نقشه برداری کلمات کلیدی راهنمای عملی برای کنجکاوها



تصمیم گیری در مورد اینکه آیا یک کلمه کلیدی باید توسط یک صفحه جداگانه هدف قرار گیرد یا با کلمات کلیدی دیگر خوشه بندی شود، یک مشکل رایج در سئو است. نگاشت کلمات کلیدی فرآیندی است که هدف آن حل این مشکل است.

نگاشت کلمات کلیدی معمولاً به ،وان اختصاص کلمات کلیدی به صفحات تعریف می شود. اما چیزی که واقعاً برای حل مشکل نیاز دارید، تخصیص است موضوعات به انواع محتوا.

در این مقاله، مزایای این روش را توضیح خواهم داد و مهمتر از آن، روند کار را به شما نشان خواهم داد. بدون نیاز به قالب

مزایای نگاشت کلمات کلیدی (روش جایگزین)

واقعیت 1. ممکن است گوگل کلمات کلیدی به ظاهر متفاوتی را به ،وان یک موضوع ببیند.

به ،وان مثال، ما این کلمات کلیدی را با یک صفحه در 10 مورد برتر قرار می دهیم:

  • اصول سئو”
  • نحوه استفاده از سئو”
  • راهنمای مبتدیان برای سئو”
  • شروع کار با سئو”
  • دانش سئو”

واقعیت 2. برع،، گوگل ممکن است کلمات کلیدی به ظاهر مشابه را به ،وان موضوعات مختلف ببیند.

برای مثال، بیایید «بازاریابی دیجیتال» را با «بازاریابی آنلاین» مقایسه کنیم. من می توانم بگویم که این دو کلمه کلیدی بسیار نزدیک به یکدیگر هستند. گوگل مخالف است.

امتیاز تشابه پایین SERP موضوعات بالقوه متفاوتی را نشان می دهد
به هر طرف که نگاه کنی همان داستان است. صفحات با رتبه برتر و امتیاز شباهت SERP ما (مقیاس 100 امتیازی؛ هر چه بیشتر، شباهت بیشتر باشد) می گوید که اینها از نظر سئو موضوعات کاملاً متفاوتی هستند.

دو واقعیت فوق نیز دلایلی هستند که نشان می دهد نقشه برداری کلمات کلیدی تنها با تکیه بر کلمات کلیدی راه بهینه نیست. شما نمی د،د که آیا وقت خود را با هدف قرار دادن یک موضوع با کلمات کلیدی مختلف تلف می کنید یا فقط گوگل را “گیج می کنید”.

اما چرا محتوا به جای صفحات یا حتی URL ها تایپ می شود؟ زیرا قبل از اینکه تصمیم بگیرید از چه صفحه ای برای هدف قرار دادن کلمه کلیدی استفاده می شود، باید هدف جستجوی کلمه کلیدی را شناسایی کنید. و یک نقطه شروع خوب برای آن، شناسایی نوع محتوای غالب در صفحه اول گوگل است.

به طور خلاصه، مزایای نگاشت کلمات کلیدی با استفاده از موضوعات و انواع محتوا عبارتند از:

  • دیدن کلمات کلیدی به همان شکلی که گوگل آنها را می بیند: به ،وان موضوعات و موضوعات فرعی.
  • گنجاندن هدف جستجو در فرآیند.
  • داشتن فهرستی سازماندهی شده از موضوعات، که به جلوگیری از تکرار مطالب نیز کمک می کند.

توجه داشته باشید

نگاشت کلمات کلیدی نمی تواند جایگزین تحقیق کلمات کلیدی شود. در حالی که نگاشت کلمات کلیدی اساساً شکلی از سازماندهی کلمات کلیدی، تحقیق کلمات کلیدی فراهم می کند شما کلمات کلیدی و این اطمینان را دارید که:

  • کلمات کلیدی شما پتانسیل ترافیک دارند.
  • می تو،د هدف جستجوی کلمات کلیدی خود را مطابقت دهید.
  • کلمات کلیدی شما ترافیک ارزشمندی را به همراه خواهند داشت.
  • شما می تو،د برای آن کلمات کلیدی رتبه بندی کنید.

با راهنمای کامل ما، نحوه انتخاب کلمات کلیدی من، را بیاموزید.

در ادامه، دو سطح استفاده از این روش را بررسی خواهیم کرد: خط سریع و مسیر دقیق تر.

بیشتر بد،د: جستجوی م،ایی چیست؟ چگونه بر سئو تاثیر می گذارد

سطح 1 – کار سریع و معقول

شما به یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی نیاز دارید که بتواند بر اساس آنچه در SERP است، گروه بندی کلمات کلیدی را انجام دهد، مانند Ahrefs’ Keywords Explorer. در مورد این ابزار:

  1. کلمات کلیدی خود را وارد کنید
  2. باز کن تطبیق شرایط گزارش
  3. برو به موضوعات والدین برگه
سه مرحله برای یافتن موضوعات والدین از طریق کاوشگر کلمات کلیدی

اگر روی یک مبحث والدین کلیک کنید، موضوعات جداگانه‌ای «تقطیر» از کلمات کلیدی خود پیدا خواهید کرد. بنابراین برای مثال، کلمات کلیدی مانند «آیا نوزادان مبتلا به کووید می‌شوند» و «نوزادان و کووید» را می‌بینید که در یک موضوع گروه‌بندی شده‌اند.

کلمات کلیدی تحت یک موضوع اصلی گروه بندی شده اند

Sidenote.

برای شناسایی موضوع اصلی، صفحه رتبه بندی شماره 1 را برای کلمه کلیدی شما انتخاب می کنیم و کلمه کلیدی را که مسئول ارسال بیشترین ترافیک به آن صفحه است، پیدا می کنیم.

در این سطح از نگاشت کلمات کلیدی، کلمه کلیدی مورد نظر شما موضوع والد است (نه کلمات کلیدی داخل آن موضوع والد).

مرحله بعدی شناسایی نوع محتوا است. ساده ترین راه برای انجام این کار این است که ببینید چه نوع محتوایی بر سه تا پنج نتیجه اول در گوگل غالب است.

انواع محتوای معمولی عبارتند از:

  • مقالات
  • فیلم های
  • صفحات محصول
  • صفحات دسته بندی محصولات
  • صفحات فرود
صفحات با رتبه برتر با نوع محتوای غالب
به ،وان مثال، نوع محتوای غالب برای “علائم دندان درآوردن” مقاله است.

در نتیجه، اختصاص موضوعات به انواع محتوا، پایگاه داده ای بسیار ساده و در عین حال بسیار کاربردی به شما می دهد.

موضوع نوع محتوا
علائم دندان درآوردن مقاله
چه زم، نوزادان غلت می زنند مقاله
فرمول بچه ،یبی (صفحات محصول در بالا)
چه زم، نوزادان می توانند آب بخورند مقاله

Sidenote.

در مورد کلمات کلیدی ثانویه یا کلیدواژه های پشتیب، کننده چطور؟ ما توصیه می کنیم آنها را در مرحله ایجاد محتوا به ،وان موضوعات فرعی مورد نیاز برای پوشش کامل یک موضوع انتخاب کنید. چند راه را بیاموزید که می تو،د آنها را در اینجا بیابید.

بنابراین این روش سریع است. نکته مهم در مورد آن این است که با استفاده از داده های SERP واقعی (و نه فقط م،ایی) گروه بندی کلمات کلیدی را خودکار می کند.

با این حال، معایب خود را نیز دارد. گاهی اوقات، موضوعات کمتر محبوبی را که به طور بالقوه می توانند با یک صفحه جداگانه هدف قرار گیرند، “پنهان” می کند. در اینجا دلیل آن است.

کلمه کلیدی والد از صفحه با رتبه برتر در SERP مشتق شده است. اگر گوگل فکر می کند که بهترین پاسخ برای پرس و جو در صفحه ای یافت می شود که موضوع وسیع تری را هدف قرار می دهد، همچنان از آن استفاده می کند. این ممکن است منجر به یک SERP گیج کننده مانند این شود:

مثال گیج کننده SERP
نتیجه برتر یک قطعه برجسته است که از صفحه ای با موضوع گسترده تر گرفته شده است. از این رو، موضوع والدین (در اینجا به ،وان “کلید کلیدی برتر” دیده می شود) در Ahrefs. اما تقریباً هر صفحه دیگری در SERP مستقیماً کلمات کلیدی را هدف قرار می دهد.

این نوع موقعیت احتمالاً زیاد اتفاق نخواهد افتاد. اما اگر می خواهید همه چیز را از فرآیند نقشه برداری کلمات کلیدی خود حذف کنید، باید به سطح 2 بروید.

سطح 2 – کامل اما وقت گیر

در سطح 2، ما قصد داریم نگاهی دقیق تر به موضوعات والدین داشته باشیم تا ببینیم چه چیزی در آنها وجود دارد.

  1. ابتدا باید یک را انتخاب کنید موضوع پدر و مادر.
  2. کلمات کلیدی داخل موضوع را بر اساس مرتب کنید KD (سختی کلمه کلیدی). تفاوت های بزرگ در KD نشان دهنده مجموعه متفاوتی از صفحات در SERP خواهد بود.
  3. اگر کلمه کلیدی با KD به طور قابل توجهی متفاوت از موضوع والد مشاهده کردید، روی آن کلیک کنید SERP دکمه.
  4. ببینید آیا صفحات با رتبه برتر، به استثنای اولین نتیجه، در مورد کلمه کلیدی به جای موضوع اصلی صحبت می کنند یا خیر. می تو،د استفاده کنید مقایسه با ویژگی برای مروری سریع از وضعیت. هر چه پایین تر شباهت SERP امتیاز، احتمال اینکه به دو موضوع مختلف نگاه کنید بیشتر است.
نحوه بررسی موضوعات والدین

بیایید به چند نمونه نگاه کنیم.

در مثال اول، ما یک کلمه کلیدی با امتیاز KD داریم که 20 بالاتر از موضوع اصلی است. پس از بررسی، می بینیم که ممکن است با دو موضوع جداگانه سروکار داشته باشیم: شباهت SERP بسیار کم است. همچنین، تنها یک نتیجه مش، وجود دارد، در حالی که سایر صفحات به طور مستقیم کلمه کلیدی را هدف قرار می دهند.

کلمات کلیدی تحت یک موضوع گروه بندی می شوند اما SERP های متفاوتی دارند

مثال بعدی در اینجا ما “علائم دندان درآوردن” (KD 65) و “زم، که نوزادان دندان های آسیاب می شوند” (KD 28) داریم. با نگاهی به شباهت SERP، می بینیم که این ممکن است دوباره موردی از دو موضوع باشد.

شباهت کم SERP بین دو کلمه کلیدی

اما موارد بیشتری وجود دارد. فقط نتایج پایین به طور مستقیم کلمه کلیدی را هدف قرار می دهند. دیگران در مورد ج، زم،، مراحل، نمودارها، و غیره صحبت می کنند. این یک اشاره برای راه دیگری برای رتبه بندی برای کلمه کلیدی است.

فقط نتایج پایین به طور مستقیم کلمه کلیدی را هدف قرار می دهند

به طور کلی، وقتی می بینید که با یک موضوع جداگانه “در مبدل” سروکار دارید، تصمیم به این نتیجه می رسد:

  1. به هر حال موضوع والد را هدف قرار می دهد. برای مثال، اگر نتیجه برتر یک قطعه برجسته باشد، ممکن است بتو،د آن را با صفحه ای در یک موضوع گسترده تر برنده شوید.
  2. علامت گذاری کلمه کلیدی به ،وان یک موضوع جداگانه و هدف قرار دادن آن به طور مستقیم با صفحه مجزا در این صورت، آن کلمه کلیدی را به ،وان موضوعی برای هدف قرار دهید و نوع محتوا را یادداشت کنید.
  3. روی آوردن به تجزیه و تحلیل SERP در موارد سخت تر (مانند مثال ما در بالا).

افکار نهایی

با خیال راحت فرآیند را سفارشی کنید و نقاط داده خود را اضافه کنید. اگر می خواهید یک قدم فراتر بروید و URL ها، پوشه های وب سایت خود را اختصاص دهید، یا نوعی اولویت بندی (مثلاً پتانسیل تجاری) را معرفی کنید، این کار ضرری نخواهد داشت.

با این حال، به خاطر داشته باشید که نگاشت کلمات کلیدی راه خوبی برای طراحی کل ساختار وب سایت شما نیست. اغلب اوقات، همه صفحات سایت شما نباید مبتنی بر جستجو باشند.

مراحل بعدی بعد از نگاشت کلمات کلیدی چیست؟

نظرات یا سوالاتی دارید؟ به من پینگ کن در توییتر یا ماستودون.




منبع: https://ahrefs.com/blog/keyword-mapping/