هزینه یک کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ چقدر باید باشد؟



اگر برند شما بتواند از مخاطبان یک سوپراستار آنلاین استفاده کند چه؟ رساندن پیام شما به مخاطبان مرتبط می تواند بسیار ارزشمند باشد.

در گذشته، فقط برندهای بزرگ می توانستند تأییدیه افراد مشهور را بپردازند. اکنون، با قدرت و گستردگی رسانه های اجتماعی، اینفلوئنسر مارکتینگ به مراتب در دسترس تر است. تنها با 700 دلار، می‌تو،د بیش از 15000 بازدید دریافت کنید – و اگر مشتری شما ،ج زیادی دارد، می‌تواند با یک سلبریتی تلویزیونی مانند امیلیا کلارک با حدود 130000 دلار شریک شود.

بیایید به هزینه های کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ بپردازیم تا بتو،د کمپین بازاریابی اینفلوئنسر خود را برنامه ریزی کنید.

کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ دقیقا چیست؟

اینفلوئنسرها دارای نفوذ و اعتبار هستند. آنها از استعدادها، دانش یا شخصیت خود برای ارتباط با افراد در رسانه های اجتماعی استفاده می کنند و سرنخ آن در نام است – آنها می توانند بر انتخاب ها و ،یدهای دنبال کنندگان خود تأثیر بگذارند. بنابراین، اینفلوئنسر مارکتینگ تاکتیکی است که در آن ،ب‌وکارها و برندها با افرادی همکاری می‌کنند که پیروان یا نفوذ قابل توجهی در بازار هدف خاصی دارند. اینفلوئنسرها محتوایی را ایجاد می کنند که یک محصول یا خدمات را تبلیغ می کند و آن محتوای تبلیغاتی را با دنبال کنندگان خود به اشتراک می گذارد.

در مورد چه نوع اینفلوئنسرهایی صحبت می کنیم؟

اینفلوئنسرها در هر شکل و اندازه و در هر کانال آنلاینی که فکرش را بکنید وجود دارند. البته در بالای صفحه، نام های بزرگی مانند کیم کارداشیان و محبوب ترین یوتیوبر تمام دوران، MrBeast را می بینیم. اما تعداد زیادی از اینفلوئنسرها با مخاطبان خاص وجود دارند که کمک آنها ،وماً بانک را از بین نمی برد.

به ،وان یک قاعده کلی، شما می تو،د مح،ه کنید که یک اینفلوئنسر بر اساس تعداد فالوورهایش، برای هر پست چقدر هزینه می گیرد. در اینجا خلاصه ای از انواع مختلف اینفلوئنسرها، بر اساس اندازه مخاطب، داده های ارائه شده توسط BuzzGuru و تجربه ما از کار با هزاران حرفه ای آورده شده است.

img-semblog

اینفلوئنسرهای نانو

اینفلوئنسرهای نانو معمولا بین 1000 تا 5000 دنبال کننده دارند. در حالی که این پست‌ها کوچک هستند، پست‌هایی که توسط اینفلوئنسرهای نانو به اشتراک گذاشته می‌شوند از یک جامعه نزدیک بهره می‌برند که در آن اینفلوئنسر اغلب در یک زمینه تخصصی متخصص است. برخی از آنها از همکاری با برندها در ازای محصولات یا فقط به این دلیل که آن را دوست دارند خوشحال هستند.

هزینه تقریبی هر پست (همه کانال ها): از $0 < $1000

اینفلوئنسرهای میکرو

میکرو اینفلوئنسرها بین 5000 تا 30000 دنبال کننده در شبکه های اجتماعی دارند. این بخش محبوبی است و 77٪ از برندها ترجیح می دهند با میکرو اینفلوئنسرها کار کنند.

میانگین هزینه تقریبی هر پست (همه کانال ها): 1674 دلار

سایز متوسط

اینفلوئنسرهای متوسط ​​می توانند بین 30000 تا 200000 دنبال کننده داشته باشند. آن‌ها نسبت به اینفلوئنسرهای ،د شناخته شده‌تر هستند و دامنه وسیع‌تری دارند. قبل از ثبت نام در کمپین با آنها، ارزش بررسی میزان تعامل آنها در هر پست را دارد.

میانگین هزینه تقریبی هر پست (همه کانال ها): 3396 دلار

اینفلوئنسرهای کلان

این غول های رسانه های اجتماعی می توانند بین 200000 تا 50000 فالوور داشته باشند که به این م،ی است که می توانند برای هر پست پول بسیار بیشتری دریافت کنند.

میانگین هزینه تقریبی هر پست (همه کانال ها): 4992 دلار

اینفلوئنسرهای مگا

این اینفلوئنسرهای نادر که به ،وان افراد مشهور نیز شناخته می شوند، بیش از 500000 دنبال کننده دارند. آن‌ها گران‌ترین هستند و می‌توانند میلیون‌ها دلار در هر پست دریافت کنند.

میانگین هزینه تقریبی هر پست (همه کانال ها): 5,497 دلار

برآورد هزینه کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ بر اساس کانال

با توجه به این ارقام، مشخص است که صنعت بازاریابی تأثیرگذار ارزش پول زیادی دارد – طبق گفته‌های خودی این صنعت، 17.4 میلیارد دلار در سال 2023. بنابراین، قابل درک است که شما ممکن است نگران باشید که کمپینی مانند این آسیب جدی در امور مالی شما ایجاد کند.

اما یک خبر خوب وجود دارد! با بیش از 50 میلیون اینفلوئنسر که در کانال های مورد علاقه شما حضور دارند، کار با آنها می تواند بسیار مقرون به صرفه تر از آنچه تصور می کنید باشد، بسته به اینکه کدام پلتفرم رسانه اجتماعی را انتخاب کنید.

در اینجا لیستی از میانگین قیمت های جه، برای هر پلتفرم آمده است:

کانال رسانه های اجتماعی

حدود قیمت

اینستاگرام

پست ها متوسط 10 دلار برای هر انتشار، به ازای هر 1000 دنبال کننده. در سال 2021، میانگین هزینه یک پست اینستاگرام 1170 دلار و هزینه متوسط ​​یک استوری اینستاگرام 906 دلار بود.

TikTok

اینفلوئنسرها در TikTok بسته به تعداد فالوورهایشان برای هر ویدیو از 5 تا 2500 دلار دریافت می کنند.

یوتیوب

یک گزینه گران‌تر، سازندگان YouTube می‌توانند آن را شارژ کنند 20 دلار برای هر ویدیو، به ازای هر 1000 مش،. میانگین پست یوتیوب می تواند برای هر ویدیو نزدیک به 4500 دلار برای شما بازگرداند.

توییتر

ارزان ترین گزینه، جایی که اینفلوئنسرها به ازای هر 1000 دنبال کننده، 2 دلار برای هر پست دریافت می کنند.

چه نوع همکاری هایی در دسترس است؟

کمپین های بازاریابی زیادی وجود دارد که ،ب و کارها می توانند با همکاری با یک تأثیرگذار توسعه دهند. مهم است که به یاد داشته باشید که انواع مختلفی از همکاری ها برای بودجه های مختلف من، هستند و هزینه ها می تواند بسته به صنعت متفاوت باشد.

به ،وان مثال، در صنعت گردشگری، ارائه اقامتگاه، بازدید از آبگرم یا سایر تجربیات سفر در ازای تبلیغ توسط یک تأثیرگذار رایج است که هزینه ها را کاهش می دهد. با این حال، در صنعت مد، برندها برای انحصار بودن هزینه می‌کنند، زیرا نمی‌خواهند با یک اینفلوئنسر کار کنند که یک هفته کیف جدید گوچی و سپس کیف جدید پرادا را هفته بعد تبلیغ کند. بنابراین، هزینه مشارکت با اینفلوئنسر برای برندهای مد لو، بسیار بالاتر است.

اغلب اینفلوئنسرها «بسته‌های» پستی را ارائه می‌کنند که در آن هزینه کمتری برای همکاری طول،‌تر می‌گیرند. BuzzGuru و دیگر پلتفرم‌ها می‌توانند به واسطه‌ی این معاملات کمک کنند و به شما کمک کنند تا بیشترین سود را به دست آورید.

در اینجا نگاهی به برخی از محبوب ترین گزینه ها و توضیحاتی در مورد قیمت گذاری می کنیم.

تاکتیک اینفلوئنسر

شرح

ملاحظات قیمت گذاری

پست مهمان

پست مهمان جایی است که تأثیرگذاران پست های وبلاگ را در وب سایت یا وبلاگ یک برند ایجاد و منتشر می کنند.
اینفلوئنسر یک پست در مورد موضوعی مرتبط با صنعت شرکت ایجاد می کند و پیوندهایی به وب سایت در آن گنجانده است.
در عین حال، برند محتوای باکیفیت به دست می آورد و دیده شدن خود را در میان مخاطبان جدید افزایش می دهد.

به خاطر داشته باشید که در این نوع کمپین باید به اینفلوئنسر و وب سایت پول پرداخت کنید.

هزینه های نوشتن اینفلوئنسر از شروع می شود تقریبا 400 دلار

انتشار وب سایت از 60 تا 15000 دلار، بسته به اندازه مخاطب و اعتبار دامنه.

محتوای حمایت شده

محتوای حمایت‌شده شامل این است که برندها به اینفلوئنسرها پول می‌دهند تا محصولات یا خدمات خود را در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی یا کانال‌های دیگر تبلیغ کنند.

اینفلوئنسرها پست‌های متنی، ویدیوها یا داستان‌هایی را ایجاد می‌کنند، از جمله بر،بی که نشان می‌دهد محتوای حمایت شده است.

محتوای حمایت‌شده می‌تواند شامل بررسی محصول، جعبه‌گشایی ویدیوها، آموزش‌ها و موارد دیگر باشد.

بسته به اندازه مخاطب و نوع محتوا، هزینه ها از 10 دلار تا بیش از 4000 دلار متغیر است.

هم آفرینی

برند و اینفلوئنسر با هم همکاری می کنند تا ایده ها را توسعه دهند و محتوا ایجاد کنند.

ایجاد مش، می تواند اشکال مختلفی داشته باشد، از جمله راه اندازی محصول، مجموعه های نسخه محدود و محتوای انحصاری.

هدف ایجاد یک تجربه منحصر به فرد برای مخاطبان اینفلوئنسر و در عین حال افزایش آگاهی و افزایش فروش برای برند است.

بسته به نوع و حجم محتوای مورد نیاز و همچنین حجم مخاطب، هزینه ها بسیار متفاوت است.

مسابقات

در مسابقات، مسابقات یا هدایای اینفلوئنسرها، اینفلوئنسرها با شرکت‌ها همکاری می‌کنند تا محصولات یا خدمات برند را تبلیغ کنند.

اینفلوئنسر محتوایی ایجاد می‌کند که حاوی اطلاعاتی درباره جوایز احتمالی، ا،امات ورود و مهلت‌های زم، است که ممکن است از شرکت‌کنندگان خواسته شود برند، اینفلوئنسر یا هر دو را دنبال کنند و همچنین دوستان را در نظرات تگ کنند.

یک پست می تواند از 25 دلار تا بیش از 1000 دلار متغیر باشد.

هزینه ها به میزان مشارکت تأثیرگذار بستگی دارد.

به طور کلی، تعاملات طول، مدت قابل مذاکره است، بنابراین هزینه هر پست مقرون به صرفه تر است.

اشاره می کند

ذکر اینفلوئنسر یکی از ساده ترین کمپین های اینفلوئنسر مارکتینگ موجود است. اینفلوئنسر برند را در یک نظر “ذکر” می کند و برای آن هزینه می گیرد. هنگامی که این کار به خوبی انجام شود، می‌تواند ترافیک را به وب‌سایت برند هدایت کند، فروش را افزایش دهد و مشتریان وفادار خود را دنبال کند.

هزینه از 25 دلار، بسته به اندازه مخاطب.

کدهای تخفیف

کدهای تخفیف اینفلوئنسر به مخاطبان کمک می کند تا مشتری شوند!

شرکت شما می‌تواند یک کد تخفیف منحصربه‌فرد برای اینفلوئنسر فراهم کند تا با فالوورهای خود به اشتراک بگذارد، که با پست‌هایی در رسانه‌های اجتماعی تبلیغ می‌شود.

هزینه از 25 دلار، بسته به اندازه مخاطب.

چگونه هزینه کمپین خود را ،ن بزنید

اکنون می‌د،د چه گزینه‌هایی دارید، باید هزینه کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ شما را بررسی کنید.

پلتفرم هایی مانند BuzzGuru به ،وان یک فروشگاه یکپارچه برای اجرای کمپین های بازاریابی تأثیرگذار عمل می کنند. آنها می توانند به ،ب و کار شما کمک کنند تا مشخص کند که اینفلوئنسرها و کمپین های خاص چقدر هزینه دارند.

در اینجا یک راهنمای سریع برای استفاده از پلتفرم آورده شده است. در مورد استفاده زیر، تصور می کنیم که یک شرکت بازی کوچک مستقر در بریت،ا با بودجه محدود هستیم:

  1. از تب کشف اینفلوئنسر شروع کنید، کانال مورد نظر خود را انتخاب کنید. بیش از 27 میلیون اینفلوئنسر برای انتخاب وجود دارد! این شرکت بازی در حال حاضر حضور خوبی در Twitch دارد، بنابراین آنها می‌خواهند بازاریابی YouTube را گسترش دهند.
img-semblog
  1. از فیلترها برای انتخاب صنعت، تعداد بازدیدها، مش،ین، زبان و کشور خود استفاده کنید. در مثال زیر ما طرح رایگان را در طاقچه بازی نشان می دهیم.
img-semblog
  1. لیست بزرگی از اینفلوئنسرهای مرتبط به شما ارائه می شود که هر طور دوست دارید فیلتر شده اند. می‌تو،د روی هر کدام کلیک کنید تا جزئیات آن‌ها گسترش یابد. در زیر دو مثال داریم: یک مگا اینفلوئنسر و یک میکرو اینفلوئنسر. آمار آنها را خواهید دید و به طور متوسط ​​​​برای مشارکت در خدمات آنها چقدر هزینه دارد.
img-semblog

با هزینه ادغام بیش از 250000 دلار، اولین تأثیرگذار از بودجه خارج است. نگاهی بیشتر، دیپ سیلور، اینفلوئنسر مستقر در بریت،ا با محدوده قیمت قابل کنترل‌تری را نشان می‌دهد.

img-semblog
  1. همچنین می تو،د ببینید که هر اینفلوئنسر از نظر کیفیت کانال چقدر خوب عمل می کند. این به شما کمک می کند تا تعیین کنید که آیا ارزش دارد بودجه خود را برای هر تأثیرگذار خاص ،ج کنید. در زیر نمونه ای از اینفلوئنسرهای بی کیفیت و خوب دسته بندی شده را مشاهده می کنید.
img-semblog

مهم است که به خاطر داشته باشید که اندازه مخاطب مهمترین معیار نیست. تعداد لایک ها، تعامل ها و نظرات، شاخص های بهتری برای یک کمپین موفق هستند.

همچنین شایان ذکر است که هزینه های اینفلوئنسر همیشه با رتبه بندی کیفیت کانال مطابقت ندارد. پس حتما به این معیارها توجه کنید.

img-semblog
  1. هنگامی که شرکت بازی تشخیص داد که یک اینفلوئنسر پتانسیل خوبی دارد، می‌تواند آنها را به فهرست نهایی اضافه کند. می تو،د این کار را با ابزار فهرست سازی یکپارچه انجام دهید و سپس مرتبط ترین و مقرون به صرفه ترین تأثیرگذاران را برای برند خود انتخاب کنید.
img-semblog

بعداً می‌تو،د کمپین‌های اینفلوئنسر خود را ایجاد و مدیریت کنید و حتی از همکاران و مشتریان دعوت کنید تا به‌روز بمانند. این پلتفرم همچنین پیش بینی های عملکرد مبتنی بر داده و گزارش های خودکار را ارائه می دهد.

افکار نهایی

هنگامی که برای اولین بار کار با اینفلوئنسرها را شروع می کنید، باید بد،د که هزینه آن چقدر خواهد بود و آیا تاثیرگذار خواهد بود یا خیر. سپس، زمان ارتباط با اینفلوئنسرها، مذاکرات و روابط تجاری و اینفلوئنسر است.

با پلتفرمی مانند BuzzGuru، می تو،د به راحتی کمپین ها، ارتباطات و حتی هزینه ها را پیش بینی کنید و موفقیت های خود را گزارش دهید.


منبع: https://www.semrush.com/blog/influencer-marketing-campaign-cost