چرا در سئو مهم است؟



مشکل کلمه کلیدی: چیست و چرا اهمیت دارد؟
کاترینا هوردینکو
کاترینا هوردینکو

ویراستار تحقیق در Serpstat

امروزه قرار گرفتن در صفحه اول SERP برای هر کلمه کلیدی دشوار است. روزهایی که کافی بود یک کلمه کلیدی اصلی را در ابتدای متن در پست خود قرار می دادید، گذشته است و شما رتبه 1 را ،ب می کردید. برای پیشی گرفتن از سایت های موجود، چندین معیار سئو مانند حجم جستجو، هزینه به ازای هر کلیک، سختی کلمه کلیدی (KD) و غیره وجود دارد که باید قبل از انتخاب کلمه کلیدی در نظر گرفته شوند.

سختی سئوی کلمه کلیدی به شما این امکان را می دهد که تلاش لازم برای موفقیت را ،ن بزنید. همچنین، این معیار به شما کمک می کند تصمیم بگیرید که کدام صفحه از سایت باید برای هر گروه از کلمات کلیدی هدف قرار گیرد.

کارشناسان محترم ما از چت توییتر تجربه خود را در استفاده از کلمات کلیدی و معیارهای مختلف برای اندازه گیری آنها به اشتراک خواهند گذاشت:

لیزا سیکارد

لیزا سیکارد

صرفه جویی در زمان رسانه های اجتماعی، مشاور، وبلاگ نویس

لیندون NA

لیندون NA

مشاور ،ب و کار اینترنتی، (SEM (SEO/PPC)، CM & SMM

جوی ترند

جوی ترند

هم بنیانگذار Hum JAM آژانس دیجیتال مارکتینگ
به گفته چی

به گفته چی

تیلور مورچیسون

تیلور مورچیسون

آناستازیا ورونینا

اولنا پروخدا

متخصص رسانه های اجتماعی و جامعه در Serpstat
جرمی ریورا

جرمی ریورا

دریاچه بوید

دریاچه بوید

به #serpstat_chat بپیوندید تا در مورد سئوی کاربردی، روندها و به روز رس، ها با کارشناسان سئو صحبت کنید.

ما آنها را هر پنجشنبه در ساعت 2 بعدازظهر ET | ساعت 11 صبح در کانال توییتر ما با هشتگ #serpstat_chat.

به تقویم گوگل خود اضافه کنید

مشکل کلمه کلیدی چیست؟

قبل از پرداختن به چگونگی بررسی دشواری کلمه کلیدی، اجازه دهید این اصطلاح را روشن کنیم. سختی کلمه کلیدی یکی از مهم ترین معیارهای سئو است که نشان می دهد برای یک کلمه کلیدی چقدر سخت است که در صفحات نتایج موتور جستجو جایگاه های برتر را به دست آورد. افراد تازه وارد به سئو ممکن است متریک KD را با متریک رقابت کلمه کلیدی در آن اشتباه بگیرند Google Keyword Planner. رقابت کلمات کلیدی فقط به نتایج جستجوی پولی اشاره دارد و نمره دشواری کلمات کلیدی به نتایج جستجوی ارگ،ک اشاره دارد.

هرچه شاخص SEO KD برای هر کلمه کلیدی بالاتر باشد، رقابت بالاتر و شانس کمتری برای رتبه بندی برای آن کلمه کلیدی است. هرچه شاخص KD برای هر کلمه کلیدی کمتر باشد، رقابت کمتر و احتمال بهتر شدن آن از سایت های موجود برای همان کلمه کلیدی بیشتر می شود. بنابراین انتخاب کلمات کلیدی با شاخص دشواری کلمه کلیدی پایین همیشه برای مبتدیان توصیه می شود.

با توجه به مفهوم «رقابت»، رقابت دو بعد اصلی دارد: کمیت و کیفیت. برخی از اصطلاحات دارای “رقابت” زیادی هستند (صفحاتی که مرتبط هستند)، اما بسیاری از آنها ممکن است ضعیف باشند – به دلیل اینکه اصطلاح هدف اصلی نیست.

-لیندون NA

بنابراین، آیا رتبه بندی کلمات کلیدی ساده تر آسان تر است؟

منظور ما از ساده تر، کلمات کلیدی رقابتی کمتر است. اگر به اندازه کافی در مورد یک موضوع بنویسید و کلمات کلیدی ساده تر را بپاشید (1-2٪ از کل پست)، باید بتو،د در مدت زمان کوتاه تری رتبه بندی کنید. همچنین بستگی به این دارد که آیا وب سایت های دیگر نیز همین کار را در جایگاه شما انجام می دهند.

– لیزا سیکارد

چرا مشکل کلمه کلیدی مهم است؟

تحقیق صحیح کلمات کلیدی به م،ای درک درآمد بالقوه، رقابت پذیری آن و حتی محتوایی است که باید ایجاد کنید تا بتو،د برای آن رتبه بندی کنید. به طور خلاصه: تحقیق صحیح کلمات کلیدی می تواند تفاوت بین یک کمپین سئوی فوق العاده موفق باشد که باعث می شود ،ب و کار شما پول زیادی به همراه داشته باشد و زمان و پول خود را هدر دهد. اگر جستجوی کلمات کلیدی خود را به درستی تنظیم کنید، مقیاس بندی معیارهای سئو فعلی و هدایت رشد شما نسبتا آسان خواهد بود.

بسیاری از منابع توصیه می کنند که یک کلمه کلیدی اصلی و دو تا سه تغییر از آن کلمه کلیدی را هدف قرار دهید. اگر بیش از یک کلمه را در یک صفحه هدف قرار دهید، هر کلمه کلیدی قدرت خود را از دست می دهد.

-اولنا پروخدا

بیایید برخی از عوامل مهم و م،ادار در تجزیه و تحلیل دشواری کلمات کلیدی را بیاموزیم.

از برنامه ریز کلمات کلیدی Serpstat استفاده کنید و مدتی را صرف مشاهده داده هایی کنید که به شما نشان می دهد تا روند جستجوهای مورد نظر را تعیین کنید.

– جوی ترند

تحقیقات اولیه شما باید جامع باشد زیرا اساس استراتژی سئو شما خواهد بود. در این مرحله تحقیقاتی اولیه، هدف شما این است که تا حد امکان کلمات کلیدی مرتبط را جمع آوری کنید که بتواند به مخاطبان شما برسد.

«به اندازه ای که موضوع شما شایسته است، کلمات کلیدی را پیدا کنید. اگر موضوع بسیار مهمی است، «آیا باید یک صفحه تشکر را در نقشه سایت خود بگنج،د»، پس مجموعه کوچکی از کلمات کلیدی است. اگر “همه چیز درباره نقشه سایت” بزرگتر است، پس شما در # بسیار بالاتر هستید.

-جرمی ریورا

پتانسیل کامل استراتژی SEO خود را با تحقیقات حرفه ای کلمات کلیدی باز کنید!

امروز برای یک آزمایش رایگان Serpstat ثبت نام کنید و قدرت ابزارهای پیشرفته تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی را تجربه کنید. برای افزایش رتبه موتور جستجو و هدایت ترافیک ارگ،ک بیشتر به وب سایت خود از مزیت استفاده کنید.

اکنون Serpstat را امتحان کنید!

چگونه دشواری کلمات کلیدی را اندازه گیری کنیم؟

دشواری رتبه بندی کلمات کلیدی خوب چیست؟ هیچ مقدار خاصی وجود ندارد که بتوان آن را یک KD خوب در نظر گرفت. دشواری یک کلمه کلیدی در مقیاس 0 تا 100 اندازه گیری می شود و هر چه این شاخص کمتر باشد رتبه بندی آن بر اساس کلمه آسان تر است.

دو روش معمول برای مح،ه نمره دشواری کلمه کلیدی وجود دارد:

  • با تجزیه و تحلیل بک لینک های دامنه های برتر

در روش اول، KD مقدار متوسط ​​تعداد بک لینک هایی است که هر دامنه در 10 دامنه برتر دارد.

  • با تجزیه و تحلیل بک لینک های URL های برتر

این روش در مح،ه تعداد بک لینک هایی است که هر صفحه در 10 صفحه برتر دارد، جایی که KD یک مقدار متوسط ​​است. مطمئناً، بک لینک ها عامل مهم رتبه بندی برای اندازه گیری دشواری کلمات کلیدی هستند، اما نه تنها یک. به همین دلیل این روش را نمی توان یک روش کامل در نظر گرفت.

متا تگ ها سیگنال بزرگی برای رتبه بندی موتورهای جستجو در مورد کلمات کلیدی هستند که می خواهید هدف قرار دهید. بدون آنها، روبات ها و افراد بدون بینایی نمی توانند به درستی از وب سایت شما استفاده کنند.”

– جوی ترند

من همچنین از روش ک،یک برای یافتن کلمات کلیدی و سایت‌هایی استفاده می‌کنم که می‌توانم آن‌ها را برای رتبه‌بندی آسان تکرار کنم. ”

-به گفته چی

Serpstat KD نوع کلمه کلیدی – تجاری یا غیر تجاری را در نظر می گیرد. ما از ضرایب خاصی برای مح،ه “تجاری بودن” درخواست استفاده می کنیم. الگوریتم Serpstat بر اساس فرمول سه شاخص است:

  • تعداد بک لینک ها؛
  • پیچیدگی URL؛
  • انواع درخواست های “تجاری/غیر تجاری”.

Serpstat بک لینک ها را به 10 صفحه اول مح،ه می کند و میانگین سختی کلمه کلیدی را تعیین می کند. برای افزایش دقت نتایج، این الگوریتم عوامل مختلف دیگری را نیز بررسی می‌کند، از جمله تعداد دامنه‌های ارجاع منحصربه‌فرد، وجود کلمه کلیدی در ،وان دامنه و URL، و صفحات اصلی ظاهر شده در صفحات نتایج موتور جستجو.

چگونه از مشکل کلمه کلیدی در استراتژی سئو استفاده کنیم؟

با نظارت بر شاخص دشواری کلمه کلیدی از تجزیه و تحلیل KD در ابزارهای SEO، بینش ارزشمندی در مورد کلمات کلیدی و عبارات با بهترین عملکرد به دست می آورید تا به شما کمک کند در نتایج جستجو رتبه بالاتری داشته باشید. این تجزیه و تحلیل به شما امکان می دهد طیفی از کلمات کلیدی قابل دستیابی را در جایگاه خود شناسایی کنید و تلاش های خود را بهینه کنید و شانس موفقیت در رتبه بندی را به حدا،ر برس،د، حتی اگر وب سایت شما نسبتاً جدید باشد. با تمرکز بر کلمات کلیدی با کارایی بالا، می تو،د به طور موثر زمان و منابع خود را برای به دست آوردن بهترین نتایج اختصاص دهید.

“در حالی که دستورالعمل خاصی در مورد تعداد کلمات کلیدی برای گنجاندن وجود ندارد، ا،ر کارشناسان توصیه می کنند از یک کلمه کلیدی در هر 100 کلمه متن استفاده کنید.”

– لیزا سیکارد

در اینجا نحوه استفاده از دشواری کلمات کلیدی در استراتژی سئوی خود آورده شده است:

  • از معیارهای مختلف سئو استفاده کنید
  • دشواری کلمه کلیدی تنها یکی از جنبه هایی است که باید در هنگام انجام تحقیقات کلمات کلیدی در نظر بگیرید. محبوبیت کلمه کلیدی و ارتباط آن دو جنبه اساسی دیگر است.

    اگر مشکلی کم باشد اما عبارت کلیدی حجم جستجو نداشته باشد، هیچ ترافیکی در سایت خود دریافت نخواهید کرد. از سوی دیگر، بدون ارتباط، حتی اگر معیار دشواری پایین باشد، برای کلمه کلیدی رتبه بندی نمی کنید زیرا هدف جستجو با نوع محتوای شما مطابقت ندارد.

«این نباید هدف یک قطعه محتوا باشد. تعداد KWs رتبه بندی = تبدیل نیست.

-تیلور مورچیسون

SERP متفاوت به نظر می رسد، و هر ،صر SERP برای همیشه در صفحه باقی نمی ماند – به همین دلیل تجزیه و تحلیل صفحه نتایج جستجو ضروری است. بررسی دشواری رتبه‌بندی کلمه کلیدی به شما یک نمای کلی سریع می‌دهد – نه اینکه جایگزین تحقیقات رقیب شود.

تجزیه و تحلیل SERP به شما این امکان را می دهد که قبل از ایجاد محتوا، ترافیک ارگ،ک بالقوه را از یک پرس و جو خاص ،ن بزنید. هرگز به یک عدد داده شده توسط ابزار مشکل کلمه کلیدی تکیه نکنید. بیاموزید که چه محتوایی افراد من، را با هدف درست جذب می کند یا اینکه آیا می تو،د با ،اصر SERP یا سایت های دیگر رقابت کنید.

SERP، PAA، جستجوهای مرتبط. برخی از ابزارها آسان‌تر از موج‌سواری ساده‌تر ظاهر می‌شوند، اما دریافت حسی نسبت به SERP که در آن کار می‌کنید/در مقابل آن همیشه بهترین پیشنهاد من است.

-تیلور مورچیسون
  • از سختی بالا نترسید
  • کلمات کلیدی محبوب، به ،وان یک قاعده، باعث رقابت بیشتر در نتایج جستجو نسبت به کلمات کلیدی با حجم کم می شوند. مطابق با پژوهشبه ویژه، هر بار که حجم درخواست ها دو برابر می شود، دشواری کلمات کلیدی تقریباً 1.63 افزایش می یابد.

    این احتمالاً به این دلیل است که کلمات کلیدی محبوب برای متخصصان سئو و کپی رایترها جذاب هستند. که منجر به تقویت رقابت آنها از طرف SEO برای این شرایط می شود.

  • از کلمات کلیدی دم بلند استفاده کنید
  • کلمات کلیدی دم بلند خاص تر، کمتر محبوب و هدفمندتر هستند. در مقابل، کلمات کلیدی دم کوتاه کمتر خاص، محبوب تر و کمتر هدف قرار می گیرند. این یکی از دلایلی است که کلمات کلیدی دم بلند برنده در سئو هستند.

    کلمات کلیدی دم بلند شامل سه یا چند کلمه برای کلمه کلیدی بودن عبارت هستند – بیشتر شبیه یک عبارت. آنها همچنین خاص تر هستند و به وب سایت شما اجازه می دهند تا ترافیک هدفمندی را جذب کند که می تواند تبدیل ها را افزایش دهد.

    – لیزا سیکارد

    آنها می توانند به شما اجازه دهند عبارات ،ید را با لیزر هدف قرار دهید که باعث بهبود تبدیل و فروش می شود.

    – جوی ترند

    بسته به ترافیک خود، می‌تو،د داده‌های کنسول جستجوی خود را برای کلمات کلیدی طول، که برای آنها کلیک و نمایش دریافت می‌کنید، با برخی از فیلترهای Regex امتحان کنید. همچنین Regex برای فیلتر ، کلیدواژه‌های سؤالی وجود دارد که با کلمات خاص شروع می‌شوند و طول، هستند – کاندیدای عالی برای تحقیق در مورد سؤالات متداول.

    – دریاچه بوید
  • مقادیر را در یک ابزار مقایسه کنید
  • ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی زیادی در اینترنت وجود دارد، و هر ابزار جستجوی دشواری کلمه کلیدی ممکن است از پایگاه داده بک لینک متفاوت یا روش متفاوتی برای مح،ه نرخ KD استفاده کند. بنابراین، نمرات دشواری کلمه کلیدی متفاوت است، و مقایسه مقادیر در یک ابزار ضروری است.

    چگونه مشکل کلمه کلیدی را با Serpstat بررسی کنیم

    تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی سایت، سئو، کمپین های تبلیغاتی و بازاریابی محتوا را موثرتر می کند. بررسی مشکل کدام کلمه کلیدی فرصت های بیشتری می دهد؟

    می‌تو،د از Serpstat، Ubersuggest و البته Google استفاده کنید. من همچنین دوست دارم ترندهای Google را بررسی کنم تا ببینم آیا چیز متفاوتی ترند است یا پیش بینی می شود که ترند باشد.”

    – لیزا سیکارد

    KD در Serpstat در مقیاس 0 تا 100 اندازه گیری می شود و به چهار دسته ت،یم می شود:

    1.KD پایین: اگر شاخص KD 0-20 باشد، سختی کلمه کلیدی پایین در نظر گرفته می شود و شانس زیادی برای قرار گرفتن در 10 برتر گوگل برای کلمه کلیدی درخواستی وجود دارد.

    2.میانگین KD: اگر شاخص KD از 21 تا 40 باشد، پس سختی کلمه کلیدی متوسط ​​است و شانس اشغال یک مکان در صفحه اول SERP گوگل نسبتا کمتر است.

    3.Hard KD: اگر شاخص KD در بازه 41 تا 60 باشد، کلمه کلیدی دشوار در نظر گرفته می شود و احتمال قرار گرفتن آن در 10 برتر گوگل کمتر است.

    4.بسیار دشوار است: اگر شاخص KD 61 تا 100 باشد، اشغال یک موقعیت در 10 نتیجه برتر گوگل چالش برانگیز است.

    Serpstat

    غذای آماده کلیدی

    امیدواریم اکنون بتو،د دشواری کلمات کلیدی و نحوه رتبه بندی کلمات کلیدی و ساخت استراتژی SEO خود را درک کنید. KD برای جلوگیری از هدف قرار دادن کلمات کلیدی خاص طراحی نشده است. لازم است به شما کمک کنیم تا بفهمید رتبه بندی این درخواست برای شما چه هزینه ای دارد و موضوع چقدر “ارزش پیوند” است.

    فقط بد،د که شما همیشه باید با استفاده از معیارهای سئوی مختلف به جای اینکه کورکورانه تنها به درجه سختی کلمات کلیدی تکیه کنید، برای تصمیم گیری نهایی خود، تحقیق کلمات کلیدی را انجام دهید.

    خطایی پیدا کردید؟ آن را انتخاب کنید و Ctrl + Enter را فشار دهید تا به ما بگویید

    آیا وقت ندارید اخبار را دنبال کنید؟ جای نگر، نیست! ویراستار ما مقالاتی را انتخاب می کند که قطعاً به شما در کار شما کمک می کند. به انجمن دنج ما بپیوندید 🙂

    با کلیک بر روی دکمه، با سیاست حفظ حریم خصوصی ما موافقت می کنید.


    منبع: https://serpstat.com/blog/keyword-difficulty-what-is-it-and-why-it-matters