند منجر به تعداد کلیک‌های نادرست شود.

7. ترافیک داخلی

آه، حالا این سوالی است که بیش از ده ها بار از من پرسیده شده است. بله، می تو،د ترافیک داخلی را فیلتر کنید.

برای فیلتر ، ترافیک داخلی بر اساس آدرس IP، باید به مسیر داده‌ها > جریان داده را انتخاب کنید > تنظیمات بر،ب را پیکربندی کنید > نمایش همه > تعریف ترافیک داخلی بروید.

متاسفانه در پلتفرم GA4 در حال حاضر این تنها راه برای تعریف ترافیک داخلی است.

اسکرین شات مکان یافتن ترافیک داخلی و تنظیمات ارجاع را در GA4 نشان می دهد

8. ارجاعات ناخواسته

دوستان تجارت الکترونیک، این یکی برای شماست.

اگر از یک پردازشگر پرداخت شخص ثالث مانند Stripe یا Paypal استفاده می کنید، این یک پردازنده بزرگ است.

مگر اینکه بخواهید همه ،یدهای شما به پردازشگرهای پرداخت شما نسبت داده شود، باید به Google مشخص کنید که ارجاع دهندگان ناخواسته وجود دارد.

اگر مطمئن نیستید که سایت‌هایی دارید که باید آن‌ها را به‌،وان ارجاع‌های ناخواسته علامت‌گذاری کنید، گزارش جذب ترافیک خود را بررسی کنید و بعد اصلی را به منبع جلسه/متوسط ​​تغییر دهید.

9. ابعاد سفارشی

اگر شما هم شبیه من هستید و 80 درصد رویدادهای خود را با استفاده از Google Tag Manager ارسال می کنید، می خواهید به آن گوش دهید!

بیشتر اوقات، مردم از GTM برای ارسال داده های اضافی با رویدادهای خود در قالب رویداد یا پارامترهای کاربر استفاده می کنند. GA4 این پارامترها را جمع‌آوری و پردازش می‌کند، اما این داده‌ها را حفظ نمی‌کند مگر اینکه ابعاد آن را تعریف کرده باشید.

تصویری که تعداد رویدادها را بر اساس نام رویداد در GA4 نشان می‌دهد

بنابراین اگر می خواهید بتو،د پارامترهای خود را ببینید، باید برای هر کدام یک بعد سفارشی ایجاد کنید. بسیار آسان است، فقط بعد را نامگذاری کرده و پارامتر هماهنگ کننده را انتخاب کنید.

تصویر صفحه نمایش تنظیمات ابعاد سفارشی در GA4

10. نگهداری داده ها

در نهایت، و شاید مهمتر از همه، شما می خواهید پنجره حفظ داده های خود را گسترش دهید.

این شاید یکی از مهم ترین اما نادیده گرفته ترین تنظیمات باشد.

در ستون ویژگی، به تنظیمات داده > حفظ داده بروید. هنگامی که اینجا هستید، متوجه خواهید شد که به طور پیش‌فرض ویژگی‌های GA4 فقط برای حفظ داده‌های رویداد برای ۲ ماه تنظیم شده‌اند.

این فقط 60 روز است. این حتی یک فصل کامل از Big Brother نیست.

خبر خوب این است که می تو،د با سه کلیک یک دکمه این مدت را از 2 ماه به 14 ماه تغییر دهید.

اسکرین شات تنظیمات نگهداری داده ها را در GA4 نشان می دهد

یک یادداشت سریع: هر گونه تغییر ایجاد شده در این بخش تنظیمات داده باید با یک کارشناس حریم خصوصی یا وکیل در میان گذاشته شود. بسیاری از این تغییرات این امکان را دارند که بر وضعیت انطباق شما با GDPR و سایر قو،ن حفظ حریم خصوصی تأثیر بگذارند.

شما این را دارید!

به نظر زیاد است. و هست. اما شما این را دارید.

GA4 یک هیولا است، اما اگر اینجا هستید، در حال حاضر با آن مق، می کنید. موفق باشی!

اکنون، سه بار همه آن خواصی را که یک یا دو سال پیش ایجاد کردید، بررسی کنید… ما نیز همین کار را انجام خواهیم داد.

بری در MozCon 2023 این آگوست در سیاتل سخنر، خواهد کرد! برای جلسات الهام بخش با ،یب باورن،ی سخنرانان ما به ما بپیوندید.

امیدواریم شما هم مثل ما برای 7 و 8 آگوست هیجان زده باشید تا عجله کنید و به اینجا برسید. و دوباره، اگر هنوز بلیط خود را نگرفته‌اید و برای ساختن پرونده به کمک نیاز دارید، یک الگوی مفید برای متقاعد ، رئیستان داریم!

برای MozCon ثبت نام کنید

کنفرانس SEO MozCon 90٪ فروخته شد


منبع: https://moz.com/blog/ga4-things-you-dont-want-to-miss