نقشه سایت چیست؟ تاثیر XML Sitemap در سئو چگونه است؟ رادزاد-جان مولر


اما اگر از آن دسته افرادی هستید که برای بهبود سئو سایت خود هر اقدامی را انجام می دهید، بشدت ساخت و معرفی نقشه سایت را پیشنهاد می کنیم. فکر میکنم 50 هزارتا URL مختلف، مشکلی در ثبت سایت مپ ایجاد نمیکنه تا جایی که خاطر دارم امکان ثبت بیش از 50 هزار آدرس تو سایت مپ هم وجود نداره. سایت هایی که معمولا تعداد صفحات زیادی دارند (برای مثال 100 هزار صفحه به بالا) برای خودشون چندتا سایت مپ ایجاد میکنند و در نهایت هم توی تمام این سایت مپ ها رو داخل یک سایت مپ مادر تعریف میکنند.

من هم موافقم که تنها از افزونه yoast استفاده کنید برای سایت مپ. اولا که داشتن افزونه های زیاد روی وردپرس سرعت سایتتون رو پایین میاره و دوما اینکه yoast نقشه کاملی رو بهتون ارائه میده و بعید می دونم به افزونه دیگری نیاز داشته باشید. من نقشه دوتا سایت رو با yoast ساختم که در سرچ گوگل جایگاه مناسبی دارند. سایت شما دارای محتوای رسانه‌ای غنی از قبیل ویدیو و تصاویر بوده و یا در Google News نشان داده شده است.

  • هر چقدر نقشه سایت شما کوچکتر باشد، ایندکس آن راحت تر و سریعتر خواهد بود؛ اما این دلیل نمی شود که محتوای سایت خود را برای کوتاه شدن نقشه سایت در آن قرار ندهید.
  • برای اطلاع از دیگر ویژگی های این ابزار راهنمای گوگل سرچ کنسول را مطالعه کنید.
  • اگر با کدنویسی HTML آشنا باشید می‌توانید از آن استفاده کنید و یا می‌توانید با یک برنامه ویرایشگر متن ‌ مانند Sublime Text یک فایل XML بسازید.

در صورتی که شما سایت مپ سایتتان را ایجاد کنید و آن را به گوگل معرفی کنید، می توانید سئو سایتتان را تا حد زیادی بهبود دهید. افزونه Yoast SEO متناسب با محتواهای متعدد سایت امکان ایجاد سایت مپ‌های مختلف را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. اما در حالت پیشفرض، سایت مپ‌های پست‌ها، صفحات، نویسنده و دسته‌بندی‌ها را ایجاد می‌کند. با ابزار PowerMapper تنها یک گام تا ساخت سایت مپ فاصله دارید. PowerMapper ابزاریست فوق‌العاده جهت شناسایی خطاها و سازگاری سایت مپ فعلی سایت. اگرچه به عنوان ابزار ساخت sitemap بصری معروف شده، با این حال کارکردهای دیگری نیز دارد.

آموزش ساخت سایت مپ با افزونه یوآست

توجه داشته باشید که در این فایل تمام صفحات قرار نمی گیرد بلکه دسته بندی های اصلی مطلب در آن قرار می گیرند. البته بحث سایت مپ بسیار گسترده است و پیچیدگی های خاص خود را دارد. در اینجا سعی بر این است که بصورت خلاصه کارکرد آن را برای شما مطرح کنیم. در این مقاله به طور کامل در رابطه با مفهوم سایت مپ و فایده آن برای افزایش رتبه سایت صحبت می کنیم.

فعالیت های سئوکار

می توانید بر روی هر بخش کلیک کرده و جزئیات آن را در پایین صفحه مشاهده نمائید. در غیر این صورت برای ثبت، URL سایت مپ خود را در بخش مربوطه وارد کنید. این سایت یک فایل XML را به شما تحویل می دهد که می توانید به عنوان سایت مپ خود به کار بگیرید. اما اگر از وردپرس استفاده نمی کنید، می توانید از ابزار xml-sitemaps.com برای این منظور استفاده کنید. بهترین مزیت استفاده از این افزونه برای تهیه نقشه سایت این است که به طور خودکار به روز رسانی می شود. به عنوان مثال اگر از وردپرس برای طراحی سایت استفاده کرده اید، میتوانید از پلاگین سئو استفاده کنید.

اما چگونه نقشه سایت بسازیم ؟

همچنین در صورتی که CMS شما به صورت خودکار سایت مپ را ایجاد نکند، می‌توانید با یک سرچ ساده روش ایجاد نقشه سایت با استفاده از آن را متوجه شوید. نقشه سایت XML رایج‌ترین نقشه سایت است و در فایل robots.txt قرار می‌گیرد تا خزنده‌های گوگل و سایر موتورهای جستجو به آن دسترسی داشته باشند. زمانی که شما از سایت مپ در وب سایتتان استفاده میکنید این پیغام را به موتورهای جستجو میدهید که موتورهای جستجو وارد سایت شما شوند و به خوبی تمامی محتوایی که در وب سایت شما قرار دارد را ایندکس کنند.