نقشه سایت چیست و باید شامل چه چیزهایی باشد


اگر لینک سازی داخلی را به خوبی انجام ندهید و بک لینک زیادی داشته باشید، گوگل به سختی می تواند تمام صفحات سایت شما را پیدا کند. اگر از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده نمی‌کنید نگران نباشید شما می‌توانید به کمک ابزار XML-Sitemaps.com یک فایل XML بسازید و به‌عنوان نقشه سایت استفاده کنید. اون هم دقیقا همون ایرادی رو از سایت شما گرفته که من بهتون گفتم، نوع کاراکتری که استفاده شده مناسب نیست و بهتر بود که از unicode یا UTF8 استفاده میکردید.

  • اما هم آقای مولر و هم آقای Illyes اعلام کرده اند که موتورهای جستجو این تگ را نادیده می گیرند.
  • برای نقشه‌های سایت با کمتر از 100 URL، می‌توانید به صورت دستی یک نقشه ایجاد کنید.
  • سلام دوست عزیز، اگر همون سیستمی که روی سرور سوار میشه منظورتون هست من تا حالا شخصا باهاش کار نکردم و نیازی بهش نداشتم.
  • نقشه سایت شما مناسب کاربران سایت است، نقشه سایت برای گوگل باید در فرمت XML مانند آنچه در مقاله معرفی کردیم ساخته شود.

فقط کافی هست آدرس سایت مپ رو در انتهای این فایل قرار بدین. اگر از افزونه yoast استفاده نمی کنید، این روش برایتان مناسب تر است. یکی از ساده ترین راه هایی که برای ایجاد سایت مپ وجود دارد، استفاده از افزونه سایت مپ است.

نقشه سایت تصاویر XML

برای موفقیت ، هرکس از جایی شروع به کار می‌کند و گاهی از نقطه صفر شروع می‌کند. اما شما این شانس را دارید که تنها نباشید و چرخ را از نو نسازید. هستند و نیازی نیست نقشه را کدنویسی کنید یا ابزارهای دیگری استفاده نمایید. شما می‌توانید با استفاده از تگ hreflang در مورد نسخه‌های زبان جایگزین URL‌ها، این مورد را به گوگل اطلاع دهید. هر sitemap دارای نقاط قوت و ضعف برای استفاده در سئو است. در صورتی که سوالی در این زمینه دارید می توانید در قسمت نظرات با ما مطرح کنید تا در سریع ترین زمان ممکن به سوال شما پاسخ دهیم.

از نقشه سایت در کنار RSS/Atom Feeds استفاده کنید.

ولی در حال حاضر همانطور که گوگل نیز اعلام کرده است بخش هایی از نقشه سایت شما به درستی عمل نمیکند. مثلا در همین آدرس ارسالی اگر روی لینک دوم کلیک کنید متوجه میشوید به جای اطلاعات آدرس ها صفحه سفید نمایش داده میشود. چه مدت از معرفی نقشه سایت شما گذشته است؟ برای بررسی و ایندکس صفحات پیشنهاد میکنیم حداقل 2 هفته به گوگل زمان دهید. گاهی با توجه به تعداد زیاد صفحات و موضوعات یک سایت ساخت چند نقشه سایت لازم میشود. در اینصورت فایل مربوط به هر نقشه سایت باید در یک فایل ایندکس نقشه سایت لیست شود.

بسیاری از استراتژی های سئو که می خواهید در مورد آنها بشنوید متمرکز بر کلمات کلیدی هستند – اما کارهای دیگری نیز وجود دارند که به همان اندازه بسیار حیاتی هستند. نقشه سایت برای خزیدن موتورها و ایندکس کردن وب سایت ضروری است تا بتوان محتوای درون آن را در نتایج جستجو قرار داد. سایت مپ ها در تمام مدل های طراحی سایت وجود دارند و به نوعی راهنمای سایت ها برای موتور های جستجو هستند. برای وردپرس، سایت سازها، cms هایی مانند لاراول و سایر فریم ورک های طراحی سایت، سایت مپ هایی وجود دارد که می توانید آنها را برای سایت خود استفاده کنید. Sitemap فایل متنی می باشد که در سایت شما آدرس تمام صفحات سایت را در بر دارد.