نقشه سایت چیست؟ آموزش ساخت سایت مپ و معرفی به گوگل دی ام روم-جان مولر


در صورتی که افزونه فروشگاه ساز ووکامرس را نصب کرده باشید بخشی به نام “محصولات” به تب “انواع محتوا” اضافه شده است که می توانید بسته به نیازتان محصولات را هم از سایت مپ خارج نمائید. صفحاتی که با کلمه عبور محافظت می شوند را از سایت مپ خارج کنید، چرا که موتور جستجو نمی تواند به آنها دسترسی پیدا کند. از سویی دیگر می‌توانید نقشه سایت را به صورت ساختار کدهای شناخته شده نیز تولید کنید و حتما نیازی نیست که در فرمت XML باشد. با این حال شما نیازی ندارید با این کدها سر و کله بزنید و بهتر است اجازه دهید یک ابزار این کار را برای شما انجام دهد. همانطور که از نام نقشه سایت برمی‌آید، این فایل‌ها به ربات‌هایی نظیر GoogleBot اجازه می‌دهد تا به راحتی محتوای وبسایت شما را بخوانند و یا به اصطلاح درست‌تر ایندکس کنند.

سایت‌هایی که شامل محتوای آرشیو شده غیرلینک شده به هم هستند. البته بهتر است بعد از ساخت، فایل ایجاد شده را بررسی کنید تا از صحت کارکرد آن اطمینان داشته باشید. برخی از متخصصان سئو عقیده دارند که استفاده از نقشه سایت تنها برای سایت های بزرگ ضروری است.

  • چنانچه سایت شما صفحات بیشتری دارد، لازم است این نرم‌افزار را به نسخه پولی ارتقا دهید.
  • این تگ اختیاری با هدف اشاره به میزان اهمیت یو آر ال ها در مقیاس 0 تا 1 ایجاد شده است.
  • اما نقش سایت مپ در این میان چیست؟ سایت مپ، موقعیت صفحات وبسایت را در اختیار موتورهای جستجو قرار می‌دهد.

این ربات‌ها در حقیقت به لینک‌های داخلی و خارجی سایت توجه می‌کنند. اما اگر صفحه‌ای وجود داشته باشد که لینک داخلی به آن داده نشده باشد، گوگل نمی‌تواند آن را پیدا کند؛ بنابراین استفاده از نقشه سایت می‌تواند مفید باشد. گوگل و موتورهای جستجوی دیگر، با استفاده از نقشه سایت می‌توانند صفحات مهم سایت را پیدا کنند. نقشه سایت HTML که مخفف Hypertext Markup Language است، مخصوص کاربران و مخاطبانی ست که از وب‌سایت بازدید می‌کنند.

ساختار نقشه سایت به صورت xml

برای نمونه می‌توان به خروجی فایل XML و Excel CSV اشاره کرد. در این مقاله با نقشه سایت و کاربرد آن آشنا می شوید و به شما می گوییم چه طور در سایت های طراحی شده توسطسایت ساز آنلاین یوتاب ، نقشه ی سایت خود را مشاهده کنید. همچنین نحوه معرفی نقشه سایت به گوگل وب مستر تولز را مطرح می کنیم …

سایت مپ را در سرچ کنسول ثبت کنید

برای کنترل صفحات قرار گرفته در نقشه سایت کافیست که به بخش ظاهر جستجو رفته و سپس به تب انواع محتوا بروید. حال می توانید با مثلا غیر فعال کردن نمایش نوشته‌ها در نتایج جستجو این بخش از وب سایت را از نقشه سایت حذف کنید. اما سوال اینجاست که در کنار تجربه کاربری خوب وب سایت و لینک های داخلی بهینه، آیا باز هم نیازی به نقشه سایت HTML خواهد بود؟ تعداد بازدید های نقشه سایت HTML را چک نمایید.

ایجاد نقشه سایت با استفاده از افزونه یوست سئو

برخلاف یک نقشه سایت معمولی که برای افراد ساخته شده است، یک نقشه سایت XML به طور معمول برای بازدید کنندگان وب سایت شما قابل مشاهده نیست. سپس آدرس سایت مپ خود را بدون ذکر نام دامنه در بخش Add a new sitemap وارد و دکمه submit را فشار دهید. به عبارت دیگر، یک فهرست نقشه سایت شامل چندین نقشه سایت است که شامل کل اطلاعات یک وب سایت است. به‌طورکلی افزونه یواست نقشه‌های لازم را برای محتواها، صفحات و دسته‌ها را می‌سازد. حتی اگر شما در سایتتان فروشگاه داشته باشید برای آن نیز sitemap مربوطه را خواهد ساخت.

سلام داشتن سایت مپ اجباری نیست ولی یکی از فاکتورهای سئو هست که بودنش مزایایی داره که به سایت کمک میکنه. همانطور که مشاهده کردید، کار خاصی قرار نیست برای ساخته شدن این نقشه بکنید چراکه افزونه های وردپرسی خودشان به شکل خودکار این کار را برای شما انجام میدهند. سایت مپ باعث خواهد شد تا زمان به روزرسانی داده های وب سایت به شما اطلاع داده شود . این برچسب برای این است که اطلاعات آخرین تغییرات هر صفحه از وب سایت درآن قرار میگیرد.

هر ساب دامنه یک دامنه جدید محسوب می گردد و رتبه بندی و ورودی گوگل آن مجزا محاسبه می گردد و هیچ ارتباطی با دامنه اصلی شما ندارد. در سایتتان از URL‌های داینامیک برای محتوای خود استفاده می‌کنید. شنیده‌اید که چند جای دیدنی و طبیعت بکر وجود دارد که زیبایی‌اش خیره کننده‌ است و دلتان هوس کرده از این چندجا حتماً دیدن کنید. آدرسش را بلد نیستید، فقط می‌دانید هر کدام در پیچ و خم جاده‌های فرعی قرار دارند و راه سختی در پیش دارید.

کدهای XML معتبر با تگ‌های شروع (بازشونده) “ “ آغاز می‌شوند که یک تگ الزامی است. سپس این تگ با تگ دیگری همچون “” دنبال می‌شود که حاوی حداقل یک صفت Xmlns است که ساختار کلی XML را تعریف می‌کند. اگر تشخیص و شناسایی صفحات سایتتان بسیار دشوار است یا دارای محتوای غیر متنی سنگین، مانند فلش هستند.