وضعیت جستجو 2023



آیا اغلب فکر می کنید که چگونه می تو،د از یک چشم انداز دیجیتالی همیشه در حال تغییر عقب نم،د؟

رفتارهای جستجوگر دائما در حال تغییر است و تطبیق به ،وان برندی که بسیار به عملکرد آنلاین متکی است می تواند دشوار باشد. با این حال، دو دلیل وجود دارد که ممکن است با این واقعیت کمی راحت‌تر استراحت کنید: (1) مطمئناً شما تنها ،ی نیستید که در چنین موقعیتی قرار دارید، و (2) مطالعه جستجو را برای پایان دادن به همه مطالعات جستجو پیدا کرده‌اید. ما وضعیت جستجو، تجزیه و تحلیل سالانه 360 درجه Semrush از به‌روزرس،‌های Google، رفتارهای جستجو و فعالیت‌های SEO را منتشر کرده‌ایم—شما گزارش کامل را در اینفوگرافیک State of Search 2023 ما خواهید یافت.

این مطالعه از مجموعه وسیعی از ابزارها و گزارش‌های ما، از جمله داده‌های پایگاه داده Semrush Sensor، Domain Analytics، Traffic Analytics و موارد دیگر استفاده کرد تا به شما در بهینه‌سازی استراتژی SEO و پیشی گرفتن از رقبا کمک کند. تجزیه و تحلیل ما با استفاده از داده‌های جستجوی اخیر، روندها را برجسته می‌کند، اما همچنین با مقایسه سال‌های 2022 با 2021، نحوه جستجوی افراد، عملکرد صنایع و تغییرات SERP در سراسر جهان را مشخص می‌کند. قبل از اینکه وارد اینفوگرافیک شوید، در اینجا یک مزه از اکتشافات ما آورده شده است.

ما روند کل ترافیک در سال 2022 را بر اساس 100000 دامنه برتر در ایالات متحده از رتبه Semrush .Trends و تجزیه و تحلیل ترافیک (داده های Clickstream) مح،ه کردیم. به طور متوسط، این وب سایت ها حدود 140 میلیارد بازدید در ماه داشتند و با در نظر گرفتن رکود میانه سال، به نظر می رسد روند ترافیک از فعالیت های اقتصادی در سال 2022 پیروی می کند. در اواسط سال 2022 کاهش جزئی وجود داشت و بهبودی در این زمینه به وجود آمد. آ، سال.

روند ترافیک جستجو در همان دامنه ها از الگوی مشابهی پیروی کرد و حدود 18٪ از کل ترافیک سال را تشکیل داد. حتماً اینفوگرافیک State of Search 2023 را بررسی کنید تا داده‌ها، از جمله ترافیک جستجو برای برخی از بزرگترین وب‌سایت‌های جهان را بررسی کنید.

ما همچنین روندهای ترافیک جستجو را برای صنایع منتخب تجزیه و تحلیل کردیم تا چگونگی تغییر چشم انداز از یک نام تجاری به برند دیگر را کشف کنیم.

برخی از صنایع ظاهراً مستقیماً تحت تأثیر بحران های ژئوپلیتیکی و اقتصادی در طول سال قرار گرفتند، از جمله رسانه ها، ،ده فروشی ها، و خدمات و فناوری. به نظر می‌رسد که سایرین بیشتر تحت تأثیر تغییرات فصلی تقاضای مصرف‌کننده قرار گرفته‌اند، اما یک صنعت خاص پس از اوج‌گیری در ماه ژوئیه دچار مشکل شد – خودتان در اینفوگرافیک نگاهی بیندازید.

حتی با وجود اینکه جهان تحت تاثیر تغییرات و بحران های اقتصادی جه، قرار گرفته بود، ا،ر صنایع رشد نشان داده بودند و سطح ترافیک جستجوی آنلاین خود را تا پایان سال 2022 به دست آورده بودند. دسامبر 2021 تا دسامبر 2022 در اینجا:

img-semblog
  • صنایع الکترونیک، زیبایی، رسانه و مواد غذایی همه در سال رشد ،د
  • صنایع ،ده فروشی، آموزش آنلاین و سفر از نظر ترافیک کاهش یافتند، اما نه به طور چشمگیری
  • صنایع خدمات و فناوری و مد افت قابل توجهی در ترافیک در سال 2022 تجربه ،د.

در سال گذشته 10 به‌روزرس، تأیید شده گوگل وجود داشت که کمی کمتر از سال 2021 بود، اما مطالعه وضعیت جستجو نشان داد که به نظر می‌رسد میانگین سالانه از سال 2017 در حال افزایش بوده است.

بخشی از تجزیه و تحلیل ما شامل ،ن تأثیر به‌روزرس،‌های Google در طول زمان بود. شاید تعجب کنید که از داده‌ها ببینید که تأثیر این به‌روزرس،‌ها در سال 2022 نسبتاً کم به نظر می‌رسد. در اینجا کشف کنید که کدام به‌روزرس،‌ها کمترین تأثیر را در سال 2022 داشتند.

از نظر نوسانات، علیرغم خوانش کمتر در سنسور Semrush از جولای به بعد، در سال 2022 نسبت به سال 2021 بالاتر بود. این ممکن است به دلیل تغییر در نحوه ایجاد و انتشار به‌روزرس،‌ها توسط Google باشد. همه به‌روزرس،‌های سال 2022 تأثیرگذاری کمتری نسبت به سال 2021 داشتند، اما آ،ین به‌روزرس، Core در مارس 2023 تأثیر زیادی داشت، که با این نظریه که Google در حال تغییر به یک به‌روزرس، الگوریتم پیوسته‌تر است، در تناقض است. شاید به‌روزرس، مارس 2023 به دلیل تأثیری که ChatGPT بر Google داشته است، بزرگ‌تر بوده است…

img-semblog

چگونه هدف جستجو در سال 2022 در مقایسه با 2021 تغییر کرد؟

ما می خواستیم ،ن بزنیم که چگونه توزیع اعداد و حجم جستجوی کلمات کلیدی بر اساس هدف جستجو در سال 2022 تغییر کرده است، بنابراین از پایگاه داده Semrush Domain Analytics استفاده کردیم که به طور مداوم 159 میلیون کلمه کلیدی دسکتاپ را در ایالات متحده ردیابی می کند.

تحلیل ما روند مثبت عجیبی را برای دو گروه کلیدواژه خاص کشف کرد، در حالی که دو گروه دیگر در جهت مخالف حرکت ،د. گوگل به وضوح تعادل SERP ها را تغییر داده است و شروع به منحرف ، توجه جستجوگر از نتایج صرفاً اطلاعاتی کرده است – برای یافتن اطلاعات بیشتر، داده های موجود در اینفوگرافیک را کاوش کنید.

img-semblog

به ،وان دنباله‌ای از مطالعه صفر کلیک ما در سال 2022، می‌تو،د در گزارش کامل وضعیت جستجوی امسال، نحوه عملکرد CTRها در SERPهای Google را نیز بررسی کنید. چند جستجو منجر به کلیک روی اولین نتیجه شد؟ عملکرد موبایل در مقایسه با دسکتاپ چگونه بود؟ آیا تغییرات Google با ارائه نتایج بیشتر مبتنی بر تبلیغات، کلیک ها را بیشتر کاهش داده است؟

بینش های مرتبط بیشتر را می توان در یافت مطالعه CTR Backlinkoنیز که بر اساس همین داده ها به روز شد.

طبق داده‌های وضعیت جستجوی ما، سال گذشته در واقع یک روند کاهشی سه ساله در تعداد دامنه‌های رتبه‌بندی داشت. این ممکن است تا حدی به دلیل برخی از مشکلات نمایه سازی گوگل باشد که در سال گذشته با آن مواجه شد، یا این احتمال وجود دارد که بهتر از همیشه در مبارزه با هر،مه ها و حذف دامنه های نامربوط از فهرست خود باشد. ما همچنین باید این احتمال را در نظر بگیریم که تعداد بیشتری از دامنه‌هایی که در شروع همه‌گیری ایجاد شده‌اند، اکنون رها شده‌اند، در حالی که مارک‌های معتبرتر به رتبه‌بندی برای کلمات کلیدی بیشتر با صفحات کمتر تبدیل شده‌اند.

اهمیت داشتن یک استراتژی دیجیتال قوی با محتوای باکیفیت در اینجا آشکار است و ،ب‌وکارها را تحت فشار بیشتری برای سرمایه‌گذاری در سئو و محتوا قرار می‌دهد. اگر نتوانند با بودجه برتر برندهای بزرگتر رقابت کنند، این می تواند مشاغل کوچک را در معرض خطر بیشتری قرار دهد.

هر چند این همه خبر بد برای چنین وب سایت هایی نبود. ما هنوز تعداد قابل توجهی از وب‌سایت‌های جدید را پیدا کردیم که در نتایج جستجوی Google در سال 2022 ظاهر می‌شوند—28 درصد دامنه‌های بیشتری در بالای دامنه‌هایی که قبلاً در پایگاه داده خود ردیابی کرده بودیم ظاهر شدند. این درصد در سال 2022 کمتر از سال 2021 بود، اما همچنان بیشتر از سال 2020 بود:

img-semblog

از وضعیت جستجو در سال 2023 چه نتیجه ای خواهید گرفت؟

یافته های ما از این مطالعه State of Search 2023 نشان داده است که سال گذشته قطعاً از نظر ترافیک آنلاین چالش برانگیز بود. برندگان و بازندگان آشکاری وجود داشت، اما به نظر می‌رسد تقریباً هر صنعتی تحت تأثیر تغییرات SERP و نحوه رتبه‌بندی گوگل قرار گرفته است.

خودتان در داده ها غوطه ور شوید و نظرات خود را در مورد نحوه عملکرد تلفن همراه در مقابل دسکتاپ و آنچه به روز رس، های اخیر ممکن است در مورد Google به ما بگوید، به ما بگویید. آیا صنایعی که در سال 2022 ش،ت خوردند، در سال 2023 با قدرت بیشتری سازگار خواهند شد و با آن مق، خواهند کرد؟ آیا گوگل ما را در مورد تعداد دفعات به‌روزرس،‌های خود حدس می‌زند؟ آیا وضعیت جستجو دوباره در سال 2024 تغییر می کند؟

img-semblog


منبع: https://www.semrush.com/blog/state-of-search-2023