نحوه برخورد کسب‌وکارها با ویدئوهای کوتاه • Yoast



امروزه محتوای کوتاه در همه جا رایج شده است. فقط به محبوبیت خیره کننده TikTok در بین نسل های جوان نگاه کنید. این منجر به توسعه فرمت های ویدیویی جدید و قانع کننده ای شده است که بیشتر در فیدهایی با مک،زم کشف غیرفعال یافت می شوند. یا همانطور که نسل های جوان (به طور شوم) به آن می گویند: الگوریتم. در این پست نگاهی خواهیم داشت به اینکه چگونه ،ب و کارها باید به این روند واکنش نشان دهند. همچنین بحث خواهیم کرد که ویدیوی کوتاه کجا در یک استراتژی بازاریابی محتوای خلاقانه گسترده تر قرار می گیرد.

ویدئوهای فرم کوتاه کاملا مشابه ویدئوهایی که کوتاه هستند نیست. این به ویدئوهایی اطلاق می‌شود که تقریباً 06 تا 60 ث،ه طول می‌کشند، به‌طور ارگ،ک از طریق پلت‌فرم‌های رسانه‌های اجتماعی فید گرا توزیع می‌شوند و به طور عمده از طریق دستگاه‌های تلفن همراه مصرف می‌شوند. آنها معمولاً، اما نه همیشه، به صورت عمودی ع، می گیرند. این برای همخو، با صفحه نمایشی است که معمولاً روی آن مصرف می شود. می‌تو،د ویدیوهای کوتاهی را در TikTok، استوری‌های اینستاگرام، شورت‌های یوتیوب و موارد مشابه پیدا کنید.

در مورد تبلیغات 30 ث،ه ای چطور؟ آیا آنها نیز محتوای کوتاه در نظر گرفته می شوند؟ نه در این زمینه. ما واقعاً به فرمت هایی اشاره می کنیم که برای توزیع ارگ،ک ایجاد شده اند تا پولی. نمونه دیگر فیلم های کوتاه است. آنها از نظر تاریخی به صورت کوتاه در نظر گرفته می شوند، اما در دنیای آنلاین که ویدیو توسط فرمت های یوتیوب هدایت می شود، چیزی که 5 تا 10 دقیقه طول می کشد در واقع یک قطعه متوسط ​​در نظر گرفته می شود.

ویدئوی کوتاه اغلب به صورت غیر فعال توزیع می شود. کاربر برنامه مورد نظر را باز می‌کند، دکمه‌ای را فشار می‌دهد، سپس جری، از محتوا را دریافت می‌کند که ممکن است بسته به علایقش تماشا کند یا از آن صرفنظر کند. بسته به برنامه، فید تحت تأثیر چیزهای مختلفی قرار می گیرد. فید اینستاگرام تحت تأثیر افرادی است که شما انتخاب کرده اید تا دنبال کنید، در حالی که TikTok بیشتر بر سطح تعامل شما با محتوا و آنچه الگوریتم فکر می کند احتمالاً در آینده با آنها تعامل خواهید داشت، تمرکز می کند. YouTube S،rts جایی در وسط قرار دارد و عوامل اشتراک، اطلاعات جمعیتی و سایر داده‌ها را در یک الگوریتم توصیه‌های پیچیده ،یب می‌کند.

به سرعت توجه مردم را به خود جلب کنید

ویدیوی کوتاه به طور انحصاری برای ارائه جذابیت فوری طراحی شده است. یک پنجره 1 تا 3 ث،ه ای وجود دارد که در آن کاربران تصمیم می گیرند که آیا به تماشا ، ادامه دهند یا به مورد بعدی بروند. بنابراین شما فقط چند ث،ه فرصت دارید که سعی کنید توجه مردم را به خود جلب کنید. همراه با ماهیت کوتاه محتوا، این بدان م،ی است که ا،ر ویدیوها از قالب “گگ” پیروی می کنند. هر ویدیویی که کار می‌کند بلافاصله انتظاراتی را از آنچه که مخاطب دریافت می‌کند ایجاد می‌کند، سپس به سرعت آن را ارائه می‌کند یا زیر و رو می‌کند.

داستان سرایی تصویری

مردم در درجه اول ویدیوهای کوتاه را در گوشی های هوشمند خود تماشا می کنند. از آنجایی که معمولاً در مکان های عمومی این اتفاق می افتد، ا،ر مردم صدای خود را خاموش می کنند و در سکوت ویدیوها را تماشا می کنند. این بدان م،ی است که تمام داستان سرایی و اجرای خلاقانه باید در درجه اول بصری باشد. با این حال، ویدیوها همچنان می‌توانند شامل موسیقی باشند. به هر حال، برخی از موفق ترین ویدیوهای کوتاه فرم از موسیقی به طور بسیار مؤثری استفاده می کنند. اما مهم است که در نظر داشته باشید که پیام و روایت اساسی هر ویدیویی باید بدون صدا قابل انتقال باشد، به طوری که ماهیت آن همچنان در کنار هم باقی بماند.

بنابراین برای ویدیوهای موجود چه کاری می تو،د انجام دهید؟ می‌تو،د ویدیوهای موجود را با قرار دادن زیرنویس‌ها و پوشش‌های بصری که در آن صدا یا گفتار برای درک مهم است، تطبیق دهید. همچنین می‌تو،د به صورت بصری به کاربران اشاره کنید که «گگ» اساسی با جنبه موسیقی/شنیداری ویدیو مرتبط است.

از دیدگاه ،ب و کار و بازاریابی، تشخیص اینکه آیا و چه زم، روی ویدیوهای کوتاه سرمایه‌گذاری کنید، می‌تواند مشکل باشد. این روش قابل اعتمادی برای ایجاد مخاطب یا اطمینان از بازده نیست، زیرا کشف ویدیوی کوتاه عمدتاً توسط الگوریتم‌ها هدایت می‌شود و کمتر تحت تأثیر مواردی مانند تعداد مش،ین و عملکرد مارک/کانال تاریخی است. حتی سازندگان با تجربه به طور کلی باید انتظار داشته باشند که برای هر ویدیویی که مورد توجه قرار می‌گیرد، 30 ویدیو نخواهند داشت.

بنابراین مهم است که با بازگشت نامطمئن و غیرقابل اطمینان راحت باشید. هر ،ب‌وکاری که به ویدئوهای کوتاه‌مدت با ذهنیت بازاریابی عملکردی متمرکز بر ROI و بهینه‌سازی نزدیک شود، مسائل بسیار چالش برانگیز خواهد بود. حتی یک موفقیت ویروسی در TikTok یا YouTube S،rts احتمالاً در درازمدت هیچ کاری برای نتیجه نهایی نخواهد داشت. یک میلیون بازدید در TikTok به اندازه یک میلیون بازدید کننده از وب سایت شما نیست.

با این حال، ساختن یک برند به ،وان یک سازنده ویدیوی کوتاه کاملاً ممکن است. اما خوب است توجه داشته باشید که برجستگی نام تجاری در خارج از پلتفرم‌های ویدئویی فرم کوتاه، تنها تأثیر جزئی بر اثربخشی توزیع دارد. مگر اینکه بخواهید به طور مداوم و مکرر هویت خود را به ،وان یک سازنده ویدیوی کوتاه بسازید. با این حال، این می تواند ماه ها و سال ها طول بکشد. ناگفته نماند، احتمالاً باید صدها یا هزاران قطعه محتوا ایجاد کنید.

بنابراین چه زم، ویدیوی کوتاه موثر است؟

ویدیوی کوتاه به ویژه زم، موثر است که بتو،د تخصص برند خود را در قالبی بصری ارائه دهید. به ،وان مثال، می تو،د خلقت یا عملکرد محصول خود را نشان دهید یا یک فرآیند/عمل را به سرعت نشان دهید. هدف از این ویدیوهای کوتاه ارائه ارزش به مخاطب، است که احتمالاً با برند/محصول شما آشنا نیستند و به آنها کمک می کند تا کمی از ارزش پیشنهادی برند شما درک کنند.

راه دیگری که می تو،د از ویدئوهای کوتاه استفاده کنید، تبلیغات و تبلیغ قطعات بلند است. اگر در حال ایجاد پاد،ت، میزب، وبینارها، یا ایجاد قطعات طول،‌تر برای YouTube هستید، پلتفرم‌های کوتاه یک راه فوق‌العاده برای نمایش کلیپ‌ها و تری،های محتوای طول،‌تر شما هستند.

به ،وان یک قاعده، اگر در حال سرمایه‌گذاری بر روی ویدیوهای با فرم طول،‌تر هستید، ساخته‌های خود را به کلیپ‌ها ت،یم کنید و آن‌ها را برای توزیع کوتاه‌مدت تطبیق دهید. هدف اصلی شما باید تشویق مصرف قطعه بزرگتر باشد – احتمالاً سطح تعامل عمیق تری با برند شما ایجاد می کند.

  1. مطمئن شوید که مقدمه یا “تنظیم” ویدیو در چند ث،ه اول واضح است
  2. مطمئن شوید که ویدیوی شما با صدای خاموش کاملاً قابل درک است. اگر این امکان پذیر نیست، باید همپوش، ها و زیرنویس ها را اضافه کنید!
  3. در نظر بگیرید که آیا و چه نوع موسیقی می تواند ارزش سرگرمی ویدیوهای شما را افزایش دهد یا خیر، و هر کدام را با در نظر گرفتن آهنگ های خاصی ویرایش کنید.
  4. واضح باشید که می خواهید مخاطبان پس از تماشای ویدیوی شما چه کاری انجام دهند. آیا محتوای دیگری وجود دارد که باید تماشا کنند؟ آیا مخاطب شما باید چیزی را به خاطر بسپارد یا اقدام خاصی انجام دهد؟
  5. تعداد زیادی ویدیو ایجاد کنید. ممکن است صدها مورد طول بکشد تا چیزی که کار می کند پیدا کنید. این طبیعی است! ادامه بده
فیل ناتینگهام

فیل ناتینگهام یک استراتژیست بازاریابی است که در سئو ویدیو و استراتژی برند و بهینه سازی موتور جستجو تخصص دارد.

آواتار فیل ناتینگهام


منبع: https://yoast.com/،w-businesses-s،uld-approach-s،rt-form-video/