نحوه انجام تجزیه و تحلیل لینک رقیب در 3 مرحله



تجزیه و تحلیل لینک رقیب ارزیابی پروفایل پیوند رقبای اصلی است که در آن به استراتژی های لینک سازی آنها برای به دست آوردن بینش نگاه می کنید. اجرای برخی از استراتژی های مشابه در ساخت لینک خود می تواند منجر به رتبه های بالاتر در موتورهای جستجو و افزایش نتایج ،ب و کار شود.

انجام این نوع تجزیه و تحلیل به شما امکان می دهد تا سایت هایی را پیدا کنید که معمولاً به وب سایت هایی مشابه سایت شما پیوند می دهند. اگر به رقبای با رتبه‌بندی خوب نگاه کنید و آن‌ها لینک‌های مشابه زیادی دارند، این لینک‌ها ممکن است به آن‌ها در رتبه‌بندی کمک کنند.

بیایید نگاهی به نحوه انجام ممیزی اساسی بیندازیم. بعداً، من به شما نشان خواهم داد که چگونه این فرآیند را برای به دست آوردن بینش بیشتر با استفاده از داده های بزرگتر مقیاس کنید.

نحوه انجام تجزیه و تحلیل لینک رقیب در سه مرحله

این فرآیند ساده می‌تواند با نگاه ، به پیوندهای رایجی که رقبای فوری شما در حال حاضر دارند، فرصت‌های پیوند زیادی را آشکار کند.

1. رقبا را شناسایی کنید

ممکن است از قبل بد،د که رقبای شما چه ،، هستند و بعداً می تو،د از آن لیست استفاده کنید. اگر به کمک نیاز دارید، آن را بررسی کنید رقبای ارگ،ک در ا،پلورر سایت Ahrefs گزارش دهید تا لیستی از رتبه بندی سایت ها برای همان چیزهایی که شما هستید پیدا کنید.

گزارش رقبای ارگ،ک

اگر هنوز وب‌سایتی ندارید، می‌تو،د چند عبارت اصلی را جستجو کنید و ممکن است بتو،د بگویید رقبا چه ،، خواهند بود. راه دیگر برای انجام این کار این است که به سادگی چند عبارت به ا،پلورر کلمات کلیدی Ahrefs اضافه کنید و به آن بروید اشتراک ترافیک بر اساس دامنه گزارش، که به شما نشان می‌دهد کدام سایت‌ها بیشترین ترافیک را برای آن شرایط دریافت می‌کنند.

گزارش سهم ترافیک بر اساس دامنه

2. پیوندهای رایج را پیدا کنید

لیست رقبای خود را بردارید و آنها را وارد کنید تقاطع پیوند گزارش در سایت ا،پلورر این لیستی از تمام دامنه های ارجاعی که رقبای شما دارند به شما ارائه می دهد و نشان می دهد که چند رقیب مختلف از آن سایت ها پیوند دارند.

گزارش تقاطع پیوند

می تو،د روی اعداد زیر هر دامنه کلیک کنید تا نوع پیوندهایی را که آنها از هر وب سایت دارند مشاهده کنید.

برای دیدن لینک های فردی کلیک کنید

3. شناسایی استراتژی های رقیب

چند راه برای استفاده از این داده ها وجود دارد. می‌تو،د به پیوندهای رایجی که رقبای شما دارند که از دست داده‌اید نگاهی بیندازید و از طریق آن‌ها تلاش کنید، یا می‌تو،د ال،ایی را در داده‌ها جستجو کنید تا نوع سایت‌هایی را که رقبا در آن‌ها لینک دریافت می‌کنند، ببینید. ممکن است مواردی مانند سایت های خاص، لیست های محلی یا سایر وب سایت های محلی را مشاهده کنید.

تبریک می گوییم، شما یک تجزیه و تحلیل اولیه لینک رقیب انجام داده اید!

اگر کمی زمان بیشتری دارید، می تو،د فرآیند تقاطع پیوند را برای جمع آوری داده ها و فرصت های بیشتر مقیاس کنید. به خواندن ادامه دهید تا بفهمید چگونه.

نکته جایزه: محتوای مرتبط ترین رقبای خود را بررسی کنید

اگر به بهترین از طریق لینک برای برخی از رقبای خود در سایت ا،پلورر گزارش دهید، ممکن است محتوای جالبی را مشاهده کنید که پیوندهایی را به رقبا هدایت می کند که در غیر این صورت ممکن است آنها را پیدا نکنید.

بهترین گزارش از طریق پیوندها

من معمولاً چیزهایی مانند ابزارها، مطالعات یا حتی نقل قول هایی را می بینم که پیوندهای زیادی را به رقبای شخصی هدایت می کنند.

بسیاری از این پیوندها ممکن است برای یک رقیب خاص منحصر به فرد باشند و ممکن است هنگام مشاهده همپوش، پیوندهای رقیب، آنها را از دست بدهید.

اگر می بینید که یک رقیب با موفقیت لینک ها را از این طریق به دست می آورد، ممکن است بتو،د ابزارها و محتوای مشابهی ایجاد کنید تا لینک های بیشتری برای سایت خود به دست آورید.

فرآیند تقاطع پیوند مقیاس شده

با یک فرآیند مقیاس‌پذیر، با داده‌های بیشتری کار می‌کنید که می‌تواند به بینش‌ها و فرصت‌های بیشتری منجر شود. شما زمان بیشتری را در این فرآیند صرف خواهید کرد، اما ممکن است بتو،د از فرصت هایی که برای مشتریان دیگر پیدا می کنید مجددا استفاده کنید. من انتظار دارم دو تا چهار ساعت طول بکشد تا ا،ر مردم این روند را دنبال کنند.

ابتدا، پیوندهای رقبای شما را بررسی می کنیم تا پیوندهای خاص شما را پیدا کنیم. و بعداً، برای یافتن فرصت‌های پیوند محلی به سایت‌های دیگر در شهر شما نگاه خواهیم کرد.

لینک های طاقچه

فرآیند ساده‌تری که قبلاً پوشش دادیم فقط به رقبای مستقیم نگاه می‌کند. اگر بیش از 10 رقیب مستقیم دارید، همچنان می‌تو،د از فرآیندی مشابه آنچه که من می‌خواهم نشان دهم استفاده کنید تا بینش بیشتری ،ب کنید.

فقط بخش زیر را رد کنید و مستقیماً به جایی که دامنه های ارجاع دهنده رقبا را صادر می کنید بروید. شما می تو،د از لیست خود استفاده کنید یا یک لیست بزرگتر از آن دریافت کنید دامنه های رقابتی گزارش در سایت ا،پلورر

فقط محلی

این فرآیند برای شرکت‌هایی که بر سئوی محلی متمرکز هستند من، است، اما به کمی کار بیشتر نیاز دارد.

منظور من از سئوی محلی، شرکت‌هایی است که بیشتر در یک زمینه رقابت می‌کنند، مانند مطب‌های دندانپزشکی، شرکت‌های حقوقی، شرکت‌های لوله‌کشی، و غیره. بسیاری از فرصت های اضافی که هیچ ، در بازار شما از آنها استفاده نکرده است.

ابتدا یک کپی از آن ایجاد کنید برگه گوگل با 50 شهر برتر ایالات متحده. نام محل مورد نظر خود را جایگزین «سرویس» کنید و مقدار آن را به پایین کپی کنید تا فهرست کلمات کلیدی خود را ایجاد کنید.

سرویس کپی پایین

اگر در کشور دیگری هستید، می تو،د یک برگه مشابه با شهرهای محبوب کشور خود ایجاد کنید.

فهرست حاصل از عبارات را از ستون C کپی کنید و آنها را در Keywords Explorer قرار دهید، سپس روی دکمه جستجو کلیک کنید.

کلمات کلیدی را در کاوشگر کلمات کلیدی کپی کنید

اگر روی گزینه صادرات کلیک کنید، منوی دیگری با گزینه ای برای گنجاندن SERP ها در صادرات مشاهده خواهید کرد. این شامل سایت های 10 برتر می شود.

صادرات با SERP

با فهرست سایت‌ها، هر چیزی را که شبیه یک سایت خاص نیست حذف کنید.

شما می تو،د فیلترهای خود را برای آسان تر ، این کار تنظیم کنید. اما به ،وان یک روش کلی برای پاک ، داده ها، توصیه می کنم:

  • درج > ج،
  • فیلتر > DR کمتر از 50. بیشتر سایت‌های محلی دارای DR آنقدر بالا نیستند، در حالی که دایرکتوری‌ها و جمع‌آوری‌کننده‌هایی مانند yellowpages.com دارند. این تلاش می کند تا از شر همه سایت های فهرست / جمع بندی / بهترین نوع سایت خلاص شود.
  • نوع فیلتر > ارگ،ک

سپس به صورت دستی هر چیزی را که به نظر نامن، به نظر می رسد حذف کنید. چیزی که برای شما باقی خواهد ماند، سایت های برتر در جایگاه شما از شهرهای مختلف است.

سایت های برتر

همه شرکت ها

زمان‌برترین فرآیند، مراحل بعدی است. برای هر سایت، باید دامنه های ارجاع دهنده آن را با استفاده از آن صادر کنید دامنه های ارجاع دهنده گزارش در سایت ا،پلورر من توصیه می کنم آنها را در یک پوشه جدید ذخیره کنید تا مرحله بعدی آسان تر شود.

صادرات دامنه های ارجاع دهنده

یا اگر یک برنامه سازم، دارید که دسترسی به API دارد و می‌خواهید این کار را سریع انجام دهید، می‌تو،د از طریق وب‌سایت‌ها تکرار کنید. اگر روی دکمه “{ } API” کلیک کنید، درخواست مورد نیاز را ارائه می کنیم.

درخواست api برای ارجاع دامنه

حالا باید همه فایل ها را در یک فایل ،یب کنیم. من به شما نشان خواهم داد که چگونه این کار را در ویندوز و MacOS انجام دهید. اما اگر برای شما راحت‌تر است، ممکن است بخواهید یکی از گزینه‌های ابزار آنلاین را امتحان کنید که می‌تواند فایل‌های CSV را ،یب کند.

من معمولاً این کار را با Command Prompt ویندوز انجام می دهم. در اینجا این روند است:

  1. فایل ها را در یک پوشه جدید ذخیره کنید
  2. مسیر را با استفاده از ،ft+ کلیک راست روی پوشه و «Copy as path» دریافت کنید یا هنگام مشاهده محتویات پوشه آن را از نوار آدرس کپی کنید.
  3. Command Prompt را باز کنید که با جستجوی cmd می تو،د آن را پیدا کنید.
  4. “cd” را تایپ کنید، “Space” را فشار دهید، کلیک راست کرده و Paste کنید، سپس “Enter” را فشار دهید.
  5. “copy *.csv whatever-name.csv” را تایپ کنید و “Enter” را فشار دهید

برای MacOS، به جای Command Prompt از ترمینال استفاده خواهید کرد و دستور ،یب آنها «cat *.csv > whatever-name.csv» برای مرحله 5 است. اما در غیر این صورت، دستورالعمل ها باید ی،ان باشد.

فایل ،یبی جدید را باز کنید. ما باید تعداد دفعاتی که هر یک از دامنه های ارجاع دهنده در فایل ظاهر می شود را مح،ه کنیم. در اینجا نحوه انجام این کار آمده است:

  • درج > ج،
  • ستون را در کنار ستون Referring Domain قرار دهید و نام آن را Count بگذارید
  • در ستون شمارش، فرمول را اضافه کنید =COUNTIF(B:B,[@[Referring Domain]])
تعداد دامنه های ارجاع دهنده

اعداد را در ستون Count کپی کرده و در همان محل مقادیر قرار دهید. این باعث می‌شود وقتی موارد تکراری را حذف می‌کنیم، اعداد گم نشوند. برای حذف موارد تکراری:

  • Data > Remove Duplicates بر اساس دامنه ارجاع
  • داده > مرتب سازی بر اساس تعداد > بزرگ ترین به کوچکترین

این شما را با بهترین سایت های ارجاع دهنده در جایگاه خود قرار می دهد. باید چیزی شبیه این باشد:

سایت های ارجاع دهنده برتر

شما می خواهید آنها را به روش هایی که برای شما منطقی است طبقه بندی کنید. من به شدت توصیه می کنم دامنه های خاص را بیرون بکشید. گاهی اوقات، سازمان های مختلف، نمایشگاه های تجاری، تامین کنندگان، فروشندگان، دایرکتوری های خاص و غیره را می بینید.

لینک های خاص برای حسابداران

آن لیست را در نظر بگیرید و به نحوه پیوند آنها به این سایت های دیگر نگاه کنید. چندین راه برای انجام این کار وجود دارد مانند بررسی دامنه های مرتبط برای این سایت ها گزارش دهید تا ببینید چگونه به سایت های دیگر پیوند می زنند.

حتی می‌تو،د این فرآیند را با سایر جایگاه‌های مشابه تکرار کنید، جایی که ممکن است فرصت‌های بیشتری پیدا کنید که هیچ‌، در جایگاه شما از آنها استفاده نکرده است.

در مرحله بعد، بیایید ببینیم چگونه می تو،د از یک فرآیند مشابه برای یافتن فرصت های پیوند محلی استفاده کنید.

لینک های محلی

اگر به سایت‌های دیگر در همان شهر نگاهی بیندازیم، همپوش، پیوندهای آنها می‌تواند فرصت‌های زیادی را برای ایجاد لینک محلی فراهم کند. وب سایت های محلی تمایل دارند در مورد سایر وب سایت های محلی صحبت کنند و به آنها پیوند دهند. اگر آژانسی هستید که مشتریان سئوی محلی زیادی در همان منطقه دارید، مطمئناً می خواهید این روند را طی کنید.

از این یک کپی تهیه کنید برگه Google با برخی از محبوب ترین جایگاه ها برای مشاغل محلی. به سادگی نام شهر خود را اضافه کنید و مقدار را به پایین کپی کنید تا لیست کلمات کلیدی خود را ایجاد کنید.

مقدار شهر را به پایین کپی کنید

بقیه مراحل مانند نمونه طاقچه بالا است که در آن شرایط را در Keywords Explorer کپی می‌کنید، نتایج را با SERP صادر می‌کنید و سپس دامنه‌های ارجاع‌دهنده را برای همه سایت‌ها می‌کشید.

وقتی به بخش طبقه بندی رسیدید، به دنبال هر الگوی جالبی باشید. در اینجا چند مورد برای زادگاهم رالی پیدا کردم:

  1. کالج ها/دانشگاه ها – اینها شامل مشاغل، بورسیه ها، حمایت های مالی باشگاه، تخفیف ها و پیوندهای فارغ التحصیلان می شود.
  2. سایت ها و دایرکتوری های خاص شهر
  3. اخبار و مجلات محلی
  4. سایت هایی درباره ایالت و مناطق اطراف آن
  5. تامین کنندگان / وابستگی ها / شرکا – برخی از اینها توصیفات و مطالعات موردی بودند.
  6. کلیساها – به نظر می رسد که آنها به بسیاری از سازمان ها و مشاغل محلی اعضای خود پیوند دارند.
  7. گروه های تجاری – آنها به ،، که بخشی از گروه هستند پیوند دارند.
  8. من،ت ها – من پیوندهای زیادی از meetup.com دیدم که بیشتر آنها از میزب، یا حمایت مالی بودند.
  9. حمایت مالی و خیریه – این برای حمایت از جامعه محلی نیز عالی است.
  10. پاد،ت ها
  11. جوایز – به خصوص مورد علاقه های محلی.
  12. کوپن
  13. دایرکتوری ها
  14. آگهی های شغلی

ممکن است ال،ای جالب دیگری پیدا کنید. به ،وان مثال، من دیدم که تقریباً هر ،ی که در مراسم عروسی مشارکت دارد، مانند دی جی ها، عکاسان، برنامه ریزان رویداد و پذیرایی، همه به نظر می رسد که به یکدیگر پیوند دارند. من الگوی دیگری پیدا کردم که در آن مسکن‌ها، آپارتمان‌ها و سایت‌های HOA تمایل دارند به کارهایی که باید انجام دهند و مکان‌هایی برای خوردن پیوند می‌دهند.

من همچنین چند جمع‌بندی متخصص طعمه ego را دیدم. بسیاری از این افراد سایت ها و وبلاگ های شخصی خود را دارند که به این نوع محتوا لینک می دهند.

همچنین پیوندهای زیادی از جامعه محلی Reddit، گروه های فیس بوک و Nextdoor وجود داشت. این نوع سایت ها می توانند منابع ارزشمندی برای ارجاع نیز باشند.

افکار نهایی

تجزیه و تحلیل پیوندهای رقبا یک راه عالی برای مهندسی مع، استراتژی های آنها و یافتن پیوندهایی است که ممکن است بیشترین کمک را به رقبای شما داشته باشد. مقیاس‌بندی آن فرآیند می‌تواند به بینش‌های منحصربه‌فرد زیادی منجر شود.

به من پیام بزن در توییتر اگر هر سوالی دارید.




منبع: https://ahrefs.com/blog/compe،or-backlink-،ysis/