هوش محتوا به نرمافزاری اطلاق میشود که از یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی برای سنجش نحوه عملکرد انواع مختلف محتوا با مخاطبان هدف شما استفاده میکند.
شما می تو،د از این بینش ها برای بهبود استراتژی بازاریابی آنلاین خود با انتخاب موضوعات یا انواع محتوایی که با خوانندگان شما طنین انداز می شود، استفاده کنید.
هوش محتوا، حدس و گمان را از استراتژی محتوا خارج می کند.
میتو،د دادههای مربوط به محتوایی را که عملکرد خوبی با مخاطبانتان دارد تجزیه و تحلیل کنید و از آن اطلاعات برای تنظیم دقیق استراتژی محتوای خود استفاده کنید. که می تواند به افزایش سرنخ، ترافیک و فروش کمک کند.
در زیر، در مورد اینکه چرا هوش محتوا برای ،ب و کار شما مهم است، ویژگی هایی که باید هنگام انتخاب یک پلتفرم اولویت بندی کنید، و پنج مورد از ابزارهای مورد علاقه ما برای شروع کار بحث خواهیم کرد.
چرا به هوش محتوا نیاز دارید؟
بسیاری از بازاریابان از بازاریابی محتوا برای دستیابی به مشتریان احتمالی استفاده می کنند. این به م،ای ایجاد محتوایی است که برای رشد، درگیر ، و حفظ مخاطبان شما باشد.
اما راه های زیادی برای دستیابی به مخاطب وجود دارد. می تو،د پست های وبلاگ را منتشر کنید، یک وبینار میزب، کنید، یک پست اجتماعی بنویسید و غیره.
هوش محتوا از داده ها استفاده می کند تا به شما در درک تأثیر محتوایتان کمک کند. بنابراین میتو،د موفقیتهای قبلی را تکرار کنید و چیزهایی که کار نمیکند را کاهش دهید.
می تو،د از ابزارهای هوش محتوا برای دسترسی به گزارش های لحظه ای استفاده کنید. به علاوه بینش در مورد نوع محتوایی که به نتیجه می رسد.
در اینجا فقط چند چیز وجود دارد که می تو،د با کمک هوش محتوا انجام دهید:
- بر اساس داده های قبلی و تجزیه و تحلیل رقبا، دریابید که مخاطبان شما از چه نوع محتوایی لذت خواهند برد
- عملکرد محتوای خود را بر اساس داده های مخاطبان و رقبا پیش بینی کنید
- تأثیر محتوای خود را با داده های زمان واقعی اندازه گیری کنید
- محتوایی ایجاد کنید که هدف جستجوی مخاطبان شما را نشان دهد
- فرآیند تولید محتوا را با بینش هوش مصنوعی خودکار کنید
نحوه انتخاب پلتفرم هوش محتوا
قبل از اینکه یک پلتفرم هوش محتوا را انتخاب کنید، چند نکته مهم وجود دارد که باید در نظر بگیرید:
1. آیا داده ها را در زمان واقعی جمع آوری می کند؟
پلتفرمهای هوش محتوایی خوب، بینشهای مستقیم مخاطبان را دنبال میکنند. که به شما کمک می کند تا با رفتار مشتری و روندهای بازار همیشه در حال تغییر همراه باشید.
یادگیری از رفتار مخاطب در زمان واقعی به شما این امکان را می دهد که آن تغییرات را تشخیص دهید و به سرعت عمل کنید. میتو،د از بینشها برای ایجاد سریع محتوای مرتبطتر برای خوانندگان استفاده کنید.
2. آیا فرآیندهای تکراری را خودکار می کند؟
هدف هوش محتوا ایجاد محتوای تاثیرگذار در مقیاس است. بنابراین مهم است که ببینیم چگونه ابزارهای مختلف می توانند کارهای خسته کننده تر را خودکار کنند.
در اینجا چند نمونه از وظایفی که نرم افزار هوش محتوا باید به صورت خودکار انجام دهد آورده شده است:
- تحقیقات بازار و رقبا
- ت،یم بندی مخاطب
- تحقیق کلمات کلیدی
- تجزیه و تحلیل ترافیک
- تحقیق محتوایی
- گزارش نویسی
با کاهش وظایف دستی، می تو،د بهره وری خود را افزایش دهید و برای پروژه های پیچیده تر وقت بگذارید.
3. آیا بینش مخاطب و رقیب را ارائه می دهد؟
تجزیه و تحلیل عملکرد محتوای خود کافی نیست.
ابزار هوش محتوا را انتخاب کنید که بینشی در مورد رقبا و تحقیقات بازار ارائه می دهد.
هدف هوش محتوا این است که یاد بگیرید چگونه محتوایی با عملکرد بهتر ایجاد کنید. و برای دستیابی به آن، درک مخاطبان و رقبای خود بسیار مهم است.
به دنبال ابزاری باشید که تجزیه و تحلیل عمیق هر دو را ارائه دهد.
نکته حرفه ای: Semrush مجموعه کاملی از ابزارهای تحقیقاتی رقبا، به علاوه ابزارهایی مانند Market Explorer را برای تحقیقات بازار ارائه می دهد.
4. آیا ادغام شخص ثالث را ارائه می دهد؟
یک پلتفرم هوشمند محتوای خوب باید از ادغام های شخص ثالث که همکاری را آسان تر می کند، پشتیب، کند.
به ،وان مثال، ممکن است بخواهید کنسول جستجوی گوگل و گوگل آنالیتی، را برای مرور کلی داده ها به هم متصل کنید.
یا ممکن است بخواهید اطلاعات را مستقیماً به Google Docs یا Google Sheets صادر کنید.
قبل از انتخاب پلتفرم، بررسی کنید چه ادغام هایی در دسترس هستند.
5. آیا فرآیند تولید محتوا را ساده می کند؟
نرم افزار هوش محتوا معمولاً طیف گسترده ای از ابزارهای مرتبط را ارائه می دهد. اما اطمینان حاصل کنید که ابزارهایی که برای آنها پول می پردازید در واقع به ساده سازی فرآیند تولید محتوا کمک می کند.
در اینجا چند نمونه از کارهایی که ممکن است بخواهید در همان مجموعه ابزار انجام دهید آورده شده است:
- انجام تحقیق در مورد کلمات کلیدی
- صفحات رقیب را تجزیه و تحلیل کنید
- خطوط کلی محتوا ایجاد کنید
- محتوای جذاب بنویسید
- محتوا را برای بهترین شیوه های سئو بهینه کنید
ابزارهای هوش محتوا
استفاده از ابزارهای هوش محتوا به خودکارسازی فرآیند تولید محتوا و به دست آوردن سریع بینش عملکرد کمک می کند.
در اینجا چند گزینه وجود دارد که می تو،د برای شروع امتحان کنید.
1. سمروش
Semrush مجموعه ای از بیش از 40 ابزار سئو و بازاریابی را ارائه می دهد که بسیاری از آنها می توانند برای اه، هوشمندی محتوا استفاده شوند.
جعبه ابزار سئو به شما امکان می دهد رقبا را تجزیه و تحلیل کنید تا بتو،د بینشی در مورد استراتژی های آنها به دست آورید و ببینید سایت شما چگونه مقایسه می شود.
و جعبه ابزار Content Marketing ابزارهای مختلفی را در اختیار شما قرار میدهد که به شما کمک میکند ایدههای محتوا را تحقیق کنید، قالبها ایجاد کنید و نسخهای من، برای سئو بنویسید.
Semrush Sem Toolkit
جعبه ابزار SEO بیش از 20 ابزار و گزارش دارد که به شما در موفقیت سئوی وب سایت شما کمک می کند.
شما می تو،د از ابزارها و ایجاد گزارش برای پنج حوزه سئو زیر استفاده کنید:
شروع به تجزیه و تحلیل عملکرد وب سایت خود با استفاده از داشبورد SEO کنید. داشبورد به شما کمک می کند دید و رفتار مخاطبان خود را در طول زمان پیگیری کنید.
برای دسترسی به داشبورد سئو، باید یک پروژه را انتخاب یا ایجاد کنید.
پس از راه اندازی پروژه خود، داشبورد مجموعه ای از گزارش ها را به شما نشان می دهد، از جمله:
- تجزیه و تحلیل دامنه
- ممیزی سایت
- جستجوگر سئوی صفحه
- بینش ترافیک ارگ،ک
- و بیشتر
این داده ها از ابزارهای سئوی Semrush منفرد می آیند. برای مشاهده اطلاعات کامل روی “مشاهده گزارش کامل” در زیر کلیک کنید و ویجت را مشاهده کنید.
از ابزارهای Compe،ive Research برای دسترسی به ،ن ترافیک رقبا استفاده کنید.
یا از سایر ابزارهای Semrush برای انجام تحقیقات کلمات کلیدی، شروع لینک سازی، و نگه داشتن زبانه ها در مورد سلامت سئو داخلی و فنی سایت خود استفاده کنید.
سعی کنید با جستجوگر SEO در صفحه شروع کنید. صفحات وب شما را تجزیه و تحلیل می کند و گام های عملی را برای بهبود رتبه بندی شما ارائه می دهد.
همچنین می تو،د Google Analytics و Search Console را با حساب Semrush خود ادغام کنید. این به شما کمک می کند بدون ،وج از Semrush به جدیدترین و دقیق ترین داده های سایت خود دسترسی داشته باشید.
با کلیک ، شروع کنید “راه اندازی حساب کاربری گوگل” در زیر نماد “تنظیمات”.
راهنمای ما در مورد ادغام های Semrush را بخو،د تا بیشتر بد،د.
مجموعه ابزار بازاریابی محتوای Semrush
مجموعه ابزار بازاریابی محتوا به شما کمک می کند محتوای داده محور ایجاد کنید که با مخاطبان شما طنین انداز شود.
محتوای موجود را بهینه کنید، شکافهای محتوا را شناسایی کنید و محتوای را حسابرسی کنید تا ببینید چگونه کار میکند.
به ،وان مثال، ابزار حسابرسی محتوا به شما امکان می دهد محتوای یک وب سایت را بررسی کنید تا صفحاتی را که ممکن است نیاز به بهبود داشته باشند را بیابید.
حساب Google Analytics خود را بر اساس عملکرد به گروه های طبقه بندی شده متصل کنید:
و صفحات را یک به یک برای یک تصویر کامل تجزیه و تحلیل کنید:
برای ایجاد محتوا آماده اید؟ از ابزار «تحقیق موضوع» برای ایجاد ایدههای موضوعی بر اساس محتوای با عملکرد برتر استفاده کنید.
یک موضوع اضافه کنید و سرفصل ها، سوالات و جستجوهای مرتبط را مشاهده خواهید کرد:
هنگامی که ایده ای دارید، می تو،د از قالب محتوای SEO برای شروع استفاده کنید.
به سادگی کلمه کلیدی خود را وارد کنید، و بر اساس 10 صفحه رقیب برتر، توصیه های سئو دریافت خواهید کرد:
و هنگامی که برای نوشتن آماده شدید، دستیار نگارش SEO را فعال کنید. شروع به تایپ یا وارد ، یک صفحه موجود از وب کنید تا امتیازات و پیشنهاداتی برای خوانایی، سئو، اصالت و لحن صدا دریافت کنید:
همچنین میتو،د از گزینه AI Rephraser دستیار نوشتن SEO برای بازنویسی، سادهسازی، گسترش یا خلاصه ، بخشهایی از متن خود استفاده کنید:
راهنمای جعبه ابزار بازاریابی محتوای ما را برای جزئیات بیشتر بخو،د.
2. ImpactHero
ImpactHero یک ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی است که به شما نشان می دهد چه محتوایی در هر مرحله از سفر مشتری بیشترین تأثیر را دارد.
این ابزار به هر صفحه یک “امتیاز تاثیر” ارائه می دهد. که مشخص می کند یک صفحه بر اساس ارزش یک هدف و تصمیم کاربر برای تبدیل چقدر درآمد دارد.
ImpactHero همچنین نکاتی را در مورد نحوه ایجاد محتوایی که عملکرد بهتری دارد ارائه می دهد.
ویژگی های اضافی شامل موارد زیر است:
- پیدا کنید که کاربران کجا می روند تا بتو،د نقاط ضعف را بهبود بخشید
- برای تجزیه و تحلیل بهتر سفر مشتری، محتوا را بر اساس مرحله (جذب، تاثیر، تبدیل) مشاهده کنید
- از غربال ، تعداد زیادی داده اجتناب کنید—شما فقط داده های مرتبط با محتوای خود را در این ابزار خواهید دید
- اه، سفارشی را برای تجزیه و تحلیل عمیق تر تنظیم کنید
با یافتن کانال های با عملکرد برتر خود شروع کنید:
سپس یاد بگیرید که چه نوع محتوایی بهترین عملکرد را دارد. ImpactHero در مورد طول محتوا و نوع محتوا (به ،وان مثال، فهرست مقالات، مقالات نحوه انجام، مقالات پرسش) گزارش می دهد.
از این اطلاعات برای تصمیم گیری در مورد نوع محتوای بعدی استفاده کنید.
ImpactHero همچنین در مورد تجزیه و تحلیل های مختلفی که برای بازاریابان محتوا اهمیت دارد گزارش می دهد. بنابراین شما حتی نیازی به ، پلت فرم برای دریافت تمام داده های مورد نیاز خود ندارید.
3. تمیز
پاک ، خود را “نرم افزار مدیریت محتوا” می نامد. میتو،د همه محتوا را از پلتفرم پیدا کنید، مدیریت کنید و به اشتراک بگذارید.
موتور خودآموز آن در طول زمان با ترجیحات شما سازگار می شود تا به شما کمک کند محتوای مرتبط را پیدا کنید و موفقیت آن را تکرار کنید.
Curata درآمد را بر اساس نوع محتوا ،ن می زند. بنابراین می تو،د ببینید کدام نوع محتوا بهترین عملکرد را دارد و بیشترین درآمد را برای شما به ارمغان می آورد. که به شما این امکان را می دهد که تصمیمات استراتژی محتوای قوی در حال حرکت به جلو بگیرید.
همچنین میتو،د گزارشهای سفارشی را برای ردیابی معیارهای خاص (و صادرات دادهها به Excel یا PDF) تنظیم کنید.
راه های اضافی برای استفاده از Curate عبارتند از:
- محتوای اصلی را مستقیماً از پلتفرم بنویسید و منتشر کنید
- با سیستم مدیریت محتوای خود (CMS) و ابزارهای اتوماسیون بازاریابی (مانند HubS، و MailChimp) یکپارچه شوید.
- محتوایی را کشف کنید که عملکرد خوبی در رسانه های اجتماعی دارد
4. محتوا
با رضایت یک محصول سازم، است که به شما امکان می دهد محتوای خود را در پلتفرم ایجاد، توزیع و ردیابی کنید.
با «ایدههای داستان سئو» شروع کنید—موضوعات محتوا بر اساس استراتژی محتوایی خاص شما، به صورت محتوایی توصیه میشود. یا برای شبکه فریلنسری Contently، طرح های سفارشی ایجاد کنید.
هنگامی که محتوای خود را منتشر می کنید، می تو،د ارزش آن را در داشبورد تجزیه و تحلیل ردیابی کنید.
داشبورد تجزیه و تحلیل ارزش ترافیک SEO و ترافیک جستجوی ارگ،ک شما را نشان می دهد:
و آمارهایی مانند «افراد در روز»، «زمان توجه» و «میانگین زمان توجه برای هر فرد»:
Contently همچنین به شما امکان می دهد عملکرد محتوای خود را در کانال های مختلف مانند وب سایت ها، رسانه های اجتماعی و ایمیل اندازه گیری کنید.
این به شما کمک می کند بفهمید کدام کانال ها در ایجاد تعامل و تبدیل موثرتر هستند. بنابراین می تو،د استراتژی توزیع خود را بهینه کنید.
همچنین میتو،د گزارشهای سفارشی را برای ردیابی معیارهای کلیدی ،بوکار تنظیم کنید و دادهها را به Excel یا PDF صادر کنید.
ویژگی های اضافی عبارتند از:
- یک تقویم بازاریابی بصری کشیدن و رها ،
- امکان ردیابی کمپین های بازاریابی محتوا
- گردش کار محتوا و قالب های مختصر
- سرقت ادبی و بررسی سئو
- تحلیلگر صدا و لحن
5. بهینه سازی کنید
بهینه یک CMS سازم، است که از فناوری هوش محتوا برای ارائه توصیههای محتوای بلادرنگ استفاده میکند. مستقیماً در خود CMS.
هدف آن کمک به شما در تولید محتوایی است که باعث تبدیل و افزایش درآمد می شود.
میتو،د دقیقاً متوجه شوید که چه موضوعاتی باعث اقدامات با ارزش (مانند تبدیل یا درآمد) میشوند، بنابراین میتو،د روی محتوایی تمرکز کنید که به شما در رسیدن به اه،تان کمک میکند.
Optimizely همچنین دارای یک سیستم مدیریت دارایی دیجیتال به نام Li،ry است. شما می تو،د تمام دارایی های دیجیتال خود را در یک مکان سازماندهی کنید و با فیلترها و پوشه های پیشرفته به سرعت آنچه را که نیاز دارید پیدا کنید.
در اینجا فقط چند مورد وجود دارد که Optimizely می تواند به شما کمک کند:
- محتوای وب / توصیه های محصول
- محتوای ایمیل / توصیه های محصول
- هدف گذاری مجدد
- گزارش در زمان واقعی
از هوش محتوا برای رشد ،ب و کار خود استفاده کنید
پلتفرمهای هوشمند محتوا با خودکار ، کارهای تکراری در وقت شما صرفهجویی میکنند. بنابراین تیم شما می تواند روی مشاغلی تمرکز کند که نیاز به لمس انس، دارند.
و با استفاده از نرمافزار هوش محتوا برای تصمیمگیریهای مبتنی بر داده، سازندگان محتوای شما میتوانند زمان بیشتری را برای آنچه کار میکند صرف کنند. و از هدر دادن زمان برای چیزی که نمیکند دست بردارید.
ابزارهای هوش محتوایی زیادی وجود دارد. اطمینان حاصل کنید که یکی را انتخاب می کنید که همه قابلیت های مورد نیاز شما را فراهم می کند – از ایده پردازی محتوا تا توزیع.
آیا می خواهید طیف گسترده ای از ابزارها را به صورت رایگان امتحان کنید؟ آزمایشی رایگان Semrush خود را امروز شروع کنید.
منبع: https://www.semrush.com/blog/content-intelligence