نحوه استفاده از رسانه های اجتماعی برای دستیابی به مخاطبان • SEO برای مبتدیان • Yoast



تلاش های رسانه های اجتماعی شما باید بخشی از استراتژی سئو شما باشد. به خصوص اکنون که نسل های جوان (Gen Z) از پلتفرم هایی مانند TikTok و Instagram استفاده می کنند به جای گوگل. این بدان م،است که محبوبیت سایت شما در رسانه های اجتماعی بیش از هر زمان دیگری با سئوی شما مرتبط است!

اما روی کدام شبکه های اجتماعی باید تمرکز کنید؟ با پلتفرم های بسیار زیادی که وجود دارد، می تو،د در انتخاب ها غرق شوید. هر چند نگران نباشید! لازم نیست فعال باشید هر کجا. این همیشه پایدار نیست. و اگر وفادارترین مشتریان شما در توییتر هستند و روی Pinterest تمرکز می کنید، بسیاری از فرصت ها را از دست می دهید.

در عوض، تصمیم بگیرید که مخاطب شما از کدام پلتفرم بیشتر استفاده کند، سپس ریتمی را پیدا کنید که برای شما من، باشد و بر روی آن بسازید. هنگامی که استراتژی اجتماعی خود را به درستی انجام دادید، زمان آن است که پست ، را شروع کنید! در زیر نکاتی وجود دارد که می تو،د از آنها برای تنظیم یا بهبود استراتژی رسانه های اجتماعی خود استفاده کنید.

1. حساب خود را زنده نگه دارید

مهمترین توصیه هنگام استفاده از رسانه های اجتماعی این است که باید حساب خود را زنده نگه دارید. اما به چه م،ی است؟ توصیه های زیادی در مورد پست روزانه خواهید دید، اما این همیشه واقع بینانه نیست، به خصوص اگر صاحب ،ب و کار کوچکی باشید.

توصیه ما: اکانت خود را با پست ، منظم و حرکت با سرعت خود زنده نگه دارید. اگر می تو،د فقط چند بار در هفته پست بگذارید، این کار را انجام دهید. یک نقطه شروع خوب این است:

گیف زنی که می گوید خودت باش، زیرا ،ی که هستی فوق العاده است

مردم می توانند بگویند که شما واقعی هستید و به خاطر آن عاشق شما می شوند. علاوه بر این، آن‌ها می‌خواهند همچنان شما را دنبال کنند، اگر محتوای واقعی را پست می‌کنید که بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند.

البته، همه به تعطیلات نیاز دارند، اما شما نمی خواهید فالوورهای خود را رها کنید. به همین دلیل توصیه می‌کنیم پست‌ها را برای زم، که دور هستید برنامه‌ریزی کنید یا به مردم اطلاع دهید که چه زم، برمی‌گردید. و حتما چند ع، از تعطیلات خود را به اشتراک بگذارید!

با خودکارسازی در زمان صرفه جویی کنید

اگر وبلاگی هم دارید که در آن به طور منظم می نویسید، Yoast SEO Premium می تواند به شما کمک کند تا برخی از پست های خود را خودکار کنید. با ادغام Zapier ما، می تو،د اشتراک گذاری اجتماعی خود را خودکار کنید و کنترل ظاهر پست های پیوند اجتماعی خود را حفظ کنید. این ادغام این امکان را فراهم می کند که هر زمان که محتوای جدیدی را در سایت خود منتشر می کنید، به طور خودکار در شبکه اجتماعی مورد علاقه خود پست کنید. بدون به خطر انداختن کیفیت پست های اجتماعی شما در وقت شما صرفه جویی می کند.

برای رسانه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و تیک تاک، تعدادی پلتفرم نیز وجود دارد که می‌تو،د از آن‌ها استفاده کنید تا از برنامه خود مطلع شوید و همه رسانه‌های خود را در یک مکان و آماده پست نگه دارید.

2. گزیده ای جذاب بنویسید

بسته به نوع محتوایی که می‌خواهید به اشتراک بگذارید، باید مطمئن شوید که نسخه‌ای که با پست‌های شما همراه است به اندازه‌ای جذاب است که افراد را جذب کند. راه‌های مختلفی وجود دارد که می‌تو،د به این موضوع نزدیک شوید. به ،وان مثال، می‌تو،د مهم‌ترین جمله یا نکته اصلی پست وبلاگی را که می‌خواهید به اشتراک بگذارید، انتخاب کنید. همچنین اگر احساس می کنید که به اندازه کافی جذاب است، می تو،د معرفی پست را به اشتراک بگذارید.

بسته به پلتفرم، می‌تو،د داست، را پشت ع،ی که پست می‌کنید یا ش،ت‌هایی که هنگام آزمایش محصولات جدید داشته‌اید، به اشتراک بگذارید. یا شاید شما فقط می خواهید از آ،ین روند پرش کنید و آن را در برند خود اعمال کنید.

آیا آن را متوقف می کند؟

شما می‌خواهید این تکه کپی را وادار کنید تا افراد روی پیوند موجود در بیو شما کلیک کنند یا کپشن کامل را در پلتفرم بخوانند. اما فرمول اصلی این است:

قلاب: چیزی که قرار است توجه آنها را جلب کند.

نقطه درد: فالوورهای شما با چه مشکلی دست و پنجه نرم می کنند؟

راه حل: خب خوبه که جواب داری!

CTA: فراموش نکنید که از خوانندگان خود بخواهید کاری انجام دهند.

اگر می‌خواهید درباره کپی‌نویسی برای رسانه‌های اجتماعی بیشتر بد،د، مقاله ما را در مورد نکات نوشتن در رسانه‌های اجتماعی بررسی کنید.

3. پست های خود را متنوع کنید

داشتن چند ستون محتوای جامد مهم است. آنها به ویژه برای حفظ شما در مسیر تولید محتوای مفید هستند. نیاز به الهام دارید؟ در اینجا چند نوع پست وجود دارد که می تو،د ایجاد کنید. به یاد داشته باشید، دیگر محدود به ارسال ع، نیستید!

برای کمک به شما، اجازه دهید به چند نمونه نگاه کنیم. ابتدا می تو،د پست های وبلاگ خود را با یک پست پیوند به اشتراک بگذارید. این یکی از ابتدایی ترین انواع پست است که می تو،د استفاده کنید:

اما از تغییر آن نترسید. همه پست های رسانه های اجتماعی شما ،وماً نیازی به هدایت افراد به وب سایت شما ندارند. آنها همچنین می توانند بر اطلاع رس، به مردم در مورد یک خبر اخیر یا به سادگی افزایش تعامل در پلتفرم های رسانه های اجتماعی شما متمرکز شوند.

و همانطور که در مقدمه گفتیم، ویدئوهای کوتاه در حال حاضر بسیار بزرگ هستند. آنها یک راه عالی برای ارائه چند نکته سریع به مخاطبان یا بردن طرفداران خود به پشت صحنه هستند.

برای تصمیم گیری در مورد اینکه کدام پست در رسانه های اجتماعی خوب است و از کدام محتوا باید بیشتر بسازید، باید اعداد را تجزیه و تحلیل کنید. این می تواند تعداد بازدیدها، تعداد نظرات و تعداد دفعاتی که یک پست به اشتراک گذاشته شده یا ذخیره شده است. البته اگر هدفی در ذهن نداشته باشید، اعداد و ارقام م،ایی نخواهند داشت. با این حال، این یک قانون سرانگشتی خوب است که محتوای بیشتری را پست کنید که بازدید، ذخیره و اشتراک‌گذاری متعددی داشته است.

صحبت از تنوع بخشیدن به محتوای شما

در Yoast، ما به اهمیت فراگیری اعتقاد داریم. علاوه بر تنوع بخشیدن به انواع پست ها، باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که محتوای خود را برای هر چه بیشتر افراد در دسترس و مرتبط کنید. شما باید تنوع را نشان دهید تا این اتفاق بیفتد و به همان اندازه که بصری است، رسانه های اجتماعی مکان بسیار خوبی برای آن هستند. همانطور که گفته شد، موضوع تنوع نباید به حضور شما در رسانه های اجتماعی محدود شود. این یک موضوع در سطح شرکت است که شما باید آن را جدی بگیرید و امروزه این موضوع جدی است هم در بازاریابی و هم در رسانه های اجتماعی قابل مذاکره نیست. از تصویری که در حال حاضر ارائه می‌دهید آگاه باشید و زمان و منابع خود را سرمایه‌گذاری کنید تا آن را برای همه مرتبط کنید.

اما همه چیز مربوط به بصری نیست. همچنین باید از زبان فراگیر استفاده کنید، زب، که تا حد امکان از حذف گروه‌های به حاشیه رانده شده خودداری شود. ممکن است یکباره همه چیز را درست به دست نیاورید، اما آگاه شدن از آن و تغییر آن در حین حرکت شروعی عالی است. زبان فراگیر نه تنها به شما کمک می کند تا مخاطبان بیشتری را جذب کنید، بلکه به همه ما کمک می کند به سمت جامعه ای فراگیرتر حرکت کنیم. و ممکن است متوجه شده باشید که از پلتفرم های رسانه های اجتماعی برای صحبت در مورد این موضوع و ایجاد آگاهی بیشتر در مورد موضوعات فراگیری و تنوع استفاده می شود. بنابراین بخشی از تغییر باشید و از زب، فراگیر در شبکه های اجتماعی و محتوای وب سایت خود استفاده کنید. اگر مطمئن نیستید از کجا شروع کنید، تجزیه و تحلیل زبان فراگیر ما در Yoast SEO به شما بازخوردی می دهد که کدام کلمات ممکن است مضر باشند و جایگزین هایی برای استفاده در اختیار شما قرار می دهد!

4. رسیدگی به نظرات

اگر پست های خود را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید، نظرات خود را دریافت خواهید کرد. این چیزی است که بسیاری از مردم آن را فراموش می کنند یا در برخی موارد سعی در انجام آن دارند. زیرا گاهی نظرات خوب و گاهی بد خواهند بود. اما بخش نظرات نیز جایی است که مکالمات در حال وقوع است. پاسخ دادن به سؤالات و سپس پیگیری یکی از سؤالات خود راهی عالی برای درگیر نگه داشتن مخاطبان شما است.

در حالی که ممکن است ترول های عجیب و غریب را در نظرات دریافت کنید، بیشتر اوقات می بینید که طرفداران شما را تشویق می کنند و شما را به دوستان خود توصیه می کنند. افراد فوق العاده ای در بخش نظرات وجود دارند. فالوورهای طول، مدت نیز می توانند به حامیان بزرگی برای شما و برند شما تبدیل شوند، بنابراین مطمئن شوید که با آنها چت کنید.

اما شما باید سریع ترول ها را کنترل کنید! شما نمی خواهید بخش نظرات شما به مک، سمی تبدیل شود. طرفداران شما آن را دوست نخواهند داشت، اما می تواند بر سلامت روان شما نیز تأثیر بگذارد. بنابراین مطمئن شوید که بخش نظرات شما یک فضای امن است.

5. از ع، ها یا تصاویر چشم نواز استفاده کنید

حتی با وجود تمام به‌روزرس،‌های اخیر و تمرکز بر محتوای ویدیویی کوتاه، آدام موسریرئیس اینستاگرام گفت هنوز جایی برای پست ع، در اینستاگرام وجود دارد. درست مانند فیس بوک، جایی که محتوای بصری نیز ضروری است. و از Pinterest غافل نشویم که همه چیز در مورد تصاویر است.

با این حال، ممکن است یک طراح گرافیک در کارکنان یا یک بخش عکاسی در اختیار نداشته باشید. هر چند نگران نباشید! ابزارهای آنلاین زیادی وجود دارند که می توانند به شما در ایجاد پست های خود کمک کنند. فقط به یاد داشته باشید که از تصاویر واضحی استفاده کنید که محصولات شما یا خودتان را نشان می دهد. این می تواند یک ع، واضح یا یک تصویر لذت بخش باشد. کیفیت عالی باعث می شود که پست شما در فید دیگران متمایز شود، که می تواند باعث افزایش تعامل، ذخیره و اشتراک گذاری پست شود.

خوشبختانه، اگر از Yoast SEO Premium استفاده می‌کنید، می‌تو،د قبل از به اشتراک گذاشتن پست‌های وبلاگ، صفحه محصول یا مجموعه‌های خود، بررسی کنید که چگونه آنها را در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید. بنابراین می تو،د به راحتی محتوای خود را قبل از ارسال آنلاین تنظیم کنید. می بینی چقدر ساده است!

اگر قبلاً عضوی از یک انجمن نیستید، یکی بسازید! فعال بودن در یک جامعه یا جایگاه خاص می تواند به ایجاد متحدان، سفیران برند و ایده های جدید کمک کند. در هر جامعه ای، به زودی افراد جالب دیگری را کشف خواهید کرد. علاوه بر این، صحبت با مشتریان و کاربران نهایی می تواند راهی عالی برای توسعه محصول شما باشد. و مطمئن شوید که به مردم اطلاع دهید که همیشه از پیوستن استقبال می کنند.

علاوه بر این، می‌تو،د با دادن دسترسی انحصاری به تخفیف‌ها، نسخه‌های بتا یا به طور کلی در پشت صحنه، این افراد را سریع‌تر عاشق برندتان کنید.

7. متادیتا اضافه کنید

همه پلتفرم های اجتماعی در حال تبدیل شدن به موتورهای جستجوی کوچک خودشان هستند. بنابراین برای یافتن، باید مطمئن شوید که برخی از ابرداده ها را در قالب هشتگ درج کرده اید. اینها می توانند به رشد شما کمک زیادی کنند. به ،وان مثال، اگر در یک رویداد هستید، هشتگ آن رویداد را در پست خود قرار دهید. هر،ی که رویداد را جستجو می کند با آن روبرو می شود. همچنین هشتگ هایی برای علایق یا فناوری خاص وجود دارد.

برخی از افراد همچنین ربات‌هایی راه‌اندازی کرده‌اند که هر چیزی را که در یک هشتگ خاص پست می‌شود، بازتوییت می‌کنند، که راهی عالی برای تقویت پست شماست. اما زیاده روی نکنید! هیچ ، پستی را که با انواع هشتگ های تصادفی پر شده است دوست ندارد. آنها را مرتبط با پست خود نگه دارید و مطمئن شوید که در دسترس هستند!

توجه داشته باشید که بر،ب ها در رسانه های اجتماعی بسیار متفاوت از بر،ب های سایت شما عمل می کنند. اگر از بر،ب‌ها در سایت خود به همان روشی که در رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنید، استفاده می‌کنید، به این پست نگاهی بیندازید تا دریابید که چرا برای سئوی شما خوب نیست.

نتیجه

رسانه های اجتماعی یک جنبه کلیدی از هر استراتژی سئو (خارج از صفحه) است. تنظیم یک استراتژی جامع رسانه های اجتماعی می تواند سخت باشد. مطمئناً کمی خلاقیت می طلبد و قطعاً زمان بر خواهد بود. اما وقتی می گوییم ارزشش را دارد به ما اعتماد کنید! و اگر در مورد آن فکر کنید، رسانه های اجتماعی و وبلاگ نویسی از بسیاری جهات بسیار شبیه به هم هستند. شما فقط باید وارد جریان آن شوید! موفق باشید!

ماریکه ون د راکت

ماریکه رئیس استراتژی Yoast و بنیانگذار آکادمی Yoast SEO است. او دوست دارد ایده ها و محصولات جدیدی ارائه دهد تا SEO را برای همه قابل دسترس کند و از رشد سالم Yoast اطمینان حاصل کند!

آواتار ماریکه ون د راکت

در ادامه!

  • WordCamp Cebu 2023

    رویداد

    WordCamp Cebu 2023

    11 فوریه 2023

    تیم Yoast شرکت می‌کند، سازمان‌دهی می‌کند، صحبت می‌کند، حمایت مالی می‌کند، داوطلبانه، Yoast Booth WordCamp Cebu 2023، روی آن کلیک کنید تا ببینید آیا ما آنجا خواهیم بود، چه ،ی آنجا خواهد بود و بیشتر!

    ببینید کجا می تو،د ما را در ادامه پیدا کنید »

  • وبینار خبری Yoast SEO – 28 فوریه 2023

    وبینار سئو

    وبینار خبری Yoast SEO – 28 فوریه 2023

    28 فوریه 2023

    رئیس سئوی ما، جونو آلدرسون، شما را در مورد هر اتفاقی که در دنیای سئو و وردپرس رخ می‌دهد، به‌روز نگه می‌دارد.

    همه وبینارهای Yoast SEO »




منبع: https://yoast.com/use-social-media/