نقشه سایت چیست و باید شامل چه چیزهایی باشد-جان مولر


همانطور که توضیح دادیم ساخت نقشه سایت و ثبت آن در گوگل امری ساده و آسان است. مخصوصا اگر سایت شما وردپرسی باشد و از افزونه سئو مناسب نظیر یوست سئو برای ایجاد آن استفاده کنید. علیرغم اهمیت نقشه سایت در سئو بایستی به خاطر داشته باشید که نقشه سایت یک فاکتور رتبه بندی نیست و ارتباطی به رتبه سایت در گوگلا ندارد. در واقع سایت مپ تنها به بررسی سریعتر و راحت‌تر محتوای سایت شما توسط گوگل کمک می‌کند. خوشبختانه ساخت نقشه سایت XML و ثبت آن در گوگل و سایر موتورهای جستجو کاری ساده و آسان است. سایت مپ یا نقشه سایت، فایلی است که اطلاعات کلی درباره تمام محتوا‌های موجود در سایت را به گوگل ارائه می‌دهد.

  • بی تردید اگر این دو نکته چنانچه به صورت درست و اصولی صورت پذیرد، هیچ عاملی شما را از رسیدن به موفقیت در کسب و کارتان باز نخواهد داشت.
  • فقط بعد از تغییرات اساسی نقشه سایت خود را بروز رسانی کنید.
  • Googlebot و سایر خزنده‌های وب با دنبال کردن لینک ها از یک صفحه به صفحه دیگر در وب می‌خزند.
  • پس از یک فایل فهرست بهینه برای فهرست کردن تمام نقشه‌های سایت استفاده کنید.
  • چیزی که تا دیروز به عنوان یک توصیه خوب محسوب می شد، امروزه دیگر چنین ویژگی ندارد.

پس از آن شما باید آدرس سایت مپ خودتان را در کادری که مشخص کرده ایم، وارد کنید و گزینه SUBMIT را انتخاب کنید. توصیه ما این است که نقشه سایت را به صورت دستی وارد کنید تا مطمئن شوید که حتما موتورهای جستجو قادر به پیدا کردن آن هستند. پس از این شما قادر خواهید بود که فرکانس و اولویت مطلب نقشه سایت خودتان را تنظیم کنید. در صورتی که این مقادیر را تغییر دهید، موتورهای جستجو آن را به عنوان نکته ای در نظر می گیرند که بر اساس معیارهایشان می توانند آن ها را دنبال کنند و یا نادیده بگیرند.

اما چگونه نقشه سایت بسازیم ؟

اهمیت داشتن نقشه سایت برای گوگل بسیار زیاد است؛ چون ربات‌های گوگل همواره در بین صفحات مختلف سایت می‌خزند. اگر لینک سازی داخلی در سایت به درستی انجام نشده باشد، این ربات‌ها سردرگم خواهند شد. اما در مقابل با استفاده از نقشه سایت می‌توانند راه خود را پیدا کنند. امیدواریم که این مقاله به شما در پاسخگویی به تمام سوالات شما در مورد نقشه سایت XML و نحوه ایجاد نقشه سایت XML برای سایت وردپرس کمک کرده باشد. برای افزودن نقشه سایت خود به بینگ ، باید به وب سایت Bing Webmaster Tools مراجعه کرده و برای یک حساب کاربری ثبت نام کنید. پس از ثبت نام، می توانید وب سایت خود را در بخش ” Add new site ” اضافه کنید.

سایت مپ (Sitemap) چیست؟ نحوه ساخت نقشه سایت

در سال 2017 گری ایلیس از گوگل توئیت کرد که ربات های گوگل به قسمت اولویت توجهی نمی کنند. قبل از هر نکته دیگری باید به خوبی متوجه شوید که نقشه سایت چیست و چه ماهیتی دارد. نقشه سایت به فایل هایی گفته می شود که به موتورهای جستجو درباره صفحاتی که قابلیت کراول شدن را دارند، اطلاعات می دهد. این فایل های یک لیست ساده از URL هایی است که شامل اطلاعات بیشتری در مورد صفحات مورد نظر می باشد؛ مثل آخرین زمان بروز رسانی آن ها. دقت داشته باشید که ساخت و ثبت نقشه سایت در کنسول موتورهای جستجو مزایای فراوانی به همراه دارد. اگر تاکنون اقدام به انجام این کار نکرده اید، ترسی به دل راه نداده و همین امروز اقدام به ساخت آن کنید.

اگر از Yoast استفاده نمی کنید، افزونه های دیگری در وردپرس برای این منظور وجود دارند. © ۱۴۰۱ تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گروه دیجیتال نردبانمی‌باشد و هر گونه کپی‌برداری پیگرد قانونی دارد. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم. فراموش نکنید که برای ذخیره تغییرات روی دکمه ذخیره کلیک کنید. در آخر، فراموش نکنید که روی دکمه “Update Options” کلیک کنید تا تغییرات خود را ذخیره کنید. سپس، روی دکمه ذخیره تغییرات کلیک کنید تا تغییرات شما ذخیره شود.