نقشه سایت چیست ؟ تاثیر نقشه سایت در سئو


البته این موصوع با آپدیت گوگل سرچ کنسول در سال 2018 رفع شد. شما امروزه می توانید در بخش Index Coverage صفحات ایراد دار را بررسی کنید. در صورتی که می توانید، ایرادات این صفحات را رفع کنید اما اگر قادر نبودید مشکل را برطرف کنید بهتر است آن ها را noindex کنید تا روی کیفیت کلی صفحه تاثیری نگذارد. یک نقشه سایت XML یک نوع لیست نشانه‌گذاری شده با XML است به طوریکه موتورهای جستجو می‌توانند به آسانی اطلاعات را درباره URLها بگیرند تا سایت ایجاد شود.

  • سایت مپ در واقع، فایلی است که لیستی از مهم ترین محتواهای موجود در سایت را در بر دارد تا خزنده‌های گوگل بتوانند به راحتی این محتواها را ببینند و ایندکس کنند.
  • بنابراین می‌تواند یکی از معیارهای مهم درسئو سایت باشد.
  • اما برای سایت های دیگر باید آنها را خودتان با استفاده از کدهای موجود در اینترنت توسعه دهید.
  • البته این بیانیه در تضاد با گفته آقای Illyes در سال 2015 است.
  • زمانی که سایت یا فروشگاه اینترنتی شما راه اندازی شد باید نقشه آن را در سرچ کنسول ثبت کنید، تا گوگل صفحات شما را شناسایی کند و بعد از هربار بروز رسانی نیز آنها را مورد بررسی قرار دهد.

اغلب موتورهای جستجو شناخته‌شده نظیر گوگل، بینگ و یاهو از این فایل پشتیبانی می‌کنند و محتویات موجود در آن را بررسی می‌کنند. نسخه رایگان screamingfrog تنها قادر به بررسی ۵۰۰ صفحه از سایت شما هست. لذا اگر سایت شما بیش از ۵۰۰ صفحه دارد استفاده از این ابزار برای ساخت نقشه سایت کارایی ندارد.پس از پایان بررسی به منوی Sitemaps و سپس XML sitemap بروید. از آنجا که گوگل توجه چندانی به برچسب‌های ، و ندارد، توصیه می‌کنیم که آن‌ها را در نقشه سایت خود قرار ندهید. همچنین بهتر است با رفتن به سربرگ Images تصاویر را در نقشه سایت خود قرار دهید. برای ساخت سایت مپ و کنترل بیشتر روی محتوای نقشه سایت، به افزونه‌‌هایی مانند یوست سئو و یا رنک مث نیاز دارید.

فقط در صورت نیاز نقشه سایت بسازید.

شما می‌توانید هر زیردامنه را به صورت مجزا در سرچ کنسول ثبت کرده و نقشه سایت خودش را به گوگل معرفی کنید. بررسی این مورد نیازمند دسترسی به سرچ کنسول است در غیراینصورت نمی‌توان پاسخ دقیقی داد. تحلیل گزارشات و شناخت ابزارهای سرچ کنسول را به صورت کامل و دقیق در دوره آموزش گوگل سرچ کنسول ارائه کرده‌ایم. اگر قبلا دوره را خریداری کردید سوال خود را در گروه اختصاصی تلگرام ارسال کنید تا توسط مدرس دوره مهندس اسماعیلی پاسخ داده شود. ربات‌های گوگل به صورت مستمر و دوره‌ای نقشه سایت را بررسی می‌کنند. با اضافه شدن هر صفحه جدید به سایت ما یا تغییر در محتوا و زمان انتشار این فایل به صورت خودکار به‌روزرسانی شده و اطلاعات لازم را در اختیار گوگل قرار می‌دهد.

نقشه سایت XML

باید بررسی بشه که دلیل ایندکس نشدن صفحات چی بوده و بعد مشکل رو حل کنیم. ممکنه به دلیل تکراری بودن مطالب بوده باشه و یا کدگذاری صفحات داخلی که اجازه دسترسی به صفحات رو نمیده. منظورتون از معرفی همون وارد کردنه نقشه سایت بوده بنظرم. اگر اکانت گوگل وبمستر داشته باشید همه این مشکلات رو میشه به راحتی بررسی کرد.

طراحی سایت شرکتی

برای مثال نقشه سایت شما به ۵۰۰۰ صفحه لینک داده شده است. اما وقتی به گزارش سرچ کنسول نگاه می‌کنید، سایت شما تنها ۲۰۰۰ صفحه ایندکس شده دارد. می‌توانید از یک ابزار آنلاین تولیدکننده نقشه سایت مانند xml-sitemaps.com استفاده کنید. این ابزارهای رایگان برای شما یک فایل XML را که می‌توانید به عنوان نقشه سایت از آن استفاده کنید، می‌سازند. با توجه به نکاتی که تا به اینجا گفته شد، نحوه ساخت نقشه سایت و بهینه‌سازی آن برای سئو در ادامه آمده است. مسیر نقشه سایت را در فایل robots.txt قرار دهید، با اینکار موتور جستجو سریعتر آنرا پیدا می کند.