نکات عملی برای ارائه پروژه های سئو به مدیران – جمعه تخته سفید



نظرات نویسنده کاملاً متعلق به خودش است (به استثنای رویداد غیرمحتمل هیپنوتیزم) و ممکن است همیشه نظرات Moz را منع، نکند.

هر زمان که باید کار سئوی خود را به بخش ها یا مدیران دیگر ارائه دهید، گروه های مختلفی از ذینفعان با علایق متفاوت خواهید داشت، بنابراین باید رویکرد متفاوتی به آنها داشته باشید. برای کمک به شما، بتان شما را با پنج نکته اصلی خود برای به اشتراک گذاشتن کار خود با C-suite آشنا می کند.

WBF - نکات کاربردی برای ارائه پروژه های سئو به مدیران

روی تصویر وایت برد بالا کلیک کنید تا یک نسخه با وضوح بالا در یک تب جدید باز شود!

رونویسی ویدیو

سلام. بنابراین نام من Bethan Vincent است و من شریک مدیریت Open Velocity هستم و اینجا هستم تا در مورد نحوه ارائه ارائه بهتر به سهامداران اجرایی با شما صحبت کنم.

1. مقدمات را تنظیم کنید

بنابراین ما قصد داریم با نکته ای شروع کنیم که نوعی پیش از ارائه اتفاق می افتد، و اساساً زمینه را برای درک سهامداران شما فراهم می کند.

در هر شرایطی، شما گروه‌های مختلفی از ذینفعان با نیازهای متفاوت و سهام متفاوت خواهید داشت و می‌خواهید کمی متفاوت با آنها برخورد کنید. بنابراین من یک ربع جادویی را دوست دارم. بنابراین در اینجا ما یکی را داریم که اساساً به شما نشان می دهد در هر فرآیند تصمیم گیری افرادی با نفوذ بالا و نفوذ کم دارید. ذینفعان می توانند افراد یا گروه هایی از افراد باشند. این را در نظر داشته باشید.

سپس افراد یا گروه‌هایی را دریافت می‌کنید که دارای سهام بالایی هستند، بنابراین آنها علاقه زیادی به نتیجه تصمیم دارند، و افرادی با سهام پایین‌تر. بنابراین اساساً در هر فرآیندی، شما می خواهید ت،یم کنید و تسخیر کنید، و این چیزی است که من به شما توصیه می کنم انجام دهید. زمان زیادی را برای آن صرف نکنید. این بیشتر یک تمرین فکری است. می تو،د این کار را در پشت دستمال انجام دهید. اما به این فکر کنید که افرادی با نفوذ بالا و سهام پایین چه ،، هستند، زیرا این افراد بسیار جالب هستند و می توانند قهرمان شما در فرآیند تصمیم گیری باشند، زیرا اساساً می تو،د از نفوذ آنها استفاده کنید.

من به صراحت می گویم که بروم و با فرد یا گروهی از افرادی که فکر می کنم در جعبه قهرمانان من قرار می گیرند صحبت کنم و بگویم: “هی، آیا شما از این تصمیم حمایت می کنید؟ آیا به انجام آن کمک می کنید؟ این چیزی است که قرار است انجام شود. این چیزی است که برای سازمان م،ی خواهد داشت.” سپس شما دارای نفوذ بالا و گروه‌های دارای ریسک بالا هستید، و آن‌ها افرادی هستند که واقعاً می‌خواهید بیشتر وقت خود را صرف تعامل، متقاعد ، و الهام بخشیدن کنید.

اساساً، شما می خواهید به آنها نشان دهید: این تصمیم چگونه است، چگونه چیزی که من پیشنهاد می کنم برای آنها بهتر است؟ چگونه قرار است نتایج بهتری ایجاد کند؟ چگونه به درآمد شرکت کمک می کند؟ چگونه قرار است به چیزی ملموس کمک کند؟ بنابراین زمان زیادی را با آن افراد بگذر،د، زیرا در نهایت، در واقع، اگر نتو،د از آن دسته از سهامداران اولویت خود عبور کنید، احتمالاً تصمیم به نفع شما نخواهد بود.

بنابراین شما افرادی را خواهید داشت که دارای سهم بالا و نفوذ کم هستند. من می ترسم که این اغلب بازاریابی است، به خصوص وقتی صحبت از پروژه هایی مانند، فرض کنید، تغییرات CRM باشد. ما یک تغییر شگفت انگیز CRM را دوست داریم. اساساً با این گروه، شما می خواهید با آنها مشورت کنید زیرا تأثیر تصمیم آنقدر روی آنها خواهد بود که می خواهید با آنها مشورت کنید و مطمئن شوید که واقعاً آنها را ناامید نمی کنید و معرفی نمی کنید. چیزی که زندگی و کارشان را غیر قابل اجرا می کند.

سپس شما گروه کم ریسک و کم نفوذ خود را دارید، و اینها افرادی هستند که می خواهید به آنها اطلاع دهید و می خواهید اساساً بر نوع بازخورد آنها در مورد تصمیم پیشنهادی نظارت کنید زیرا ممکن است در واقع افرادی را پیدا کنید که فکر می کنید کم خطر هستند. و نفوذ کم زم، به یکی از این گروه‌ها منتقل می‌شود که به طور کامل متوجه شوید که واقعاً کار آنها چیست و آنها در تلاش برای رسیدن به چه چیزی هستند.

بنابراین این چیزی است که باید به آن توجه داشت. پس زمینه خود را تنظیم کنید. قبل از ارائه افراد را درگیر کنید. آن قهرمانان را در کنار خود بگیرید.

2. آن را مختصر نگه دارید

بنابراین، ث،اً، وقتی می‌آیید به ذینفعان اجرایی ارائه می‌دهید، و آیا این یک ارائه رسمی با تخته وایت برد و اسلاید و همه چیز است، یا اینکه در یک جلسه است و شما فقط ایده‌ای را پیشنهاد می‌کنید، من از شما می‌خواهم. تا این نام اختصاری BORA که کمی عجیب است را در ذهن داشته باشید.

بنابراین شما می خواهید آن را مختصر نگه دارید. هر ارائه، هر نوع ارائه به سهامداران ارشد، شما می خواهید آن را واقعا قابل هضم و قابل درک نگه دارید. روشی که من دوست دارم نوع ارائه خود را ساختار دهم، یا حتی اگر سندی باشد که به سهامداران ارشد ارائه می‌دهم، این است که با پس‌زمینه شروع می‌کنم، با زمینه شروع می‌کنم، تصویر را ترسیم می‌کنم.

سپس مستقیماً به فرصت می‌رسم. پس چه چیز ملموسی روی زمین است؟ واقعاً از این تصمیم چه نتیجه ای می تو،م بگیریم؟ چه تاثیری بر شرکت خواهد داشت؟ چگونه قرار است درآمد حاصل شود؟ سپس می‌خواهید به درخواست بروید، و من فکر می‌کنم این چیزی است که مردم اغلب از ارائه‌ها غافل می‌شوند. به طوری که آنها به نوعی پیش زمینه را تنظیم می کنند، فرصت را تعیین می کنند و سپس آن را به ذینفعان ارشد واگذار می کنند تا بفهمند چه چیزی را می خواهند.

واقعا صریح باشید سوال شما چیست؟ آیا بودجه است؟ آیا منبع است؟ آیا تصمیمی است که باید گرفته شود؟ سپس در نهایت، تمام ضمائم خود را با این اطلاعات ب،ب،د. اگر افراد می‌خواهند وارد جزئیات شوند، مطمئن شوید که داده‌ها را دارند، مطمئن شوید که مطالب متنی را در اختیار دارند، اما سعی نکنید همه آن‌ها را در یک جلسه بررسی کنید، زیرا رک و پوست کنده شما فقط نمی‌تو،م در یک چارچوب زم، محدود از تمام جزئیات مطالب عبور کنیم، زیرا فکر می‌کنم این عادلانه است که بگوییم وقتی به سهامداران ارشد ارائه می‌کنید، زمان آنها اغلب واقعاً گران‌بها است، و اگر دارید یک ساعت یا نیم ساعت برای ارائه، صادقانه بگویم این تمام چیزی است که دارید، بنابراین باید آن را بسیار بسیار محدود به زمان نگه دارید.

3. وقفه ها را پیش بینی کنید

این من را به نقطه شماره سه می رساند. شما باید وقفه ها را پیش بینی کنید. بنابراین فکر می‌کنم بسیاری از ما در جلساتی با ذینفعان ارشد شرکت کرده‌ایم، جایی که شروع به ارائه ارائه، انجام طرح خود کرده‌ایم، و با سؤالات قطع شده‌ایم. بسیاری از مردم این را کاملاً ناامید کننده می دانند. میدونی چیه؟

تا حدی کمی ناامید کننده است، اما من فکر می کنم باید درک کنیم که سهامداران ارشد اغلب مسائل را زیر سوال می برند، زیرا آنها واقعاً سرمایه گذاری کرده اند، آنها علاقه مند هستند، آنها سعی می کنند کمی عمیق تر به موضوعات بپردازند. . در واقع، هیچ چیز بدتر از ارائه یک سخنر، برای سهامداران ارشد نیست و در آن غم و اندوه و سکوت وجود دارد. این نشانه بدتری است. بنابراین این واقعیت که شما این سوالات را دریافت می کنید بسیار عالی است. اما شما باید آنها را پیش بینی کنید.

شما باید آنها را در ساختار جلسه بسازید. بنابراین دوباره، این به مختصر نگه داشتن آن برمی گردد. با پیش زمینه و فرصت خود شروع کنید، شاید در نوع 5 یا 10 اسلاید، یا یک سند یک صفحه ای. اما سپس آن فضا را برای این سؤالات در نظر بگیرید و فقط پیش بینی کنید. قرار است. شما نمی تو،د با آن مبارزه کنید. اما پس از آن نیز در پایان جلسه، باید آن را به درخواست بازگرد،د، زیرا باز هم، اگر از ریل خارج شده باشید، برخی افراد وقتشان تمام می شود، خدای من، من پنج دقیقه وقت دارم. ، کرده اند، یا وقتشان تمام شده است و آن افراد باید بروند و چیزی از بحث به دست نیاورده اند.

بنابراین وقفه ها را پیش بینی کنید. آن را به آن درخواست برگرد،د. شما باید درخواست خود را بد،د، قبل از اینکه وارد جلسه شوید، سؤال خود را بد،د.

4. به روز رس، هفتگی

ما قصد داریم به نقطه ای برویم که تقریباً با اولین نکته من مرتبط است، که در مورد تنظیم آن زمینه است و قبل از اینکه پیشنهاد یا ارائه خود را انجام دهید، مطمئن شوید که ذینفعان را درک می کنید، چشم انداز را درک می کنید. شما برخی از این کارهای اولیه را انجام داده اید.

بعد از اینکه جلسه را انجام دادید، فکر می‌کنم یک نوع کار بعد از تصمیم گیری زیاد است. پس امیدوارم که شما تصمیم گرفته باشید. شما می خواهید اساساً مردم را در جریان کارهای خوبی که انجام می دهید نگه دارید. کاری که من دوست دارم انجام دهم ارسال یک به روز رس، هفتگی است. این یک ایمیل واقعاً بسیار کوتاه است که من جمع‌آوری می‌کنم، یا می‌تواند به ،وان مثال، در یک ویکی داخلی نیز، اگر آن را دارید، استفاده کنید. اما من آن را برای سازمان گسترده‌تر ارسال می‌کنم، نه فقط سهامداران، و مردم را در جریان کارهای خوبی که شما انجام می‌دهید نگه می‌دارد.

این می تواند به سادگی یک خلاصه باشد، بنابراین این چیزی است که این هفته اتفاق افتاده است، کمی، دوباره، تنظیم پس زمینه، و سپس لیست گلوله ای از به روز رس، ها. این کاری است که ما انجام داده ایم. اینها نتایجی است که به دست آورده ایم. اینها چیزهایی هستند که ما راه اندازی کرده ایم. ممکن است چیزهای زیادی که راه اندازی کرده اید نداشته باشید. شاید این همان کاری باشد که تیم انجام داده است. این چیزی است که آنها از کار ، روی آن لذت برده اند.

لازم نیست واقعاً عمیق یا چیزی شبیه به آن یا هر چیز ترسناکی باشد. سپس در نهایت، این مهم ترین نقطه این ارتباط است — با دعوت به همکاری پایان دهید. من قبلاً این کارها را انجام داده‌ام و آنها را به سازمان‌ها فرستاده‌ام و برای توسعه‌دهندگان و مهندسان فرستاده‌ام، و در واقع آن در را باز کرده‌ام و می‌گویم: “ببین، این چیزی است که بازاریابی انجام می‌دهد. اینها برخی از کارهایی است که ما انجام می‌دهیم. اینها برخی از نتایج، نتایجی است که ما به دست آورده ایم. سلام، آیا ،ی در مورد آنها سؤال یا نظری دارد؟

این مکالمه را دعوت می کند و واقعاً به شما کمک می کند تا مخاطبان داخلی خود را پرورش دهید. ما در پرورش مخاطبان خارجی بسیار خوب هستیم، اما فکر می‌کنم در داخل نیز می‌تو،م بهتر عمل کنیم.

5. چرا می گذرم

در نهایت، من فقط می‌خواستم به نوعی توضیح بدهم که چرا من اکنون نسبتاً، خوب، در حرفه‌ام ارشد هستم، یک شرکت را اداره می‌کنم، و چرا گاهی اوقات چیزهایی را که تیمم برایم می‌آورد، منتقل می‌کنم.

بنابراین اولاً، من چیزهایی را منتقل می کنم زیرا صادقانه بگویم که من آن را درک نمی کنم. من فکر می کنم این نوع تصور غلط وجود دارد که افرادی که در موقعیت های واقعاً عالی هستند همه چیز را می دانند. ما قطعا این کار را نمی کنیم. به خصوص وقتی با متخصص، مانند متخصصان سئو سروکار داریم، شما اطلاعات عمیق و متنی کاملی دارید که ممکن است من نداشته باشم. بنابراین گاهی اوقات من آن را نمی فهمم.

من نمیفهمم اینجا باید چیکار کنم من زمینه را درک نمی کنم. من پس زمینه را متوجه نمی شوم. پس این به مختصر نگه داشتن آن برمی گردد. ث،ا، من فقط وقت یا بودجه ندارم. من فکر می‌کنم وقتی مردم به نوعی پیشنهاد می‌کنند و می‌پرسند که پیشنهادی برای انجام کاری دارند، ممکن است هزینه‌های بودجه‌ای آن را وارد کنند، ممکن است هزینه‌های مالی آن را صرف کنند، اما ،وماً این را نمی‌دانند. هزینه زم، دارد

بودجه و زمان دو موردی هستند که در یک سازمان بسیار بسیار محدود هستند. بنابراین کمی در مورد پیامدهای زم، و آنچه می‌خواهید فکر کنید و آیا سازمان منابع لازم برای ارائه آن را دارد. بنابراین گاهی اوقات، بله، من فقط وقت ندارم و بودجه ای برای آن ندارم. ثالثاً من تصویر بزرگ را نمی بینم. منظور من از این این است که شما چیزی را برای من مطرح می کنید، و من نمی فهمم یا نمی توانم بین آنچه شما مطرح می کنید و اه، سازم، ما، اه، تجاری ما، ارتباط برقرار کنم.

اینجاست که واقعاً مهم است، حتی اگر یک متخصص سئو، متخصص PPC، هر چه باشد، این که هدف سازم، را درک کنید که همه شما باید برای رسیدن به آن تلاش کنید. هر ،ب و کار خوب باید یک طرح تجاری داشته باشد و بتواند آن را به شما منتقل کند. بنابراین تا جایی که ممکن است، مطمئن شوید که آنچه پیشنهاد می‌کنید با آن تصویر بزرگ‌تر مطابقت دارد.

در نهایت، من فقط نمی‌دانم که این چگونه می‌تواند برای ما پول درآورد. ،ب و کارها برای ،ب درآمد وجود دارند. ما در دنیای سرمایه داری زندگی می کنیم. ما به نوعی نمی تو،م با آن مبارزه کنیم. بنابراین گاهی اوقات نمی توانم مسیر ROI را ببینم. من ،وماً نباید مسیر مستقیم را ببینم. لازم نیست این ROI در این بازه زم، تضمین شود.

من می دانم، به خصوص در مواردی مانند سئو که زمان می برد، ناشناخته های زیادی وجود دارد، که می تواند کمی ناملموس تر باشد. اما باید بتوانم پیوند علی را ببینم. اگر نمی توانم آن را ببینم، آن را امضا نمی کنم. بنابراین امیدوارم که زمینه ای در مورد نحوه برخورد با آن مکالمات با تصمیم گیرندگان ارشد به شما داده شده باشد. متش،.

رونویسی ویدیو توسط S،chpad.com


منبع: https://moz.com/blog/presenting-seo-projects-whiteboard-friday