نقشه سایت چیست؟ آموزش ساخت نقشه سایت یا سایت مپ


سپس آدرس سایت مپ خود را بدون ذکر نام دامنه در بخش Add a new sitemap وارد و دکمه submit را فشار دهید. اگر سایت مپی دارید که بزرگتر از 50 مگابایت است، باید آن را به چند نقشه سایت تقسیم کنید. شما می‌توانید از فایل فهرست سایت مپ به عنوان راهی برای ارسال چندین نقشه به طور همزمان استفاده کنید. اگر برای نقشه ­های سایت خود از Atom/RSS استفاده می‌کنید و می‌خواهید تغییرات مورد نظر خود را علاوه بر گوگل در سایر موتور‌های جستجو نیز پخش کنید، می‌توانید WebSub را مورد استفاده خود قرار دهید. برای نقشه‌های سایت با بیش از 100 URL، با استفاده از افزونه‌های وردپرس یا استفاده از سایت‌های رایگان فعال در این زمینه، به طور خودکار یک فایل نقشه ایجاد کنید. اگر وبلاگی با فید RSS یا Atom دارید، می‌توانید URL فید را به عنوان نقشه سایت ارسال کنید.

  • با توجه به اینکه خود شما محتوا را تهیه و منتشر میکنید بهتر از هر کسی از اختصاصی بودن آن اطلاع دارید.
  • اگر از یوست استفاده نمی‌کنید، افزونه‌های دیگری هم مثل Google XML Sitemaps که برای ایجاد سایت مپ به شما کمک می‌کند.
  • به این ترتیب بدون نیاز به زحمت اضافه صاحب نقشه سایت خودکاری میشوید که خودش هم بروزرسانی شده و نیاز نیست صفحات جدید را به آن اضافه کنید.
  • موتورهای جستجوی گوگل و بینگ، فرمت XML را برای نقشه سایت به عنوان یک پروتکل پذیرفته‌اند.
  • برای مثال بلاگ ها، صفحات نویسنده ها و دسته ها جزو مواردی هستند که یوست در زمان ایجاد نقشه سایت، آن ها را ایجاد می کند.

بنابریان اگر می خواهید همزمان با هر تغییر در وب سایت نقشه سایت را بروزرسانی کنید، دیگر نقشه سایت استاتیک به کار شما نخواهد آمد. مشابه تصاویر، اگر ویدئوها نقش پر رنگی در وب سایت شما دارند، یک نقشه سایت ویدئویی برای آن ثبت نمایید. زمان و انرژی خود را در عوض بر روی اضافه کردن اسکیما مارک اپ VideoObject در صفحات دارای ویدئو صرف کنید. در تصویر بالا موتورهای جستجو می توانند تنها به نگاه کردن به نقشه سایت، به هر نه صفحه آن پی ببرند. در حالی که تنها برای رسیدن به صفحه شماره 9، بایستی پنج لینک داخلی دنبال گردد.

انجام سئو برای سایت

در این مقاله در مورد سایت مپ صحبت کردیم و روش های ایجاد نقشه سایت را بیان کردیم. فراموش نکنید که اگر قصد دارید تا سایتتان رتبه های خوبی را در نتایج جستجو دریافت کند، باید سایت مپ را ایجاد کنید. سایت مپ بخشی از سئو تکنیکال است و سئو تکنیکال نیز جزوی از روش های سئو کلاه سفید است. همه این صفحات توسط گوگل ایندکس شده اند و تفاوت آنها در حضور یا عدم حضور در نقشه سایت خواهد بود. به‌عنوان‌مثال، گوگل به‌طور گسترده‌ای صفحات وب را از طریق لینک‌ها پیدا می‌کند. و اگر سایت شما بانام تجاری جدیدی است که هنوز به‌خوبی به آن‌ها لینک داده نشده و دارای تعداد انگشت‌شماری لینک خارجی است، سایت مپ کمک زیادی در پیدا کردن صفحات سایت شما توسط گوگل ایفا خواهد کرد.

آموزش ساخت نقشه سایت

شاید بخشی که مشاهده میکنید برای قرارگرفتن یک سری از صفحات در نقشه سایت طراحی شده است. آدرس نقشه سایت را در مرورگر خود تست کنید اگر به خوبی نمایش داده میشد پیشنهاد میکنم فایل robots.txt را بررسی کنید. اگر نقشه سایت شما برای گوگل در دسترس نیست احتمالا دسترسی ربات های گوگل به سایت را مسدود کرده اید یا در کدنویسی قالب (یا یکی از افزونه ها) خطایی وجود دارد.

نقشه سایت با فرمت HTML معادل نقشه سایت XML است؛ اما این نوع نقشه سایت برای کاربران ساخته می‌شود. گوگل و بینگ هر دو این اجازه را به نقشه‌های سایت می‌دهند که حداکثر ۵۰MB باشند. بنابراین تا زمانی که حجم یک فایل xml حدود ۵۰MB باشد مناسب است. اگر یک فایل xml دارید که احتمال دارد بیش از ۵۰ مگابایت شود؛ آن را به چند فایل کوچک‌تر تقسیم کنید. اگر پیغام ″sitemap index processed successfully″ را ببینید، سپس گوگل نقشه سایت شما را خزش می‌کند. در هر صورت برای ثبت نقشه سایت خود، URL نقشه سایت خود را وارد این بخش کنید و ″Submitted″ را فشار دهید.