نقشه سایت چیست؟ تاثیر XML Sitemap در سئو چگونه است؟ رادزاد


برای حل این مساله می‌توان با ساخت نقشه سایت به گوگل کمک کرد تا راحت بتواند محتواهای سایت را پیدا کند. شما الزاما نیازی به اینها ندارید تا وقتی گوگل و سایر موتورهای جستجو با سایت مپ XML شما کار می‌کنند. اما اگر فکر می‌کنید که برای بازدیدکنندگان مفید هستند، دراینصورت داشتن یک سایت مپ HTML احتمالا برای سئوی سایت شما مضر نخواهد بود. اضافه کردن سایت مپ جدید و اگر همه چیز به درستی انجام شده باشد، اطلاعاتی را روی نقشه سایت خود در این صفحه و در زیر بخش “Submitted Ssitemaps” خواهید دید. موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو و بینگ از نقشه سایت برای یافتن صفحات مختلف موجود در سایت شما استفاده می‌کنند.

  • ببخشید من نقشه سایت رو تو وبمستر تعریف کردم تو سایتمون هم تقریبا 5 هزار تا پست هستش ولی قسمت Discovered URLs زده صفر این از چی میتونه باشه خواهشا راهنمایی کنید.
  • سایت هایی که تشخیص و شناسایی صفحاتشان بسیار دشوار است یا دارای محتوای غیر متنی سنگین، مانند فلش هستند.
  • اگر کمکی کنید ممنون میشم چون عکسهامو در نقشه سایت نمیاد.
  • اگر از وردپرس استفاده میکنید چنین امکانی رو خواهید داشت، فکر میکنم که بشه اضافه کرد با یه افزونه.
  • این نوع نقشه سایت، بیشتر برای کاربران انسانی مورد استفاده قرار می گیرد تا بتوانند محتوای موجود در سایت را بیابند و از آن استفاده کنند.
  • 109 تای آنها موجود یا Valid و 6 مورد آنها محروم یا Excluded هستند.

اگر قبلاً سایت مپ خود را در گوگل ثبت کرده باشید، تصویر زیر را مشاهده خواهید کرد. بر خلاف فایل robots.txt، موتورهای جستجو نمی‌توانند به صورت خودکار به دنبال نقشه سایت بگردند و آن را بخوانند. بنابراین باید خودتان به صورت دستی این قایل را در اختیار گوگل قرار دهید. اگر از سایت وردپرسی استفاده می‌کنید، خیلی راحت می‌توانید با افزونه Yoast SEO و با زدن یک دکمه برای سایت خود سایت مپ بسازید!

سایت ساز یوتاب

در غیر اینصورت گوگل اخطار می‌دهد که آپدیت تاریخ‌های صفحاتی که تغییری نکرده‌اند ممکن است بعنوان یک تاکتیک اسپم دیده شود. نقشه‌های سایت محدودیت URL دارند (تا 50 هزار تا URL را قبول می‌کنند). پس اگر یک سایت بسیار بزرگ با هزاران صفحه را اداره می‌کنید، گوگل توصیه می‌کند که نقشه سایت خود را به چند نقشه سایت کوچکتر بشکنید. در هرصورت، برای معرفی نقشه سایت خود، آدرس URL خود را دراین فیلد وارد کنید و دکمه “Submit” را فشار دهید.

موتورهای جستجو از نقشه سایت XML (همان نوع اول) استفاده می‌کنند تا ساختار سایت‌ها را یاد بگیرند. باید به خاطر داشته باشید که قرار دادن URL صفحاتِ سایت در سایت مپ، ایندکس شدن سایت را تضمین می‌کند. در این موارد شما می‌توانید با استفاده از نقشه سایت، آدرس صفحات فاقد لینک را به موتورهای جستجو بدهید. اگر سایت شما با تعداد بالای صفحات فاقد سایت مپ باشد، ممکن است برخی صفحات از دست خزنده‌ها در رفته و index نشوند.

آموزش ساخت نقشه سایت

نمیدونم اشتباه اون طرف بوده یا از محدودیت های سیستم سایت شماست. همونطور که گفتم سایت مپ سرعت ایندکس رو میتونه بالا ببره و اهمیت صفحات رو به گوگل نشون بده ولی باعث عدم حضور روبات های گوگل توی سایت شما نمیشه. توی آدرسی که در هاست سایت مپ شما رو میسازه 2 تا فایل سایت مپ هست که باید هردو رو پاک کنید و یک فایل به اسم error_log که اون رو هم پاک کنید. بعد همون افزونه رو از ابتدا نصب کنید و دکمه ساخت نقشه رو بزنید. مشخصا خطایی در کدنویسی شما وجود دارد که نقشه سایت بدرستی عمل نمیکند. همه افزونه ها رو غیرفعال کنید و فقط نقشه سایت فعال باشه.

مطالب پیشنهادی

از این پس مهم ترین مقالات سئو سایت را در این بخش قرار خواهیم داد. این مزیت این است که به شما امکان می دهد نقشه سایت خود را شخصی سازی کنید ، اما فقط برای توسعه دهندگان وب باتجربه توصیه می شود. با توجه به محبوبیت گسترده Google و اهمیت ترافیک ارگانیک ، شما می خواهید همه تلاش خود را برای کمک به این ربات در درک سایت خود انجام دهید. رفع ایرادات رایج وبسایت که روی نقشه سایت اثر می‌گذارند. راه حل چهارم یا ریسک نهایی، ما این راه را به شما پیشنهاد نمی دهیم چرا که تغییراتی که باید در این روش اعمال کنید هسته افزونه را درگیر می کند و ممکن است باعث آسیب پذیری پلاگین بشود.