نقشه سایت چیست؟ آموزش ساخت سایت مپ و معرفی به گوگل آکادمی وبسیما


اگر از وردپرس استفاده نمی‌کنید و یک CMS اختصاصی دارید، اصلا نگران نباشید. شما می‌توانید از یک ابزار تولیدکننده سایت مپ مثل XML-Sitemaps استفاده کنید که به سادگی این کار را برای شما انجام می‌دهند. فقط کافی است وارد سایت شوید و در کادر مشخص شده، آدرس سایت خود را وراد کنید.

تمامی آدرس های موجود در سایت مپ باید با قوائد یکسان و واحدی باشند. به طور مثال نباید قسمتی از آدرس ها با WWW و قسمتی از آنها بدون این پروتکل ثبت شوند. دقت کنید، در صورتی که از یکی از این 3 افزونه استفاده کردید، در آینده هم قرار نیست کار خاصی را برای بروزرسانی نقشه سایت انجام بدهید و به طور خودکار صفحات جدید سایت به این نقشه اضافه خواهند شد. سلام پیام جان… عجیبه یک مقدار سوال چون خودت جواب خودت رو دادی. افزونه Yoast خودش برای شما سایت مپ می سازه و نیازه به استفاده از افزونه های دیگه نیست. حالا وقتی شما از یک سیستم آماده مثل وردپرس استفاده می‌کنه، می‌تونی با ریختن افزونه‌هایی (که در واقع برنامه‌نویسی‌های آماده هستن) قابلیت‌های مختلف اضافه کنی.

اگر قراره این برچسب ها بعدا توی سئو شما تاثیر مثبت داشته باشه و از اونها ورودی بگیرید توی نقشه سایت هم بهتره که باشن. اگر این برچسب ها برای کارایی بهتر سایت استفاده شدن لازم نیست توی نقشه باشن. ولی در کل استفاده از این همه برچسب ممکنه در مواردی برای شما بازدیدکننده جذب کنه ولی در مجموع و در درازمدت به ضرر شما خواهد بود. سلام دوست عزیز، این هشدارها به دلیل خرابی فایل مربوط به نقشه سایت نیست.

  • البته بیشترین کاربرد این بخش زمانی است که شما بخواهید صفحات HTML را جدا از وردپرس به نقشه سایت خودتان اضافه کنید.
  • حتی اگر تاثیری بر سئو نداشته باشه هم پیشنهاد میکنم که از این روش استفاده نکنید چون موجب آزار کاربران میشه.
  • رسالت سایت ساز یوتاب ، ارائه خدمات عالی با پشتیبانی 24 ساعته به کاربران گرامی و همراهی و همیاری آنها برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی و قدم نهادن در این دنیای بی انتها است.

اگر هم موفق بشید و مشتریان شما زیاد بشن به سرعت مشکلات بزرگی خواهید داشت. باید موارد مختلفی مثل اینکه چه افزونه هایی نصب کردید و یا تنظیمات htaccess شما به چه صورته رو بررسی کنم تا بتونم نظر بدم با این شرایط میتونید از نسخه های قدیمی تر افزونه استفاده کنید. امیدوارم مطالب بیشتری را در زمینه SEO سایت از شما ببینم. پیشنهاد میکنم مقاله آموزش برچسب گذاری صحیح رو مطالعه کنید.

فهرست مطالب

شاید با خود بگویید این امر که کاملا مشخص و واضح است و نیازی به تفسیر ندارد. ولی حقیقت این است که این اشتباه در بسیاری از سایت های شرکت های طراحی سایت نیز مشاهده میشود و این موضوع نشاندهنده آن است که بسیاری از کاربران حرفه ای سایت نیز به آن بی توجه بوده اند. حالا که از اهمیت سایت مپ ها و نحوه تاثیر آنها بر سئو آگاه شدیم. این سوال پیش می آید که یک سایت مپ را چگونه ایجاد کنیم. همانطور که در بالا توضیح داده شد، در گوگل وب مستر نحوه ایجاد یک سایت مپ شرح داده شده است. برای کنترل صفحات قرار گرفته در نقشه سایت کافیست که به بخش ظاهر جستجو رفته و سپس به تب انواع محتوا بروید.

نکات مهم نقشه سایت

نکته مهمی که باید آن را رعایت کنید، این است که قبل از ثبت نقشه سایت در گوگل، باید مشکلات مربوط به سئو سایت را که به خوبی مرتفع کنید. به عنوان مثال، ممکن است که شما در صفحات خود محتوای تکراری داشته باشید. اگر بعد از بررسی های انجام شده متوجه شدید که محتوای تکراری در سایت شما وجود دارد، قبل از هر چیزی باید آن را بهبود دهید. چراکه گوگل به طور کلی duplicate content را به عنوان یک فاکتور منفی می شناسد؛ حال شما با معرفی نقشه سایت به گوگل، دقیقا کاری را انجام می دهید که به ضرر شما خواهد بود.

تمام آدرس‌ها در نقشه سایت باید مربوط به یک دامنه باشند. این برچسب اطلاعات مربوط به هر نقشه سایت را در خود جای می‌دهد. سایت هایی که تشخیص و شناسایی صفحاتشان بسیار دشوار است یا دارای محتوای غیر متنی سنگین، مانند فلش هستند.