نقشه سایت چیست، چگونه یک نقشه سایت سئو پسند داشته باشیم؟ مدیر دِو


اگر بلد نیست سایپ مپ ایجاد کنید، اصلا نگران نباشید، ما صفر تا صد ایجاد نقشه سایت را هم در سایت های وردپرسی و هم در سایت هایی که با زبان های php و asp ایجاد شده اند، آموزش خواهیم داد. فرمت قابل قبول XML است.همانطور که در اموزش به صورت تصویری هم موجود است در افزونه Yoast از قسمت قابلیت‌ها گزینه نقشه های XML سایت رو فعال کنید. با کلیک روی آیکون علامت سوال می‌تونید نقشه سایت رو با فرمت XML دریافت کنید. این نقشه توسط افزونه سئو وردپرس ساخته شده که یکی از معتبرترین افزونه های سئو بشمار میاد.

  • همانطور که مشاهده می کنید، این افزونه یک سری اطلاعات را در رابطه با وضعیت سایت شما در اختیارتان قرار می دهد.
  • می‌تواند این باشد که محتوای تکراری زیادی در آن ۵۰۰۰ صفحه وجود داشته است.
  • قبلا که ساب دامین نداشتم توی کلمه کلیدی اصلی در صفحه اول گوگل بودم ولی الان اصلا نیستم.
  • سایت مپ‌ها همچنین به موتورهای جستجو می‌گویند کدام یک از صفحات سایت شما بسیار مهم هستند.
  • با انجام این راهکارها می توانید سئو سایت خود را بهبود دهید.

اگر موقع کار با محصولات سوال یا مشکلی دارید، روی پشتیبانی ما حساب کنید. ولی see index coveragge قابل کلیک نیست و همچنین Sitemaps read هیچ “یو آر ال”ی رو نمایش نمیده. پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی و کسب اطلاعات کامل درباره بودجه خزش، مقاله‌ بودجه خزش چیست را در آکادمی وبسیما مطالعه کنید. فرض کنیم برای اولین بار به تخت جمشید رفته‌ایم و هیچ اطلاعی از قدمت تاریخی، نحوه ساخت و مسیرهای گردش در پایتخت ایران باستان را نداریم. در این موقعیت چه می‌کنیم؟ می‌توانیم ساعت‌ها به نقاط مختلف تخت جمشید برویم و با پرس و جو درباره این بنای تاریخی اطلاعات کسب کنیم. می‌توان حدس زد در پایان بازدید، اطلاعات زیادی به دست آورده‌ایم اما حسابی خسته‌ایم و نتوانسته‌ایم از گردش‌مان لذت ببریم.

کلمات کلیدی فارسی برای سئو سایت

برای وب سایت های بسیار بزرگ می توان حتی از چندتا از این دست نقشه های سایت نیز ایجاد نمود. استفاده همزمان از دو سیستم برای ساخت نقشه سایت کار درستی نیست. هردو افزونه کارایی مورد نظر ما را دارند و به صورت اتوماتیک این به روزرسانی انجام می‌شود.

سایت مپ یا نقشه سایت (sitemap) چیست؟

همچنین در شرایطی که صفحاتی از وب سایت خود را آپدیت می‌کنید باید آن‌ها را در سایت مپ قرار دهید تا گوگل متوجه شود که تغییراتی بر روی آن‌ها اعمال شده و به همین واسطه دوباره صفحات را آنالیز کند. در این مطلب گفتیم که سایت مپ چیست و به صورت کامل و تصویری ساخت نقشه سایت و معرفی آن در گوگل را آموزش دادیم. اگر هنوز برای ساخت و بهینه سازی نقشه سایتتان اقدامی نکرده اید، همین امروز شروع کنید. با معرفی نقشه سایت به گوگل و با کمک سرچ کنسول، می توانید سایتتان را از آسیب ها و مشکلات در امان نگه دارید. ما سایت مپ را برای درک بهتر ربات‌های گوگل از صفحات و مدیریت بودجه خزش طراحی می‎‌کنیم، بنابراین باید از دسترسی گوگل به آن مطمئن شویم. برای این کار؛ پس از معرفی سایت به گوگل، از طریق پنل سرچ کنسول و از قسمت Sitemaps آدرس نقشه سایت خود را وارد کرده و بر روی دکمه Submit کلیک می‌کنیم.

این کار برای برخی صفحات در وبسایت شما که مهم هستند ولی دوست ندارید در نتایج صفحات جستجو دیده شوند بسیار کاربردی است. اما شما صرفا زمانی می‌توانید از ربات‌ها بخواهید تا صفحات شما را بلاک کنند که نیازی به کرول آن‌ها نباشد. قبل از ثبت نقشه سایت بهتر است آن را تست کنید و با کلیک بر روی Test‌ می‌توانید ارورهایی که ممکن است باعث بروز مشکلاتی در ایندکس صفحات می‌شوند را پیدا و برطرف کنید. Sitemap به موتورهای جستجو مانند گوگل کمک می کند صفحات سایت ما را بهتر پیدا کنند و از به وجود آمدن صفحه جدید و تغییرات در صفحات قدیمی شما و موتورهای جستجو را آگاه می سازد. اگر سایت شما کمتر از ۵۰۰ صفحه دارد و طراحی سایت شما با وردپرس انجام نشده است و در تولید نقشه سایت مشکل دارید برای تولید نقشه سایت نسخه‌ی رایگان Screaming Frog را نصب کنید.

به گوگل کمک می‌کند تا محتواهایی را که مورد تایید گوگل نیوز هستند پیدا کند. هر ساب دامنه یک دامنه جدید محسوب می گردد و رتبه بندی و ورودی گوگل آن مجزا محاسبه می گردد و هیچ ارتباطی با دامنه اصلی شما ندارد. شنیده‌اید که چند جای دیدنی و طبیعت بکر وجود دارد که زیبایی‌اش خیره کننده‌ است و دلتان هوس کرده از این چندجا حتماً دیدن کنید.

قیمت طراحی سایت با وردپرس

برای بررسی این صفحات می‌توانید از ابزاری مانند Ahref استفاده کنید. حال به این می پردازیم که چگونه با بهینه سازی نقشه سایت، شاخص های سئو را ارتقا دهیم. وجود این تگ اجباریست و اشاره به نسخه کانونیکال یو آر ال دارد. این یو آر ال بایستی به گونه ای بوده که مطابق با پروتکل اصلی سایت (HTTP یا HTTPS) بوده و از نظر وجود یا عدم وجود www نیز صحیح باشد. ما در تیم تولید محتوای میهن وردپرس در تلاش هستیم تا بهترین مقالات آموزشی در زمینه وردپرس و کسب‌و‌کارهای اینترنتی را تهیه کنیم.